Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Mikuláš z Drážďan«
v
Husitské katechismy (Havelka)
husitismu a jejich vůdce, a dotvrzují oddané následování Husa i
Mikulášem z Drážďan
a Tábory také po stránce této literární tvorby. — 4.
strana: 2
stol. posunovati nelze«. Tu se shoduje tedy s Palackým. 8)
Mikuláš z Drážďan
zemřel, jak praví Šimon z Litovle, »circa a. 1417« (F.
strana: 24
podle jejich priority časové. Druhý záznam a zvlášť přesvědčivý jest
Mikuláše z Drážďan
»Trac- tatus de fide catholica«. Jeho první díl je pracován
strana: 64
M. Bartoš: »Do čtyř praž. artykulů« str. 66, při katechismu
Mikuláše z Drážďan
»Tractatus de fide« a ve spo- jení s KVíd. upozorňuje:
strana: 77
své obraně a propagaci, zvl. v cizině.193) Byly to také
Mikuláše z Dráž- ďan
spisy latinské, kterými měl na Tábor vliv.194) — Také v
strana: 85
trestu smrti, nikoli však jako všeobecný zákaz usmrcovati člověka. c)
Mikuláš z Drážďan? —
Soudím, že jest autorem TDFide.197) 193) Na př. Biskupcovu obsáhlou
strana: 85
valdenské zvl. na Táboře, byvše posíleny příchodem cizích a zvl.
Mikulášem z Drážďan.
Popisuje rukop. sborník univ. knih. praž. IV. G 15 asi
strana: 86
13 spisy, mezi nimi některé Mikulá- šovy). — Jan Sedlák,
Mikuláš z Drážďan
(1914, nejobšírnější tehdy práce o Mik. s pojednáním o jeho
strana: 86
8, fol. 36a—66а. 210) Jos. Truhlář v článku »Spisy některé
Mikuláše z Drážďan«
(Věst. č. ak. 1898, str. 662—4) první upozornil na rkp.
strana: 88
již určitě mrtev. Podle našich průkazů jest tedy TDFide prací
Mikuláše z Drážďan.
213) »Puncta« v univ. praž. III., G 28, fol. 140a—163b,
strana: 89
doplněk TD- Fide. Tedy: autorem Creda jest zajisté blízký stoupenec
Mikuláše z Dráž- ďan,
a bylo napsáno asi v období po smrti Mikulášově, totiž
strana: 93
svazek podpírá naši domněnku, že autorem KKVět- šího byl stoupenec
Mikuláše z Drážďan.
5. Doba vzniku. Kladu ji přibližně do nemnohých let po
strana: 98
2148 podpírá náš důkaz, že původ- cem obojího KTrKr. jest
Mikuláš z Drážďan.
6. Doba vzniku KTrKrakovského. Celý krak. sborník jest psán až
strana: 108
praví Sedlák.115) Hlavní pomocník Jakoubkův v boji o přijímání jest
Mikuláš z Drážďan,
který kázáním a disputacemi získával stoupence, v jeho farním kostele
strana: 159
ve škole Drážďanské Na Příkopě v Praze.124) Byl to zvl.
Mikuláš z Drážďan,
rozhodný wyclifovec, orientovaný však po příchodu anglického M. Petra Payna
strana: 161
podnětem bezpodmínečného zamítání článku o očistci Biskupcovi a celému Táboru,
Mikuláš z Drážďan
je tu pak hlav- ním a soustavným prostředkovatelem. Jest to
strana: 171
naprosté zamítání očistce přejali Táboři od Val- denských, hlavně prostřednictvím
Mikuláše z Drážďan
a jeho spisu »De purgatorio«. 166) Sedlák, Mik. z Drážďan,
strana: 171
a valdenském: proti usmrcování, proti přísaze, proti očistci. — Autorem
Mikuláš z Drážďan
(důkazy). — Byl napsán asi 1415—1417. — Jest pracován v
strana: 219
podmínečně, svátost oltářní ne sub utrague, zato remanenčně. — Autorem
Mikuláš z Drážďan
(důkazy), doba vzniku 1410 aZ 1412 . Strana 69—81 69—73
strana: 219
kladem k němu Confessio Taboritarum, jejíž prameny jsou Wyclif, Valdenští,
Mikuláš z Drážďan
164—171 221 Strana VI. KATECHETICKO-PEDAGOGICKÁ STRÁNKA HUSIT. KATECHISMŮ 173—176 Husit.
strana: 221