Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»S Řehoř«
v
Postilla, vyloženie svatých čtení nedělních (Jeschke)
moci ne- beské hnú sě,“ to věz angelé, jakož die
S. Řehoř,
hnú sě k súdu s synem člověka proti hřiešníkóm. Neb
strana: 23
což jemu dá pán bóh z své milosti. Protož die
S. Řehoř:
Ale móž otázáno býti, proč že by reptali? Řečeno jest,
strana: 84
jako bez reptánie. A tak domněnie a reptánie po- kládá
S. Řehoř
za divěnie, tak že staří světí v mysli rozkládali, kterak
strana: 85
tajemstvie nestihli, u vieřě nebeskými skutky byli po- tvrzeni. To
S. Řehoř.
Z té řeči máš, že jim své umučenie napřěd, než
strana: 95
dáblovo pokušenie zevnitř jest bylo, ale ne vnitř. To vše
S. Řehoř. —
Aby rozuměl jeho řeči, věz, že pokušenie některé jest vnitřnie;
strana: 105
hod- ných věcí, jichž ste prvé nehodně požívali. Protož die
S. Řehoř:
Ktož pomní, že sě nehodných věcí dopustil, také má sě
strana: 107
jim, kteříž jsú podobni psóm a sviniem, ja- kož die
S. Řehoř,
že vyvrhúce ven, zasě berú, a umyjíce sě, opět u
strana: 124
božieho ubyti, ale má sě ho přispořiti, jako tuto die
S. Řehoř,
protož příkladem svým nás učí spasitel, že když sú mu
strana: 140
bude moci uteci hněvivým, jímž nynie hrzie tichým. Tak mluví
S. Řehoř.
A tak čtenie toto ukazuje zlosť kněží i zákonníkóv židov-
strana: 143
i nasycenie našě z svého božstvie nám připravil. Tak vykládá
S. Řehoř.
Ktož móž, jez i Krista umučeného jako rybu pečenu, i
strana: 169
neb což trpíme, máme v sladkosti božstvie přijieti. Neb die
S. Řehoř
dále: Tak své skutky Kristus ukazuje, aby nám cěstu k
strana: 169
upšenie, jakož jest hodné bylo, dotekl. A tak, jakož die
S. Řehoř,
viece nám nevěra Tomášova k vieře pro- spěla, než viera
strana: 186
nájemník jest, a nepřislušie k němu o ovcích.“ Tu die
S. Řehoř,
že sama ta příčina jest, aby nájemník utiekal, že ná-
strana: 193
kradú neb ukradli sú a mohú vrátiti, nechžť vrátie, jako
S. Řehoř
ukazuje, a k tomu sě kají statečně z toho zlodějstvie
strana: 251
co jiného činí, jedné že sě vymlúvá a prosí? To
S. Řehoř.
"A jiný řekl jest: Spřěžení volóv pět kúpil sem, a
strana: 279
neb sú po krstu nehřěšili. Tu věz, že takto mluví
S. Řehoř:
Máme znamenati, bratřie moji! proč pán z obrácených hřiešníkóv vyznává,
strana: 291
trnie neměla, a nikdy hoj- ného obilé nenese. To vše
S. Řehoř.
Dále die spasitel: "Aneb která žena majíc peněz desět, a
strana: 291
Kristus člověk všech angelóv nepřevýšil. Také domu převrácenie, jakož die
S. Řehoř,
jest svědomie bázní boží od hřiechóv navrácenie, neb die takto:
strana: 292
nicě i súsědy, to jest své svaté angely, jako die
S. Řehoř,
řkúc: Radujte sě se mnú, nebť nalezla sem peniez, kterýž
strana: 293
zlú radú, zlým příkladem a zmeškáním dobrého naučenie. Protož die
S. Řehoř,
že koliko lidí zmordujeme zlým příkladem a zmešká- ním, toliko
strana: 312
jiného, jedné že zavřěvši oči v oheň jde? To vše
S. Řehoř.
Dále die Kristus: "Přijdú dnové na tě, a obklíčie tě
strana: 341
učí, každý den pravda [Kristus] učí v chrámě. To vše
S. Řehoř.
A tak máme, že milostivý spasitel na hřiechy jest plakal,
strana: 343
sú byli ztrápeni jako ovcě, nemajíce pastýřě. To slovo váže
S. Řehoř,
die v svém kázaní, že Kristus navštievil jest lid svój,
strana: 352
ať pošle dělníky na svú žeň. Na to slovo die
S. Řehoř,
Om. 17: Poslav pán kazatele, co die, slyšme: Jistě žeň
strana: 354
tekl sě,“ to věz slinú, “jazyka jeho.“ Skrze slinu, die
S. Řehoř,
múdrosť sě znamená. A miení múdrosť syna božieho, řka: Slina
strana: 355
máme býti, abychom láskú byli odieni. A k tomu mluví
S. Řehoř
v dnešniem kázaní takto: My vieme, bratřie najmilejší! kteříž na
strana: 416
všel, nemaje rúcha svatebnieho?“ přieteli věrú, ale ne skutkem! To
S. Řehoř.
A on oněmě,“ neb oněměl jest, neb umlkl jest. Aj
strana: 416
ukazuje zjevně pán, že jest nevěřil. A pak zasě die
S. Řehoř,
že s veliké strany nevěřil jest, jenž moci nedal jest
strana: 418
jíti byl jest hotov. Aj pohaněna jest pýcha naše. To
S. Řehoř,
ukazuje, že tiem Kristus potupil naši pýchu, že k synu
strana: 419
jeho zvláštnosť, aby on smi- loval sě a odpúštěl. Die
S. Řehoř:
Tu má každý hřiešný mieti velikú naději a utěšenie, chce-li
strana: 426