Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Ježíš Kristus«
v
Mistra Jana Husi sebrané spisy latinské II. (Flajšhans - Svoboda)
nepřepodstatňuje, neposvěcuje hodně, ale nehodně k svému zatracení zastává službu
Ježíše Krista.
A tak strana naše při- pouští s písmem, že Jidáš,
strana: 10
o oněch slovech Páně praví ve 13. kázání: „Pán náš,
Ježíš Kristus
řekl svatému Petrovi: „Ty jsi Petr; a na téť skále
strana: 13
tělesnou hlavou církve. Svatému Petru tedy stačilo, že byl služebníkem
Ježíše Krista
a apoštolem, jak sám, počínaje druhý list svůj, takto začíná:
strana: 13
druhý list svůj, takto začíná: „Šimon Petr, služebník a apoštol
Ježíše Krista.“
Odtud jako nenásleduje: Kristus řekl Petrovi: „Pasiž ovce mé, tedy
strana: 13
pýše, lakomství, násilnictví nebo rozkoši, pak vchází jinudy, ne skrze
Ježíše Krista,
nehodí se. O lháři, poslyš, neboť následuje: Žije-li papež Kristu
strana: 17
vstupuje ustavičně?“ A jest patrno, že pýcha nevcházi pokornými dveřmi
Ježíšem Kristem.
Žije-li tedy papež Kristu protivně v pýše, jakž nevchází jinudy
strana: 17
jest rozdělena na tré, a že jest přece jedna v
Ježíši Kristu,
jediná vírou, nadějí a láskou, třeba by o papežství zápasili
strana: 21
Kristů, ale jednoho, tak ani více bez- prostředních náměstků téhož
Ježíše Krista,
ale jednoho — papeže. 22 Tohoto podobenství nebylo za času
strana: 21
jsem já ho přijal od člověka ... ale skrze zjevení
Ježíše Krista.
Také apoštol Tomáš byl ustanoven od Krista a ne od
strana: 22
a tím způsobem nebyl žádný papež po Petrovi bezprostředním náměstkem
Ježíše Krista.
Anebo nazývá lhář bezprostředním náměstkem Kristo- vým toho, kdo má
strana: 22
více bezprostředních náměstků Pána Ježíše Krista: Neboť nazýváme-li bezprostředním náměstkem
Ježíše Krista
člověka, ustanoveného v duchovní nebo kněžské službě bezprostředně 23 od
strana: 22
Matěje, kterého vyvolili sami modlíce se zaň, byli bezprostředními náměstky
Ježíše Krista.
Podobně nazýváme-li bezprostředním náměstkem Ježíše Krista toho, kdo má nejvyšší
strana: 23
zaň, byli bezprostředními náměstky Ježíše Krista. Podobně nazýváme-li bezprostředním náměstkem
Ježíše Krista
toho, kdo má nejvyšší moc Kristovu v jeho duchovní službě,
strana: 23
v jeho duchovní službě, pak všichni apoštolé byli bezprostředními náměstky
Ježíše Krista,
neboť všichni měli nejvyšší moc služby v konání mší, kázání
strana: 23
Hus dle do- mnění: „Dábel jest šlechctný, a lhář řekne:
„Ježíš Kristus
jest kacíř. Chce-li vyznati pravdu, řekne, že on sám v
strana: 29
dítě? Ale úmysl svatého Jeronýma jest, aby setrval ve víře
Ježíše Krista,
kterou přijal od dětství učením svatého písma, a v níž
strana: 30
aneb tělesnou rozkoš, svých věcí hledají a ne, což jest
Ježíše Krista.“
A níže: „Neboť kořen všeho zlého — žádostivost zavádí.“ Tolik
strana: 51
že jest ně- jaká jiná hlava této církve než Pán
Ježíš Kristus.
