Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Syn Boží«
v
Mistra Jana Husi sebrané spisy české V. (Flajšhans - Svoboda)
. . a tak jsou slu- hové ďáblovi, jak dí
Syn Boží
v evangeliu: „Každý, kdo činí hřích, sluha jest hříchu“. A
strana: 5
i vdovy. A to jest proti evan- geliu, kdež dí
Syn Boží:
„Každý, kterýž uzří ženu ku požádání jí, sesmilnil s ní
strana: 6
jest, jenž svět přemáhá? jediné, kterýž věří, že Ježíš jest
Syn Boží.
Ale že mnozí klamou se, řkouce z té řeči, že
strana: 28
spaseni, nechť jakkoliv živi jsou, neb věří, že Ježíš jest
Syn Boží,
a řkouce: „Kdo křtěn bude a uvěří, ten spasen bude,“
strana: 28
jest, že kdož uvěří v Boha a že Ježíš jest
Syn Boží,
ten má život věčný, a ten milovně a živě svět
strana: 28
že Bůh jest Stvořitel světa, že Spasitel do- brých; že
Syn Boží
se vtělil, aby od hříchů lid vykoupil; potom že má
strana: 32
duši položil za nepřátely své. Tu nit napředla moudrost božská,
Syn Boží,
Pán Ježíš, když z mi- losti, ne z dluhu, dobrovolně,
strana: 36
kterak ukrutné byly její rány, pro něž musel, neboť chtěl,
Syn Boží
ukrutné v své tělo přijmouti rány; ale netoliko chtěl býti
strana: 55
se radovala. Toho tobě rač dopomoci mocný Bůh Otec, moudrý
Syn Boží,
milostivý Duch svatý, jeden Bůh všemo- houcí na věky požehnaný!
strana: 60
od péče duší, jež jsou království jeho, pro něž se
Syn Boží
vtělil a ohavnou smrtí zemřel. Druhý důvod jest tento: že
strana: 67
dobrý kněz slovem Božím stvoří, totiž přizpůsobí člověka, aby byl
Synem Božím:
avšak ti všichni již řečení neslovou v Písmě stvořitelé, ale
strana: 74
jedna duše, abychom rozumem byli podobenství Otce Boha, pamětí k
Synu Božímu,
a vůlí k Duchu svatému. Protož který člověk dobrý všechen
strana: 103
sveda, duši v zatracení uvedl. Ó, kdyby patřili, proč volal
Syn Boží
hlasem velikým na kříži: Otče! v ruce tvé poroučím ducha
strana: 131
jakkoli bychom byli dobrí: ale abychom rozuměli a pochopili. Protož
Syn Boží
volá na kříži, řka: Otče! v ruce tvé, to jest,
strana: 131
býti, kdož tohoto světa a okrasy jeho nepotupí, to dí
Syn Boží
v evangeliu řka: Nižádný člověk ne- můž dvěma pánům sloužiti.
strana: 133
za- jisté duše rozumná dražší jest než tento svět; neboť
Syn Boží
nedal svého těla za celý svět, ale za duši dal
strana: 134
svou duši, jenž ji dáváš za chatrnou libost tělesnou? Však
Syn Boží
pro ni s nebe sestoupiti ráčil, aby ji vysvobodil z
strana: 134
jak těžké rány na duši jsou, totiž hříchy, za něž
Syn Boží
tak ukrutně raněn byl. Neb kdyby nebyly ty rány na
strana: 134
na duši k smrti věčné, nebyl byl zemřel za ně
Syn Boží.
Protož ne- chtěj málo vážiti ran duše své, jíž vidíš
strana: 134
ran duše své, jíž vidíš dáno slitování od Boha všemohoucího.
Syn Boží
umýval se slzami za tebe: umývejž i ty po všecky
strana: 134
po všecky noci lože své slzami a srdcem svým skroušeným:
Syn Boží
vyléval svou svatou krev: a ty vylévej ustavičně ze svého
strana: 134
odplata veliká zde i v ne- beském království. Jako svědčí
Syn Boží
v evangeliu řka: Nižádný není, jenž by opustil dům anebo
strana: 136
Zaklínám tě bohem živým, abys nám pověděl, jsi-li ty Kristus,
Syn Boží?
Vece jemu Ježíš: Ty jsi řekl. Avšak pravím vám, potom
strana: 143
přízně, pravíce papeži „Nejblahoslavenější otče!“ A tak i sám Spasitel,
Syn Boží,
modlil se k otci, padaje na tvář svou, řka: „Otče,
strana: 219