Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Bůh Otec«
v
Akty jednoty bratrské I (Bidlo)
Desky svazku X., XII. a XIII. ozdobeny jsou poprsími Davida,
Boha Otce
a Krista do kůže vtlačenými. Nápisy (velkými písmeny), jež jsou
strana: XXVII
54). Obsah Traktátu bratři starých o církvi svaté jest tento:
Bůh Otec
poslal Syna svého na svět, aby ospravedlnil své vyvolené „ze
strana: LXXXIV
se v jednotu víryr mnozí (kterúž poděleni sme v spravedlnosti
Boha Otce
a spasitele Ježíše Krista, nemajíce své spravedlnosti, ale tu, kteráž
strana: 5
kterážto: jest nejsvě- tějšíe, v níž se ostřiehají v spravedlnosti
Boha Otce
a spasitele Ježíše Kri/sta, kterýž zrazen pro hřiechy náše a
strana: 21
sobě z semene slova božieho, a tak sú v spravedlnosti
Boha Otce.
A tiť nejsú slouhy hřícha,b ale spravedlnosti, neb od čehož
strana: 22
smrti jeho, Filip. 3. v. 10. Kdož v té spravedlnosti
Boha Otce
jsou, jsou služebníci spravedlnosti. C. ô Z milosti dobře činí.
strana: 22
dotazovánie víry, kterůž v srdci mají a ústy vyznávají, v
Boha Otce
i v Jezu Krista. A kněz má slova mluviti, jakož
strana: 40
jinak. Jedni umenšují pravdy a jiní zvelebují vidomé zpuosoby, za
Boha Otce
všemohúcího majíce i za Krista Ježíše i Ducha Svatého, a
strana: 43
známe, což srdcem věříme a ústy vyznáváme, že věříme v
Boha Otce
vše- mohúcího i v Jezu Krista, Syna jeho i v
strana: 57
v prvním listu psáno stojí.“ A pak, kterak máme ctíti
Boha Otce
i Jezu Krista, Syna jeho« i Ducha Svatého, příbytek jemu
strana: 59
Krista stojíte čili o svú. Neb pán Ježíš pro čest
Boha Otce
vydal se v pohaněnie a v trpenie až do ukrutné
strana: 62
apoštolé i všickni věrní křesťané, ješto jest v spravedl- nosti
Boha Otce
a spasitele Ježíše Krista, o níž sme v prvním listu
strana: 65
do konce. Ctíme Syna, jehož přijímáme, neb jest v slávě
Boha Otce,
v nebi i na zemi, v jednotě nerozdielné v Otci
strana: 66
každý jazyk vy- znávati, že pán Ježíš jest v slávě
Boha Otce.:
A my věřili sme a věříme i ústy vyznáváme s
strana: 66
sáhal na čest pána Krista Ježíše, sáhal by na čest
Boha Otce.
Neb jakož vyznáváme vieru v Boha Otce, takéž i v
strana: 67
by na čest Boha Otce. Neb jakož vyznáváme vieru v
Boha Otce,
takéž i v Jezu Krista, Syna jeho jediného, pána našeho.
strana: 67
očí a pýcha v nich kraluje a tak nejsú z
Boha Otce,
ale z světa. Protož odkud takový žák má svěcenie? Od
strana: 124
kterýž jemu dal Otec nebeský. A v tomk záležie poznání
Boha Otce
i Jezu Krista, syna jeho, a to jest život věčný.
strana: 138
jest jméno a tou jest slovo a řeč živá, z
Boha Otce
pošlá./ Ktož jie v sobě místo dá v srdci čistém
strana: 138
jedno sme, vá Protož kteříž v té jednotě nepřebývají, účastni
Boha Otce
nejsou, ani Krista Ježíše a skrze něho volenýchy jeho, ale
strana: 140
jest pán Ježíš modlil. Protož nemají moci z té jednoty
Boha Otce
s Synem i úduov jeho církve svaté a tak nemají
strana: 141
oni posvěceni byli v pravídě.a A tak jest posvěcení z
Boha Otce
skrze slovo jeho živé, jenž jest pravda Kristus Ježíš, jenž
strana: 142
jakož dí s. Jan: Učinil nás kněžie a království kk
Bohu Otci,*
neb tak z semene knížete kněžského kněze svrchovaného, synové jsou.
