Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Pán Ježíš«
v
Mistra Jana Husi sebrané spisy české IV,1 (Flajšhans - Svoboda)
nelíbilo, aby její sestra měla tak blízko seděti u nohou
Pána Ježíše
a poslouchati slova jeho. Avšak Pán Ježíš chválí způsob Marie
strana: 19
seděti u nohou Pána Ježíše a poslouchati slova jeho. Avšak
Pán Ježíš
chválí způsob Marie Magdaleny, a skrze ni všech věrných, kteříž
strana: 19
bdíti — pokládá příčinu, řka: „Neb nevíte v kterou hodinu
Pán Ježíš
přijíti má totiž ráno-li, či o po- lednách, či u
strana: 31
Jana Evangelisty. Evangelium sv. Jana ve dvacáté první kapitole: Řekl
Pán Ježíš
Petrovi: Pojď za mnou. 20. I obrátiv se Petr uzřel
strana: 45
v něm. Jakož samo o tom dí to věčné Slovo,
Pán Ježíš:
„Já přebývám v Otci a Otec ve mně.“ A toť
strana: 99
a života přesvatého byla. Bylť to člověk veliký, o němžto
Pán Ježíš
praví, že mezi syny ženskými nebyl světější aniž povstal, nežli
strana: 102
na Zacheovi pokání pravé, a na jiných reptání nemoudré. O
Pánu Ježíšovi
dí evangelium: „Vyšed Ježíš, šel přes Jericho.“ Tu věz, že
strana: 108
pamatujíce, velmi se obžírají a jinak rozličně hřeší a tak
Pánu Ježíšovi
se protiví. A to se podobně znamenalo, že když se
strana: 114
smrtelného, tak neví bez zjevení, vystavil-li ten dům duchovní na
Pánu Ježíšovi,
jenž jest i první základ toho domu, i dvéře, i
strana: 121
Evangelium sv. Lukáše v desáté kapitole: V ten čas řekl
Pán Ježíš
učedníkům svým: Blahoslavené oči, kteréž vidí, co vy vidíte. 24.
strana: 132
níž jest obloupen, raněn a odpolu živ odběžen. Uvažoval to
Pán Ježíš,
uvažujme i my. Co? — Odchod, pád, oblou- pení, ranění
strana: 133
— Odchod, pád, oblou- pení, ranění i odpolu umrtvení. Neb
Pán Ježíš
vzezřev vzhůru pilně, řekl: „Člověk jeden sestupoval od Jeruzaléma do
strana: 133
pokolení, jež tou cestou hříchu jde jako Adam. To vida
Pán Ježíš,
řekl: „Člověk jeden sestupoval od Jeruzaléma do Jericha a upadl
strana: 134
i pomořeni, nemohli člověku pomoci. — Ale kdo? — Ukazuje
Pán Ježíš,
řka: „Samaritán pak jeden ce- stou se ubíraje, přišel až
strana: 136
obloupení i ranění tvé.“ Aj z dobré otázky mistra židovského
Pán Ježíš
co nám dal na- učení dobrého? — Abychom svůj nedostatek
strana: 137
biskupové a zákonníci sebrali radu, kterak by ho zahubili. Ale
Pán Ježíš
ušel s učedníky svými do jednoho města, jež slove Efrem.
strana: 146
ve svých radách, aby tě zabili. K tomu jí odpověděl
Pán Ježíš
a řekl jí: „Zavolej sem matku mou milou.“ A když
strana: 148
s velikou žalostí tu celou noc až do středy. A
Pán Ježíš
tu celou noc modlil se k Otci svému, kleče na
strana: 149
byla i se svou přirozeností. Tehda Maria Magdalena šla ku
Pánu Ježíšovi
a nalezla ho, an klečí na kolenou, modle se proti
strana: 149
zde ti nebudou směti nic učiniti, ani tvým.“ Odpověděl jí
Pán Ježíš:
„Přítelkyně má milá! Otec můj přikázal mi v čas naplnění
strana: 149
jej přivítal políbením a příznivě. A když Jidáš přistoupil ku
Pánu Ježíšovi,
řekl jemu Pán Ježíš: „Příteli, nač jsi přišel.“ A když
strana: 161
příznivě. A když Jidáš přistoupil ku Pánu Ježíšovi, řekl jemu
Pán Ježíš:
„Příteli, nač jsi přišel.“ A když jej chtěl Jidáš políbiti,
strana: 161
svého nepřítele a políbil ho. A ihned Jidáš, jak políbil
Pána Ježíše,
první vztáhl ruce na něho a křikl na zástup: „Tenť
strana: 161
tehda Annáš, pojav zástup a mistry se zákonníky, vydal jim
Pána Ježíše,
a kázal, aby byl veden ke Kaifášovi, kterýž byl biskupem
strana: 162
rušil. 163 A když Kaifáš všechny tyto žaloby uslyšel, řekl
Pánu Ježíšovi:
„Zaklínám tě skrze Boha živého, abys nám pověděl, jsi-li Syn
strana: 163
všechno město, jež shromážděno bylo i všichni řemeslníci. A svázali
Pána Ježíše
ze zadu za ruce po třetí a vedli jej ku
strana: 163
řekl Pilát: „Poněvadž máš království, tedy král jsi ty? Odpověděl
Pán Ježíš:
