Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»David Augšpurský«
v
Počátky staročeské mystiky (Menšík)
připisovány sv. Bernardu a sv. Bonaven- turovi, bývá nazýván bosák
David Augšpurský (†
1272), který provázel svého přítele, slavného kazatele Bertholda Řezenského (†
strana: 6
von Schönau. Na život řeholníků aplikuje rozdělení na tři stavy
David Aug- špurský;
toto rozdělení určuje i celé jeho dílo (De exterioris et
strana: 9
compositione secundum triplicem statum incipientium, proficientium et perfectorum libri tres).
David Augšpurský
je i původcem rozdělení jednotlivých ctností na tři stupně, na
strana: 9
spisech připisovaných sv. Bonaventurovi a odtud u jiných středověkých mystiků.
David Augšpurský
(De septem proces- 10 sibus religiosi) rozeznává těchto sedm stupňů
strana: 10
(vlastně Ambrosia Auperta) „O bojování hřiechóv s šlechetnostmi“ a spisu
Davida Augšpurského
„O sedmi vstup- ních“, v nichž ho poutají nejen mravní,
strana: 13
vidě- ními a zjeveními Štítný. Podnět k tomu mu dává
David Augšpur- ský,
který v svém spise De septem processibus religiosi tomuto thematu
strana: 15
septem processibus religiosi tomuto thematu věnoval dvě kapitoly. Svým výkladem
David Augšpur- ský
podnítil a podporoval Štítného kritický postoj k viděním a zjevením;
strana: 15
O třech stupních života duchovního při stupních ctnosti vykládá také
David Augšpurský
(sborník Vyš. 42b1—43a: Každé šlechetnosti první vstupeň slušie jmieti těm,
strana: 99