Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Pán Ježíš«
v
Matěj z Janova, Výběr pravidel Starého a Nového Zákona (Schenk)
Božího Syna a je řízen živou nadějí a láskou k
Pánu Ježíši;
zvláště a jmenovitě podřizuji sebe a ten- to spis a
strana: 36
a podle Jana (Jan 4, 6): „Kdo zná Boha a
Pána Ježíše,
poslouchá nás; kdo není z Boha, neposlouchá nás.“ „Kdo však
strana: 38
lidu jeho hříchy a domu Kristovu jeho zločiny. Proto řízením
Pána Ježíše
octl jsem se na širém moři a bouře mě potopila
strana: 39
to, co hoví očím a obveseluje uši, až se zalíbilo
Pánu Ježíši
vychvátit mě zprostřed stěn jako hořící poleno zprostřed ohně (sr.
strana: 40
Čím vroucněji se povznáším v modlitbě k Bohu a k
Pánu Ježíši
ukřižovanému, tím silněji se vždy rozhořívá. Nikdy se ode mne
strana: 41
dílo, aby se takto tím více zaskvěla a rozhlásila pravda
Pána Ježíše,
jakož je psáno (Mat. 10, 18):„Před krále a vládce budete
strana: 42
9). Díky již vzdávám svému Bohu a otci milosrdenství i
Pánu Je- žíši
ukřižovanému, jehož milostí se mi dostalo toho, že již ple-
strana: 43
skrze Krista Ježíše v církvi po- svěcené. Proto volám k
Pánu Ježíši
ukřižovanému a k jeho círk- vi, říkaje (Ž. 43, 3):
strana: 45
208—209.) Nemohu zapřít, že poznávám na sobě, že mi nejdobrotivější
Pán Ježíš
při zpracování mé látky otevřel dokořán dveře (sr. Kol. 4,
strana: 46
A je jí vpravdě milostivý, vpravdě nejsladší, slitovný a milosrdný
Pán Ježíš
ukřižovaný. Hle, tu máme ono naše pravidlo, s pomocí něhož
strana: 61
ctností, jaká se vyskytuje nebo může se vyskytovat. Projevil se
Pán Ježíš
ukřižovaný člověku otcem, matkou, synem i dcerou, bratrem, sestrou, ženichem,
strana: 64
Antikrist nebo ďábel, král to nad všemi syny pýchy. Ale
Pán Ježíš
ani nebojoval za svou slávu, ani nešel na smrt pro
strana: 67
v klidu“ (Iz. 38, 11). To však dopouští na nás
Pán Ježíš,
na jednoho častěji, na dru- hého řidčeji, na toho kratšeji,
strana: 80
v božské lásce. 10. UKOL KNĚZE (Sv. 4, str. 25—26.)
Pán Ježíš
rozlišil cestu svou a Antikristovu, promlouvaje tehdy k Židům a
strana: 83
pouze ve jménu Ježíše ukřižovaného a stane na stupních rodiny
Pána Ježíše
a nic nebude myslit na vlastní zájmy, nýbrž na zájem
strana: 83
neb poctíván, nýbrž ve všem a ode všech toliko jediný
Pán Ježíš
ukřižovaný: ten je pravdivý a není v něm nepoctivosti (sr.
strana: 83
neshledávají, že prospívají v Boží lásce a bázni. Chce totiž
Pán Ježíš,
aby zůstaly před námi skryty časy a doby, abychom nesmýšleli
strana: 91
evangelia, spěchám, abych horlivě zveleboval nejštědřejší pohostinství, totiž po- hostinství
Pána Ježíše
ukřižovaného, a vyzýval pozvané, aby přišli. 95 (Sv. 5, str.
strana: 95
námi“ (Mat. 1, 23), a tam- též je s námi
Pán Ježíš
a bude tímto způsobem do skonání věku (Mat. 28, 20).
