Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»S Lukáš«
v
Mistra Jana Husi Sebrané spisy české 2 (Erben)
ty věci, které ste slyšeli a viděli;“ neb jakož píše
S. Lukáš
v 7 k., v tu hodinu uzdravil jest mnohé od
strana: 15
zákona, a Kristovi bránili sú, zacpávajíce jemu ústa, jako svědčí
S. Lukáš,
a klnúce ty, kteříž sú v něho věřili, jako svědčí
strana: 21
světa neměl v svém městě v obecnici miesta, že die
S. Lukáš:
Po- Neděle prvá po Kristovu narození. 25 ložila ho v
strana: 24
jest byla, aby svědectvie pánu Kristovi vydala. A ne- darmo
S. Lukáš
tak pilně vypsal jest jejie život i pokolenie; neb ona
strana: 26
chrámu, a vyplatila ho dvěma holubičkama, neb hrdličkama, jakož die
S. Lukáš,
„vrátili sú sě do Galileje v své město Nazaret,“ v
strana: 27
co's učinil? Dal ho Pilát konečně na smrť, jakož die
S. Lukáš
v 23 k.: Ježíše bičovaného dal jest k jich vóli.
strana: 79
pravily, to sú oni za blá- znovstvie měli, jakož die
S. Lukáš
v 24 k. Pak vedlé výklada S. Rehoře, Krista s
strana: 136
7) t. mezi všemi lidmi. V svatém tomto čtení ukazuje
S. Lukáš,
kterak sě Ježíš A. již páté ukázal; neb toto ukázánie
strana: 144
ženám, když sú mrtvého v hrobě hledaly; neb jakož píše
S. Lukáš
v 24 k., řekl jim angel: Co hledáte živého s
strana: 149
jenž by pojednú naučil je písmu vedlé své vóle. Protož
S. Lukáš
o tom mi- " stru dále, že otevřěl jim smysl,
strana: 149
ducha svatého jim uprosili. Ale prvé apoštolé světí, jakož píše
S. Lukáš
v skutciech apoštolských, kladli sú rucě na lidi a mo-
strana: 157
protivenstvie, upadnete. Apo- štolé měli sú za radosť, neb die
S. Lukáš
v skutciech apo- štolských v 5 k.: Chodili sú apoštolé,
strana: 181
jste.“ To sě vše naplnilo, ani sú řekli, jako píše
S. Lukáš
v skutciech apoštolských v 5 k.: My svědkové jsme těch
strana: 197
jede, aby jímal jeho sluhy. Neděle třětie po svaté Trojici.
S. Lukáš
v 15 kapitole. V ten čas přibližováchu sě! k Ježíšovi
strana: 259
radosť všech angelóv, pro pokánie jednoho hřiešníka. O prvém die
S. Lukáš:
„Přibližováchu sě zjevní hřiešníci.“ Tu věz, že ja- kož die
strana: 260
do domu přišel Ježíš, a kajíciemu hřiechy odpustil, jako píše
S. Lukáš
v 19 k. A tak lotři, kurvy, A. Neděle třětie
strana: 260
ze zlosti, jako mistři, B. kněžie a zákonníci, ale die
S. Lukáš:
„aby ho slyšeli.“ Jistě dobré to bylo přiblíženie, neb úmysl
strana: 261
přietel hřiešníkóv, jenž sě kají svých hřiechóv, o nichž die
S. Lukáš:
„Přibližováchu sě k Ježíšovi zjevní hřiešníci, a hřiešnici,“ t. tajemní,
strana: 261
milosrdenství, k nim jest zvláště toto čtenie mluvil; jakož die
S. Lukáš,
že řekl jest k učedlníkóm svým: „Člověk jeden bieše bohatý,“
strana: 298
chváliti, když ho obec chválila. Neb přěd tiemto čtením píše
S. Lukáš,
že když sě blížil s hory Oli- vetské, počěli sú
strana: 309
a jiní světí, a zvláště náš milosrdný spasitel. Jakož die
S. Lukáš
v 22 k., že položiv ko- lena [t. klek na
strana: 316
dobrú otázku učinil, i proto, že jest Krista pokusil, die
S. Lukáš,
jako divě sě: „A aj jeden zákona umělý.“ Die S.
