Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Jan Husa«
v
Fontes rerum Bohemicarum VIII
Hus heretico et heresiarcha ibidem constituto«, překládá autor: »A jej
Jana Husa
kacíře tu sú posúdili« (str. 260 pozn. 82). Slovem »Dvanácte...
strana: LXXVIII
Vn, P. M. Hussi' Vndb; M. Jana Hussi' Cr; ,M.
Jana Husa'
E,. — ap v C první a“ nadepsáno; před ně
strana: 125
Fr; ,Mistrova Jana Husi‘ Vn; „Mistra Jana Hussova“ Cr; „Mistra
Jana Husa“
E,, E. — ag,co‘ Vndb; ,což — s pasem“ chybí
strana: 147
by skrze utrhače bylo povědíno, že by z naučenie řečeného
Jana Husa
krev Krystova nošena byla v flaškách; tehdy on, biskup Lithomyšlský,
strana: 258
tak aby jej všeliký člověk dostatečně viděti mohli. A jej,
Jana Husa,
kacíře, tu sú posúdili,82 i vstúpil jest na stolici kazatedlní
strana: 260
vypravoval jest, kterak artyculové kázanie skrze mistry Jana Wygleffa a
Jana Husa,
v nichž on Jan Hus postižen100 jest, jsú kacierští, buřliví,
strana: 261
hrozné a ohavné věci vznikly jsú,3 nástrojem a jednáním téhož
Jana Husa
a jeho thovarvšuov. Item artycul Xt, v němž stojí, že
strana: 268
artycul sedmý, když se dálo po krajích vyhledávánie v při
Jana Husa,
arci- biskupovi Pražskému dán jest a položeně proti témuž Husovi,
strana: 269
se z bully Allexandrovy“ a výpovědí arcibiskupa Pražského a vyznánie
Jana Husa,
kterýž vyznává také, že od takové výpovědi k spálenie knich
strana: 271
vie,38 jedním vikářem kteréhos kostela Pražského, že slyšal od thovařišuov
Jana Husa,
jedním knězem Pražským,3 že jest viděl i slyšel to v
strana: 271
jest pravý.51 Též jedním farářem Pražským, že jest slyšel od
Jana Husa,
že po posvěcení zuostává chléb hmotný nebo podstata chleba v
strana: 272
se23 provodí23 jedním kazatelem a zpovědníkem“, že jest slyšal od
Jana Husa
na kázánie v Bethlemě, když jest řekl: »Já pravím vám,
strana: 272
Item jedním doctorem v Písmě svatém,53 že to z úst
Jana Husa
slyšal, * 36 * 36. 37 p ,zapowiedlnikem‘ Fr. —
strana: 272
jedním farářem, mistrem v sedmeru uměnie, že jest slyšal od
Jana Husa
z úst jeho, že nenie církve svaté usúzenie, aby případnosti
strana: 273
křesťanuov, jedním jiným farářem, že jest slyšal z úst jeho,
Jana Husa,
jedním jiným doctorem,55 že jest toho v pravdě svědom, jedním
strana: 273
Jana Husa,5c jedním5 prothonotářem, že jest to slyšal z úst
Jana Husa
i od jiných, ješto vuobci to pravili,7 jedním jiným farářem
strana: 273
víry hodných. Jedním“ jiným farářem, že to slyšal z úst
Jana Husa.
Jedním vikářem z obecné pověsti. Jedním jiným farářem za slyšenie
strana: 273
krajích8 arcibiskupuov vikář vyslyšal, kteříž pra- vili, že jsú od
Jana Husa
slyšali, když řekl, že odpustkové papežští a biskupští nic neprospějí,
strana: 273
že viděl několiko' cedulí přilepených na dveří kosteluov z rozkázánie
Jana Husa,
kteréž takto zněly: Připaš každý meč svuoj k boku svému
strana: 275
slyšel od náshledovniekuov jeho, jiným farářem, že to z úst
Jana Husa
slyšal, jedním doctorem v Písmě svatém, kterýž praví, že tento
strana: 275
svém o cierkvi. A týž vypravoval mnohé duovody a rozuomy
Jana Husa,
kterýmiž tvrdil tentýž artycul. I všemi svědky svrchu psanými z
strana: 275
že jest tak jistě. Osmý artycul, že k těm slovuom
Jana Husa
všecken lid křikl: „Lže, lže!“ Pro- vodí se to jedním
strana: 276
Constanského, aby moci světské dán býti mohl, dokonce jsú jej,
Jana Husa,
knězstvie zbavili, čtúce slova k tomu zřízená z knich pontificálu,“
strana: 279
křesťanské tvrdil jest a vuobec vynášel, kteříž v knichách jeho,
Jana Husa,
a v trac- tátiech zjevně napsáni jsú. A protož přijavše
strana: 280
kteráž jest tuto napsána,8 oznamuje, usuzuje a vy- hlašuje řečeného
