Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Pán Ježíš«
v
Petra Chelčického Síť víry (Smetánka)
psaný: Síť víry pravé aneb vrše ta, o nížto mluvil
Pán Ježíš
ve čtení svatém, a to vlastními ústy svými, a to
strana: VIII
jím je naplniti, aby, písmóm svatým zákona jeho podlé ducha
Pána Ježíše
rozumějíce, jiným také potomním památky těch daruov sobě svěřených pozuostavili.
strana: 1
ku Pánu přicházejí a v pravdě učedlníci Páně bývají, následujíc
Pána Ježíše
v pokoře a v tichosti, jakož tak sám ráčil vysloviti:
strana: 2
se plnilo na prorocích svatých, na samém synu Boha najvyzšieho,
Pánu Ježíšovi,
na apoštolech svatých ze všeho světa vyvolených, když ne ze
strana: 2
všecky roty jsú veliká překážka pra- vému poznání u vieře
Pána Ježíše;
neb jsú ducha pýchy oblekli na se, pokornému a chudému
strana: 3
neb jsú ducha pýchy oblekli na se, pokornému a chudému
Pánu Ježíši,
pokudž mohú, se protiví. III a. 3 Kapitola prvnie. I
strana: 3
duchovně. Nebo zjevno jest tuto i jinde ve čtenie, že
Pán Ježíš,
povolav jeho od lovu tělesného ryb tělesných, řekl jest: Poďte
strana: 11
Protož on nechce tomu věření jako sobě protivnému15); nebo die
Pán Ježíš:
Mějte vieru boží. Mar. XI, [22]. 18 A poněvadž tak
strana: 18
o jiných apoštolech, žeť jsú rybáři ustaveni takového lovu od
Pána Ježíše
a že on jim dal takovú siet viery v slovích
strana: 21
chovního lovu, majíce sieti zpravené10) skrze Ducha, posláni jsú od
Pána Ježíše,
aby jdúce po všem světě kázali čte/niell) všemu stvoření rozumnému
strana: 21
člověk dokonalý v Kristu Ježíšovi, protož, poněvadž jim jest řekl
Pán Ježíš:
Jáť sem vás zvolil, abyšte šli a úžitek přinesli a
strana: 22
úžitek přinesli a úži- tek váš aby ostal, protož, poněvadž
Pán Ježíš
usta- vil14) a poslal Petra a jiné apoštoly s tau
strana: 22
a tresk- tali5), žádajíce opravenie jich. A to rozumně učie/
Pán Ježíš,
aby sám samého6) napomienal a potresktal7) a jestliže uposlúchá a
strana: 34
hojně tomu světu a snadně, jakož sám svět chce; protož
Pán Ježíš
již ukřižovaný, na smiech připravený stojie před světem, ale jediné
strana: 61
vuoli zlú, aby neměla moci odvésti vuole rozumné od následovánie
Pána Ježíše.