„Dobře pravíš, pravě, že král jsem. A přišel jsem na
strana: 164
popouzeli lid tak velikým voláním svým, že lid házel na
Pána Ježíše
dřívím, kamením a blátem. A tak jej velmi ukydali blátem,
strana: 165
prořezali v prostřed něho díru, i vrhli je na šíji
Pána Ježíše,
takže jeden konec toho sukna vlekl se zpředu po zemi
strana: 165
do domu svého zase, i řekl: „Odkud jsi ty?“ A
Pán Ježíš
nic mu neodpověděl. — Tu praví dokto- rové, že proto
strana: 168
moc propustiti tě, a moc mám ukřižovati tě?“ Odpověděl jemu
Pán Ježíš:
„Neměl bys nade mnou moci nižádné, kdyby nebylo dáno tobě
strana: 168
pokoušel se o to, jak by mohl vysvoboditi a propustiti
Pána Ježíše:
I., když jim předkládal jeho nevinnost. 2., když proměnil soud,
strana: 168
když to Pilát uslyšel, že mu císařem hrozili, tehda pojav
Pána Ježíše,
vedl ho do nějakého příbytku, jenž byl povýšený, kdežto mohl
strana: 169
jich vůli, aby byl ukřižován. Tehda teprv služebníci židovští, vzavše
Pána Ježíše,
vedli ho vzhůru na palác a posadili jej na jedné
strana: 169
mrzkosti mohl toliko umříti. Ten rozsudek, kterýž Pilát vydal na
Pána Ježíše
i tu hanbu, kterouž mu činili Židé, slyšela a viděla
strana: 169
spisy. Díl IV. 12 170 A když tak Židé svlékli
Pána Ježíše
z toho roucha zlatohlavového a teď se obvetšelé rány obnovily,
strana: 170
na jiných křížích přivázáni. Potom vojáci s velikými křiky zdvihli
Pána Ježíše
od země, takže povýšen byl v povětří. A kříž viklal
strana: 171
k odpočinutí věčnému přicházejí, kteříž zde v tomto životě umučení
Pána Ježíše
celým srdcem pamatují a žádostivě následují. Jinak: Skrze sloupy stříbrné
strana: 212
výmluvnost církve svaté jest sladká, když svatí kazatelé buď umučení
Pána Ježíše
lidem na pamět přivádějí a kterak velmi Bůh člověka miloval,
strana: 217
kus neb zlomek toho jablka zrnatého rozumí se pamatování umučení
Pána Ježíše,
kteréž dříve skrze sladkou vý- mluvnost znamenáno jest. Tváře neb
strana: 217
svatí poctivě a stydlivě pamatují a zmínku činí o umučení
Pána Ježíše,
řkouce se svatým Pavlem: „Mně se nesluší chlubiti, jediné v
strana: 217
a ku pahorku kadidla. Myrra mrtvení těla neb utrpení pro
Pána Ježíše,
ale kadidlo nábožnost modliteb svatých znamenává. Protož hora myrry a
strana: 220
svaté po apoštolech obdrželi sobě mučedníci, již umučením svým svého
Pána Ježíše
následovali, ač- kolivěk obecně všichni lidé v církvi svaté mohou
strana: 224
církvi svaté mohou slouti zahrada zrna- tých jablek, protože umučením
Pána Ježíše
v paměti zachovávají vždycky. A jakož jablko zrnaté v jedné
strana: 224
zavírá, tak církev svatá množství věrných v jedné víře umučení
Pána Ježíše
shro- máždila. Jakož dí svatý Pavel: „Kteřížkolivěk křtěni jsme v
strana: 224
ale z milosti božské může spasen býti. Nardus znamená umučení
Pána Ježíše:
protož Maria Magda- lena nardem pomazal hlavu i nohy jeho.
strana: 224
za- hradě církve svaté, když věrní křesťané, uctivě pamatujíce umučení
Pána Ježíše,
jemu čest, dík a chválu vzdávají, že je tak miloval,
strana: 224
duší se radují v tom nebeském blaho- slavenství, jako jest
Pán Ježíš
s matkou svou, a jako ti, kteříž s Pánem Ježíšem
strana: 228
Pán Ježíš s matkou svou, a jako ti, kteříž s
Pánem Ježíšem
z mrtvých vstali, o nichž doktorové svatí dobrotivě věří, že
strana: 228
a to, což jiným káže, skutkem plniti. Jako dí o
Pánu Ježíšovi
svatý Lukáš: „Počal Ježíš činiti a učiti.“ A svatý Pavel
strana: 231
samého Boha, to svědčí. Také ještě skrze Galád může se
Pán Ježíš
rozuměti. Neb Galád jest hora a jest město. Protož s
strana: 242
skrze kůru jablka zrnatého, jež jest červená, tajem- ství umučení
Pána Ježíše.
Slyšíce, co dí svatý Pavel k Filemonovi, řka: „Nestyď se
strana: 243
zrn zavírá, a má kůru červenou; protož nese podobenství umučení
Pána Ježíše.
Mest jablek zrnatých znamená milování mučedníků svatých, kteříž Krista tak
strana: 260