Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Pán Ježíš Kristus«
v
Mistra Jana Husi sebrané spisy latinské III. (Flajšhans - Svoboda)
nestihl, nezoufejž, setrvejž ve víře, choď po cestě (t. napodobuje
Pána Ježíše Krista).
Neboť: a: »Dobře-li Krista znáš, dost jest to, jiného-li neznáš...«
strana: 9
že Jakub jest Kristus, a není tomu tak, tedy nepoznává
Pána Ježíše Krista,
ač přece Spasitel praví: „Totoť jest pak věčný život atd.
strana: 40
Petr, když kázáním Ducha svatého mnohé nevěřící obrátil k víře
Pána Ježíše Krista,
o čemž stojí v 2. kap. Skutků. 6. Zdali bylo
strana: 89
milost přetékala na jiné, ježto jimi štípena byla církev v
Pánu Ježíši Kristu.
Tu pak k důvodu popírá se ná- věst nižší; k
strana: 91
Tedy jako neseme obraz pozemského, neseme obraz nebes- kého, t.
Pána Ježíše Krista,
který pro naši spásu sestoupil s nebes, učiněn jsa účastným
strana: 162
věčný, jest mu dáván z milosti boží a pro zásluhu
Pána Ježíše Krista.
A když praví: závěrek jest patrný z Apoštola v 2.
strana: 168
při Lotovi a Tobiáši. Někdy k zvěstování, jako vůči matce
Pána Ježíše Krista
a vůči Zachariáši, otci Jana Křtitele; někdy k postrašení, jako
strana: 194
se jaksi nápodoba a tím způ- sobem ti, kteří napodobují
Pána Ježíše Krista
netoliko podle přiro- zenosti lidské, ale v podobnosti jakosti mravní
strana: 219
z mrtvých s tou krví, z níž zasloužila si zroditi
Pána Ježíše Krista.
S jinými lidmi však nemá se to podobně, neboť jednotlivci
strana: 225
prostředníkem mezi Bohem a lidmi byl Bůh 316 a člověk,
Pán Ježíš Kristus,
vykupitel pokolení lidského. Sám to dosvědčuje, pravě ve 20. kap.
strana: 316
ale v život věčný, k němuž račiž toho bratra dovésti
Pán Ježíš Kristus.
2. Po odbyti bratra v důvodech zbývá mi odbýti šedivého
strana: 320
vzhledem k životu; z příčin těch pak usu- zuje, že
Pán Ježíš Kristus
jest nejvýborněji slávou a ctí korunován. Uvaž tedy věrný křesťan,
strana: 328
že přijetím člověčenství učiněno mu veliké “ milosrdenství a sláva
Pána Ježíše Krista,
který „samého sebe zmařil“ atd. (List k Filippenským, kap. 2.)
strana: 328
k hřešení. A proto Damašský praví v 1. knize, že
Pán Ježíš Kristus
jest ne- schopný hříchu. Někteří připouštějí, že by byl mohl
strana: 355
opravdu a násle- dovně jest bez lásky, nejsa hoden důstojnosti
Pána Ježíše Krista,
dle jeho slov: „Kdo miluje matku nebo otce“ atd. „není
strana: 382
spravedlivé a počestné obcování, ale i pro dokonalé 396 napodobení
Pána Ježíše Krista.
A odtud jest, že jako dar vědění má ří- diti
strana: 396
živé i mrtvé, aby prospívala všem, jež jest ustanovena od
Pána Ježíše Krista
ke spáse všech. A zajisté kdo si žádá maličko proniknouti
strana: 413
byl by kacíř. Neboť to bylo první kacířství o těle
Pána Ježíše Krista,
o kterémžto kacířství praví Augustin ve výkladu 4. žalmu (a
strana: 466
o těle Kristově jest učedníků, kteří se domnívali, že tělo
Pána Ježíše Krista
jest kousáno, nebo děleno po způsobu řez- níků. Dále Innocenc
strana: 466
v kněze, od kteréžto šalby a proměny račiž nás osvoboditi
Pán Ježíš Kristus.
5. Béře se v pochybnost, co jest kacířství? K tomu
strana: 472
nikdo nemůže sám sebou dostiučiniti, leč by prvé dosti- učinil
Pán Ježíš Kristus,
který utrpením svým způsobil to, abychom přiměřeně dostičinili za své
strana: 478
kap. I. listu ke Korintským, přika- zuje Korintským ve jménu
Pána Ježíše Krista,
aby sejdouce se spolu v témž duchu, s mocí Pána
strana: 489
Krista, aby sejdouce se spolu v témž duchu, s mocí
Pána Ježíše Krista
vydali smilníka k zahubení těla, aby duch spasen byl v
strana: 489
smilníka k zahubení těla, aby duch spasen byl v den
Pána Ježíše Krista.
A níže vyobco- vává smilníky, lakomce, modláře, zlolejce, opilce a
strana: 489
Apoštolových v poslední kap. I. listu ke Korintským: „Nemiluje-li někdo
Pána Ježíše Krista,
budiž proklet“, t. j. vy- obcován, odloučen, a kdyby neučinil
strana: 489
se také Latiníci o skutek apoštolů, kteří opustivše manželky, následovali
Pána Ježíše Krista.
Ale to činí ti, kdo zachovávají zdrženlivost pro království boží.
strana: 539
protože ne- věrou se duše odděluje od svého zákonitého snoubence
Pána Ježíše Krista,
který si věrou zasnoubil každou věřící duši. K druhému se
strana: 548
budou na věky věkův“. Hle, alespoň nějaké maličké oznámení města
Pána Ježíše Krista.
4. O městě ďáblovu pak praví v 18. kap. ,Zjevení“
strana: 583