Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Kristus Ježíš«
v
Akty jednoty bratrské I (Bidlo)
všem věcem, kteréž má z plnosti božské skrze chotě svého
Krista Ježíše...“
Slovy těmito jest zároveň dosti vystižně vyjádřen obsah listu prvního
strana: LXXXII
skrze kterůž sme se spo- jili v jednu církev skrze
Krista Ježíše,
o níž v tomto psání vy- pravujem i také, kterak
strana: LXXXII
vzdě- lána církev. Církev pevně stojí na skále, ježto „mocí
Kristem Je- žíšem
ustavuje se a múdrostí Ducha jeho zpravuje se“ (107b) Sv.
strana: LXXXIV
ustanovili. Věří, že přijímají „pod vidomú svátostí celého a dokonalého
Krista Je- žíše“...
(122b) — srov. str. 60. Na viditelné způsoby této svátosti
strana: LXXXVIII
mohlo státi k víře a k modlitbě skrze kněze nevidomého
Krista Ježíše
v moci církve svaté.“ KTERAK SE LIDÉ MAJÍ MÍTI K
strana: XC
nynějšiech,“ s nimiž se bratří nesmějí „dověřiti spasenie svého v
Kristu Ježíši,
také o tom, jakož mluví, že nejhoršie kněz jako nejlepšie
strana: C
„Víra a láska má v každém přebývati, kdo má základ
Krista Ježíše“
(30b). Kdo nemá víry a lásky, není ani křesťanem, nadtož
strana: CI
těla Kristova, v jednom duchu s vyvolenými bo- žími skrze
Krista Ježíše,
skrze něhož dary a milosti mají v úřadu posluhovánie“ (48a),
strana: CV
důvěřovati kněžskému posluhování, poněvadž kněží nemají základu moci kněžské, t.
Krista Ježíše,
skrze něhož apoštolé nabyli moci úřední a moudrosti umění klíčův
strana: CXI
zákon, jest potřebí kněží, pošlých ze semene slova božího, z
Krista Ježíše.
„K tomuť jest potřebie kněžstva svatého, dary božiemi ozdobeného a
strana: CXVII
to v moci církve svaté, kterůž má od Boha skrze
Krista Ježíše
v Duchu Svatém, ale křest vidomý má býti jednú časem
strana: CXXXII
se mohlo státi k víře a modlitbě skrze kněze nevidomého
Krista Ježíše
v moci církve svaté“ (96b), ale poměry jsou takové, že
strana: CXXXIII
že jest to milost, „kteráž se stala od Boha skrze
Krista Ježíše“
(227b) a že „v oučastnost té milosti 1 To jest
strana: CXXXVIII
želeje a zdrávě žádaje, vinen se dává před Bohem i
Kristem Ježíšem,
z jehož přímluvy naději má, také se vyznává před těmi,
strana: CXLII
že jest nabyl ži- vota zdravého z milosti božie skrze
Krista Ježíše...“
(215a — 215b) To je svátost pokání s vyznáním hříchů
strana: CXLII
příčinu dávati, aby pán Buoh srdce obměkčil, aby se neprotivil
Kristu Ježíši
i lidu jeho a hněvu božieho na se nevzbu- zoval
strana: 14
první církve svaté, na základ apoštolský a prorocký vzdělané v
Kristu Ježíši,
a o těch věcech dolejí psáno bude. Ale nejprvéb o
strana: 17
v nichžto mnozí pod tvárností dobroty přišedše a pod jménem
Krista Je- žíše
onde i onde Krista ukazují a jiným svobodu k spasení]
strana: 19
obléci se v pána Krista.7 A ten jest křest v
Kristu Ježíši.
v smrti jeho pokřtěnu býti a s ním pohřebenua skrze
strana: 20
přirozenic, a on jest všemohúcí a stvořil všecky věci. A
Kristus Ježíš,
pán náš, jenž jest Syn jeho jednorozený, Duchem Svatým počatý
strana: 22
zasvítil v srdcích jich světlo umění jasnosti božie v tvář
Krista Ježíše.
Také chvály, cti, duosto- jenství a zbožie nežádají, ale umrtvenie
strana: 25
křesťané toho, jehož nevidí, milují, v něhož i věří, v
Krista Je- žíše,
pána v svého3, v němž přebývají, a on v nich,
strana: 25
těch, kteříž přijímají posluhování, pán Buoh naplňuje (své sliby) skrze
Krista Ježíše.
Ale nebezpečenství a umenšenie s strany kněze jest. Neb nepomáhá
strana: 39
živ sa, sám sebe zapřev, svuoj kříž vzem a následuje
Krista Ježíše.
