Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Jan Zlatoústý«
v
O pramenech Rokycanova českého výkladu na evangelium sv. Lukáše (Šimek)
formulováno podobně u ně- kterých církevních Otců (Jeronym, Řehoř Veliký,
Jan Zlatoústý..),
ale snad nikde tak zdůrazněno jako u něho. Rokycana byl
strana: 120
sv., z Řehoře Veli- kého, z Ambrože, z Bernarda, z
Jana Zlatoústého,
z Lyry a z Huga. Dílo Fidatovo měl však R.
strana: 127
Stejným asi počtem citátů jsou ve Výkladu na Luk. zastoupeni
Jan Zlato- ústý
a Řehoř Veliký (každý asi stem úryvků). Z Jana Zlatoústého1)
strana: 128
neleká, tak veliké zlé, ktož se leká smrti neřádně“. U
Jana Zlatoústého
(Opus imperfectum in Matthaeum, apokr., homilia XXV, MG 56 c.
strana: 128
aby ostali v rukú jeho“. Je to volné zpracování místa
Jana Zlatoústého
Opus imperfectum in Matth. (apokr.), homilia XXXVIII, MG 56 c.
strana: 128
tehdy prostě z svého milosrdenstvie smiluje se nad tebú“. U
Jana Zlatoústého
je to místo In epist. ad Hebraeos c. XII., homilia
strana: 129
Na několika místech jsem zjistil, že R. nečerpal přímo z
Jana Zlatoústého,
ale z Tomáše Akv. (Catena aurea). Tak na př. 262a:
strana: 129
ale nejmenuje vždy svůj pramen. Některé citáty z Augustina, Origena,
Jana Zlatoústého
a j. pře- vzal také odtud. Jen z Cateny cituje
strana: 139
vědomosti mohl však čerpatí odjinud, jak sám píše, že sv.
Jan Zlatoústý
„dává příklad na havraniech (260b n.): Tak pravie o něm,
strana: 149
ale rozumuov duchovních neměl“. Zde omylem je uveden jako autor
Jan Zlato- ústý
m. Ambrože; v lat. Výkladu (171b) je správně: Ambrosius (Verba
strana: 150