Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Pán Kristus«
v
Jakoubek ze Stříbra, Výklad na Zjevenie sv. Jana I. (Šimek)
a zvlášť při jedenmezcítmé kap. zastaviv se vyznává a vohlašuje
Pána Krista
býti v velebné svátosti.« Václav Novotný6) nevěří ještě zplna, že
strana: IX
přijímanie krvé(!) Páně z kalicha zavřieti a proti tomuto Beránku,
Pánu Kristu
pokornému, odepřieti? Jemuž král uherský, ač by chtěl, však nemuože
strana: XVII
každý podlé svého povolánie měl by obci slúžiti, jako Marta
Pánu Kristu
slaužila, jako i nynie bohatšie nuzným svými statky dlužni sú
strana: XL
a jména otcuov, kteráž ke cti se táhnau, proti potupě
Pána Krista;
jméno mistrské, kteréž se také obracuje k slávě a cti
strana: LXII
upokojil, jako Magdalena s pokorú a s bázní k nohám
Pána Krista
vážně poslúchala. A tehdáž, když Janovi se zjevovalo, ne tehdy
strana: 3
nejmenuje se tiem jménem. Nebo tam ve čtení psal řeči
Pána Krista,
kteréž sám prvé na tomto světě mluvil jest, protož nejmenuje
strana: 9
přicházejí a ještě přijdau, totiž pomsty a rány, že ten
Pán Kristus
přijde v veliké moci a hruozi (sic). A nepraví k
strana: 22
postaviv pozdravenie najprvé od Boha, od svatých anjeluov a od
Pána Krista
a cierkve svítězilé, jenž jest 5 matka naše, když pověděl:
strana: 29
bude v čistotě, a opustiece potěšení tohoto světa, toliko se
Pánem Kristem
potěšenie hledati budau, více a více se v něm radujíce«.
strana: 44
zlato, aby měli zlatý život, vieru a lásku. A tehdy
Pán Kristus
přítomen jest jim svú pomocí. Protož praví: »Viděl«. Blahoslavené oči,
strana: 54
prvé slyšel, to již viděl. A to většie jest, že
Pán Kristus
proti všem chytrostem dává své světlo, pomoc, sílu, vieru a
strana: 54
každý podlé svého povolánie měl by obci slúžiti, jako Marta
Pánu Kristu
slaužila, jako i nynie bohatšie nuzným svými statky dlužni sú
strana: 127
krvé (!) Páně z kalicha zavřieti a proti tomuto Beránku,
Pánu Kristu
pokor- nému, odepřieti? Jemuž král uherský, ač by chtěl, však
strana: 155
proti zlým tuto vypisuje skrz stolici, kteráž dána jest 25
Pánu Kristu
v nebi i v zemi. Co vokolo něho duha znamená?
strana: 195
aby věrní k nim zřenie měli a za nimi ku
Pánu Kristu,
ne aby oni překáželi patřiti k Kristu. 75 A ačkoli
strana: 196
pokory dobří lidé před Bohem zde padají, jako králové před
Pánem Kristem
padali. Srdce dobré, když slyší o některých svatých lidech, že
strana: 222
krvi raucha svá zbíléce. Nebo všem trpícím potřebie jest zásluhy
Pána Krista
a jeho těla a krve požievanie. A o těch praví,
strana: 296
pravdě hodného po- 40 kánie ani vyčistili svědomie svého, nevzievali
Pána Krista.
Jako by řekl Jan: »Ačkoli mnohými hřiechy hřešili, však, by
strana: 371
mluvieval jest. A ti andělé jako 95 oblak byli sau
Pánu Kristu.
A tehdy ten anděl, kterýž posielán 132b1 býval lidem věrným
strana: 378
pak ne vždy v skutku. A tehdy bude zpuosobný učedlník
Pána Krista,
aby jeho maudrost uměl rozeznati. Protož Kristus řekl učedlníkóm (Lukáš
strana: 401
přijíti a svědectvie vydávati cierkvi u vieře zpletené, kterak totiž
Pán Kristus
držal, kterak jeho apoštolé a jiní světí drželi sú, aby
strana: 415
potupení života prvnieho zlého, tak, aby kříž svuoj vzali a
Pána Krista
následovali. A ti tepruv svým životem ukáží, kterak po- kánie
strana: 415
tělo pokřtěni sme«. Nébrž i všickni dobří sú jedno tělo
Pána Krista.
A kto je pozná, kteří sú, ti mušejí býti ostrého
strana: 434
Antikrista lid křesťanský zlý, Sodomau nazvaný, a v tom lidu
Pán Kristus
ukřižován bude. Jako k Židóm die: »Opět křižujíce mezi sebú
strana: 435
152a2 10 tiem věrní posilnili a lehčeji snášeli, že i
Pán Kristus
jest trpěl v městě tom Sodomských duchovním. A jako oni,
strana: 435
Pána Ježíše Krista uvedeno bude. Nebo die: »Učiněno jest královstvie
Pána Krista«.