Tiť mají moc jísti z toho oltáře, jakož sv. Pavel
strana: 41
je Buoh slyší, a zač prosí, učiní, a jakož řekl
Kristus Ježíš,
že se tak stane jim. Protož kněz má u víře
strana: 42
i lidí. Neb poznavše Boha, ne jako Boha ctili a
Krista Ježíše
obět ve- zdejšie potlačili. A tak ohavnost opuštěnie stojí na
strana: 43
k Bohu věč- nému, Otci nebeskému a nedělíme modlitby od
Krista Ježíše.
Syna jeho, v něhož nevidúce věříme, jehož i přijímáme, chléb
strana: 46
kamž jdú, že jest s nimi pán Buoh jich a
Kristus Ježíš
přebývá v nich f. 15b a AII: tě a nad
strana: 47
ho neb jie nemajie potupovati, ale milovati jako bratra v
Kristu Ježíši.
[O manželství].a Dobrá jest věc manželství zachovati a f. 16a
strana: 50
že se známe k též pravdě víry a lásky, naděje
Krista Ježíše,
ale daleký rozdiel posledních od prvních v dařiech zjevných etc,
strana: 53
nich posluhování přijímají a v pravdě křesťané sú, přebývajíce v
Kristu Ježíši.
Ale těchto časuov, kteráž sme shledali nebezpečenství s kněžími i
strana: 67
Svatého, jakož tomu písma apoštolská učie: Kteřížkoli pokřtěni sú v
Kristu Ježíši,
v smrti jeho pokřtěni sú a s nim pohřbenie sú
strana: 67
děje hřiechuov vyznání a dověřenie slibuom božiem a úmluva s
Kristem Ježíšem,
[aby ji držel], již ne sobě živu býti, ale jemu,
strana: 68
něho a on se dověří tomu, že jemu prospěje skrze
Krista Ježíše
k životu věčnému. Také není proti víře lidem těm křtíti
strana: 68
9. 78 SESTY LIST K MISTRU ROKYCANOVI. znání Boha a
Krista Ježíše
(přivedli], a aby v lásce přebývali [a] a dobré skutky
strana: 78
zlých kněžiech od bratřie starých složený. Ve jméno2 pána našeho
Krista Ježíše“
některé věci tuto napíšem, ještoe nás dotýčí, kteříž sme se
strana: 79
nynějšiech, proč se s nimi nesmíme dověřiti spasenie svého“ v
Kristu Ježíši.
Také o tom, jakož mluví, že nejhoršie knězd jako nejlepšie
strana: 80
jest, totiž viery aa lásky,b a tak že nepřebývají v
Kristu Ježíši,
v němž sú všickni pokla- dové múdrosti i uměnie,“ z
strana: 81
jsúc na základ apoštolský a prorocký, na nejvyššiem úhelném kameni
Kristu Je- žíši,
na němžto všeliké stavenie roste vi chrám svatý vk Pánu,
strana: 84
spasení ani bližním neučiní, když nebéře moci a múdrosti z
Krista Ježíše
jako větev z kořene, aby ovoce přinesla. Neb Kristus jest
strana: 85
i s hřiechy mrtvitib muož a Bohu živ býti v
Kristu Ježíši.
Neb o takových die apoštol: Jakož ste přijali Krista Ježíše,
strana: 85
Kristu Ježíši. Neb o takových die apoštol: Jakož ste přijali
Krista Ježíše,
v něm chodte, jsúce vkořeněni a založeni v něm“ a
strana: 85
víra a láska v každém má přebývati, ktož má základ
Krista Ježíše,
jsa v něm vkořeněn a založen a věrů utvrzen. Pak
strana: 85
s Opraveno místo pův.: A. t AIII: jakožť u AIII:
Krista Ježíše.
v AIII: coť x AIII: apoštolom poslouchati. y AIII: bylať.
strana: 88
kdyžy neměli zpuosobu vnitř- ního, nemohli v pravdě slyšetiz od
Krista Ježíše
slova božieho, protož aa die: Nižádný nepříde ke mně, jediné
strana: 97
se mluví hlasem lidským z pravdy vnitřního člo- věka, víru
Krista Ježíše
vzplozuje, a ktož je přijímá,a a tak v sobě místob
strana: 101
že dává vnitřní život z Boha rozený. To jméno drahé
Kristus Ježíš,
když věrů se s ním spojích a z milostii srdce
strana: 101
umrtvenie hřie- chuov s žádostmi a potom dědictvie věčné s
Kristem Ježíšem,
kteříž zde s ním spolu trpie, neb to drahé símě,
strana: 102
že vyvolil nás v něm, to jest Buoh Otec v
Kristu Ježíši
před ustavením světa, abychom byli svatí a nepoškvrnění před obličejem
strana: 106
skrze pána Krista, takéž i služebnost Duchem Boha živého v
Kristu Ježíši.
