Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Duch Svatý«
v
Akty jednoty bratrské I (Bidlo)
vrch pekelní, křivé lučiště, sliny rouhání, hřích více než proti
Duchu Svatému
Ten o zavedení církve mnoho vypravoval, příklady přivodě o velikém
strana: 1
jest,z neb království božie jest spravedlnost, pokoj a radost v
Duchu Svatém.
Vzdělavše se v příbytek božie, nejsú pod zákonem, ale pod
strana: 22
A Kristus Ježíš, pán náš, jenž jest Syn jeho jednorozený,
Duchem Svatým
počatý a z panny Marie narozený, plný milosti a pravdy,
strana: 22
nedokazuje, že jest uvnitř po- svěcen, že v něm přebývá
Duch Svatý.
(Srov. AI f. 20 b. 31 a. 120 b a
strana: 29
prorok. Kdo čte, rozuměj.y A věrní křesťané, kteříž sú vyučeni
Duchem Svatým
všeliké pravdě a jiné lidi učie, aby poznali samého pravého
strana: 43
jakž od pána Krista vzali, tak sú činili i učili
Duchem Svatým
poslaným s nebes a to sú i napsali, prorockú řeč
strana: 58
v jednotě nerozdielné v Otci a Otec v Synu. a
Duch Svatý
po- chodí [od Otce i [od]“ Syna, nebg jeden Buoh
strana: 66
ti mohli prvé křest míti v smrti Krista Ježíše v
Duchu Svatém.
Nebb ich ta řeč sv. Pavla „v smrti jeho pokřtěnu
strana: 68
Krista Ježíše), aby došli života věčného. Zpraviž to a nauč
Duch Svatý
múdrostí svú božskú k chvále slávy milosti své a k
strana: 80
sú mluvena skrze pána/ Krista Ježíše i jiné posly jeho
Duchem Svatým,
poslaným s nebes, a táž slova mluví i nejhoršie, ještoch
strana: 96
koli zlý mluví slova, kteráž sú prvé mluvena“ skrze apoštoly
Duchem Svatým,
ale on jsa zlý? mluví je v duchu svém bez
strana: 96
luom!: Jan zajisté křtil jest vodú, ale vy pokřtění budete
Duchem Svatým
ne po mnohých dnech těchto,mn; to jest (mluvil) jižn po
strana: 113
mohl by někto říci o Kaifášovi, že jest on proroškoval!
Duchem Svatým.
K tomu jest odpověd tato, že známo jest z řeči
strana: 116
roduš duochovního, nebd on jest kněz duochovní, jsúbb maje pomazání
Duchem Svatým
nade všecky,e ktož jeho účastni sú, z jehož plnosti všickni
strana: 144
život z pravdy slova jeho a vyznávali jméno jeho v
Duchu Svatém.
Protož veliký“ jest rozdiel jedněch od druhých, jakož v písmo
strana: 155
Protož i podnes též kněžie křesťanští v pravdě svěcení aa
Duchem Svatým
pomazaní a mocí shuory obdaření požievají úřadné moci ku posluhovánie
strana: 159
řekli slovem božiem, stalo se.* Tak milí apoštolé, ješto mluvili
Duchem Svatým,
poslaným s nebe,y takéž i jich následovníci, ještoz v témž
strana: 167
pán náš Ježíš Kristus i jeho milí apoštolé předpovídali sú
Duchem Svatým,
kterak mají býti v pravdě kněží křesťanští a po čem
strana: 182
spasitedlné, jenž sú zřiezeny skrze apoštolyb skutkem i slovem v
Duchu Svatém,
jichž všicknic věrní křesťanéd mají požívatie a z podstaty svého
strana: 198
býti, jakož by kdy v církvi svatém pa- stýří poznali
Duchem Svatým,
co by bylo k vzdělání a ku po- lepšení tomu
strana: 198
milým! apoštoluom, i zuostati na jich rozsúzení am ustavení, utvrzeném
Duchem Svatým,
poslaným s nebes, neb onin slíbili každému spasení, kdož o
strana: 205
A k tomu dále což sú koli mluvili a psali
Duchem Svatým
zprávce věrní a učitelé,u a AII: Krista Ježíše. b V
strana: 243
s AII: X. : AII: XI. u V AIII následuje:
Duchem Svatým.