strana: 100
knihy. — Fol. 124a.) V této zázračné svátosti se stal
Pán Ježíš
ukřižovaný vším všem (1 Kor. 9, 22) z nesmírné své
strana: 102
tvůj, Pane v nás!“ a pod. A tak Bůh a
Pán Ježíš
je nám v této svátosti přítomen ve své nesmírné božské
strana: 103
pomoc přišel na svět pravý, svatý a věrný Bůh a
Pán Ježíš
ukřižovaný, který chtěl, aby všichni dospěli k poznání pravdy, vhod
strana: 103
V. knihy. — Fol. 136 b— 137 a.) Ačkoliv byl
Pán Ježíš
všecko ve všem (Kol. 3, 11) a všem se stal
strana: 104
sebe samo. Vidíš tedy, jak důstojně a zvláštně zanechal nám
Pán Ježíš
svou památku v pokrmu a nápoji a nabídl se nám
strana: 105
a nasytit se beze všeho úbytku a všichni společně chválit
Pána Ježíše,
který má svou ruku ote- vřenou a sesílá nám pokrmů
strana: 112
se jim nemělo vytýkat, nýbrž spíše schvalovat a podporovat. Vždyť
Pán Ježíš
nepokáral neodbytnost syrofenické ženy,76 nýbrž schválil její víru (Mat. 15,
strana: 117
při- blížilo království nebeské!“ A všimněte si, prosím, pozorně, že
Pán Ježíš
těm, kterým na počátku pokání přisliboval nebeské království, poskytl milostivě
strana: 123
kterém není duch Boží.“ A proto vroucněji přilnout k duchu
Pána Ježíše
a v lásce se vzepnout k svému již poznanému dobru,
strana: 124
a těžkostech, doléhajících vnitřně i zevně, jak dí apoštol o
Pánu Ježíši
(Žid. 2, 18): „Tím, že sám trpěl (v pokušení), stal
strana: 126
Boží a nejbedli- vější ostříhání sebe od hříchů pro přítomnost
Pána Ježíše,
který přijímáním tohoto chleba zůstává v nás a my v
strana: 127
j. od zla viny, neboť se bojíme, abychom neurazili důstojnost
Pána Ježíše
a jeho v nás přítomnou slávu, jak je psáno (Ž.
strana: 127
mrtví uslyší a budou živi.“ Aby to naznačil, 128 poručil
Pán Ježíš,
když vzkřísil z mrtvých člověka, totiž dceru představeného synagogy, i
strana: 129
lidé dobře přihlíželi k věci, spíše by takto mluvili k
Pánu Ježíši
v této svátosti: „Pane, ke komu půjdeme? Ty máš slova
strana: 132
žije-li ve skutečnosti zcela své vlastní vůli a nikoli vůli
Pána Ježíše
a nelituje-li srdečně, když se ně- čím prohřeší, je údem
strana: 149
pravdivě mou řeč. Co je plevě do pšenice? dí Hospodin.“
Pán Ježíš
totiž jest pravda, Boží moc a Boží moudrost a sám
strana: 151
lid křesťanský na pastvu,79 připravenou mu takto od Boha a
Pána Ježíše,
sami se beze strachu pasouce, ale o to nedbajíce, aby
strana: 152
hlad po slyšení Božího slova 152 a po přijímání svátosti
Pána Ježíše.
Neboť takřka všichni faráři a řádně ustanovení kněží, oddávajíce se
strana: 153
váhách (Ž. 62, 10), poněvadž zanedbávají to, co pří- sluší
Pánu Ježíši
a jeho apoštolům, totiž ctnost, pravdu, spra- vedlnost, milosrdenství a
strana: 153
spra- vedlivého, obé je ohavností Hospodinu.“ Ohavností je chtíti milovat
Pána Ježíše
a zároveň i život toho- to světa, vyhledávat horlivě věci
strana: 154
že má tato šel- ma deset rohů, protože čelí pohrdavě
Pánu Ježíši
a znásilňuje a pošlapává desatero přikázání samého Boha, upadajíc právě
strana: 157
zneuctěna všeli- jakou hanbou a hříchem, žije bez bázně před
Pánem Ježíšem
a chodí ve všelikém pokrytectví a přetvářce. V oné kvetla
strana: 163
úctu před jedinou autoritou a osobností téhož Ježíše Krista, takže
Pán Ježíš
a jeho pokorní a prostí stoupenci jsou ceněni jako 168
strana: 168
výtky, nýbrž dokonce beze strachu a ostychu, jako by měl
Pán Ježíš
takovou věc rád, nebo jako by toho nedbal, nebo jako
strana: 177
se rozplývajícími. A uvaž přitom, jak jsou takové věci nemilé
Pánu Ježíši,
který řekl Petrovi (Jan 21, 15): „Šimone, synu Janův, miluješ
strana: 179
přece jen nejistě a nezabezpečeně, než aby byli věrnými nástupci
Pána Ježíše,
s ním pracujíce, s ním zde trpíce v bezpečném očekávání
strana: 183
těle svaté církve44 pro společné dobro a obdrželi jsme od
Pána Ježíše
