Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Bůh Otec«
v
Mistra Jana Husi sebrané spisy české IV,1 (Flajšhans - Svoboda)
štědře obdarováni budou. Ale že nám všem přátelům krále věčného,
Boha Otce
všemohou- cího, jehožto přátely učiněni jsme věrou, den dobrého poselství
strana: 75
božským. Neb v člověčenství pro nás přijatém byl pomazán od
Boha Otce,
ba i od celé svaté Trojice plností milosti. Jakož psáno
strana: 89
tělem učiněno jest, a tam tělem vstoupil, kdež na pravici
Boha Otce
sedí. Do toho města snahou všeliké ctnosti následujmež ho, a
strana: 97
ukazuje, když dí: „Na počátku bylo Slovo. Počátkem míní se
Bůh Otec,
a Slovem míní se Syn boží. Tedy v tom počátku,
strana: 98
Slovem míní se Syn boží. Tedy v tom počátku, v
Bohu Otci,
jest to slovo věčné, nestvořené a rodí se z něho
strana: 98
kde prvé byl od věčnosti, v Bohu, neb jest v
Bohu Otci
od věčnosti, a jeho sestoupení není místo dělení, neb jest
strana: 100
jestiť Syn boží, jež se stolice božské vyšlo, t. od
Boha Otce
od věčnosti rodí se a vyšlo na svět vtělením, aby
strana: 100
jazyk aby vyznával, že Ježíš Kristus jest Pánem v slávě
Boha Otce.“
Aj, slyšíš, kterak se pokořil poslušenstvím Otci a že slouživ
strana: 120
dáno lidem, jímž musíme spaseni býti.“ Aj, to jméno dal
Bůh Otec
jemu, to jest ten byt, aby byl Ježíš, to jest
strana: 120
soudný den vyznati, že Pán Ježíš Kristus v oslavě jest
Boha Otce,
totiž že jest slavný v božství jako Otec, a jako
strana: 120
sprostný tebe, co jest Trojice svatá, v niž věříš, rci:
Bůh Otec,
Syn i Duch svatý. Otáže-li se, co jest Otec, rci:
strana: 125
stvořen a k níž jest duší podoben, maje moc od
Boha Otce,
má se snažně hříchu brániti a mocně v ctnostech prospívati.
strana: 125
se rodí, kterak, povím-li vám nebeské“, jako rození své od
Boha Otce
věčné, a o Trojici svaté, uvěříte?“ 130 A tak Nikodém
strana: 129
člověk v umění loupiti — zase Syn boží, jsa neloupežně
Bohu Otci
rovný, chtěl strastným slu- žebníkem býti. — Loupen člověk od
strana: 135
a ta vysoká obět, kterouž Kristus skrze sebe samého obětoval
Bohu Otci
na oltáři kříže. 146 A toho bylo podobenství v starém
strana: 145
na kříži, takže i srdce jeho pronikne kopí ostré. Nebo
Bůh Otec
vztáhl ruku svou na Syna svého a nechce mu odpustiti,
strana: 148
pokolení, v tom v ní panovala vůle duchovní, totiž vůle
Boha Otce,
jížto Panna Maria vůbec pod- dána byla i se svou
strana: 149
lkání, co naříkání, co by byla úzkost, nepoznala jsem; potom
Bůh Otec
dal mi Syna. Já jsem čtla v knihách, že mám
strana: 154
chléb ve své svaté ruce, pozdvih oči k nebi k
Bohu Otci
všemohoucímu, požehnal chleba a dával učedníkům svým, řka: „Vezměte a
strana: 155
Jana. A vystoupiv z vody Jordánu hned modlil se k
Bohu Otci
za to, aby Bůh Otec ráčil Ducha svatého všem dáti,
strana: 157
Jordánu hned modlil se k Bohu Otci za to, aby
Bůh Otec
ráčil Ducha svatého všem dáti, kdož by se pokřtili ve
strana: 157
3. jest příkladná pravda; 4. jest nestvořená pravda, jež jest
Bůh Otec,
o němž tuto vyznává Syn a svědectví vydávaje dí: „Tato
strana: 164
Bohu. Nebo tento hlas Syna jeho ustavičně zní v uších
Boha Otce
a obměkčuje hněv jeho. Tu pokládá svatý Bernard, že Hospodin
strana: 172
s ďáblem pro svou choť silný boj podstoupil, a vždy
Boha Otce
svého vidí. Dvě sestry jsou dva životy, totiž pracovitý a
strana: 181
Kristus, jako člověk, všechny lidi přesáhl; neb skrze něho uložil
Bůh Otec
spasení lidského pokolení, a on jest prostředek boží a lidský,
strana: 234