Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Pán Ježíš«
v
Petr Chelčický, Síť víry (Šimek)
jím je naplniti, aby, Písmům svatým zákona jeho podle ducha
Pána Ježíše
rozumějíce, jiným také potomním památky těch darů sobě svěřených pozůstavili.
strana: 19
Pánu přicházejí a v pravdě učed- níci Páně bývají, následujíce
Pána Ježíše
v pokoře a v tichosti, jakož tak sám ráčil vysloviti:“
strana: 20
plnilo na pro- rocích svatých, na samém Synu Boha nejvyššího,
Pánu Ježíšovi,
na apoštolech svatých ze všeho světa vyvolených, když ne ze
strana: 20
ty všecky stavy jsou veliká překážka pravému poznání ve víře
Pána Ježíše,
nebot' oblekli na se ducha pýchy, pokornému a chudému Pánu
strana: 21
Ježíše, nebot' oblekli na se ducha pýchy, pokornému a chudému
Pánu Ježíši,
pokudž mohou, se protiví. 10 Skutk. 4, 13. 8 Srovncj
strana: 21
duchovně. Nebot' zjevno jest tuto i jinde v evangeliu, že
Pán Ježíš,
povolav jeho od lovu tělesného ryb tělesných, řekl: „Pojď'te za
strana: 27
o ostatních apoštolech, že jsou rybáři ustanoveni takového lovu od
Pána Ježíše
a že on jim dal takovou sít' víry v slovech
strana: 34
A tak s tou vírou a s tou zprávou poslal
Pán Ježíš
apoštoly do celého světa, aby naučili každého člověka, skrze pravdu
strana: 35
každý člověk dokonalý v Kristu Ježíšovi, protož, poněvadž jim řekl
Pán Ježíš:
„Ját' jsem vás zvolil,“ abyste šli a užitek přinesli a
strana: 35
a užitek přinesli a užitek váš aby ostal, protož, poněvadž
Pán Ježíš
usta- novil a poslal Petra a ostatní apoštoly s tou
strana: 35
a kárali, žádajíce na- pravení jejich. A to moudře učí
Pán Ježíš,
aby ho mezi čtyřma očima napo- mínal a pokáral, a
strana: 43
mínal a pokáral, a jestliže uposlechne a přijme kárání, praví
Pán Ježíš,
získal jsi bratra svého. A pakli by se zatvrdil a
strana: 43
hříchy překážejí; protož, když kněz veliký nám je odpustí, jak
Pán Ježíš
chudý ostane! Proč by ho svět tak zanedbal a svého
strana: 62
hojně tomuto světu a snadně, jak sám svět chce; proto
Pán Ježíš
již ukřižovaný, k posměchu připravený stojí před světem, ale jen
strana: 62
vůli zlou, aby neměla moc odvésti vůli rozumnou od následování
Pána Ježíše.