strana: 330
věrní náměstkové sú činili, následujíce spasitele svého, o němž die
S. Lukáš:
Počal jest Ježíš činiti a učiti. Někteří čtú a činie,
strana: 332
tak dále. Tento uměl jest slova zákona božieho, pro- tož
S. Lukáš
nazývá ho zákona umělého; věděl, že psáno jest v zákoně
strana: 332
bieše Samaritán,“ to jest z Samařie pohan. A to die
S. Lukáš,
jako by mienil, že jiní byli sú židé, jenž sú
strana: 343
a úžitečné přikázanie k spasení našemu jest mluvil, však píše
S. Lukáš,
že slyšiece to zákonníci, kteříž sú byli lakomí, posmievali sú
strana: 345
přikazatele milosrdenstvie, pokory a střiezvosti v posměchu měli! Protož die
S. Lukáš,
že slyšiece to zákonníci, kteříž sú byli lakomí, posmievali sú
strana: 345
boha, „bude mi- lovati; „aneb jednoho strpí,“ jakožto dábla —
S. Lukáš
v 16 k. die: jednoho sě přidržěti bude, a obé
strana: 348
die teď čtenie, a hřiechem sě ho přidrží, jako die
S. Lukáš —
„a druhým pohrzie,“ jakožto bohem; neb každý, ktož smrtedlně hřěší,
strana: 348
člo- věku vodnotelném prvé nedostatek, a potom zdravie. I počíná
S. Lukáš
o Ježíšovi takto: „Když bieše všel Ježíš v dóm je-
strana: 360
jest pozval Ježíše k obědu, jakož po tomto čtení die
S. Lukáš,
a učinil jest to pro pokušenie, s jinými zákonníky držě.
strana: 360
přěd něho. Protož jako divě sě jich chytrosti lstivé, die
S. Lukáš:
„A aj člověk jeden vodnotelný bieše přěd ním.“ Vodnotelný, to
strana: 361
od boha ustavený, jakož již my držíme neděli. Dále die
S. Lukáš:
„A odpověděv Ježíš,“ t. k jich my- šlení, jímž sú
strana: 361
popadnúti v skutcě, aby ho k smrti připravili. Neb die
S. Lukáš
v 20 k.: Chtiechu kniežata kněž- ská a mistři na
strana: 397
rci: s Erodskými. A že sú byli obojí zlí, die
S. Lukáš
v 15 k.: Poslali sú špehéřě neb zpytáky, kteří by
strana: 397
otázka měla jest počátek od narozenie Kristova; neb jakož píše
S. Lukáš
v 2 k., že ciesař Augustus kázal popsati vešken lid
strana: 398
ciesařovi chopili a k vladaři ciesařovu ho dali, jakož die
S. Lukáš
v 20 k. A že chytrosť lidská nemóž múdrosti božie
strana: 399
které jsú ciesařovy, ciesaři, a které jsú božie, bohu,“ die
S. Lukáš
v 20 k., nemohli sú slova jeho pohaněti přěd lidem,
strana: 401
přistúpil“ t. pokorně „k Ježíšovi, a modléše sě jemu“ —
S. Lukáš
die: prosíeše ho, pad k nohám jeho — „řka: Pane!
strana: 402
nižádného nemohla jest uzdravena býti. Z té řeči, když die
S. Lukáš,
že vešken statek svój byla jest vydala na lékařě, jest
strana: 403
tě nazývá, vieru tvú chválí a zdravie dává; a jakož
S. Lukáš
svědčí, že řekl jest tobě: Jdi u pokoji! dal tobě
strana: 405
tu hodinu.“ Uzdravena jest, když sě podolka dotkla, jakož die
S. Lukáš:
Přistúpila jest z zadu, a dotkla sě jest podolku rúcha
strana: 406
rúcha jeho, a ihned stál jest tok krve jejie. To
S. Lukáš.
Aj slyšíš, kdy jest uzdravena, že kdy jest sě dotkla;
strana: 406
jest bylo zahynulo. A tak v tomto čtení ukazuje nám
S. Lukáš
na Ježíšovi veliké milosrdenstvie, na Zacheovi pokánie pravé, a na
strana: 408
pro druhú hoden jest tresktánie i hanby. A tak die
S. Lukáš:
„A aj muž jmenem Zacheus.“ Jmenuje ho proto, že hoden
strana: 408
a sám sě k nim zove, an reptákóm ve čtení
S. Lukáše
v 5 k., když sú reptali, že jie s hřiešníky,
strana: 413
po- kládá v 7 k. S. Mat. a v 6
S. Lukáše:
Dóm duchovní prvý jest dóm ctností v Kristovi založených; druhý
strana: 418
kto spasen býti, než Ježíš. Protož svatý Petr, jako píše
S. Lukáš
v 4 k. skutkóv apo- štolských, řekl jest přěd biskupy
strana: 423
jest, aby to bylo od nás váženo, protož, jakož die
S. Lukáš,
vzezřel jest vzhuoru a řekl jest: „Člověk jeden sstupoval od
strana: 428