Jana Husa,
že jest byl a jest pravý kacíř a zjevný, jehožto8s
strana: 281
kázaných odpřisíci se chce: protož tento svatý zbor Constanský téhož
Jana Husa
s úřadu knězského i s jiných povýšenie, kterýmiž jest okrášlen,
strana: 282
jakž řádě práva žádá, slušně dokonali. Tento9s svatý zbor Constanský
Jana Husa,
spatřiv, že církev boží nemá viece, co by činiti mohla,
strana: 282
se přidržie smysluov a roth potupené paměti Jana Wigleffa a
Jana Husa
v královstvie Českém a v markrabstvie moravském: Placet. To když
strana: 283
pravý. Item že týž Jeronym byla jest a jest přítel
Jana Husa
svrchovaný, jej v učenie a v kacieřstvie jeho schvaluje, před
strana: 289
PŘEKLAD AKT KONCILU]. (1409) K tomu diem,92 že sem miloval
Jana Husa
jako dobrého člověka, kterýž jest pilně úřad svuoj vedl, netúlaje
strana: 290
byl rozkázániem otce svatého,“ aby se takového kacířstvie a přiezni
Jana Husa
odpřisáhl a bluduov svých přestal, nikoli jest toho učiniti nechtěl,
strana: 290
jsú a trvají.1° Kteříž kacieřstvie a bludy Jana Wygleffa a
Jana Husa
potupených k duší svých nebezpečenstvie učie, kážie, držie, posilujie a
strana: 292
obyvatele Pražského, kterýž převrácené a falešné učenie Jana Wygleffa a
Jana Husa
vuohyzdnosti měl a jel falesné, nezdravé a kacieřské býti pravil,
strana: 296
pověst.67 Item že týž Jeronym, trvaje v bludiech Wigleffových a
Jana Husa
potupených a jich háje, mluvil jest, tvrdil a kázal, že
strana: 300
pravá u těch, kteříž jsú z secty Jana Wigleffa a
Jana Husa,
jest. A že ti, kteříž, hájíce jich učenie, smrt berú,
strana: 300
chtěl, jakož pravil, i osoby i artycule Jana Wigleffa a
Jana Husa,
potupených a odsůzených kacieřuov, a slíbil jest hlasitě a zjevně,
strana: 306
mluvil zjevně slova přieznivá učenie Wy- gleffovu“ a k chvále
Jana Husa,
jakož jest v středu nynie minulú před Narozením matky páně
strana: 307
v těch svatých pravdách příliš mnohých, kteréž sem slyšal od
Jana Husa,
nic kacířského ani potupeného neslyšal sem ani v collejích“ ani
strana: 307
by Němci měli tak nad Čechy vlásti. A vychvaloval jest
Jana Husa,
že jest člověk svatý, spravedlivý, upřiemý a nábožný, a že
strana: 312
ne Čech ale Němec byl, do Říma, aby pohnal jeho,
Jana Husa.
A potom hned na téhož Jana Husa puštěna jest klatba
strana: 312
aby pohnal jeho, Jana Husa. A potom hned na téhož
Jana Husa
puštěna jest klatba skrze súdci dvoru papež- 9F * 94
strana: 312
povolil jest ku potupenie knih Jana Wygleffa a k odsúzenie
Jana Husa
i jich učenie. Potom jest na odpor tomu mluvil, že
strana: 313
list, kterýž jest do Prahy psal, potupuje smysl a učenie
Jana Husa.
Dále jest řekl o knichách Jana Wygleffa a o učenie
strana: 313
to i učinil a smysl a učenie Jana28 Wygleffa2s a23
Jana Husa
odvolal, neučinil by toho tím úmyslem, aby chtěl od toho
strana: 313
býti příčina takové nepravosti, a kdež jest byl svolil odsúzenie
Jana Husa,
že jest zle mluvil a nikdy huoře, a že to
strana: 315
že toho velice želém. A zvláště kdež sem odvolal učenie
Jana Husa
a Jana Wygleffa, a kdež sem přivolil k odsúzenie Jana
strana: 315
Husa a Jana Wygleffa, a kdež sem přivolil k odsúzenie
Jana Husa,
kteréhož věřím býti spravedlivého a svatého člověka. A že sem
strana: 315
kteřížto artyculové, učenie i kniehy i téhož Wygleffa pamět i
Jana Husa
osoba skrze týž svatý zbor a konečnú výpověď jeho za
strana: 316
jistil, řekl a vyznal skutečně, že tomu odsúzenie Wygleffovu a
Jana Husa
nepravě jest povolil, a to odsúzenie schvalu je, že 100.
strana: 316
to, že v kniehách jich, to jest Jana Wygleffa a
Jana Husa,
nikdy žádného kacieřstvie a bludu jest nečetl, ač jest napřed
strana: 317