Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Pán Bůh«
v
Jakoubek ze Stříbra, Výklad na Zjevenie sv. Jana I. (Šimek)
od Boha daných vedli, zavržení a potupní učiněni sau před
Pánem Bohem.
Opět hlad, třetie rána, počíná se, nebo nepřátelé hubie a
strana: XVIII
člověka a oblékli se v Krista. Ti volati mají ku
Pánu Bohu,
aby je Pán učinil slaupy pevnými a on aby je
strana: XLVIII
— 33la2: Nebo čím viece duch náš přichází v poznánie
Pána Boha
a sebe samého, hned pokora roste. — 347a2: Potřebie jest
strana: LIX
srdce může býti účinná (134a2) »Ktož koli se chce modliti
Pánu Bohu,
musí ... srdcem k Bohu se pozdvihnauti. Pakli se z
strana: LXVIII
nepřátely milují, spasenie duší jich žádají, aby se obrátili ku
Pánu Bohu,
a k tomu mieří, aby naučili je podlé zákona božieho.
strana: LXXIV
etc. A tak skrz divy všecken lid byl odveden od
Pána Boha
skrz šelmu podobnau Beránkovi«. Na četných místech mluví Jakoubek proti
strana: LXXXI
žen i mužuov sekty rostau proti Ježíšovi ukřižovanému. Dieky buďte
Pánu Bohu,
že jest poněkud žena ta smilná, totiž kněžstvo lakomé a
strana: LXXXIII
cierkve, jednak v osobě jiných auduov církve, jednak v osobě
Pána Boha.
100 Jakož i apoštol mluví: »Zdali jistoty hledáte toho, jenž
strana: 8
smrtedlným hřiechem. Ale tuto milost nazývá, kteráž činí člověka milostného
Pánu Bohu,
kteráž činí syna bo- žieho a dceru sionskú. Ta ť
strana: 11
lepšiemu se zbuzovati k prospěchu bliž- ních a k chvále
Pána Boha.
A ta milost těm, kteříž se rmautie pro Krista, od
strana: 11
»Jako ste tovařiší utrpení, tak budete tovařišie potěšenie«, totiž od
Pána Boha,
i zde i v budúcím času. II. Timot. II.°: »Fi-
strana: 35
z toho pozdviženie k životu samotnému bohomyslnému a rozmlúvaní s
Pánem Bohem.
A zbuzují se ku pečování o své bližnie a k
strana: 52
protož sem patří, »aby uhlédal, jestli rozumný kto anebo hledající
Pána Boha«,
totiž aby slaužil Pánu Bohu, které srdce nenie pokryté a
strana: 69
jestli rozumný kto anebo hledající Pána Boha«, totiž aby slaužil
Pánu Bohu,
které srdce nenie pokryté a raněné. A dopoviedá, když tak
strana: 69
oči dievky v rukau panie své, tak oči naše ku
Pánu Bohu
na- 105 šemu« etc. Nebo, kdybychom k Bohu patřili, hned
strana: 70
25, 41 I. 93 oblíčeje ochotného. Protož se všickni ku
Pánu Bohu
obraťme, aby Pán ráčil se nám ukázati tváří ochotnau, duši,
strana: 93
že, když lid hřiechy nakažený počne se káti a ku
Pánu Bohu
se obracovati a Pán svými ranami lid navštíví a počnau
strana: 94
Bohu. Třetie, že proti cti světa posměchy trpíš. To také
Pánu Bohu
líbilo se. A tak proti rozkoši těla dopustil zámutek, proti
strana: 118
Ale ktož se tak zachová v dobrém, zchvaluje se od
Pána Boha
a velmi se líbí jemu, když prospievá také mezi těmi,
strana: 123
ť se káti smilstva svého«, totiž z svého odvrácení od
Pána Boha.
Kamž koli duše Smilstvo co jest odvracuje se od Boha
strana: 131
řekl: »Já sem jeden z sedmi duchuov, kteříž stojíme před
Pánem Bohem«.
