Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Pán Kristus«
v
Jednání a dopisy konsistoře katolické i utrakvistické díl. I Akta konsistoře utrakvistické (Borový)
feria II. post Reminiscere; — v pátek po památce Proměnění
Pána Krista.
My jsme toto datum staršího způsobu všude ponechali, spolu však
strana: VI
města Prahy z strany pod obojí způsobú Tělo a Krev
Pána Krista
přijímajíce, z víry zname- navše, kterak jednota víry svornost, lásku
strana: 18
věrní činívali, a pamatovali, držeti nechtěli. Item abychom všecky svátosti
Pánem Kristem
ustanovené i v církvi svaté od křesťanů zvyklé a zachovávané
strana: 18
Krista Pána, a pravím-li tu pravé Tělo býti a krev
Pána Krista
a Božství plného, poněvadž věřím Krista býti pravého Boha a
strana: 41
nic činiti nechceme; neb jsou od nás i od víry
Pána Krista
oddělili se. Nebož všecko kněžstvo hanějí, jakož ten Martin farář
strana: 48
ústy vyznávám, že po posvěcení na oltáři jest pravé tělo
Pána Krista
živé, duši maje, to které jest duchem svatým 51 počato,
strana: 50
maje, bez odha- lování chodil, biretu s rohy nemíval, tělo
Pána Krista
na oltář v monštranci vystavoval, jako jiní kněži, poněvadž lidé
strana: 68
ctihodnému knězi Mikulášovi, faráři v Pcherách, otci a bratru v
Pánu Kristu
milému, a ty má vůli k své potřebě, aneb nač
strana: 104
všecku poddanost a poslušenství zacho- vati a nechce více proti
Pánu Kristu
a čtění svatému býti, což jest jemu Pán Bůh ráčil
strana: 163
Proti tomu Joannes Táborský zase mluvil, že kněz farář nazval
Pána Krista
pravdou, kacířstvím a mne kacířem hor- livě, zlobivě že bych
strana: 168
rouhání postižen, aby nápravu učinil v těchto slovích: Lidé v
Pánu Kristu
milí, jest všem vůbec známo, že jest lidská věc padnouti
strana: 194
i pokládáme, abyšte ten pátek po slavnosti na nebe vstoupení
Pána Krista
nejprv příští v hodinu 10. v konsistoři naší Pražské stáli
strana: 247
Pána našeho Jesu Krista a zvlášť na den památný vtělení
Pána Krista,
kterak by samotna byla mladice a k ní samotné přišel
strana: 255
před porodem, při porodu i po porodu, a nejsvětější po
Pánu Kristu.
A z strany svátosti těla a krve Páně že jest
strana: 256
všech a všech svědkův mnoho bylo), aby na den vtělení
Pána Krista
těch nevážných a lehkomyslných, anobrž rouhavých slov při tako- vém
strana: 257
pod obojí spůsobou a tak přijí- majíc tělo a krev
Pána Krista
pravila se jest pod jednou býti i tu sama proti
strana: 258
neučil, aby se chléb večeře Páně proměňovati měl v tělo
Pána Krista,
jakož mi se to od horníkův přičítalo. Z příčiny pak
strana: 347
což jest teklo z boku. A že jest pak řekl
Pán Kristus
chléb večeře své býti tělem svým etc., já jsem těm
strana: 348
Páně právě jest přítomnej (ve) večeři Páně, tak taky tělo
Pána Krista
že jest právě přítomné (ve) svátosti oltářní, věřím a vyznávám.
strana: 348
nikdá v kostelích jejich, též i jiných neučil, aby tělo
Pána Krista
mělo býti v dřevč a nebo v kameně kromě večeře
strana: 349
nich přičítalo a tak jsem neučil z příčiny té, nebo
Pán Kristus
při rozdá- vání svého těla a krve neužíval jest dříví
strana: 349
a krve své a písma svatá nejinde nám ukazuji tělo
Pána Krista
na zemi býti než toliko při svátosti oltářní. Ctvrté i
strana: 349
Kristus a jeho slovo posvěcuje a činí tělo a krev
Pána Krista.
Však k takovému posvěcování potřebuje kněží jako jistých prostředkův k
strana: 351
Kristus jest nařídil, a spůsobem neviditelným; a z té příčiny
Pán Kristus
k stolu večeře své béře chléb a víno, aby se
strana: 351
zkušování sebe samého, též pokání pravé a víra pravá v
Pána Krista;
nebo těchto ctností nebude-li při těch, jenž k stolu večeře
strana: 351
kostelích jejich i v jiných ne- učil, aby se tělo
Pána Krista
dávati mělo s kostmi i s vlasy otc., jakož jest
strana: 351
Apoštolé pak Páně, vypisujíce večeři Páně, kterak a jak by
Pán Kristus
při svátosti večeře své býti měl, a jak by se
strana: 352
a zophicky z mých slov, převrácenej, neb já nikda jsem
Pána Krista
od jeho slova ne- odřizoval, kterým on nám sebe samého
strana: 355
káže, že on spasí lid svůj od hříchův jich. Item
Pán Kristus
spasiti může na věky a toho slova Božího kazatelé jsou
strana: 355
356 štolé onomu strážnému přisloužili k spasení a ku poznání
Pána Krista
přivedli, totiž skrz slovo Boží. III. Slovo Boží, praví, že
strana: 356
Kristu než slovo Boží? Též onano krumpéřka Tyatirská k poznání
Pána Krista
přivedena jest skrze slovo Boží a Ducha Svatého; neb text
strana: 356
odepříti nemůž. Evan- gelia vypisují o tom, v jakých věcech
Pán Kristus
ustanovil večeři svatou svou. Než co jest největšího při svátostech
strana: 356
kterýž by následoval dobrých skutkův a toť jsme na křtu
Pánu Kristu
tak živi býti my připověděli. III. Obzvláštně že Trojice svatá
strana: 357
Božího a právě učiti, míti rozdíl mezi nařízením a ustanovitelem
Pánem Kristem,
a já také tak učím sprostnej kněz. V. Praví, že
strana: 360
ten jest lhář, kterýž jinde v něčem jiném nežli v
Pánu Kristu
vykládá své spasení, ale že proklatý jest hned. V. Učí,
strana: 365
obce zase k faře a kostelu založení slavné památky proměnění
Pána Krista
na hoře Tábor a škole při též faře tudíž k
strana: 371
vesnicemi i jich vším příslušenstvím k kostelu a faře proměnění
Pána Krista
na hoře Tábor a špitálu od starodávna poručenstvím, nadáním nebo
strana: 373