Proto nemůže jíti za Pánem Ježíšem nikdo, leda když chce
strana: 102
vůli rozumnou od následování Pána Ježíše. Proto nemůže jíti za
Pánem Ježíšem
nikdo, leda když chce sám z lásky a z dobré
strana: 102
zlo. To obojí před člověkem položeno jest. K nejlepšímu dobru
Pán Ježíš
volá a známo to činí, a k nejhoršímu zlu dábel
strana: 102
kdo vůdce, bud' jako sluha.“ Tu zjevno jest, že vida
Pán Ježíš,
že se učedníci jeho sváří o povýšení aneb o velikost,
strana: 105
v roz- koších byli a silně aby panovali.“ A protož
Pán Ježíš
zapovídá to učedníkům, to panování pohanské s jejich úřady, s
strana: 105
dáblům i pohanům rovný jest pýchou i jinými bludy. Protož
Pán Ježíš,
vida učedníky své, jak se sváří o povýšení a chtějí
strana: 105
Boha, aby nad těmi, které si koupil, sám kraloval. Protož
Pán Ježíš
zavrhl nemoudré myšlení pohanské učedníků a praví jim: „Ale vy
strana: 106
bídy a postavují je v dokonalosti ctnostné. Tak opačně učí
Pán Ježíš
dobrotě; a příklad toho na sobě ukazuje, že on v
strana: 106
jsou, ale potom v jiných nižádné platnosti neměly. Jako když
Pán Ježíš,
očistiv malomocné, přikázal jim, aby se kněžím ukázali a obětovali
strana: 117
rozuměti, že on zvláštní věci měl činiti i mluviti, které
Pán Ježíš
nemluvil ani nečinil ani činiti nepřikazoval svým apoštolům. Protož jen
strana: 117
jen potud jsme povinni řeči aneb skutky Janovy držeti, pokud
Pán Ježíš,
po něm přišed, nám je k činění potvrdil řečí nebo
strana: 117
A z toho můžem rozuměti, že Jan poslán jest před
Pánem Ježíšem,
aby mu cestu jeho připravil, to jest lid uzpůsobil k
strana: 117
připravil, to jest lid uzpůsobil k pokání a k poznání
Pána Ježíše,
pravě, že má po něm přijíti silnější, nežli on jest,
strana: 117
14. 117 skutky činiti, nežli činil Jan.3 Protož Jan, předcházeje
Pána Ježíše
časově, byl ustanoven pod zákonem Mojžíšovým, kterýžto v tu dobu
strana: 118
nemohl říci vojákům: „Nechajíce vojenské služby, pojďte za mnou.“ Ale
Pán Ježíš
knížeti řekl: „Prodej všecko, což máš, a dej chudým a
strana: 119
víře s boji a s krve proléváním, jak daleko je
Pán Ježíš
potvrdí s těmi krvavostmi anebo s tím mečem k obraně
strana: 119
žízniví, velí je krmiti a napájeti. V těch věcech ustanovil
Pán Ježíš
lid svůj. Což tedy u těch lidí vojáci s mečem
strana: 119
v slovech Kris- tových a apoštolských položivše tam, kde dí
Pán Ježíš:
„Nepřátele mé, kteříž nechtěli, abych nad nimi kraloval, pobijte přede
strana: 163
si osobivše, za službu Bohu mu položili zabití takových, kteréž
Pán Ježíš
na milost přijímal, a že, když takové usmrtí císař nebo
strana: 178
a liknavě skrze meč Bohu slouží. Ale jakož jsem řekl,
Pán Ježíš
této cestě přímo protivný jest se svou rodinou a onu
strana: 179
oheň s nebe a spálil jich po dvakrát sto;4 ale
Pán Ježíš
proto vylá těm učedníkům řka: „Nevíte, jakého ducha jste; zdali
strana: 180
svatého v člověku nazvaném „svatý, Ducha svatého plný“. Ale poněvadž
Pán Ježíš
má nám cestou býti, vizme tuto, kterak na příklad Lukáš
strana: 180
obecné dobré chrániti a s nimi totéž jho táhnouti. Nebot'
Pán Ježíš
dí: „Nepřišel jsem uvésti pokoj na zemi, ale meč, abych
strana: 219
s mateří její.“2 Protož, jest-li jeden aneb mnoho takových, kteréž
Pán Ježíš
odděluje od přátel i od světa, takoví musí opustiti v
strana: 219
zažehnati ten nepokoj, s tím se spojí. Protož, které by
Pán Ježíš
oddělil od jejich pokoje tak škodného, kterak by se s
strana: 219
města, aby jejich břímě bylo těžké v jejich nepravostech. Proto
Pán Ježíš,
vida město v tak hrozné práci, plakal nad níml“ vida,
strana: 226
onde mohou se zna- menati, a k tomu jsem řeč
Pána Ježíše
položil o pravé iednotě, do níž on uvádí lid svůj,
strana: 231
Božím milováním,l a všecku moc duchovní berouce od hlavy své,
Pána Ježíše.