strana: 145
ve jménoi pána Ježíšek Krista čiňte. Neb tak jest obět
Bohu Otci
příjemná a vzáctná a lidem spasitedlná, což se dělá neb
strana: 146
života jeho, kterýž se za nás vydal v obět chutnú
Bohu Otci,
jakož dí s. Pavel:m Následovníci božie buďte jako synové nejmilejšien
strana: 146
sme skrze obětování těla Kristova jednú.« Protož tak jest obět
Bohu Otci
vzáctná těch všech kněžíč rodu Kristova, ještov sú v na-
strana: 146
všech kněžíč rodu Kristova, ještov sú v na- plnění vuole
Boha Otce
skrze Krista Ježíše. A ti sú posvěceni a v té
strana: 146
dokonáni jedním obětováním, aby také moc měli obětovati obětiz vzáctné
Bohu Otci
skrze toho, kterýž se obětoval vzáctně, jsa poslušen Otceaa až
strana: 146
kříže, samého se vydal z lásky na utrpenie k vuoli
Boha Otce
až do ukrutné smrti a svú krev z sebe vytočiti
strana: 146
jeho a seslánie Ducha Svatého. A tak z toho děkují
Bohu Otci,
vděčni jsúce Syna jehot milého, skrze něhož jim“ všecko dobré
strana: 157
7. 176 SPIS O DOBRÝCH A ZLÝCH KNĚŽIECH. jest z
Boha Otce
a skrze Kristab Ježíše v Duchu Svatém, to jest v
strana: 176
to křesťané věrní mají zachovati, neb jest to zákon z
Boha Otce
pošlý, všem křesťanuom věrným skrze Krista Ježíše k užietku ži/vota
strana: 199
počet vydáváme tiemto psáním a toho dobrého i vám žádáme,
Bohem Otcem
připraveného a před usta- vením světa skrze pána Krista zpuosobeného
strana: 223
24. 25. 238 TÉŽ PÁNUOM MEJTSKÝM. f. 91 b s
Bohem Otcem;
také abychom nepohrzeli posly jeho apoštoly, svědky věrnými té smlouvy,
strana: 238
také věří církev svatá, že a jest moc a múdrost
Boha Otce
a nese všecky věci slovem moci své, kterýž jest blesk
strana: 255
Krista ostřiehali a skutečně zachovávali, jsúce jemu ke cti živi,
Bohu Otci
se líbili, v lásce a v svornosti přebývajíc pokoj vespolek
strana: 265
na světě vybrané, aby jemu byli za chot milů a
Bohu Otci
vzáctnú, neb ji vykúpil a očistil krví svú a tak
strana: 268
skrze něho, neb on jest dvéře, kteréžto vrátný, Duch z
Boha Otce
pošlý, otvierá a oznamuje Syna. A v tom poznání v
strana: 268
Jakož Šimon vyznal, jenž se vykládá [jako] poslušný, neb uposlechl
Boha Otce,
a Petr, jenž se vykládá skála, od skály Krista tak
strana: 268
vieru máz nepoškvrněnů, jakož i ústy vyznává, že věří v
Boha? Otce
všemohúciho, stvořitele nebe i země, i v Jezu Krista, Syna
strana: 270
den vstal z mrtvých, vstúpil na nebesa, sedí na pravici
Boha Otce
všemohúcího, odtud přijde súdit živých i mrtvých. [A tak věří
strana: 270
viera křesťanská v tom ustavena jest, že jakož věříme v
Boha Otce,
tak i v Jezu Krista, Syna jeho jedi- ného, Pána
strana: 278
Neb v něho také věříme, že jest moc aa múdrost
Boha Otce,
nesa všecky věci slovem moci své, kterýž jest blesk slávy
strana: 285
býti podlé úřadu kněžstvie, že/ sú zvolení a předvěděnía od
Boha Otce
v posvěcení Ducha f. 120b v poslušenstvie a v pokropenie
strana: 291
sebe vytočiti dal a ještě za své vrahy modlil se
