Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Ježíš Kristus«
v
Husova výzbroj do Kostnice (Dobiáš, Molnár)
raného humanismu na sever od Alp, soustředěného k mravní nápodobě
Ježíše Krista;
vždyť Geert Groote byl již r. 1378 ve spojení s
strana: 13
více se církevní vrchnost Husa zříká pro jeho věrnost k
Ježíši Kristu.
Cesta za pravou Kristovou církví vede tak u něho přes
strana: 16
rozhodli jich v této věci neposlechnout. Pohleďte, jak je církev
Ježíše Krista
znesvěcena! Právě v otázce poslušnosti Hus směle přehodnocuje základní pojem
strana: 25
jistotou neotřesitelnou. Své odvolání z 18. října 1412 určil výslovně
Ježíši Kristu
a zveřejnil je přibitím na vrata mostecké brány, kudy vedla
strana: 29
kazatel potvrzený při kapli zvané Betlémská, svěřuji toto své odvolání
Ježíši Kristu,
soudci nejspravedlivějšímu, který spolehlivě zná, obhajuje a soudí, činí zřejmou
strana: 32
činí zřejmou a odměňuje spravedlivou při každého člověka. Odvolání k
Ježíši Kristu
napsal Hus s vědomím, že musí z Prahy odejít. Podrobil
strana: 32
nýbrž souhrn vyvolených, jejichž počet zná sám skutečný Pán církve
Ježíš Kristus.
Údem jeho církve vyvole- ných může být jen ten, kdo
strana: 34
obranu Kristova zákona. Ve světle prvního principu, jímž mu je
Ježíš Kristus,
předkládá tedy posluchačům titulní otázku. Aby na ni mohl odpovědět
strana: 44
i světského k právu Božímu. Posléze autor uzavírá, že zákon
Ježíše Krista
především má spravovat církev, život společnosti i život soukromý. Navíc
strana: 45
MISTR JAN HUS Reč o míru ŘEČO MIRU Pán náš
Ježíš Kristus,
dokonalý Vykupitel a Spa- sitel světa, protože pravý Bůh i
strana: 57
u synů církve, kteří přece mají co nejvěrněji následovat chudého
Ježíše Krista.
Pokud jde o čtvrtý znak spravedlnosti, totiž o čis- totu,
strana: 76
výborný učitel církve, blažený papež Rehoř, uvažuje nad známým slovem
Ježíše Krista
z 9. kapitoly Ma- toušovy [v. 37—38]: „Žeň je zajisté
strana: 78
potvrzeno a dovršeno slovem činů, odpovída- jících co nejvíce skutkům
Ježíše Krista.
A proto jsou podle svědectví zákonodárce i proroka sami v
strana: 80
duše, vyplývá odtud, že pastýři, kteří na sebe vzali tvářnost
Ježíše Krista,
ale nezvěstují Boží slovo, i kdyby se nedopustili dalších zlovolností,
strana: 80
to mám — shromážděnými z celého světa, zapřísahám vás milosrdenstvím
Ježíše Krista,
pravého Boha i pravého člověka, abyste mne tak, jak jsem
strana: 85
trojí rovnocen- nou obměnu. Božským zákonem totiž, a tak zákonem
Ježíše Krista
se především nazývá zákon Boží vyjádřený v Písmu svatém. Za
strana: 92
95 První dodatek Z tohoto závěru plyne především, že cokoli
Ježíš Kristus
za pravdu prohlásil, to bylo, jest a bude pravda. To
strana: 96
závěr: Kristus Ježíš je pravý člověk. Dokazuje se takto: Vždyť
Ježíš Kristus
je Mesiáš v zákoně zaslíbený, který je zároveň král, kněz
strana: 97
a Boha, který se opravdu stal člově- kem, Pána našeho
Ježíše Krista,
vzhledem k lidství stejné podstaty s námi.“ Tento dodatek je
strana: 97
všech zá- konů postačuje ke správě celého světa. Avšak zákon
Ježíše Krista
zahrnuje v sobě každý dílčí zákon. Závěr je tedy správný.
strana: 100
návěst je zřejmá z toho, že Písmo svaté jakožto zákon
Ježíše Krista
v sobě zahrnuje všechnu pravdu. Avšak každý zákon je pravda.
strana: 100
chůdců.“ Tak Rehoř. Třetí zdůvodnění zní: Protože postačitelnost záko- na
Ježíše Krista
se nevyčerpala tím, že v prvotní církvi obrátil k apoštolskému
strana: 101
u osob; říkáme totiž „Věřím v Boha Otce,“ „I v
Ježíše Krista,
Syna jeho“ a „Věřím v Ducha svatého“. Máme tedy věřit
strana: 117
žádné pohanění pro Krista. Cokoli však mluví jasně pro následování
Ježíše Krista
jako chudoba, tichost, pokora, snášenlivost, čistota, ná- maha nebo trpělivost,
strana: 139
církve úzkostlivě a svědomitě pracovitý..., pak je nepochybně pravým náměstkem
Ježíše Krista,
zřejmým Bohu, ale i lidem, 141 pokud mohou vnějším smyslovým
strana: 141
2, 268] — 101 171 107 Posléze z uvedeného vyplývá...
Ježíše Krista
z Viklefa, De civili dominio 1, 44 [Poole 436] —
strana: 172