Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Jan Wigleff«
v
Fontes rerum Bohemicarum VIII
v příčině víry, totižto ku potupenie a od- súzenie paměti
Jana Wigleffa.
I bylo jest odpovědieno ode všech z zboru „placet“ v
strana: 250
dále pořád vepsati. * 16 1415 Mai 4 CONCILIUM VYHLAŠUJE
JANA WIGLEFFA
BÝTI KACIEŘE A POTUPUJE PAMĚT JEHO A ROZKAZUJE VYKOPATI KOSTI
strana: 257
pevně v pravdě. PRUOVODOVÉ" Prvnie artycul drže v sobě, kterak
Jan Wigleff
rozličné kniehy .33 a tractáty v rozličných věcech,12 i v
strana: 270
jmenované caple i na mnohých jiných miestech bludy a kacieřstvie
Jana Wigleffa
v městě Pražském kázal jest a učil, a zvláště, že
strana: 272
svatém conci- lium tuto osobně postavený, ne Krystuov, ale raději
Jana Wigleffa
arcikacieře učedlník, po takovém a proti takovému odsúzenie a uloženie
strana: 280
thovařiši v colejích i na kázáních zjevně odpieraje a jej,
Jana Wigleffa,
muže křesťanského a doctora čtenie svatého býti k vážnosti“ jeho
strana: 280
proti těm, kteříž se přidržie smysluov a roth potupené paměti
Jana Wigleffa
a Jana Husa v královstvie Českém a v markrabstvie moravském:
strana: 283
kautiech a v domiech, na hradiech, na ulicech kázal jest,
Jana Wigleffa
a jeho učenie schvaluje. A mnohé jest svými lahodnými řečmi
strana: 289
posvěcenie neproměňuje se v tělo Krystovo. Item pravil jest, že
Jan Wigleff
nenie kacíř, ale svatý člověk. Item týž Jeronym v Paříži
strana: 291
natom. Item najprve praví a to provésti míní, že některaký
Jan Wigleff
potupené paměti, ukazuje se, dokudž živ byl, býti knězem a
strana: 292
svaté přijaté25 ovšem odvrhúce a jich nechajíce, toliko k uměním
Jana Wigleffa
v kniehách jeho polo- ženým pospiechali, o kterýchž pravil, že
strana: 293
mistruov učenie Pražského, kdež jest artyculuov XLV vybraných z knich
Jana Wigleffa
potupené paměti skrze též mistry čteno, a tu jsú potupeni
strana: 294
jest v pravdě tak činil. Item že týž Jeronym téhož
Jana Wigleffa
odsůzeného měl jest a ještě má za muže svatého, a
strana: 295
miestech častokrát jest řiekal a toho neústupně hájil, že řečený
Jan Wigleff
nikdy jest nezblúdil a že jeho odsůzenie artyculové a učenie
strana: 295
mnohých kosteluov osadních, aby hájili, učili, kázali knichy a tractáty
Jana Wigleffa,
uvedl jest.4 Item že týž Jeronym vymyšlenými obyčeji usiloval a
strana: 296
s lodě jest uvrhl, řka: „Pověz mi, mniše, byl-li jest
Jan Wigleff
svatý a čtenie svatého kazatel“, chtě jej přihnati k odvolánie
strana: 296
okolních před rozličnými obojího pohlavie lidmi, úmysl maje učenie někdy
Jana Wigleffa
potupené paměti hájiti a pevně držeti i jiné k témuž
strana: 296
že cierkev svatá pravá u těch, kteříž jsú z secty
Jana Wigleffa
a Jana Husa, jest. A že ti, kteříž, hájíce jich
strana: 300
měl a mieti chtěl, jakož pravil, i osoby i artycule
Jana Wigleffa
a Jana Husa, potupených a odsůzených kacieřuov, a slíbil jest
strana: 306