a Řím. 6, 3. 4. P 1 Petr 3, 21.
strana: 243
sťanští, jsúce v té jednotě apoštolské kteréžkoli časy, zpravujíc se
Duchem Svatým,
jichž žádáme účastni býti. Ale toto jest nám nejjistšie a
strana: 247
apoštoluom, i pře- stati na jich rozsúzení, ustavení i utvrzení
Duchem Svatým,
po- slaným s nebes, neb oni sú slíbili život věčný
strana: 247
nepravé, že aniž muož tu po- svěcována býti obět, kdež
Duch Svatý
nenie.7 A k témuž Zlato- ústý mluví v svém dialogu
strana: 249
to jest na tom, co jest z Boha v člověka«
Duchem Svatým
zpuosobeno. A on Šimon Petr tomu povolil a miesto dav
strana: 268
jednomyslně o těch věcech potřebných k spasení, jakož jest je
Duch Svatý
řiediel a zpuosoboval, v tom se [srovnávali a svolovali], ustavovali
strana: 272
s Synem jedno jest, od věčného Otce věčný Syn, a
Duch Svatý
pochodí z Otce i z Syna Ja jest jedno s
strana: 273
se Duchem jeho zpravovala a všecky věci tak řídila, jakož
Duch Svatý
učie jie a oni služebníci daru božieho poslu- hujíce z
strana: 284
spolu se jedni na druhých dobře uptali, kterak komu zjevuje
Duch Svatý,
aby v tom jednomyslní byli a písma svatá k tomu
strana: 292
té pravdě sněmy mívati a o všech věcech v tom
Duchu Svatém/
řiediti.a Protož kteřiež f. 121b sú koli tak v té
strana: 293
s. Jan Křtitel, že on, totiž pán Ježíš, křtí v
Duchu Svatém.*
A opět sám die: Nenarodí-lice se lkdo] z vody a
strana: 294
církve svaté, kterůž má od Boha skrze Krista Ježíše v
Duchu Svatém,
ale vidomý křest vodú má býti časem a miestem jednú
strana: 294
ustaviti srdce.? Protož toho naučenie vlastního apoštolského,/ ješto mluvili slovo
Duchem Svatým
poslaným s nebes, máme poslú- chati a jímb se zpraviti
strana: 302
mievají, jednomyslně se svolují o všech věcech, jakož je učie
Duch Svatý
a zpravuje. Protož takových všickni křesťanéa povinni jsú poslúchati a
strana: 308
skrze Ducha Svatého,a neb církev svatá zpravuje se všecky časye
Duchem Svatým,
jakož svědčie písma apoštolská, a tito nadepsaní, jakož jistě známo
strana: 328
se jeho doptati podlé toho, jakož pán Buoh rozkázal a
Duch Svatý
řiedil skrze apoštoly. Protož« sme se již k tomu měli,
strana: 330
apoštolské, ješto byla v pravdě svatá, Kristem Ježíšem i jeho
Duchem Svatým
ozdobená, z niežť se tato nynie8 rozplodila a obnovila. Neb
strana: 333
a obnovila. Neb jinak by nebyla svatá, když by se
Duchem Svatým
nezpravovala a jejie úředníci skrze svrchovaného biskupa nebyli zvoleni, posvěceni
strana: 333
zaslíbil skrze Syna svého milého a skrze posly své předpověděl
Duchem Svatým.
