Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Kristus Ježíš«
v
Mistra Jana Husi sebrané spisy latinské II. (Flajšhans - Svoboda)
nebude moci nás odloučiti od lásky boží, kteráž jest v
Kristu Ježíši,
Pánu našem.“ Tu není pochyby, že Apoštol, úd církve, mluví
strana: 12
A stejný jest důvod o celé bojující církvi, která s
Kristem Ježíšem,
svou hlavou, beze vší pochyby tehdy rušila papeže. Musil by
strana: 23
i jiné Kristovy věrné takto: „Protož, jakž jste přijali 43
Krista Ježíše
Pána, tak v něm choďte; vkořenění a vzdělání na něm,
strana: 43
má k tomu od Boha hojněji moci. A proto dí
Kristus Ježíš
v 10. kap. evangelia Janova: „... skutkům věřte!“ Po druhé
strana: 48
ský ,zlodějové“?. Důvod jest ten, že mimo dovolení předního Pána,
Krista Ježíše,
zneužívají statků svých i statků lidí chudých, činíce křivdu jak
strana: 50
jest někdy bez hlavy, my přece v pravdě věříme, že
Kristus Ježíš
jest hlava nade vší církví, řídě ji bez ustání, vlévaje
strana: 62
zhřešil 83 v nestřídnosti se strany těla, proto nový Adam,
Kristus Ježíš,
vy- koupil nás z trestu tělesného. Nechť tedy doktor opraví
strana: 83
posměch, ale do- poručovati je poslušnosti a úctě. Protož jako
Kristus Ježíš
nezlehčil aniž v posměch vydal prelátstvo apoštolské, pravě učedníkům v
strana: 92
býti zá- konníci, poučení o království nebeském, podobni jsouce hospodáři
Kristu Ježíši,
poskytovali z pokladu svého věci nové i staré k trestání
strana: 98
listu. Ježto totiž Židé jsou přední nepřátelé církve, popírajíce, že
Kristus Ježíš
jest pravý Bůh a popí- rajíce následovně jeho zákon i
strana: 107
proklínali a ramenem světským v pouta jímali. Ale nejvyšší zákonodárce
Kristus Ježíš
dal mnohým jak mužům tak ženám ducha statečnosti, aby se
strana: 109
káží evangelium, ale praví: „Pokoj vám všechněm, kteříž jste v
Kristu Ježíši.
Amen. Kapitola čtvrtá. Hle, jak slavná jsou dvě všeobecná poselství
strana: 115
evangelia Janova: „Nebo beze mne nic nemůžete učiniti.“ A ježto
Kristus Ježíš
jest pravý Bůh, proto náleží mu první odpouštění, totiž svémocné;
strana: 122
praví ve 4. kap. r. listu ke Korintským: „Nebo v
Kristu Ježíši
skrzc evangelium já jsem vás zplodil.“ Jestliže pak není méně
strana: 127
o Kristu, jako o předním umělci, slo- va: „Nebo v
Kristu Ježíši
skrze evangelium jsem vás zplodil.“ Neboť 128 „símě jest slovo
strana: 127
A proto Apoštol svrchu praví o Kristovi slova: „Nebo v
Kristu Ježíši
skrze evangelium jsem vás zplodil:“ neboť v 1. kap. listu
strana: 128
Z toho uzavírám, že nenásleduje: Apoštol duchovně zplodil Korintské v
Kristu Ježíši
skrze evangelium — tedy dal jim moc syny božími se
strana: 128
první, ale nemohl druhé. Neboť zplodil skrze evangelium syny v
Kristu Ježíši.
ale nemohl dáti odpuštění nebo prominutí všech hříchů, ježto, jak
strana: 128
zatraceni. Připouští se však, že jako Apoštol duchovně zplodil v
Kristu Ježíši
syny skrze evangelium, tak jim služebně udílel odpouštění hříchů. I
strana: 128
plození synů božích, po- něvadž Pavel plodil syny boží v
Kristu Ježíši
skrze evangelium. Pak by zajisté kázal s nimi pečlivě evangelium
strana: 129
Přál bych si, aby dokazoval takto dokonaleji. Pavel plodil v
Kristu Ježíši
syny boží skrze evangelium — tedy papež, poněvadž jest na
strana: 129
že se to děje skrze prostředníka mezi Bohem a lidmi,
Krista Ježíše,
končí se takové modlitby všeobecně: skrze Pána na- šeho Ježíše
strana: 140
pro duchovní zkoušení duchovním člověkem, ježto jest živ duchovně v
Kristu Ježíši,
ať je kněz nebo laik. I jest patrno, jak dobře
strana: 149
„A takž i všickni, kteříž chtějí pobožně živi býti v
Kristu Ježíši,
protivenství míti budou. Zlí pak lidé a svůdcové půjdou ze
strana: 165
Eliáše na papeže k vyhlazení jeho nepřátel. Neboť nejvyšší prorok
Kristus Ježíš
v 9. kap. evangelia Lukášova to vyvrací. Neboť on nechtěl
strana: 167
ježto nikdo nemá nikoho napodobiti, leč pokud by tento napodobil
Krista Ježíše,
dle svědectví svatého a slav- ného mučedníka Cypriana, jehož výrok
strana: 203
i slovem učil a jej zachovával, že každý takový nenásleduje
Krista Ježíše
cestou úzkou, která vede — k nebi, ale stoupá cestou
strana: 203
Apulskému a jeho spojencům. I. Dovozuje se, že ano. Neboť
Kristus Ježíš
praví ve svém zákoně učedníkům svým a jich náměstkům: „Kdož
strana: 204
někdo povraždil co nejvíce křesťanů. Vskutku nepřijal příklad ten od
Krista Ježíše,
který byv napaden od nepřátel se svým 210 maličkým stádccm
strana: 209
svatých mučedníků, kteří v pravé trpělivosti napodobili mír- ného beránka.
Krista Ježíše,
který neotevřel úst svých, aby hrozil nebo se mstil. A
strana: 213
Ježíše Krista, žij ctitel Kristův životem spravedlivým, následuje hlavy své
Krista Ježíše
ve ctnostech, zvláště v pokoře a trpělivosti, a pak doufejž
strana: 232
až do konce, obdrží nejplnější odpuštění hříchů. a oč podobněji
Kristu Ježíši
bude žíti, o tolik více bude účasten jeho milosrdenství a
strana: 232
opak jdle ze 3. „Knihy krá- lovské, kap. poslední. Ba
Kristus Ježíš
byl by býval spravedlivě ukřižován biskupy a množstvím lidu. A
strana: 239
tedy důsledek správný. Důsledek: Každý věřící má pokorně vyznávati, že
Kristus Ježíš
249 sedí na pravici Boha Otce maje všechny částky, které
strana: 248
takž,“ vece, „i všickni, kteříž chtějí pobožně živi býti v
Kristu Ježíši,
protivenství míti budou. Zlí pak lidé a svůd- cové půjdou
strana: 287
professoři bohosloví nenásledují oněch svatých filosofů a bohoslovců, připouštějíce s
Kristem Ježíšem,
že „Mé učení neníť mé“ (Jan, kap. 7.); „nebo nehledám
strana: 328
se předpokládá na Petrovi a jeho ná- sledujících nástupcích, aby
Krista Ježíše
v pravdě milovali, dle jeho cesty, pravdy a života; a
strana: 338
a činíce nápomocně a nástrojně člověka nového podle Boha v
Kristu Ježíši —:
jaksi promíjejí a odpouštějí a ničí hřích. A tak, jak
strana: 373