Protož dí apoštol: My duchem Bohu sloužíme« [a opět dí:
strana: 107
kteříž sú v pravdě poslové Kristovi, sú stvoření novéch v
Kristu Ježíši
ai mají j služebnost nového svědectvie, jakož o ní proroci
strana: 107
zasvítil v srdcích našiech světlo umění jasnosti božie v tvář
Krista Ježíše.«
A tak k tomu die: Máme tento poklad v osudiecho
strana: 107
než. ce AIII: byli hodni. ff AIII: Jezu. gg b.:
Krista Ježíše.
hh V AIII následuje: milování. ii V AIII chybí. ji
strana: 110
učiněn jest od hřiechu.B To jest již povědíno o užietku
Krista Ježíše,
k kterémužji sú apoštolé přišli skrze jeho zaslouženie.k« Protož! když
strana: 111
Mat. 28, 18.—20. SPIS O DOBRÝCH A ZLÝCH KNĚŽIECH. 115
Krista Ježíše
a o své spasenie nechtí zřenie míti k jich úřadu
strana: 115
jednotě těla Kristova, v jednom? duchu s vyvolenými božiemi skrze
Krista Ježíše,
skrze něhož dary a milosti mají v úřadu posluhovánie k
strana: 132
neb skrze to oznamuje se,j že ho Buoh posiluje v
Kristu Ježíši
k tomu dielu, k kterémužk jej vyvolil, aby dosta- tečně
strana: 133
dosta- tečně ten úřad konal v moci a v múdrosti
Krista Ježíše,
slovo jeho přebývající v sobě maje k užietku i jiným
strana: 133
kdož. X AIII: nechodíť. y V b. chybí. z AIII:
Krista Ježíše.
aa AIII i b.: roz soudíť. bb b.: kdoť. ce
strana: 134
oni apoštolé milíy i potomní následovníci jich, přebývajíce aa v
Kristu Ježíši
a Kristus v nich, posluhovali a po- sluhují k užietku
strana: 137
posluhovali a po- sluhují k užietku spasení lidem v plnosti
Krista Ježíše,
majíce slovo jeho živé v srdci svém (o němž die
strana: 137
němž die svatý Pavel:bb Složilce v nás slovo smířenie,s neb
Kristus Ježíš,
když se modlil v za- hradě a krvavým potem potil,
strana: 137
lidská, a v tom oznamuje Syn Otce, když to slovo,
Kristus Ježíš,
v moci viery osvěcuje a posiluje člověka. Neb v tom
strana: 138
ani porušitedlnosty neporušenie, ale po- chodí: z Boha živého skrze
Krista Ježíše
v Duchu Svatém. Nebo tělo a krev nemuož toho zjeviti,
strana: 138
v tom víra člověka, coc jest z Boha, slovo živé,
Kristus Ježíš,
jenž jest moc božie a múdrost božie. a V b.
strana: 138
i b.: toť. m b.: světlo jest. n AIII: skrze
Krista Ježíše
v Duchu Svatém. o AIII: sebe. p V b. chybi:
strana: 138
novéhon tak, aby člověk bylo nové stvořenie? z Boha v
Kristu Ježíši.
A za tor ses modlil pán Ježíš k Otci svémut
strana: 139
O DOBRÝCH A ZLÝCH KNĚŽIECH. f.51 a ten drahý rozsevač
Kristus Ježíš,
z Boha Otce pošlý, zplozuje své siemě drahé, synyb božie,
strana: 140
rodu z semene víry děje se z Boha Otcen skrze
Krista Ježíše
a Kristus Ježíš skrze posly své.ý Protož ta jednota svatá
strana: 140
víry děje se z Boha Otcen skrze Krista Ježíše a
Kristus Ježíš
skrze posly své.ý Protož ta jednota svatá tak jest, že
strana: 140
kteříž v té jednotě nepřebývají, účastni Boha Otce nejsou, ani
Krista Ježíše
a skrze něho volenýchy jeho, ale jest každý takový jedno
strana: 140
h V b. následuje apoštol. ch AIII i b.: v
Kristu Ježíši
skrze mé zvěstování. i AIII: a tak jest ta jednota
strana: 140
tom smysle,t jakožu oni pravie,v ale posvěcení ono přijímá od
Krista Ježíše,
jakož die pán Ježíš: Otče, posvět jich v pravdě, řeč
strana: 142
z Boha Otce skrze slovo jeho živé, jenž jest pravda
Kristus Ježíš,
jenž samého se posvěcuje i také vyvolených svých, kteříž a
strana: 142
AIII: jakožť. v b.: mluví. X AIII onť přijímá od
Krista Ježíše
posvěcení; b.: posvěcení přijímá od Krista Ježíše. y AIII: jáť.