Nebo z tohoto viděnie Jan měl veliké poznánie těchto svatých
strana: 134
vypadnúti z lásky, a dává podivenie a rozvažovánie o skutcích
Pána Boha.
Opět v úz- 80 kostech a v zámutcích bojí se,
strana: 135
16; 22, 14 III. 145 Páně přijímajiece, a řiedcí sú
Pánu Bohu
se líbíce, kteříž se mu nad zlato rajzie líbie, v
strana: 145
bojují a se v nebezpečenstvie vy- dávají, aby dary od
Pána Boha
zde sobě dané zachovali a v budau- cím životě plné
strana: 151
člověka a oblékli se v Krista. Ti volati mají ku
Pánu Bohu,
aby je Pán učinil slaupy pevnými a on aby je
strana: 165
chtí horkého i studeného aučastni býti. Takoví sú ohyzdní před
Pánem Bohem;
jimžto Pán hrozí řka: »Počnu tě vymietati«, z cierkve, z
strana: 175
nich Buoh odpočíval a skrz ně saudil spravedlivě. A od
Pána Boha
skrz ty stolice troje dobré spasitedlné pocházie: najprvé milovánie božie;
strana: 190
a také viděl stav cierkve poslednie. A viděl před stolicí
Páně Boha
5 v své moci, nad zlými an se mstí a
strana: 203
najmenším prohlédá a umie to spatřovati a stydí se před
Pánem Bohem
jako nevěsta před svým ženichem. Tato všecka čtyři zvieřata na
strana: 212
ť jest lev, vuol, člověk i vorlice, jako serafín první
Pánu Bohu.
A on, koho chce, učiní vorlicí, volem, člověkem silným a
strana: 213
Létanie jich jesti ť zpuosobnost a příprava pozdvihovati se ku
Pánu Bohu
na modlitbách. Kto zajisté z nás tak jest zpuosobný na
strana: 213
s svými radami. Protož viděl zavřené knihy. Úžitek obrácení ku
Pánu Bohu
Neznámost božské můdrost Rozličné smysl šatan namietá Žádostivým se otvierá
strana: 226
křik. Nebo zámutkové ti napomínají duše, kteréž očištěny sú, milovati
Pána Boha,
a s tím slovo Páně napomíná, aby procítili a aby
strana: 303
sebau krále. I k tomu jest odpověd, že Krista a
Pána Boha
a Ducha svatého skrz pravú vieru a lásku, bázeň a
strana: 353
se rozpomínalo a ty spatřovalo? Ktož koli se chce modliti
Pánu Bohu,
musí těmito nohami, srdcem, k Bohu se pozdvih- 7o nauti.
strana: 383
k kajícím lidem se přibližují, kteříž se celým srdcem ku
Pánu Bohu
obracují. Jako die apoštol k Židuom: »Obráceni ste k haušti
strana: 391
»Sliby slibujte a plňte Bohu vašemu«. A opět: »Sliby své
Pánu Bohu
10 splním etc., kteréž sau rozdielně vypověděly rty mé«, totiž
strana: 394
mnohem viece Bohu. A protož Ekleziastes V°.: »Slíbil-li si co
Pánu Bohu,
neváhaj splniti, neboť se nelíbí jemu bláznové a nevěrné slibovánie«.
strana: 394
a věrná duše očištěného srdce i vočí hned poznává hlas
Pána Boha.
A protož v Písničkách die: »Hlas milého mého«. Tak i
strana: 399
pak časuov Antikristových ty knihy, totiž múdrost božská a zpráva
Pána Boha,
vyvoleným sem na svět poslána byla. A tak Jan v
strana: 400
varovali marných řečí a utrhavých. Nebo, 140 když jest milovánie
Pána Boha
v duši, v kterémž všecken zákon záleží, tehdy všecky řeči
strana: 402
mají moc obrátiti vody, totiž lidi a národy obracovati ku
Pánu Bohu.
Jako k Židóm mluví, k cierkvi prvotních a k množství
strana: 423
posilněn. Protož po zámutcích velikých potřebie jest očekávati potěšenie od
Pána Boha.
