Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»S Jerony«
v
Postilla, vyloženie svatých čtení nedělních (Jeschke)
proto Kristus neposielal jest uzdravených ke kněží, ale jakož die
S. Jeronym,
aby uvěřili spasiteli; a jakož Jan zlatoústý, aby neřekli, by
strana: 58
jakož die na to slovo: "Aneb oko tvé křivé jest,“
S. Jeronym;
to věz: I zdali dobrota má tobě jest příčina zlosti?
strana: 85
kte- rak to móž býti vedlé spravedlnosti božie? Protož die
S. Jero- nym:
Nemóž to býti, aby kto z rozkoši zdejšie šel ihned
strana: 173
komuž chtie zadržěti, aby byli zadržieni. Protož proti takým mluví
S. Jeronym
na ono slovo Kristovo, Mt. 16, 19: Tobě dám klíče
strana: 180
vie, který svázán má býti a který rozvázán. To vše
S. Jeronym.
Na to slovo die mistr hlubokých smyslóv, že tu zjevně
strana: 181
jiné v dóstojenstvie vstu- pují, tomu sě radují, protož die
S. Jeronym:
Radujeme sě z vstú- penie, strachujme sě pádu; nebť nenie
strana: 246
vladař [rozdavač), nech štědřejšíeho, ať on své rozdává. To vše
S. Jeronym.
Aj ta dva božie svědky pravíta, že kněžie lakomě driece
strana: 247
Racha! hoden bude odsúzenie.“ Tu věz, že racha,“ jakož die
S. Jeronym,
židovské jest slovo, a tolik jest řečeno z hněvu, jako
strana: 313
sú kněží došli. A ten skutek vážie světí, a zvláště
S. Jeronym,
jenž die, že jakož kněžie starého zákona měli sú moc,
strana: 374
čistého od hřiecha, když by chtěli, učinili nečistého. Tak pokládá
S. Jeronym.
O tom sem jinde mnoho psal. A položiece, že Kristovo
strana: 374
zapřieti. A věz, že v latinském čtení stojí: mammonae. Die
S. Jeronym,
že řečí syrskú mammona jest zbožie, a také Mammon jest
strana: 381
trpíciemu: Doufaj, synul odpúštějíť sě tobě hřiechové tvoji.“ Tu die
S. Jeronym:
O veliká pokoro! mrzkého a mdlého, ve všech údech poraženého
strana: 410
Kristově, a zvláště v přijímání osoby, o kte- rém die
S. Jeronym,
že mezi všemi hřiechy kněžskými najvěččí jest, že osoby přijímají;
strana: 433
peniezi. Řkú jemu: Ciesařóv“ t. jest obraz i napsánie. Die
S. Jeronym,
že Tiberie, toho ciesaře, za něhož jest Kristus umučen. A
strana: 435