A nemůže doktor udati důvod, proč byla církev bojující za
strana: 62
lidí, ani skrze člověka, volbou nebo nástrojným ustanovením, ale skrze
Ježíše Krista
podle božství jeho, jehož zjevením naučil se evangelin. A potom
strana: 64
něhož vypadl Jidáš.“ Hle. Petr s ostatními apoštoly a učedníky
Ježíše Krista,
kteří byli plni Ducha svatého, neodvážili se vyvoliti jednoho ze
strana: 64
2. kap. 1. svého listu: „... přímluvce máme u Otce,
Ježíše Krista
spravedlivého.“ A nepřekáží, ale velmi pro- spívá církvi Kristově, že
strana: 66
hlav a takových pramenů nejplnější moci, popírá se, že mimo
Ježíše Krista
jest nějaká lidská hlava nad celou církví bojující. Neboť nenásleduje:
strana: 80
a nemohou býti jiná, než učení apoštolů a samého Pána
Ježíše Krista,
učitele apoštolů.“ Tolik onen. A znaje tento rozdíl mezi přikázáními
strana: 103
Ale doufám, že našich osm doktorů neodvrátí mne od pravdy
Ježíše Krista
vlastními lžmi a hrozbami světskou mocí. Neboť lži a hrozby
strana: 106
souhlase s vůlí nejvyššího biskupa a nejmocnějšího krále, Pána našeho,
Ježíše Krista.
A proto mají věrní dbáti a bdělým rozumem bedlivě rozvažo-
strana: 106
takoví jistě hledají, což jejich jest, a ne, což jest
Ježíše Krista.“
Z toho jest patrno, že dlužno soudem rozumu uvažovati, jestliže
strana: 110
leč by byly v souhlase nebo neodporovaly listům nejvyššího Pána,
Ježíše Krista?
Kapitola třetí. Dále praví doktorové takto: „Proto připustíme-li i, jakož
strana: 110
počíná své poselství v prvním listě svém takto: „Petr, apoštol
Ježíše Krista,
příchozím rozptýleným v Pontu, Galacii, Kappadocii, v Azii a v
strana: 115
obecenství naše aby bylo s Otcem i s Synem jeho,
Ježíšem Kristem.“
(1. list sv. Jana, kap. 1.) A nehonosí se vlastní
strana: 116
abyste nehřešili; paklit by kdo zhřešil, přímluvce máme u Otce,
Ježíše Krista
spravedli- vého.“ A níže: „Dí-liť kdo: Znám jej, (t. Boha,)
strana: 116
nepřipojujtež přijímání osob k víře slav- 117 ného Pána našeho
Ježíše Krista.
Nebo kdyby přišel do shromáždění vašeho muž, maje prsten zlatý,
strana: 117
opírám o svou vlastní hlavu, ale o hlavu — Pána
Ježíše Krista;
ani o hlavu několika bludařů, ale o hlavu svatých apoštolů
strana: 125
listu k Efezským: „Požehnaný Bůh a Otec Pána na- šeho
Ježíše Krista...“
A níže: „Předzřídiv nás k zvolení za syny skrze Ježíše
strana: 127
Krista...“ A níže: „Předzřídiv nás k zvolení za syny skrze
Ježíše Krista
pro sebe, podle dobře libé vůle své.“ Také Petr přiřkl
strana: 127
kap. I. svého listu: „Požehnaný Bůh a Otec Pána našeho
Ježíše Krista,
kterýž podlé mnohého milosrdenství svého znovu zplodil nás v naději
strana: 127
milosrdenství svého znovu zplodil nás v naději živou skrze vzkříšení
Ježíše Krista
z mrtvých.“ A Pavel v místě od doktorů uvedeném předem
strana: 127
kap. „Skutků“ pravil k Eneáši šlakem poraženému: „Eneáši, uzdravuje tebe
Ježíš Kristus;
vstaň, a ustel sobě. A hned vstal.“ Tamtéž také pomodliv
strana: 132
a soudu, jakožto první a nejvyšší, úplný a všeobecný náměstek
Ježíše Krista
co do úřadu a soudu, může dáti, neřku-li částečně a
strana: 135
a po- křti se jeden každý z vás ve jménu
Ježíše Krista
na odpuštění hříchů, a přijmete dar Ducha svatého.“ Hle, Petr
strana: 136
a částkové odpustky a prominutí hříchů. Avšak nejvyšší biskup, maje
Ježíše Krista
náměstčí vůbec úplnou a všeobecnou moc úřadu a soudu, může
strana: 139
Ježíše, končí se takové modlitby všeobecně: skrze Pána na- šeho
Ježíše Krista.