Jako pokládá Aggeus prorok v kap. I. u figuoře, kterak
strana: 437
svatého když přichází, pozdvihuje k osvícení velikému a k milování
Pána Boha,
jej nade všecky věci milujíce. A pak druhé aby měli
strana: 444
se lidé netrescí, znamení ť jest, že milovánie nemají ku
Pánu Bohu.
»A země hnutie«. Nebo 105 srdce některá ku pokání se
strana: 452
Pán Achasovi 15 oznamuje řka, aby sobě prosil znamenie od
Pána Boha;
a když nechtěl, tehdy Pán dal jemu znamenie řka: »Aj,
strana: 453
osvěcujície člověka, aby ve všem Duch maudrosti 1. patřil ku
Pánu Bohu
a jeho lásku vážil. A to jest jeden roh; a
strana: 459
samého miloval, takže má k sobě většie milost nežli ku
Pánu Bohu.
Z toho vohně, totiž z milování sebe samého, láska miesta
strana: 472
mnohým bratřím, a pak z toho i tolik radostí v
Pánu Bohu,
z kterýchžto pieseň novú zpievati budau 155 světí zde i
strana: 479
a k svatým zásluhám. »A královstvie« hřiechy potlačiti, královstvie také
Pána Boha,
v němžto Buoh jako v nebi kraluje. »A síla« šatanáše
strana: 479
šatanovo dieti budau. Die: »Ale my dieky činíme za vás
Pánu Bohu,
kterýž vás vyvolil prvotiny v pravdě viery, a to skrze
strana: 507
nn. XIII. 525 183a1 A poradil se o to s
Pánem Bohem,
co by rozkázal Pán konečně učiniti s ním, zabiti-li či
strana: 525
Kapitola Šelma ne tak Eliáš stál před Bohem Svatí ku
Pánu Bohu
se utiekají Šelma jinam Protož řiekali (II. Korint. II°.): »Nejsme
strana: 544
to potuchlo a aby všickni srdce svá odvrátili od 80
Pána Boha
a od Krista Ježíše a aby srdci zpolehli na svět
strana: 546
ktož po přestání hřiechuov zase se navracuje; ktož, nechav světa,
Pánu Bohu
se oddav, opět se navracuje k těm věcem, které sau
strana: 549
etc. A tak skrz divy všecken lid byl odveden od
Pána Boha
skrz šelmu podobnau Beránkovi. Jiná znamenie a skutkové sau zevnitřnie,
strana: 550
učinili, i odvrátil se král od pravdy a aby nevěřil
Pánu Bohu.
Jiná pak znamenie činil Mojžieš, kterýchž sau čarodějníci faraonovi dovésti
strana: 551
nepřátely milují, spasenie duší jich žádají, aby se obrátili ku
Pánu Bohu,
a k tomu mieří, aby naučili je podlé zákona božieho.
strana: 560
bude mieti znamenie, totiž povolenie od nich. Chce-li se kto
Pánu Bohu
líbiti, jeho rytěřovánie vésti etc., ktož také chce kázati pravdu,
strana: 562
v nauzi jich. Marta zajisté z milosti přisluhovala a věrně
Pánu Bohu.
Ó, by ten obyčej zachovávali boháči dnes k chudým a
strana: 570
co dobrého na rathauzích a dobře obec zpravovati k vuoli
Pána Boha,
musíme obráceni býti k Beránkovi Ježíši Kristu a k cierkvi
strana: 581
se nechtí pokořiti, ale své chvály hledají a pod pokrytstvím
Pána Boha
laupie. Ale tuto Kristus Beránek i s svými svatými ukazuje
strana: 582
od Boha má toto dvé v lidu puosobiti, totiž bázeň
Pána Boha
v ně uvésti, druhé naději a potěšenie. A protož die:
strana: 585
ti ť se umějí veseliti a radovati. Nebo světí milujíce
Pána Boha,
na svých modlitbách zvučeli převelmi sladce, nebo smutných také potěšovali,
strana: 585
tak ť přestanau rány a tehdy právě mi- lovati budeme
Pána Boha,
tehdy právě velebné svátosti těla a krve Páně požívati budem
strana: 597
auřad v posielaní, totiž zpuosobiti a zřéditi svuoj auřad od
Pána Boha,
jako anděl jest. 20 A žádný nebeř na se cti
strana: 599
k bázni boží. Protož čtení uvodí bázeň dopovídá: »Bojte se
Pána Boha«.