A to totiž po času Antikrista, v němžto najvětší panovala
strana: 440
rozličným obyčejem svedeni; kteréž když bude zkaženo, začne se královstvie
Pána Krista,
takže Pán častokrát užívá auduov dobrých i zlých k zkažení
strana: 440
sami se kazie. Protož po tom království Antikristovu přijde královstvie
Pána Krista.
A to ť 25 jest velikého cos', začež prosieme řiekajíce:
strana: 440
žel poznala křehkau býti. Ale že odiena jest sluncem, totižto
Pánem Kristem.
Kteréhožto Slunce Krist slunce nenávidí zlí. O němž pravie v
strana: 453
viery svozuje a rozděluje, takže jiný jináče smajšlí o vieře
Pána Krista,
a jiný jináče. A tak svým vocasem královstvie Kristovo roztrhuje
strana: 462
prací přišlo a s neznází. »I porodila syna pacholíka«, totiž
Pána Krista.
Někdy, když Krista poroditi 50 se Kristus narodil, hned šatan
strana: 463
protož z našeho pokolenie někteří sú nad anděly povýšeni, jako
Pán Kristus
a blahoslavená Panna. A netoliko andělé pře- máhají šatana, ale
strana: 482
sau, ale rozdělení sau mezi sebú. Najprvé odděleni sú od
Pána Krista
i mezi sebau vespolek, že jiní jináče 75 Dábel nepřest-
strana: 497
vésti zhovadilý, hřiechuov smrtedlných se nevarovati, avšak tělo a krev
Pána Krista
u velebné svátosti přijímati, rauhanie jest. Mluví proti křesťanu, kterýž
strana: 524
žalařovánie. Protož světí, když sú nápodobně trpěli ku příkladu svého
Pána Krista
55 tehdy naději měli velikau, že odplaty věčné užívati budau,
strana: 530
z strany šelmy, neb se viece s šelmau nežli s
Pánem Kristem
srovnáváme. A ač se nynie mnozí zdadí stranau býti Kristovau,
strana: 530
a spolu se ty šelmy spojily a sobě vespolek proti
Pánu Kristu
pomáhají. A netoliko mezi stranau protivnau, ale také mezi těmi,
strana: 537
že šelma ta bude velmi přikrytá pokrytstvím, mnoho majíci podobného
Pánu Kristu,
a nesnadně bývá poznána. A ledva svatým Ducha božieho majícím
strana: 538
zdaluje se, tiem viece hřeší, jako první šelma odporně činí
Pánu Kristu;
nebo na Kristu pokora, na šelmě pajcha, 20 bohatstvie, posměch
strana: 554
a jména otcuov, kteráž ke cti se táhnau, proti potupě
Pána Krista;
jméno mistrské, kteréž se také obracuje k slávě a cti
strana: 565
všickni ho ctili a všem aby bylo sladko slyšeti jméno
Páně Krista.
Tebe zajisté ne- beské dvorstvo ctí a tvé jméno pro
strana: 581
Ducha svatého, s velikau vážností a bázní šanuje a ctí
Pána Krista.
Protož die ktos, Ducha božieho maje: »Když jmenuji aneb jmenovati
strana: 583
mé«. A tak jest svatým vtlačeno bylo v srdce jméno
Pána Krista,
že králové, kniežata a tyrannové z srdce jich 80 nemohli
strana: 583
Tito, jakož napřed praveno jest, kaupeni sau z země krví
Pána Krista
jako prvotiny, jako najprvnějšie ovotce, kteréž se vybierá, a kteřížto
strana: 598
ani pokora, ani láska, ani hodně přijímají těla a krve
Pána Krista.
Tak jest rozvázána moc šatanova, že člověk má se vystřéhati
strana: 607
sem anděla podobného Synu člověčiemu«. Všickni zajisté andělové sau podobní
Pánu Kristu.
I my spolu jim podobni máme býti. A protož Spasitel
strana: 629
a obnoveni, musí ť se nám ten chrám otevřieti, totiž
Pán Kristus
a jeho světí apoštolé i jiní světí etc. Život svatých
strana: 691
A potom vypisuje anděly, že sau odieni kamenem čistým. Kámen
Pána Krista
vyznamenává. Protož die Izaiáš: »Položím kámen na základích v Sionu
strana: 692
Na ten mají všickni stavěti, a protož mají odieni býti
Pánem Kristem
a skrz 35 jeho vieru. K Galatuom: »Kolikož koli pokřtilo
strana: 692
odstaupie od viery; a to ti, kteří se prvé přídrželi
Pána Krista.
Protož těm, kteří dobrý život a svatý a bohomyslný 40
strana: 692