Toto-li uvážíme, bude patrno vyvrácení důkazu. Neboť když Apoštol praví:
strana: 140
i mně hříšnému, doufaje v odpuštění nejvyššího biskupa. Pána našeho
Ježíše Krista.
Neboť on jest poželuaný pramen a nejpostačitelnější útočiště, v kterýž
strana: 142
doktorů, k nimž odpovídaje, nejprvé při- pouštím, že všecka slova
Ježíše Krista
jsou nutně správná. Po druhé předpokládám z toho, co řečeno
strana: 143
kdo káží evangelium, olupují poddané a uvádějí ve zmatek církev
Ježíše Krista.
Ale přijde biskup duší, který tak velikou křivdu vyrovná náležitými
strana: 178
činí smrtelný hřích, jest služebník dáblův, protože ustupuje od svobody
Ježíše Krista,
poddává se službě a nevlastnímu pánu, dáblu. Dále, ježto každý
strana: 190
královnou světa, matkou ženicha, nositelkou, roditelkou a živitelkou Spasitele Pána
Ježíše Krista?
Boj se toho, který zve tebe i ji, aby ti
strana: 197
Otcem, majíc jednoho a téhož Syna, pravého Boha a člověka,
Ježíše Krista.
To však znal v duchu pohan Ovidius, před- vídal budoucí
strana: 199
kněz, který ho zradil. Požehnaná Panna, která nosila a živila
Ježíše Krista.
Požehnán budiž také kněz, který pro Spasitele Pannu tu pokládá
strana: 200
vlastní čest a než sebe sama. Dále myslím, že čest
Ježíše Krista
a nevěsty církve záleží přede- vším v podobnosti a napodobení
strana: 203
této své nešlechetnosti, a pros Boha (Otce i Pána našeho
Ježíše Krista),
zda by odpuštěno bylo tobě to myšlení srdce tvého. Kterak
strana: 224
ani že ve velebné svá- tosti jest tělo a krev
Ježíše Krista
v pravdě a skutečně, jakýmkoli způsobem, kterým mají býti zde
strana: 248
k chvále a ke cti i k slávě při zjevení
Ježíše Krista.
Kteréhož neviděvše milujete; kteréhož nyní nevidouce, avšak v něho věříce,
strana: 251
„Tento jest rozkaz boží, abychom věřili ve jménu syna jeho
Ježíše Krista“:
„Za první dob (praví Glossa) Duch svatý vstupoval na věřící
strana: 259
na váhu, krví byl ukojen. Nečistí duchové znali, že přijde
Ježíš Kristus.
uslyšeli to od andělů, uslyšeli od proroků, a doufali, že
strana: 260
Neboť všichni hledají, což jejich jest a ne co jest
Ježíše Krista.
A proto laje jim Pán a upevňuje své věrné praví
strana: 264
neznám vás, jděte zlořečení do ohně věčného. Dále Spasitel náš
Ježíš Kristus
pro klatbu vynesenou od biskupů, zákonníků a farizeů neustal od
strana: 276
činí zázraky, maje svě- dectví, že on jest pravý učedník
Ježíše Krista.
To jde ze slov Kri- stových v 5. kap. evangelia
strana: 285
bojovati proti úskokům Antikristovým, kterýž usiluje vyhladiti kázání evangelia Pána
Ježíše Krista.
3 II. Akt druhý. Odnětí statků duchovním. Ke cti Boha
strana: 287
a konečně to, což jejich jest a ne což jest
Ježíše Krista.“
A níže: „Kořen všeho zlého žádostivost zavádí.“ Tolik tam. A
strana: 322
by byl uvězněn, pak nejvyšší kněz a biskup budoucích dobrých,
Ježíš Kristus,
nahradí všecky viditelné svátosti v nitro duše vlévaje dary milostí.
strana: 343
něm satan a tak i lakomství, jež jest služba modlám.
Ježíš Kristus,
ukřižovaný a nejchudší ve své církvi, bude po- šlapán v
strana: 346
svazování s nejvyšší hlavou obecné neb katolickké církve, t. Pánem
Ježíšem Kristem.
A tak náměstčí rozvazování nebo svazování vnější nástrojné jest velmi
strana: 382