Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Bůh Otec«
v
Postilla Jana Rokycany 2 (Šimek)
Trojici svaté mluvě dí, že Duch svatý jest některaký svazek
Boha Otce
a Syna. Tak právě, kdež ť jest Duch svatý, v
strana: 11
kolivěk Krista miluje a v něm radost má, ten také
Boha Otce
miluje a v něm se raduje. Ale že nemuožeme Boha
strana: 19
zbavený toho všeho a již U — 196—198 «boží... dary
Boha Otce
u ve 1 B 295 ui liký cti a odtud
strana: 19
a odtud že pošle jim dar B - 196 boží]
Boha Otce
U — že jest] že od Boha Otce RU, že
strana: 19
196 boží] Boha Otce U — že jest] že od
Boha Otce
RU, že jest již TNC, tam SO — 197 že
strana: 19
v Pánu Ježíšovi z jeho poslušenství, kteréž jest měl k
Bohu Otci
drahé- Kmu, a druhé z lásky jeho veliké, pro kterúžto
strana: 20
milý Buch, máme chváliti všechnu) Trojici svatú a jí děkovati.
Bohu Otci
«máme děko- 40 vati» ze dvojího daru nám daného, totižto
strana: 40
třetí, máme děkovati Duehu svatému, že jest, poslán jsa od
Boha Otce
a od Syna, ráčil přijíti a navštieviti nás. 45 Nebo
strana: 40
vyn. R, milování božímu K, dobrému TCSO, 41 50 spojuje
Boha Otce
s Synem Ka nás s Synem božím, ale také to
strana: 41
to jest nás, jenž jsme mnohými hříchy porušeni 75 a
Bohu Otci
odporni; a on, milý Buoh, nás tak u porušené a
strana: 42
ten svět my sme, kterýžto svět byl porušený a odporný
Bohu Otci
K, ten, v němž sme my velmi porušeni hříchy, odporni
strana: 42
svět my sme, a ten svět byl porušený a odporný
Bohu Otci
TNC, že (ačkoliv O) byl porušený a odporný Bohu Otci
strana: 42
Bohu Otci TNC, že (ačkoliv O) byl porušený a odporný
Bohu Otci
(vyn. 0) SO — 75 a on) 69 Ž. 16,
strana: 42
božími najvětčí jest dobrodíní umučení Kristovo«; nebo ho poslal 95
Bůh Otec
nám), jenž, ska velikými dary od něho obdařen, zde na
strana: 44
105 nul, ale měl život věčný « Veliké zajisté dobrodínství
Boha Otce,
že dal nám Syna svého, jenž jest život, a ten
strana: 45
Pán Ježíš proto jest přišel na tento svět, aby vuoli
Boha Otce
činil«. I my, jestliže budeme plniti jeho vuoli, také nám
strana: 46
věčnému, do něhož nám (mně i vám S) rač dopomoci
Bůh Otec,
Bůh Syn, Bůh Duch svatý (+ na věky požehnaný O)!
strana: 50
jest proto poslán, ten Syn boží jednoro- zenej a obraz
Boha Otce,
aby spraven byl a jasnej učiněn obraz náš. A poněvadž,
strana: 61
Neb on jest sklad všeho dobrého i všech i milostí
Boha Otce,
C 158b1 jakož o tom di svatej Jan: »Z plnosti
strana: 61
oněm U — zákoníkům řka U — 150—151 kteráž ...
Boha] Otce
mého RU — 151 Boha] vyn. (!) C — nehledíte
strana: 105
ale máme věřiti, že jest Bůh. Ačkoliv tomu nerozumíme, kterak
Bůh Otec
rodí od věčnosti [rodí] Syna a Syn rodí se od
strana: 116
mocně v 1 ctnostech prospívati; P 227a maje moc od
Boha Otce
a maje maudrost od Syna božího, má tu maudrost pilně
strana: 119
v sobě máš, totiž rozum, vůli i pamět; a jakožto
Bůh Otec,
Bůh Syn, Bůh Duch svatý ne tří Bohové, ale jeden
strana: 127
proti svému věčnému narození, kteréž jest 295 ze Kvší podstaty
Boha Otce.«
Ale že skrze rození duchovní lidé bývají učiněni audové Kristovi
strana: 138
kteréhož nás rač přivésti ten, jenž kraluje v Trojici dokonalé,
Bůh Otec,
Bůh Syn, Bůh Duch svatý, na 320 věky věkův požehnaný!
strana: 139
nesli do luona Abrahamova, to jest do tajného duchovního odpočinutí
Boha Otce
všemohúcího. Jakož dí svatý Matúš: »Vejdi do radosti Pána tvého!«.