Aby pak proti tomu opačně naučení bylo: Poněvadž Antikrist jest
strana: 231
ducha Antikristova v sobě. Ty moci protiví se i životem
Pánu Ježíšovi
a brání tu hlavu, aby pro ně nižádný se neodvažoval
strana: 233
hlavě, a v sobě zvláštní pyšností a životem sodomským potupují
Pána Ježíše
a všecky své zvrácené výmysly proti jeho bolestem znova připravují.
strana: 233
města, hrady, tvrze i kláštery osadil svým duchem, protivným duchu
Pána Ježíše,
jeho životu i jeho zákonu. KAPITOLA JEDENÁCTÁ Ještě pak dále
strana: 233
ty roty svými zvláštnostmi posvátnými a oku lidskému oslavenými ostaví
Pána Ježíše
jako pometlo za dveřmi, an ani vysoký klášter nemá ani
strana: 234
rouškou nábožnosti a rozlévají jed svůj na svět a umrtvují
Pána Ježíše
a v zapomenutí ho dávají lidem, aby, dívajíce se na
strana: 234
zde mluví o rotách mnišských, žijí s tímto názorem: Poněvadž
Pán Ježíš
blahoslaví chudobu, pokoru, mod- litby a jiné věci, v nichž
strana: 235
pokora, ale není. Tak ani tu pokory není podle řeči
Pána Ježíše,
který praví o nich: „Všecky své skutky činí, aby od
strana: 237
bude pastýř jako vlk mezi ovcemi, aby je dávil. Protož
Pán Ježíš,
chtěje k té službě pastýřské míti svatého Petra, třikrát se
strana: 253
řekl: „Pane, ty víš, že tě miluji.“ I řekl jemu
Pán Ježíš:
„Pasiž ovce mé.“ Nejprve se ujistil člověkem, má-li pravou lásku
strana: 253
služebnosti. A ta služebnost pastýřská bez těch klíčů, které dal
Pán Ježíš
svatému Petrovi a ostatním apoštolům, nemůže býti vykonávána v žádné
strana: 256
toho úřadu! Protož v toto upadá takový každý, což dí
Pán Ježíš:
„Kdož nevchází dveřmi do ovčince ovcí, lotr a zloděj jest;
strana: 263
živ jest, lotrovsky se vkupuje v ty úřady na potupení
Pána Ježíše.
Jan 15, 5. 267 A stále to přezlé kupectví vede
strana: 267
svaté v nebi s velikými milostmi, a nej- více matku
Pána Ježíše,
třebas že o ní nemohou říci v pravdě ani jednoho
strana: 279
nemohou říci v pravdě ani jednoho slova takového jako o
Pánu Ježíšovi,
že by ona byla cesta lidem a život.1 Ačkoli porodila
strana: 279
o modlení, ke komu se má díti. Když d'ábel řekl
Pánu Ježíšovi:
„Toto všecko ti dám, jestliže padneš a budeš se ke
strana: 285
modliti se budeš a jemu samému sloužiti budeš.“ Ty věci
Pán Ježíš
mluvil o modlení, kteréž se má díti samému Bohu, maje
strana: 285
řečmi odívá, aby Antikrista blázni raději koupili, ale následujíce víry
Pána Ježíše,
pomoci od něho hleda- jíce. Tu všecko srdce jako v
strana: 288
své modlitbě. Též pohanka, kde zamítl přímluvy učedníků za ni
Pán Ježíš
a tak dlouho ji samu stálou držel, až ho přemohla
strana: 291
PRVNÍ Proto k takovému obcování v svatých skutcích jest řeč
Pána Ježíše,
jenž praví: „Hle, pravím vám, zdvihněte oči své a pohleďte
strana: 309
jiný jest, kdož rozsévá, a jiný, kdož žne.“ Tu zjevně
Pán Ježíš
činí rozdíl mezi dělníky: jiný rozsévá, jiný žne, jiný do
strana: 309
i své nepřátele, jak při- Jan 4, 35—37. 309 kazuje
Pán Ježíš.
A těmi přikázáními a vírou má svatý býti. A kdož
strana: 310