Bohu Otci,
aby jim odpustil. Takť jest svítězil a kníže tohoto světa
strana: 316
života věčného, jakož jim tak psali: S radostí dieky činíce
Bohu Otci,
že vás hodné učinil v stránku losu svatých v svět-
strana: 319
to skrze lásku a pokoj? A to jest dielo z
Boha Otce
mocného? skrze Syna jeho múdrého v Duchu jeho dobrotivém, neb
strana: 336
věcech nebeských v Kristu Ježíši. Protož ten rod vzáctný jest
Bohu Otci
skrze něho a takoví kněžie jsú svatí a nepoškvrnění před
strana: 346
oběti obětovati Bohu skrze Krista Ježíše, kterýž se samého obětoval
Bohu Otci
na shlazenie hříchuo, neb jedním obětováním dokonal na věky po-
strana: 346
kněžie skrze pána Krista Ježíše, skrze něhož obětují oběti vzáctné
Bohu Otci,
a takovým sú slibové božie, jakož řekl pán Ježíš: Ostanete-li
strana: 348
miloval, neb pán Ježíš nemi- loval tělesně, ale duchem lásky
Boha Otce,
a tak toho dokazoval, veliké úzkosti podstupuje na světě a
strana: 357
A tú řečí vydává svědectvie, že jest též porozen z
Boha Otce
skrze Krista Ježíše a přijal jednotu v Duchu Svatém s
strana: 388
Petra známo jest, že pokládá zvláštnie brat řie nejmilejšie, z
Boha Otce
rozené ode všech sy- nuov světa z těla pošlých. Protož
strana: 389
pravdy sme.« Tenť jest duovod nejjistějšie, že takoví jsú z
Boha Otce
pošli skrze Krista Ježíše/ Duchem Svatým obnovení a jsú bratřie,
strana: 392
on toho rodu nenie. Také takový nezná, čím by ctil
Boha Otce
a kterak by následoval Syna jeho milého a po- slúchal
strana: 392
se tak přiznávajie řiekajíc „Otče náš“ aneb opět „Věřím v
Boha Otce“,
ale nerozumějí, proč to řiekají, jediné že se tomu naučili
strana: 394
psali sú apoštolé. Jakož die s. Petr: Zvoleným a od
Boha Otce
předzvěděným, v duchu posvě- ceným. A s. Pavel die, že
strana: 406
psali sou apoštolé, jakož dí s. Petr zvoleným a od
Boha Otce
předzvěděným, v Duchu posvěceným. A s. Pavel dí, že jsouce
strana: 406
příklad, jakož pán Kristus na sobě dal jim, kterak miluje
Boha Otce,
že tak: přikázanie jeho zachovávaje. A k tomu přikázanie vede
strana: 425
Protož die sám pán Ježíš prosbu čině za své volené
Bohu Otci,
že jest to život věčný, aby tě poznali samého pravého
strana: 438
cestu novú, trpěv na svém těle a tak plnil vuoli
Boha Otce,
jakož psáno: Aj, jdu, Bože muoj, at bych činild vuoli
strana: 443
k užietku spasenie tím, že jest šel a naplnil vuoli
Boha Otce,
kteřiež po- povolují jemu, také trpiec s ním pro spravedlnost,
strana: 443
po- tupivše Krista Ježíše i ducha laskavého a v tom
Boha Otce
ne- uctili a proto hněv božie veliký na se vzbudili
strana: 457
bez pravdy skutkuov a k přiznávaní hlasem. že věří v
Boha Otce
i v Jezu Krista, Syna jeho. Ale nepostavil Sylvestr Konstantina
strana: 470
živého, a poznavše uvěřili, milovali; za ně také modlil se
Bohu Otci
řka: Posvět jich v pravdě;a potom Ducha Svatého dal etc.
strana: 478
písem, že jich poslouchajíce poslouchati budem pána Krista a tak
Boha Otce.
