Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Ježíš Kristus«
v
Mistra Jana Husi sebrané spisy české V. (Flajšhans - Svoboda)
věčný, aby poznali tě, samého pravého Boha, a jehožs poslal,
Ježíše Krista.
Jako by řekl milý Spasitel: Na tom záleží věčný náš
strana: 27
jest pravá víra, abychom věřili a vyznali, že Pán náš
Ježíš Kristus,
Boží Syn, Bůh i člověk jest. Stáhniž ten první pramen,
strana: 27
Boha, jest Boha nad všecky věci milovati, a v tělo
Ježíše Krista,
jenž jest sbor svatých, se vtěliti. Prvá dvě věření neb
strana: 28
Boha zde milují nade všecky věci, a jsou údové těla
Ježíše Krista,
jenž jest církev, to jest sbor svatých. První víra s
strana: 28
nade všecky věci. Milo- vati budeš Pána Boha svého, i
Ježíše Krista,
jehož kdo nemiluje, jest prokletý a od svaté církve odloučený,
strana: 34
obyčeje. V tom dvojím rouše chodí čele- dínové krále Pána
Ježíše Krista
a jeho milé choti, církve svaté, jež jest žena silná
strana: 36
aby poznali tě, samého pravého Boha, a jehož jsi poslal,
Ježíše Krista.
A z toho dále vyjmi, že blahoslaven- ství věčné v
strana: 38
aby poznali tebe, samého pravého Boha, a jehož jsi poslal,
Ježíše Krista.
To slyš a viz rozumem, co míní Spasitel, když tak
strana: 56
život věčný jest, poznati Pána Boha Otce a Syna jeho,
Ježíše Krista.
Protož znamenej, že život věčný v jednom rozumu má každá
strana: 56
a abys po temnostech světa tohoto viděla slunce spravedl- nosti,
Ježíše Krista,
s jeho matkou i se všemi svatými, a jsouc oslavena,
strana: 60
Panna Maria, Matka Boží, dovozujíce takto: že ona jednou Boha,
Ježíše Krista,
porodila, ale každý kněz ten ho může často stvořiti. A
strana: 73
ní věřiti, že ona ostavši Pannou čistou mocí Boží, Boha,
Ježíše Krista,
nám k spasení porodila, a že ona po Pánu Ježíši
strana: 75
hříchy, že jimi Pána Boha rozhněval, tehdy Pán Bůh zásluhou
Ježíše Krista
odpustil jemu ty hříchy, a kněz má raditi jemu, kterak
strana: 79
tací svých (t. zisků) hledají, ne těch věcí, jež jsou
Ježíše Krista.“
A v skutcích apoštolských v IV. k. psáno stojí, že
strana: 81
pře jest. Nebo sv. Vavřinec pro víru a pro svědectví
Ježíše Krista
trpěl slavné mučení, a tím mnoho mohl poctíti a oslaviti
strana: 97
druhé 102 osobě Syna Božího dí víra naše: I v
Ježíše Krista,
Syna jeho jediného Pána našeho. A třetí osobě Ducha svatého
strana: 102
i Syna i Ducha sva- tého, „a jehož jsi poslal,
Ježíše Krista,“
aby poznali očima těles- nýma, jeho milovati: neb jest s
strana: 103
svými, nyní v království nebeském se svým nejmilejším chotěm, s
Ježíšem Kristem,
jemuž zde na světě věrnost drželi, v nej- větší lásce
strana: 118
jdeš? že, hřešíš-li smrtelně, tedy odcházíš od svého Spasitele. Pána
Ježíše Krista,
i sám od sebe. i ode všeho svého dobrého; kam
strana: 134
a zlata nemám, ale co mám to dám: Ve jménu
Ježíše Krista
vstaň a choď. A tak může dobře věrný křesťan rozvážiti,
strana: 154
ani na místech nej- rozkošnějších! Držme poslušenství otce našeho nejprvnějšího,
Je- žíše Krista,
následujme ho v pokoře, v nesmilnosti i v chudobě, neb
strana: 172
jsou od téhož Otce, Krista, a od téže Matky, choti
Ježíše Krista,
milostí Boží narozeni, a jsou bratři Kristovi; jakož on sám
strana: 173
napřed: Toho, jenž tak učinil, ve jménu Pána na- šeho
Ježíše Krista
sberouce se, a v tom duchu s mocí Pána Ježíše
strana: 183
a Kaifáš s mistry svými a s kněžími nevinného kněze
Ježíše Krista,
Boha pravého, jako kacíře zavraždili, dokazujíce a řkouce: My zákon
strana: 205
aby poznali tebe samého pravého Boha a jehož jsi poslal
Ježíše Krista“
t. j. v tom záleží, že poznávají nebo poznají svatí
strana: 218
lidu po krá- lovství Českém a zvláště v Praze evangelium
Ježíše Krista.