strana: 142
onť přijímá od Krista Ježíše posvěcení; b.: posvěcení přijímá od
Krista Ježíše.
y AIII: jáť. z AIII: ať by. aa AIII: kteříť.
strana: 142
jinýmy ku po- sloužení v těch vez všech věcech v
Kristu Ježíši:
musíť býti sám prvé porozený a a pokrm bráti a
strana: 143
(neb tak se vzdělává církev svatá v jednotu božie v
Kristu Ježíši)
a tak v té jednotě knězem svatým býti, neb jest
strana: 144
sú z semene neporušenéhou skrze slovo Boha živého a tak
Krista Ježíše,
Syna božího, neby on jest kněz svrchovaný.ô Protož ktož se
strana: 144
duchovni; b.: du- chovní oběti. g AIII: vzácné. h AIII:
Krista Ježíše.
ch AIIIib.: a tak. i AHII i b.: protož. j
strana: 144
nan základ apo- štolský a prorocký na nejvyšším úhelním“ kameni,
Kristu Ježíši,
na němžto všeliké vzdělání ustavené? roste v chrám svatý vr
strana: 145
Kristova, ještov sú v na- plnění vuole Boha Otce skrze
Krista Ježíše.
A ti sú posvěceni a v té vuoli dokonáni jedním
strana: 146
tomf. f AIII: obětujtež. g AIII: oběti duchovní. h b.:
Krista Ježíše.
i AIII: kteréž koli. j AIII: jménu. k V b.
strana: 146
poznati vuoli božie dokonalú, kdož chce posvěcen býti a“ skrze
Krista Ježíše
jedním obětováním do- konán k věčnému životu. A za to
strana: 147
duochovní, kněžstvoo svaté, obě- tujíce duochovní oběti? vzáctné Bohu skrze
Krista Ježíše.
A ty oběti sú věrných křesťanuov, duochovních kněžie, že se
strana: 147
AIII následuje: David prorok. v V b. chybí. x b.:
Krista Ježíše.
y b.: naplněním. z b.: k tomu. aa b.: zde
strana: 147
slovu i v skutku,g ke cti božie živu býti skrze
Krista Ježíše,
kteréhož vyznáváh slovem i ch skutkem, (skutkem) život jeho svatý
strana: 148
protožce jestd ten kámen živý, přebývaje v životné pravděce v
Kristu Ježíši,
jsa v účastnosti vyvolených jeho, vzdělav se v chrám duo-
strana: 149
muož míti člověk jeden skrze druhého poslúženie° od Boha skrze
Krista Ježíše
beze všech posluhování vidomých svátostí? úřadur kněžstva, kteréžs k tomu
strana: 150
jeste od něho a rozmnožen bývá v dařiech jeho skrze
Krista Ježíše
z pl- nosti jeho zde v milosti a potom k
strana: 150
pilnosti, aby toho užieval k nabytí pravdy od Boha skrze
Krista Ježíše
k vzruostu života duochovního, men- šiehog zaslúžení bude a tak
strana: 151
ducha života, vysvobozeni jsú od zákona hřiecha a smrti v
Kristu Ježíši,
v němž sú ospra- vedlněni a v duchu posvěceni a
strana: 152
tak spravedliví berů milost a moc z Ducha božieho v
Kristu Ježíši
a tak od hřiechu sú spravedliví a viny zbavení a
strana: 152
těžká nejsoud k naplnění,ce neb z moci a z múdrosti
Krista Ježíše
mají dostatečnost k tomu,ô a protoží se mohů v té
strana: 152
člověkem,a tak že dobrý člověk má život z Boha v
Kristu Ježíši
a činí skutky jeho, jakož dí s. Pavel,d že jeho
strana: 153
jakož dí s. Pavel,d že jeho účinkem sme stvořenie v
Kristu Ježíši
v skutcích dobrých, kteréžto připravil Buoh, abychme g v nich
strana: 153
svrchními, jalovými žádné moci nečiní, kdyžo není kořene životné pravdy
Krista Ježíše,
jenž jest moc božie a moudrost božie, a tak není?
strana: 153
kněžstvobb svaté, ještoce obě- tujíd oběti duochovní vzáctné Bohu skrze
Krista Ježíše.
Ale toto a AIII: pána Krista rodu. b AIII: máť.
strana: 154
moci slova božieho, neb nemají toho, cob Buoh učí a
Kristus Ježíš
dává,“ ale to mají, což od lidud berú,e zlý od
strana: 155
posloužiti užitečně v moci církve, kterúž má od Boha skrze
Krista Ježíše
církev svatá, a jsa on také aa úd té církve
strana: 156