A těch pak, kteříž se řádným svěcením chlubí, že jsou
strana: 479
tak obecné vyznání víry křesťanské ústy vyznáváme říkajíc: „Věřím v
Boha Otce
vše- mohoucího etc,“ a ty věci máme za podstatní, neb
strana: 480
ani se Bohu líbiti, neb skrze něho jest přístup k
Bohu Otci,
jakož sám dí: Žádný ne- přijde/ k Otci, jediné skrze
strana: 481
zapsán na rathouze Pražském Starého Města.a (M)ilostb1 a milosrdenství od
Boha Otce
a Krista Ježíše pána našeho. Já mistr Jan z Rokycan
strana: 488
panny Marie, jenž na kříži visala a sedí na pravici
Boha Otce
v nebi. Ta víra základ má, kdež jest řekl pán
strana: 489
(v) Otci ctí Syna, jehož přijímají, neb jest v slávě
Boha Otce
v nebi i na zemi nerozdílně Syn v Otci a
strana: 497
jich pravého rozumu a podlé obecného vyznání křesťanského věříme v
Boha Otce,
tak také věříme i v Jezu Krista, Syna jeho jediného,
strana: 498
jeho jediného, pána našeho, a tak že jest jedno s
Bohem Otcem.
Také držíme, že touž poctivostí má ctěn býti s ním,
strana: 498
nepochybujíce, že poslou- chajíce jich posloucháme pána Krista a tak
Boha Otce
všemo- houcího a tak setrvajíce duojdeme života věčného. Item. Opět
strana: 501
jest vzal z panny Marie a jímž sedí na pravici
Boha/ Otce.
Item věříme a vyznáváme, že křesťané, s nimiž i my,
strana: 586
M(artin): U mneť jest jednostejná viera, jakož prvé byla, v
Boha Otce
i Syna jeho i o každém článku viery kře- sťanskéa
strana: 588
jakž mi kdy pán Buoh vymluv- nosti puojčil.2 Mistr: To
Bohu Otci,
ale ne pánu Ježíšovi v svátosti. Odpověd: Svatý Ján tak
strana: 593
začkoli svolice se budou prositi, dám jim.7 Budiž z toho
Bohu Otci
vše- f. 359а a Opraveno místo pův.: o tom. b
strana: 607
jednotu viery obecné křesťanské nejsvětější, jíž poděleni sme v spravedlnosti
Boha Otce
a spasitele Ježíše Krista. Protož nedomnívej se nižádný člověk o
strana: 608
Synu svém. A opět die: Abyšte s radostí díky činili
Bohu Otci,
že vás hodné učinil v stránku losu svatých v světlosti
strana: 618
nového stvoření u vnitřním člověku. A takovíť mají víru v
Boha Otce
všemohoucího a v Jezu Krista, Syna jeho, a tak dálej!ď
strana: 618
jakož svatý Petre die,ý tiť sou přišli k/ sprave- dlnosti
Boha Otce
a spasitele Krista Ježíše. A k tomu die apoštol: Srdcem
strana: 618
vydávajíce, což v srdcíchh mají, v pravdě říkajíce: „Věřím v
Boha Otce
všemohoucího“. Ale ti, kdož jie v pravdě nemají, křivé svědectví
strana: 618
kterouž mají v srdci, [tu] ústy vyznávají sobě spravedlivě a
Bohu Otci
vzáctně skrze Ježíše, s nimiž i my k této vieře
strana: 620
i počet z nie vydáváme každému žádajícímu, že věříme v
Boha Otce
všemohou/cího, stvořitele nebe i země, i v Jezu Krista, Syna
strana: 620
Neb v něho také věříme, neb jest moc a moudrost
Boha Otce,
a nesa a V AI chybi. b Opraveno místo pův.:
strana: 621
f. 371b všecky věci mocí/ slova [svého], jsa zpuosoba podstaty
Boha Otce,
a nesa všecky věci mocí slova svého,a jsa blesk slávy
strana: 622
radost, pokoj.ô A protož se jest pán Ježíš za ně
Bohu Otci
modlil řka: Otče, posvěť jich v pravdě, Iřec tvá pravda
strana: 624
kterouž v srdci mají a ústy vyznávají, že věřie v
Boha Otce
i v Jezu Krista, Syna jeho. A kněz má slova
strana: 631
zlému, neb mělae býti kť nejlepšímu dobrému a k chvále
Boha Otce
všemohoucího a k zvelebení Syna jeho a AI: řácské. b
strana: 639
ten chléb jest znamení těla Kristova, kteréž sedie na pravici
Boha Otce.
Protož ta všecka smyšlení jinak, než Kristus [řekl], a umenšování
strana: 640