Ačť se pak tomu vždy protivie kněžie s mnohým5 lidem
strana: 334
nesmějí se k tomu přiznati. Protož nenieť podobné, aby odpočíval
Duch Svatý
v srdci takových kněžie, aby pravdu Krista Ježíše znali v
strana: 338
dielu, aby jinak nedělali, než tak, jako oni, kteřie se
Duchem Svatým
zpravovali a od ducha tohoto světa se vystřiehali, kterýž dielo
strana: 343
LIDÉ MAJÍ MÍTI K CÍRKVI ŘIMSKÉ. f. 149a Protož je
Duchem Svatým
zpravoval všecky časy a zpravovati bude až do skonánie světa,
strana: 344
jeho. Protož věz, že jednoho bez druhého nemuož býti, neb
Duch Svatý,
kterýž pochodí z Otce i z Syna, tenť se oznamuje
strana: 353
ovcí, ješto skrze dvéře vešly, Krista Ježíše, jímž vrátný otevřel,
Duch Svatý,
e v srdci pravdu oznámiv a smysl jim dal, aby
strana: 358
církev římsků i na papeže, že jsú v hřiechu proti
Duchu Svatému
horšie než pohanstvo a že ustavenie jejie nazývá vzteklost a
strana: 365
hřiech, slouha jest hřiecha.) Ale že se písma musí plniti,
Duchem Svatým
předpověděná o nich i o jich puovodu, kterýžť mají skrze
strana: 368
v puovodu apoštolském skrze krále Krista usta- venéma a v
Duchu Svatém
zřiezeném. Tuť jest ta moc zůstala v těch, kteřiež trvali
strana: 373
v přirozeném i v Starém zákoně, a ti sú vždycky
Duchu Svatému
se protivili a spravedlivé hubili a potom i samého Pána,
strana: 407
konali tú múdrostí se zpravujíce, kteráž jim byla dána v
Duchu Svatém,
trápeni jsúce a sužováni v vězeních a v uokovách,“ až
strana: 409
hřiecha. A k tomu příležie podstatně zachovati to, což jest
Duchem Svatým
skrze apoštoly rozkázáno a k tomu napsáno, kterak se má
strana: 415
zachoval, které sú rozkázány skrze pána Krista i posly jeho
Duchem Svatým.
Neb jinak člověk blúdil by srdcem, jakož to množství veliké
strana: 454
a s pilností ostřiehá naučenie jeho, kteréž pošlo skrze apoštoly
Duchem Svatým.
Takovýť již nenie pod zá- konem, ale pod milostí, neb
strana: 455
věci při nás,i žeť sou pravé skrze f. 218a apoštoly
Duchem Svatým
vyhlášené a v první církvi zachovávané. že by se neprotivil
strana: 463
přidává vykládaje tu řeč dí: A to jest řekl o
Duchu Svatém,
kte réhož měli přijíti věřící v něho,r a podobněa kteříž
strana: 476
byl biskupem toho léta etc.« Úst tohoto biskupa použilb jest
Duch Svatý,
ale poškvrněného srdce jeho milost boží nedotkla se jest, neb
strana: 583
zlého a pokrytého, jestliže kdo přistoupí srdcem nepokrytým, v něm
Duch Svatý
jedná odpuštění hříchuov, kterýžto v církvi svaté tak činí, aby
strana: 584
lidi dobré nebo zlé slouhy v církvi svaté jest,6 nebo
Duch Svatý
duchovně to obživuje, kterýž někdy za času apoštolského okazováše se
strana: 584
spolu v sebrání s mnohými křesťany věrnými,/ že se líbilo
Duchu Svatému
i nám.B Proto takovým ustanovením věrní křesťané nemají pohrdati, neb
strana: 620
dobrého z Boha Otce skrze Ježíše Krista, zpuo- sobeného v
Duchu Svatém
k oužit/kue života věčného vyvoleným f.371 jeho. Neb opět svatý
strana: 621
tak dále o našem pánu Kristu Ježíši, jenž se počal
Duchem Svatým
v blahoslavené panně Mariji. [A] tak o něm/ všecko věříme,
strana: 622
pána Boha.1 Také i o církvi svaté, ježto se zpravuje
Duchem Svatým
jeho a očištěna skrze moc vylití krve Syna jeho, neb
strana: 622
mluví.: K témuž die svatý Petr: Vám jest ká- záno
Duchem Svatým,
poslaným s nebes, veňžto žádají anděle patřiti.( Protož slova taková
strana: 626
ab učiti jiné budou (totiž věrní křesťané, kteříž sou vyučeni
Duchem Svatým
všeliké pravdě a jiné učiti budou, aby poznali samého pravého
strana: 638
někteří kněží to zvěděvše v rouhání obrátili, řkouce, že jim
Duch Svatý
zjevil je z holubí baňky,2 a tak všelikterak hledí nás
strana: 649
pánu Bohu modlíme, aby v vás to zpuosobil a zřídil
Duchem Svatým,
což se milosti jeho dobře líbí a vám jest k
strana: 659