Neb téměř všickni lidé odešli těchto časuov od bázně božie,
strana: 601
služebníkuov sau v rukau pánuov svých, tak oči naše ku
Pánu Bohu
bojících se jeho«. V přestupnících přikázaní Páně nenie bázně božie.
strana: 601
my viece tyrrannuov, jenž sau metla Páně, nežli sa- mého
Pána Boha
bojíme se. Již umříti má nejeden, a viece se ještě
strana: 602
prorockým jíti máme. Neb, jakož die Ekleziastik: »Počestná maudrost milovati
Pána Boha«.
Toho tehdy Pána ctíti máme a jemu se klaněti, kterýž
strana: 603
byla a přišla k světlu viery a lásky a milosti
Pána Boha.
Jiní pak pijíce bývají oslepeni, a tak těm jest připraveno
strana: 613
David: »Smrt hřiešníkuov najhoršie«. Zba- venu býti života věčného a
Pána Boha
jest těžká smrt. Jest jiná smrt, dobrá, kterauž člověk umierá
strana: 615
veliké zlé dozrává, totiž nevděčnost daruov božích proti dobrodíní 130
Pána Boha
najvětšímu. Tato ť sau znamenie žně, aby Pán pustil kosu
strana: 621
tento den svítí se v nás, i tmy sau od
Pána Boha
a nebes- kých věcí. Ale když bývá zastřien den tento,
strana: 627
vuole nic se nestane zlého, ale poddávají se 120 pokorně
Pánu Bohu,
aby byla ve všem jeho vuole, a věřie, že nic
strana: 649
hřiešníci; a tato jest příčina, že sau zle požívali daruov
Pána Boha.
Item Buoh všemohúcí, silný milovník duší, že dává dary, a
strana: 660
daných vedli, zavržení a po- 125 tupní učiněni sau před
Pánem Bohem.
Opět hlad, třetie rána, počíná se, nebo nepřátelé hubie a
strana: 661
podstaupil, byla jest k oslavení Boha, že se totiž připodobnil
Pánu Bohu
svému a Synu božiemu, a v tom se líbil Kristu
strana: 664
vuole, na nichžto Pán přebývá. Tak světí pastýřové sau koňové
Pána Boha.
V IIII. kni-330 hách Královských VI°.: Když Elizeus byl obehnán
strana: 666
za ty duše. Kdyby to duše mohla sobě vyžádati od
Pána Boha,
u vieře pravé a v těchto nebezpečenstvích bojujície, jak veliké
strana: 666
toho dáno jest jemu jméno »Buoh všemohúcí«. O prvním, praviti
Pánu Bohu:
»Tento Buoh muoj«, nenie málo řieci, aniž to každému dáno
strana: 668
v nebi světí trvají 50 zemi; a to siemě řiekáme
Pánu Bohu:
»Tento Buoh muoj a chváliti budu jej«. Protož toto siemě
strana: 669
činie pokánie, neb ještě pro ty hřiechy rána přijde od
Pána Boha.
Protož vás napomínám, z hřiechuov těchto abyšte 195 činili pokánie;
strana: 673
a piesničky a chvály v žalářích, osvícenie, roznícenie, náboženstvie, poklona
Pánu Bohu,
poslušenstvie pravé, naděje v Hospodinu sau skutkové 95 boží; kteréžto
strana: 682
vycházejí sedmi. A my pohřiechu ran nečijeme na nás od
Pána Boha
dopuštěných. Koliko již ran běží v tomto krá- lovství, kto
strana: 692