Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Bůh Otec«
v
Mistra Jana Husi sebrané spisy české V. (Flajšhans - Svoboda)
přichýliž to ke třem osobám: že jest Pán a tak
Bůh Otec,
milovati budeš ze všeho srdce svého; a že jest Bůh
strana: 34
v poznání, takže blahoslavení svatí v nebeském království poznají rozumem
Boha Otce,
i Syna, i Ducha svatého, a tělesným okem poznají Krista
strana: 56
se vždy s bolestí mísí! Aj, v radosti nebeské čeká
Bůh Otec
duše jako dcerky milé, Bůh Syn jako choti své vyvolené,
strana: 57
své vyvolené, Bůh Duch svatý jako přítelkyně své velmi vzácné:
Bůh Otec
čeká, aby dědičkou věčnou ji v království nebeském učinil; Bůh
strana: 57
oslavena, s nimi se radovala. Toho tobě rač dopomoci mocný
Bůh Otec,
moudrý Syn Boží, milostivý Duch svatý, jeden Bůh všemo- houcí
strana: 60
v něhožto věříme takto vy- znáváme víru svou: Věřím v
Boha Otce
všemohoucího. A druhé 102 osobě Syna Božího dí víra naše:
strana: 101
tak tím trojím kacířstvím všecka svatá Trojice jest pohaně- na:
Bůh Otec
pohaněn jest odvrácením, neb on zákonem čistým a ne- poskvrněným
strana: 144
úrok roční chtěl větší dáti. A tak majíce dáváním sloužiti
Bohu Otci
i Synu i Duchu svatému, slou- žili ďáblu, tělu a
strana: 170
má míti moc, jíž by nikomu neukřivdil, podobně k moci
Boha Otce.
Druhé, má míti dobré svědomí, boje se Boha synovsky, podobně
strana: 205
a podléhati pánu zle nakládajícímu? Království nebeské, život věčný, milost
Boha Otce
za malou rozkoš tělesnou ztratiti a k zatracení věčnému se
strana: 217
paměti míti kněz, když pozdvihuje a obětuje ve velebné svátosti
Bohu Otci
tělo Kristovo, které ten Kristus obětoval na oltáři kříže, a
strana: 230
tři dny, které vstoupilo na nebesa a sedí na pravici
Boha Otce.
To a ne jiné jest bez nového svého podstatného početí
strana: 230
a Duch svatý. A tak Bůh jest nestvořená Trojice. A
Bohu Otci
přičítá se moc, aby prostí nemyslili, že Otec, jakožto starší,
strana: 241
Bůh dal člověku moc, moudrost a svobodnou vůli, takže od
Boha Otce
má člověk přívlastně moc, od Boha Syna má moudrost, od
strana: 241
ztratil přítele Krista. Neboť když byl bez hříchu, čině vůli
Boha Otce,
tehdy byl přítel Kristův, dle jeho slov: „Vy přátelé moji
strana: 249
milosrdenství. Neboť jak veliké moci jest ta, s níž jest
Bůh Otec,
jak veliké moudrosti ta, s níž jest Bůh Syn, jak
strana: 288
obrátiti a chtějícího milosrdně odpouštěti. Pro prvé stojíš před obličejem
Boha Otce,
pro druhé před obličejem Boha Syna, pro třetí před obličejem
strana: 298
při- rozenosti božské nezrodila syna, ačkoli zrodila Syna božího. Neboť
Bůh Otec
jest jednoznačný roditel Syna podle osoby božské Děje se tedy
strana: 312
nebo spoután osidlem. Tak jistě hříšníci pohrdají vrátiti se k
Bohu Otci
a Pánu svému pro vítr pýchy, která jimi zmítá, pro
strana: 315
,panující, jejíž jméno panuje všem dáblům, přijala putujícího z klínu
Boha Otce
do domu života svého. Neboť s ní spolu narodila se
strana: 379
výklad jména království a jiné odznaky toho Davida spíše přísluší
Bohu Otci,
proto v obraze tohoto rodu David klade se napřed. Neboť
strana: 392
jazyk vyznával, že Pán Ježíš Kri- stus jest v slávě
Boha Otce.
,Já, když povýšen budu', t. na kříži, kterýžto, jak praví
strana: 401
k sobě, až po soudném dnu bude povýšen v slávě
Boha Otce.
Potáhne pak rozum člo- věka k poznání božskosti a smysly
strana: 405
Theofil praví: „Kristus nazývá se beránek boží, dle toho jak
Bůh Otec
přijal jeho smrt za naše spaseni“ atd. — Tolik Theofil.
strana: 473
shůry jest.“ v tě, a moc Nejvyššího t. j. Slovo
Boha Otce
dle 1. kap. 1. listu ke Korintským: „Myť pak kážeme
strana: 497
to, že Bůh dal jí tak velikého potomka; vzdávalať díky
Bohu Otci
za tak ve- liký dar. I mohla zde říci: „Hle,
strana: 501
ten. V domě Otce mého příbytkové mnozí jsou. Znamenej: Dům
Boha Otce
jest svět, příbytkové jeho nebesa, svět nižší, očistec a peklo.
strana: 512
nepřátele své, dobře čiňte nenávidícím vás.“ Ale prosil o vidění
Boha Otce,
jež jest věčná blaženost. Neboť věděl, že ve vidění Otce,
strana: 515
Neboť rozjímání člověka zde na zemi nemůže jasně patřiti na
Boha Otce
pro zatížení těla, protože v 9. kap. Knihy Mou- drosti
strana: 515
Syna božího, skrze něhož všecky věci učiněny, jsou, tedy jestliže
Bůh Otec
nás na zemi miloval tak, že za nás vydal onoho
strana: 547
Jest Otec můj, kterýž oslavuje.“ — Krista Ježíše tedy oslavil
Bůh Otec.
Oslavil ho podle přirozenosti lidské, protože podle božské přirozenosti má
strana: 561
písem.“ — 4. říkají bludaři, že Kristus nesedí na pravici
Boha Otce,
ale že stolici svou položil na slunci. Proti tomu se
strana: 576