Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Bůh Otec«
v
Akty jednoty bratrské II (Bidlo)
Marie narozené, které na kříži visalo a sedí na pravici
Boha Otce,
spojené osobně s božstvím, věříme býti v svátosti posvátně, du-
strana: XVI
přirozeným tělem po nanebevstoupení jest přítomen v nebi po pravici
Boha Otce,
kdež zůstane tělesně, místně a rozměrově až do dne soudného.
strana: XIX
tělo Kristovo tak dobře spojeno s božstvím jako na pravici
Boha Otce
sedí. K tomu kněží táborští a jiní svoliti sou nechtěli“.
strana: XXVI
Rokycanovu vedenému ze symbolu víry, ze slov „sedí na pravici
Boha Otce
všemohoucího“. Pak obírá se Lukáš Rokycanovou polemikou proti paradox- nostem,
strana: XXXIII
toto klanění vztahují ke Kristu sedícímu na nebesích anebo k
Bohu Otci,
Lukáš souhlasí s Tábory a do- vozuje správnost jejich počínání
strana: XXXIV
při svátosti modlitby i poklony z víry mají býti k
Bohu Otci
v nebe skrz Krista Ježíše“ (f. 80a—80b), že Kristus učil
strana: XXXIV
se v modlitbě Kristově v duchu a v pravdě činilo
Bohu Otci
skrze Krista Ježíše“ (198a) Na větu, že křest v modlitbách
strana: LXXXIII
nechtí. i VAII i XI následuje: kteroužto čest dal jest
Bůh Otec.
JVAIIi XI chybí. kAIIi XI: jménu. IAIIi XI: klekalo každé
strana: 14
vzal z panny Marie, kteroužto sedí na nebi na pravici
Boha Otce.«
Té víry dovedl zákonem božím, jenž dí: Vezměte a jezte!
strana: 27
tělo Kristovo tak dobře spojeno s božstvím, jako na pravici
Boha Otce/
sedí. K tomu kněží táborští a jiní s nimi svoliti
strana: 28
a každý jazyk vyznával, že pán Kristus jest v slávě
Boha Otce.
Protož to povýšení a zvelebení v důstojnosti královské, kněžské a
strana: 35
ne dva sou, ale jeden Kristus," jako kdo se modlí
Bohu Otci,
modlí se i Synu i Duchu Svatému, a kdož se
strana: 38
a ne jinde. Ale příklad se vede o po- kloně
Boha Otce
a Trojice svaté a rovná k svátosti, neb doníž Kristus
strana: 38
doníž Kristus na zemi putoval, pravé bylo; kdo se modlil
Bohu Otci,
modlil se i Synu, kterýž neopustil Otce, ani Otec Syna,
strana: 38
při svátosti modlitby i poklony z víry mají býti k
Bohu Otci/
v nebe skrze Krista Ježíše, jakož Syn Boží učil se
strana: 39
David/: Všichni řkou slávu,“ t. že Kristus jest v slávě
Boha Otce,
vyznávati všelikým jazykem budou. A tu sluší poklonu činiti, jakož
strana: 40
něj a tu obět chrámu slavného modlitby i poklony činiti
Bohu Otci,
jakož apo- štol dí: Klekám na kolena má k Otci
strana: 41
vedle života duchov- ního a božského toliko bylo na pravici
Boha Otce
a s námi že by nebylo v svátosti oltářní, tací
strana: 43
Kristu v svátosti, ale o Kristu v nebi, v slávě
Boha Otce.
Též k druhému písmu: Klanějte se jemu všickni andělé jehon
strana: 75
vysvědčenou na zemi v svátosti? Však v nebi slove pravice
Boha Otce
v slávě. Moc království a zprávaa panství, cti a důstojnosti
strana: 75
touž ctí jako v nebi pravice boží ctěn býti. Nikdá
B(ůh) Otec,
prvé než Syn jeho vstoupil v nebe, neměl pravice své
strana: 76
Krista pravého Boha a člověka tím umyslem, aby ho obětovali
Bohu Otci,
obět svatou, Bohu libou a vzácnou za živé i za
strana: 97
a tělestně po svém na nebesa vstúpení sedí na pravici
Boha Otce
a že vedlé zákona obecného tak až do dne súdného
strana: 102
Marie narozené, které na kříži visalo a sedí na pravici
Boha Otce,
spojené osobně s božstvím, věříme býti v svátosti posvátně, duchovně,
strana: 103
tak tělo a krev Kristova má pozdvihována býti jako obět
Bohu Otci
pokojná na pamět umučení Kristova, kterýž pro náše spasení pozdvižen
strana: 129
aneb za základ víry křesťanské, obecné; nebo jestliže věřiti v
Boha Otce
a V AXI opr. m. pův.: láskuo. b V AXI
strana: 158
počátkuj oznamovali píšíce a říkajíce: Milost vám a pokoj od
B(oha) Otce
i od pána našeho Ježíše Kristar, pilně pak potom je
strana: 165
základ víry obecné křesťanské, a při tom vyznávajíce věření v
Boha Otce
i Syna i Ducha Svatého, že to u víře pevně
strana: 167
na jeho svatú milost s nebes a uslyšán jest hlas
Boha Otce
všemohúcího: Toť jest šyn můj milý, v němž mis se
strana: 176
Synu božím, pánu a Bohu našem tak věříme, že uložení
Boha Otce
poslušen jsa a spasení všech opatřiti chtě a způsobiti ráčil
strana: 181
u Otce, prvé než svět stvořen jest, sedí na pravici
Boha Otce
všemohúcího, odtud maje přijíti soudit živých i mrtvých milostivě nyní
strana: 182
že proti nim jde a oni proti němu, on k
Bohu Otci
a oni k otci diáblu, jakož dí Syn boží: Protože
strana: 263