všecku svou hodnost a všecku moc pro celé tělo a
strana: 184
něčem stavějí na roveň. A protože vynášíme sebe proti evangeliu
Pána Ježíše,
kde se praví (Mat. 23, 8): „Nedávejte se nazývati rabbi“
strana: 192
Hle, takových řečí, které jsou samé rouhání a hanobení kněží
Pána Ježíše,
jsou plná ústa téměř všeho křesťanského lidu! Co jiného tedy
strana: 193
lidu! Co jiného tedy jsme za těchto dnů, Ó, kněží
Pána Ježíše,
než vy- větralá sůl, která bývá lidem pošlapána, než kameny
strana: 193
životě; čtvrté: začíná-li všcehny své činy a úmysly láskou k
Pánu Ježíši
a určuje jim meze podle ní. 2. PODSTATA HŘÍCHU POKRYTECTVÍ
strana: 200
toto ve svých myšlenkách, tužbách, slovech, činech a stojí-li nám
Pán Ježíš
teprve potom na druhém místě, abychom se totiž potom tak
strana: 202
mrtvou víru, zvláště pokrytců. Předně, protože usu- zují, že se
Pán Ježíš
na hříchy tak velice nehněvá a že není tak velice
strana: 205
řečeno, stáváme se sami ohavností, stáváme se jí před očima
Pána Ježíše,
božské čistoty, a především my kněží, kteří máme rádi sebe
strana: 206
slyšeli a nechápali (Iz. 6,10; Mat. 13,13), jak jsou obtížní
Pánu Ježíši
ukřižovanému a jak strašlivé a neustávající běda! je očekává, již
strana: 207
obrátil se ke kamen- ným sochám. Znovu tedy, když přestal
Pán Ježíš
činit divy a mocné činy takto v svém jménu a
strana: 228
ďábel nepřestává všemi nej- zchytralejšími cestami ukořisťovat slávu a poctu
Pána Ježíše.
A tak se také obávám, že i skrze obrazy..., jednak
strana: 230
— připouštěje lepší mínění — tento tajemný smysl: jako má
Pán Ježíš
zjevně uskutečnit dvojí pří- chod na tento svět a zjevit
strana: 232
že nám byly takto význačně určeny a zanechány na památku
Pána Ježíše
a na poučení, hlavně však na poučení, abychom totiž odtud
strana: 233
tělesný lid i kněží a klerikové. Avšak přece počal nejmilostivější
Pán Ježíš
toto dílo, totiž dílo obnovy své církve, velmi urychlovat již
strana: 240
škodlivá zařízení vyťata a vyřezána z vinice, vští- pené krví
Pána Ježíše
a krví jeho apoštolů a proroků, a aby zřízení ta
strana: 242
ničem nezkracuje líbeznou jednotu církve. 242 (Sv. 2, str. 261—263.)
Pán Ježíš
nedal svým nástupcům žádný psaný zákon, ačkoliv to mohl za
strana: 243
nálezků, rozličných nauk a tvrdých příkazů v rodině Boha a
Pána Ježíše
a svou autoritou je potvrdili, zavazujíce a zatěžujíce přespříliš podřízené,
strana: 243
Ježíši, že ne- máme vzývat nic jiného leč Boha a
Pána Ježíše
a nikde jinde vyhledávat svatost a všecku dokonalost než v
strana: 245
byla vzata na nebe s tělem, ať nebyla, dozajista chtěl
Pán Ježíš,
abychom neměli samo její tělo, abychom neuctívali mnohem více, než
strana: 246
shromáždili, vy a já v duchu s vámi, s mocí
Pána Ježíše
a vydali takového člověka satanovi k tělesné záhubě, aby jeho
strana: 251
to mnohokráte a velmi často, jak mi to po- tvrzuje
Pán Ježíš
v mém svědomí. Kéž bychom se tedy dnes, kněží Boha
strana: 253
hlava to všech činitelů nepravosti, a tělo jeho,44 leč že
Pán Ježíš
nadchne své vyvolené kněze a kazatele, naplní je duchem Eliášovým204
strana: 256
(Sv. 3, str. 355—356.) Je třeba bedlivěji rozvážit to, co
Pán Ježíš
odpověděl na otázku o příchodu Eliášově,204 když řekl (Mat. 17,
strana: 258
službě chu- dým Kristovým a kázání Božího slova. Proto mu
Pán Ježíš
udělil úžasné a po věky neslýchané věci: sám obrátil v
strana: 260
bylo naznačeno to, co již krátce předtím bylo poznamenáno, že
Pán Ježíš,
aspoň pokud jde o první po- čátek, učinil skrze Milíče
strana: 262
se neosvědčují věrnými Pánu Ježíši Kristu. A tak Bůh a
Pán Ježíš,
který jest bohat pro všechny (Řím. 10, 12), opouští proto
strana: 265
mnohem ještě více v městě Pražském, i obdivoval jsem se
Pánu Ježíši
a jeho milostivosti v jeho skutcích. (Sv. 1, str. 99—101.)
strana: 266