Protož nemuož jíti po Pánu Ježíšovi ni- žádný, leči4) chce
strana: 120
vuole rozumné od následovánie Pána Ježíše. Protož nemuož jíti po
Pánu Ježíšovi
ni- žádný, leči4) chce sám z milosti15) a z do/bré
strana: 120
najhoršie zlé. To obé před člověkem stojie. K najlepšímu dobrému
Pán Ježíš
volá a oznamuje, a k najhoršiemu zlému dábel a svět
strana: 121
kto předchuodcelo), bud jako slúha. Tu zjevno jest, že, vida
Pán Ježíš,
ano učedlníci jeho vadí se o po- výšení anebo o
strana: 124
v roz- košech byli a silně aby panovali. A protož
Pán Ježíš
zapovídá to učedlníkóm, to panovánie pohanské s jich úřady, s
strana: 124
ďáblóm i pohanóm roven jest pýchú i jinými bludy. Protož
Pán Ježíš,
vida učedl- níky své, ani se vadie o povýšenie a
strana: 125
nad těmi, které jest kúpil sobě, sám kra- loval. Protož
Pán Ježíš
zavrhl jest bláznový smysl po- hanský na učedlnících a die
strana: 126
a ustavují je v dokonalosti ctnostné. Tak zpětně dobrotě učie
Pán Ježíš;
a přieklad toho na sobě praví, že on v tom
strana: 127
potom jsú v jiných nižádné moci ne- měly. Jakožto když
Pán Ježíš,
očistiv malomocné, ká- zal jim, aby se kněžím ukázali a
strana: 142
jest on zvláštnie věci měl činiti i mluviti, jichž jest
Pán Ježíš
nemluvil ani činil ani činiti přikazoval apoštolóm svým. Protož tak
strana: 142
tak daleko dlužni sme řeči aneb skutky Janovy držeti, jakož
Pán Ježíš,
po něm přišed, jich nám k činění po- tvrdil řečie
strana: 142
připravil, to jest lid zpuosobil ku pokání a k poznání
Pána Ježíše,
pravě, že má po něm přijíti silnějšie, nežli on jest,
strana: 143
dokonalejšie skutky činiti, nežli Jan činil jest. Protož Jan, předcházeje
Pána Je- žíše
časem, byl jest ustaven17) pod zákonem Mojžíšo- vým, kterýžto v
strana: 143
řečmi, kromě křtu a svědectvie, které jest měl vyznávati o
Pánu Ježíšovi;
to jest zvláštie18) bylo na něm mimo19) zákon. Ale co
strana: 143
nemohl jest řieci rytieřom: Nechajíce rytieřstvie, poďte po mně. Ale
Pán Ježíš
kniežeti řekl: Prodaj všecko, což máš, a daj chudým a
strana: 144
vieře s boji a s vylévaním krve, jakož jich daleko
Pán Ježíš
potvrdie s těmi krva- vostmi (jakožto) aneb s tiem mečem
strana: 145
nivi, velí je krmiti a napájeti. V těch věcech ustavil
Pán Ježíš
lid svuoj. Což tehdy u těch lidí rytieři s mečem
strana: 145
zabití v slovích Kristových a apoštolských položivše tu, ješto14) die
Pán Ježíš
„Nepřátely mé, 117 a. Luk. XIX, 127]. 205 kteříž jsú
strana: 205
osobivše, služebnost bozskú položili sú jemu v zabití takových, kteréž
Pán Ježíš
na milost přijímal, a že, takové zmorduje ciesař aneb rytieř,
strana: 228
zmeškaně6) skrze meč Bohu slúžie. Ale jakož sem řekl, že7)
Pán Ježíš
této cestě upřímo8) odporen jest na své čeledi a onu
strana: 229
s nebe a spálil jest jich po dvakrát sto; ale
Pán Ježíš
proto vzlál těm učedl- níkóm řka: Nevíte, čieho ste duchu;
strana: 230
svatý13) v člověku nazvaným14) „svatý, Ducha svatého plný“ Ale poněvadž
Pán Ježíš
má nám cesta ostatil5) vizme tuto, kterak na přieklad nám
strana: 231
obecného dobrého ostřiehati a s nimi též54) jho táhnúti. Nebo
Pán Ježíš
dí: Nepřišel sem pustiti pokoje na zemi, ale meč, abych
strana: 283
mateři jejie. Protož, jest-li jeden aneb mnoho ta- kových, kteréž
Pán Ježíš
dělí od přátel i od světa, takoviet musie opustiti v
strana: 283
zahnati toho nepokoje, s tiem se spojí. Protož, kteréž by
Pán Ježíš
oddělil od jich pokoje tak škodného, kterak by se s
strana: 284
města, aby jich břiemě těžké bylo v nepravostech jich. Protož
Pán Ježíš,
vida město v tak hrozné práci, plakal nad ním, vida,
strana: 294
onde (tomu) mohú se zna- menati, a k tomu řeč
Pána Ježíše
položil o pravé jed- notě, v kterúž on uvojdí lid
strana: 301
a. I. Jan. III, [11]. 301 171 b. hlavy své,
Pána Ježíše.