strana: 157
N) radosti věčné (nebeské N, + do níž nám pomáhej
Bůh Otec
i Syn i Duch svatý na věky požehnaný T) PNT
strana: 167
Jako: Říkáme u víře: »Vstúpil na nebe, sedí na pravici
«Boha Otce)«;
svuodce řkau: »Hlédajž, že ť jest tam a že ť
strana: 199
království nebeského«. Tuto Pán Ježíš klade království nebeské u vuoli
Boha Otce;
nebo, jakožto on sám, drahý Pán, ve všem jest plnil
strana: 299
sám, drahý Pán, ve všem jest plnil a činil vuoli
Boha Otce,
k témuž nás vede, chceme-li spaseni býti, abychom vuoli jeho
strana: 299
zákon jeho velí, máme plniti. On, milý Pán, k vuoli
Boha Otce
167 strom] štěp KPRT — nečiní] nenese CU — 168
strana: 299
ve všem poslúchal, «a to vše, že jest byla vuole
«Boha» Otce
[jeho], jakož sám řekl: »Jakož mi dal přikázaní Otec, tak
strana: 300
hříšnými, takže žádnému nedávají se darové a milosti shuory od
Boha Otce,
jediné skrze «Ježíše), a 285 zase nižádné modlitby nevstupují k
strana: 393
jediné skrze «Ježíše), a 285 zase nižádné modlitby nevstupují k
Bohu Otci
[odsud] zhůru, jediné skrze Ježíše. Hledajte, kde chcete, spasení, odpuštění
strana: 393
tvé naby ti) («ti» vyn.!). K tomu rač dáti přijíti
Bůh Otec,
Syn jeho milej, Duch svatý, jeden Bůh v Trojici požehnaný,
strana: 423
přemazáno!) — že] vyn. P — 175 přímluvce PNU —
Bohem Otcem
KTU — Ježíše] vyn. U, Ježíše Krista C — A]
strana: 531
tobě dostali do nebeského království, do kteréhož nám račiž pomoci
Bůh Otec,
Bůh Syn, Bůh Duch svatý, jeden Pán Bůh, v Tro-
strana: 542
evangelistuov, 380 Matúše, Marka, Jana, Lukáše, ať tě nesau k
Bohu Otci
a k Ježí- šovi, učeni a zprávu zdravú vedlé těch
strana: 569
— 143 Ale ... Boha Vizme dále dobrotu našeho milého
Boha Otce
nebeského T — «pohleďme ... Boha podivmež se ještě dobrotě
strana: 601
K tomu ke všemu dobrému a spasitedlnému rač nám dopomoci
Bůh Otec
i Syn jeho milý i Duch svatý, jeden Pán Bůh,
strana: 648
tě i RU — [svému] vyn. KPRONTU — Otci drahému
Bohu Otci
B, Otci U — 53 Kkrálovstvie stvoření B — toto
strana: 651
kdež] říkáme u víře: »Vstúpil na nebesa, sedí na pravici
Boha Otce
všemohúcího« — »Hle, vidíš, že ť jest tam, že ť
strana: 658
potom po smrti život věčný, do něhož nám rač pomoci
Bůh Otec,
665 jsa Duchem svatým]. Pomáhajž, milý Bože, tvéj pravdě a
strana: 664
v súdný den, vezme své milé volené a dá je
Bohu Otci
řka: »Na, milý Otče, tvé království! To ť sem já
strana: 669
volené U — je] vyn. K — svému mi lému
Bohu Otci
C — Otci svému TN — tvé království] vyn. U
strana: 669
»Vyšed Ježíš«. To vyjitie jeho, kterýmž jest vyšel z luona
Boha Otce
všemohúcieho, velmi divné jest, jenž on pochodí a rodí se
strana: 700
. Nic! Boha Otce, toho ť nic vážiti neumějí S,
Boha Otce
sobě nic vážiti nechce aniž umějí O — oni] vy
strana: 729
vyn. RC — 139 Hospodin] Pán Buch KPRC, Pán, totiž
Bůh Otec
nebeský T, Pán, radujme se a veselme se v něm
strana: 755
»Poslán anjel od Boha«. Pomysliž a po- dívajž se dobrotě
Boha Otce
všemohúcího! Jsa Bohem všemo- 190 húcím, nás nic nepotřebuje, ano
strana: 758
o jednom krátce. Nu, o druhém, kto jest poslán. Syn
Boha Otce
všemohúcího, spolu s ním věčný a spolu rovný v božství).
strana: 759
duostojenstvím svým i anjely přesáhla! Ej, milí křesťané, podě- kujme
Bohu Otci
drahému i jeho Synu milému i tomu drahému 320 mistru,
strana: 766
ť jest den, kterýž jest učinil Hospodin, v němžto děkujme
Bohu Otci
i Synu jeho i Duchu svatému, že jest ráčil tak
strana: 766
na kříži pro naše hříchy rozpaté, a již na pravici
Boha Otce
nebeského sedí. Tak má každý křesťan pod zbavením) života věčného
strana: 771
se na věky klaněti!] Svatý Pavel napsal k Filipenským, že
Bůh Otec
dal Synu 185 svému jméno, kteréž jest nad každé jméno,
strana: 772
smrti věčné kralování v radosti nebeské! Toho nám rač dopomoci
Bůh Otec,
Bůh Syn jeho milý, ustanovitel těchto hodův přeslavných, i Duch
strana: 779
— tomuto C — «lidské pokolenie" vyn. B — 12
Bohem Otcem]
jejím (!) Otcem, Pánem Bohem U — 13 Aj R
strana: 870
— 46—47 gona ... Pán vyn. B — 47 boží
Boha Otce
všemohaucího C — «milý» vyn. BC — býti také U
strana: 872
bičování, potupné korunování T — [ukrutnú] vyn. PONTU — 12
Bůh Otec
nebeský T — ta jeho] taková T, taková jeho N
strana: 885
věčně radosti T — dojíti, do kteréž nám račiž dopomoci
Bůh Otec
svau milostí, Bůh Syn svau maudrostí, Bůh Duch svatý svau
strana: 897
proto se rmútila, želejíci té křivdy, která se jest dála
Bohu Otci
145 drahému, ano jeho Syna milého křivě na smrt odsúdili
strana: 955
zemi. Podívajž se, milý člověče, kterakúž jest poctivost činil u
Bohu Otci
tak velebný Pán! Nahlédněmež my K 437a1 také k sobě,
strana: 956