Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Jan Blahoslav«
v
Jana Blahoslava Naučení mládencům (Bednář)
jejich význam roste velikostí auto- rovou, neboť vyšly z pera
Jana Blahoslava,
i když po jeho smrti byly provedeny, rovněž ano- nymně,
strana: 113
ra- dami praktickými, přímo ukazuje na autora díla O zraku,
Jana Blahoslava,
i kdyby nebylo jiných, vnitřních důkazů o jeho autorství. A
strana: 123
pravi- delný život rodinný. Kdežto biskup Jan Au- gusta i
Jan Blahoslav
byli ještě svobod- ní, na sklonku osmdesátých let šestnáctého století
strana: 123
spisu kapitolu o zvláštnostech Jednoty. S jejím obsahem by býval
Jan Blahoslav
jistě sou- hlasil; necítil však za svých dnů nutnosti, aby
strana: 124
ně, a přece se dá s určitostí uhodnouti. Byl jím
Jan Blahoslav.
Mluví pro to řada okolností. Již rkp. vratislavský spojuje Naučení
strana: 137
to ona »Naučení mladým kazatelům«, o nichž se 137. zmiňuje
Jan Blahoslav
ve Vadách a jež jest zná- mo jen podle jména
strana: 138
práce muž vysoce vzdělaný a takového rozhledu kulturního, jako byl
Jan Blahoslav.
Spis má dvě části. V první se obrací k těm,
strana: 139
silňtež se v Kristu všickni věrní, Jan Blahoslav (Památka br.
Jana Blahoslava,
rkp. vratisl.); třetí, Vizme nynější čas ne- bezpečný, má autora
strana: 148
Patř každý, jak ná světě příčin mnoho, jest opět od
Jana Blahoslava
(ve spise O zraku a Památka br. Jana Blahoslava, rkp.
strana: 148
osobním, že by se lišilo od bratrské tradice? Nepostavil se
Jan Blahoslav
nad myšlenkové dědictví Jednoty? Srovnání Naučení mládencům s Luká- šovými
strana: 149
mládencům jsou klidnější, objektivnější obraz kněžské práce a jejích předpokladů.
Jan Blahoslav
se opírá ve svém díle o roz- hodnutí Jednoty. Některá
strana: 151
r. 1585. Tento text je konečná forma, kterou dal dílu
Jan Blahoslav.
Nezvolil jsem k edici rukopisu vratislav- ského, protože jeho obsah
strana: 152