Aby pak proti tomu zpětně rozum byli9): Poněvadž Antikrist jest
strana: 302
Anti- kristuo v sobě. Ty mocil) protivie se i životem
Pánu Ježíšovi
a brání té hlavy, aby pro ně2) nižádný ne- směl
strana: 304
hlavě, a v sobě zvláštnie pyšností a životem sodomským potupují
Pána Ježíše
a všecka svá vymyšlenie převrácená proti jeho bolestem znova připravují.
strana: 304
města, hrady, tvrze i kláštery osadil svým duchem, protivným duchu
Pána Ježíše,
jeho životu i jeho zákonu. 304 Kapitola jedenáctá. Ještě pak
strana: 304
roty svými zvláštnostmi po- svátnými a oku lidskému oslavenými ostaví
Pána Je- žíše
jako pometlo za dveřmi, an ani vysokého kláš- tera málo)
strana: 305
způsobem náboženstvie a rozlévají jed svůj na svět a mrtvie
Pána Ježíše
a v zapomenutí dávají jeho lidem, aby, dívajíce se jich12)
strana: 305
se mluvíl) o rotách mnichových2), přebývají tiemto smyslem3): Poněvadž 306
Pán Ježíš
blaží4) chudobu, pokoru, modlitby a jiné věci, v nichž se
strana: 307
slove pokora, a nenie. Takéž tu pokory nenie podlé řeči
Pána Ježíše,
ješto die o nich: Všecky své skutky činí, aby od
strana: 309
bude pastýř jako vlk mezi ovcemi, aby je dávil. Protož
Pán Ježíš,
k té služebnosti pastýrské chtě mieti svatého Petra, třikrát jeho
strana: 333
řekl: Pane, ty vieš, že tě miluji. I řekl jemu
Pán Ježíš:
Pasiž ovce mé. Najprvé se ujistil člověkem, má-li pravú milost
strana: 333
ten úřad! Protož v toto padá takový každý, což die
Pán Ježíš:
Ktož nevchodí skrze dveře v ovčinec ovcí, lotr a zloděj
strana: 347
živ jest, lotrovsky se vkupuje v ty úřady na potupení
Pána Ježíše.
A vždy to přezlé kupectví vede a pase život tělesný
strana: 354
jim svaté v nebi s velikými milostmi, a najviece matku
Pána Ježíše,
ač všakl) o ní nemohú řéci v pravdě i jednoho
strana: 370
řéci v pravdě i jednoho slova 370 takového jako o
Pánu Ježíšovi,
by2) ona byla cesta lidem a život. Ač jest jeho3)
strana: 371
jest založena o modlenie, komu4) má býti. Kdyžto dábel řekl
Pánu Ježíšovi:
Tato všecka tobě dám, ač5) padna modliti se mně budeš,
strana: 379
modliti se budeš a jemu samému slúžiti budeš. Ty věci
Pán Ježíš
mluvil jest o modlenie, kteréž má jíti6) k samému Bohu,
strana: 379
řečmi odievá, aby jej39) blázni radějši kúpili, ale následujíce viery
Pána Ježíše,
pomoci od něho hledajíce. Tu vše- cko srdce jako u
strana: 383
Též pohanka, ješto37) za- vrhl jest přímluvy učedlníkuov za ni
Pán Ježíš
a tak jest dlúho samu ustavičnú38) držal, až jeho přemohla
strana: 387
první. Protož k takému obcování v svatých činech jest řeč
Pána Ježíše,
ješto die: Aj pravím vám: Vzdvihněte oči svoji a patřte
strana: 413
jiný jest, ktož rozsívá, a jiný, ktož žne. Tu zjevně
Pán Ježíš
činí rozdiel mezi dělníky; jiný rozsievá, jiný žne, jiný do
strana: 413
své bližní jako sám se, i své nepřátely, jakož přikazuje
Pán Ježíš.
A těmi přikázaniemi a věrú má svatý býti. A ktož
strana: 413