Pod týmž také ohrazením, věrným a pokorným, bez úhony lepšího
strana: 229
životu věčnému jísti večeři Páně. To pak račiž nám poskytnouti
Ježíš Kristus,
pravý Bůh, syn Boha a Panny Marie, požehnaný na věky
strana: 239
Pánem panovníků a před nejvyšším biskupem, pravým Bohem, 242 Pánem
Ježíšem Kristem,
a za přítomnosti andělů. Běda tedy těm, kteří se dopouštějí
strana: 242
ke konečnému zanechání hříchu. — 2. se vyžaduje přímluvy člověčenství
Ježíše Krista,
jíž nás skrze umučení vykoupil. A proto Kristus jako člověk
strana: 273
v nebesích. Stezky pak domů takových jsou přikázání a rady
Ježíše Krista.
nejí. Zahálčivě, jako ty, o nichž v I. kap. listu
strana: 286
povstává] a též ji chválí. Mnohé dcery Muš, t. j.
Ježíš Kristus
od ní zrozený. Ten muž, o němž ve 31. kap.
strana: 287
aby poznali tebe samého pravého Boha, a kteréhož si poslal
Ježíše Krista“
(Evangelium sv. Jana, kap. 17.). Tento pak (život) zajisté příkladně
strana: 296
Maria již stojí před obličejem Boha a člověka, Syna svého
Ježíše Krista,
podle slov 24. kap. Ježíše Siracha: „V pří- bytku svatém
strana: 298
žádný položiti nemůže, mimo ten, kterýž položen jest, jenž jest
Ježíš Kristus.“
O tomto kořenu čteme: „I vze- jde jako proutek před
strana: 303
spořádaný? Andělé obdivují nanebevzetí nejsvětější Panny, jako i obdivovali nanebevstoupení
Ježíše Krista,
řkouce ona slova z 63. kap. Izaiášovy: „Kdož jest ten,
strana: 309
se připustilo, že Panna zrodila Boha stvořitele a spasitele, t.
Ježíše Krista
který jako člověk jest člověk, stvoření útrpné, osobnostně sloučené s
strana: 312
odevzdati spravedlivým mužům, aby je dovoleným poučováním zachovávali v milosti
Ježíše Krista.
Ale co říkají zlí? —: „Přece žádného není v rodu
strana: 330
ale neupadl; nebo založen byl na skále“ pevné, jež byla
Ježíš Kristus.
*) Petr = lat. Petrus, a skála = petra. To
strana: 337
pak naopak jsou lidé pokorní, kteří následujíce slav- ného vůdce
Ježíše Krista,
vyvoleni před stvořením světa, sedíce na stolicích, dvanáctero pokolení Izraelských
strana: 346
jest slovo boží, kterýmžto má od kněží býti přisluhováno čeledi
Ježíše Krista.
A nejsladší jadro tohoto pokrmu jest evangelium, z něhož duše
strana: 350
člověk, ale všelikým slovem, které vychází z úst božích“, t.
Ježíše Krista,
který následujícím evangeliem na- sytil své učedníky, dav jim pravidlo
strana: 350
aby poznali tebe samého pravého Boha, a kteréhož jsi poslal,
Ježíše Krista.
To- aby hned, jakž by přišel [,Výklad“: nemocí smrti] a
strana: 352
ani nemilují, ale jako Iškariotský zrazují a na smrt nenávidí
Je- žíše Krista.
To rozřešil farizeus evangelický, řka: Mám za to'. Neboť takoví
strana: 366
jeho slov následuje jasně, že málokteří duchovní jsou slu- žebníci
Ježíše Krista.
Neboť protože tento důsledek Augustinův: „Jestliže mne kdo nenásleduje, neslouží
strana: 375
svém. A ona pečliva byla nad ostatní při mnohé službě
Ježíši Kristu.
Ona také stala pod křížem, řkouc: Pane, nemáš-li o to
strana: 379
sdílí chuť nebeské sladkosti, a zvláště pokrm a nápoj krve
Ježíše Krista.
Jestliže by tedy někdo stanul unaven prací v skutcích milosrdenství,
strana: 381
jest o jednotlivých, kteří žádají si zištně dosíci místa učedníků
Ježíše Krista.
Ale běda, povstal spor mezi zjevnými učedníky Kristovými, kdo by
strana: 388
Bernard, který nechtěl bojovati za důstojenství, ale po- korně následovati
Ježíše Krista.
Z toho se jasně ukazuje, že celý shluk císařského duchovenstva
strana: 388
býti proro- kem. Proto David jest jmenován před Abrahamem. Znamenej:
Ježíš Kristus
klade se na počátku a na konci evan- gelia, protože
strana: 392
nicotnějšími věcmi, leč zanechaje jich, vstana následujž konečně v mravech
Ježíše Krista.
I řekl jemu: Následuj [krokem těla, touhou mysli a skutkem
strana: 412
jsou horší než dřívější publikáni, protože dusí větší mi- lost
Ježíše Krista.
ten. Ale Ježíš, uslyšev, dí: Beda v homilii: „Ty, které
strana: 413
jest od Hospodina“. Vskutku čas ten blízko jest, protože slova
Ježíše Krista
o onom čase nyní se nej- jasněji naplňují. Tedy ty,
strana: 419
mnohonásobnou příčinou pokrytství a zvláště mezi duchovními, kteří pode jménem
Ježíše Krista
mluví lež pokrytecky zastírajíce skutky Antikristovy. Od těch tedy mají
strana: 462
položeno uložení úřadu, t. kázání, jež jest nejužitečnější úkon církve
Ježíše Krista.
Neboť ačkoliv je povolal k blaženosti, přece, protože blaženost nenásleduje
strana: 476
kající má dvojí lkání: I. nad ztrátou království a tak
Ježíše Krista;
2. lkání jest nad vzdáleností království. — Svatost pak má
strana: 501
Tato pak oběť patří hříšníkům, kteří ztratili království a milost
Ježíše Krista,
za něž Panna obětovala. A znamenej, že žena obětovala pět
strana: 501
těchto věcí vy- slovuje se dokonalá chvála celého evangelia na
Ježíše Krista.
Znamenej: Ve chvalozpěvu Simeonově jest vyjádřeno mnoho- násobné dobrodiní Ježíše
strana: 504
Krista. Znamenej: Ve chvalozpěvu Simeonově jest vyjádřeno mnoho- násobné dobrodiní
Ježíše Krista:
I. vyplnění tužeb, když se praví: — „Nyní propouštíš.“ —
strana: 504
ke konečnému dosažení blaženosti. Pracoval, pravím, pokorně nejplodnější prací církve
Ježíše Krista,
protože nikdy, nebo zřídka dával pohoršení druhému, a když upadl,
strana: 523
zlobě přímou vírou; 4. proti jeho dlouhému zkoušení vzýváním pomoci
Ježíše Krista,
neboť on ,dal boj silný každému mučedníku, tak že přemohl“
strana: 524
nej- všemu stvoření.“ předněji ukládá úkon kázání, zapřísahaje Timothea skrze
Ježíše Krista,
hrozného soudce, a jeho příchod a království, jako by řekl:
strana: 541
atd. A tak obrácen na víru mnoho prospěl v církvi
Ježíše Krista.
tresci [hřešící z nevědomosti], žehři [na hřešící ze slabosti], na-
strana: 542
jeho, tak i my, kteří chceme býti přísvojnými bratry Pána
Ježíše Krista,
měli vůli čistou a až do konce ostříhali duši neposkvrněnou.
strana: 545
kdo zhřešil“, t. z před- zřízených, „přímluvce máme u Otce,
Ježíše Krista
spravedlivého. A onť jest smíření za hříchy naše. za nás.
strana: 547
ukazuje, že dlužno pevně lnouti k Bohu a tak k
Ježíši Kristu.
A ukazuje způsob lnutí, jež má býti pevné: předně se
strana: 548
a tak ani jiné mé spolu- apoštoly a předzřízené syny
Ježíše Krista.
ani andělé, ani knížatstvo, t. j. protivné mocnosti zlých duchů,
strana: 549
svatého nemohla tak klamně šáliti lid a opustiti nejpřímější cestu
Ježíše Krista,
kterouž nyní nádoby nepravosti lakomství opustivše, stanoví cestu svou, kte-
strana: 554
časnými almuž- nami, ale opustivše všecky věci světské, měli následovati
Ježíše Krista
v chudobě a tehdy s Kristem povznášeti duchovní almužnou chudé
strana: 556