Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Pán Kristus«
v
Češskije brat’ja v svoich konfessijach, Tom 1, Vypusk 2 (Palmov)
starého člověka svléci s jeho činy a obléci se v
Pána Krista,
a ten jest křest v Kristu Ježíši v smrti jeho
strana: 3
my se ustavili a čím, že dobře v pravdě víry
Pána Krista
stojíme ujistili. Tiem že písma Bohem vdech- nutá tomu svědectví
strana: 7
Bohu, i vaší milosti pokorně poddáni jsouce, jakož se líbí
Pánu Kristu.
Protož prosíme, račte to učiniti pro jméno jeho a popříti
strana: 24
sluší na křesťany, Bohu i lidem pokorně poddané, u víře
Pána Krista
věříce všem věcem, jako i první křesťané věrní, kteříž koli
strana: 24
touž příčinou jako pod oběma způsoboma přijímaní těla a krve
Pána Krista,
pravíce, že jest v tom Pánu Bohu líbili smrtedlný hřích
strana: 24
sou. A pak víte, kterak množství v Čechách zjevné rozkazání
Pána Krista
i skutek jeho potupili. Protož račte věděti vaše milost, žeť
strana: 24
žádáme, i Pánu Bohu modléce se, ač koli neužitečné slouhy
Pána Krista.
A také račte věděti, žeť sme napsali lístek i jiným
strana: 25
nenavracujíce, ani zlořečenství za zlořečenství. A tak jest bylo na
Pánu Kristu,
že když jemu zlořečili, nezlořečil jest, a dal se souditi
strana: 25
vězením trápila, i smrt činila a tak se stalo i
Pánu Kristu,
hlavě vyvo- lených jeho, že mistři a zákonníci s nejvyššími
strana: 26
od ducha chytrého dábelského, přijal Kon- stantýna v hlas víry
Pána Krista,
a v některá posluhování kře- sťanská, uvedl jeho za věrného
strana: 27
v tě- lesném se ustavili, duchovního nepoznali, a tak nepřijali
Pána Krista
v pravdě, aby skrze něho dědici království Božího byli, ale
strana: 27
Ježíž dí: Protož to jest jistý důvod, že kdož řečí
Pána Krista
neostříhá, že pravdy nezná, a skutkův v pravdě dobrých nemá,
strana: 28
Ježíše Krista a jeho milých apoštolův čili těch, ješto se
Pánu Kristu
protivili, knížat kněžských s jich pomocníky, jímžto řekl sv. Štěpán:
strana: 28
nebyli, zbuzujíce k nemilosti proti nám, jakož i první, kteříž
Pána Krista
nepoznavše i jeho poslův, nepřijali, ale za zlosyny a svůdce
strana: 29
dávních císařův pohanských a v zřízeních papežských, svatokupeckých, ale práva
Pána Krista
nikdy nevědí, neb srdcem bloudí, oslepeni jsouc zlostí, neznají cesty
strana: 29
jsouc zlostí, neznají cesty Boží, a kdožby chtěli ostříhati pravdy
Pána Krista,
za zlé je mají, a za bludné od- suzují; neb
strana: 29
spasení, jedno písmem, druhé mocí. A tak se plní řeč
Pána Krista,
jenž dí: Já sem přišel ve jméno otce mého a
strana: 29
jiné, neb nám se vidělo, že nejrozumněji vypravuje o víře
Pána Krista
i o ži- votě křesťanském. Neb jest mluvíval na kázaních
strana: 31
církvi apoštolské žádných pomst takových nečinili, než, kdož neostříhal víry
Pána Krista
a života křesťanského, s ním jednoty neměli, ani jísti, ani
strana: 31
shledáno scestného při nás, neb v skutcích neřádného, neb víře
Pána Krista
odporného, a není nám ukázáno nic, ani lepšího naučení dáno.
strana: 32
slovu mi- losti jeho, přispoření stalo jest nás, ve jméno
Pána Krista
více a více, v Čechách i v Moravě i v
strana: 32
na světě. Protož vězte, že pro od- porné věci víře
Pána Krista
i skutkom křesťanským, a tak nouze spasení našého nás k
strana: 33
a kteří sou skutkové, jež křesťané mají činiti z víry
Pána Krista,
která a kteraká jest služba Bohu vzácná a křesťanom užitečná,
strana: 33
proto: že nemužem o něm míti víry, by byl náměstek
Pána Krista,
po- selství jeho požívaje, podle řeči sv. Pavla, jakož píše:
strana: 34
v pohanění, v tichosti a v pokoře. Takovým jest zaslíbil
Pán Kristus,
že s nimi chce býti do skonání světa, posyluje jích
strana: 34
křesťanské, apoštolské, kteraké polo- žení a poselství, v čem jím
Pán Kristus
blahoslaví, a kterak jest papež blahoslavený a důstojný v světě,
strana: 34
nalezeni v chválu, v slávu i v čest, v zjevení
Pána Krista.
Protož tak držíme a věříme, o poslech Pána Krista, ješto
strana: 35
zjevení Pána Krista. Protož tak držíme a věříme, o poslech
Pána Krista,
ješto moc ouřadu mají sv. Petra k rozvázaní i k
strana: 35
k svázaní, že ouzkou cestou jdou s malým stádcem, následujíc
Pána Krista,
jakož sv. Pavel dí: Skrze trpělivost běžme, patříce na Pána
strana: 35
Krista, jakož sv. Pavel dí: Skrze trpělivost běžme, patříce na
Pána Krista,
kterýž předloživ sobě radost, strpěl kříž. Protož daleké přirovnání papeže
strana: 35
kříž. Protož daleké přirovnání papeže s posly jeho k poslom
Pána Krista,
neb papež širokou cestou jde, u velikém množství světa, s
strana: 35
spasení svého skrze posly jeho, kteříž tak poselství požívají, a
Pána Krista
nenásledují a milých apoštolův jeho. Ale mohlby se někdo domnívati,
strana: 35
kteří i mezi pohany po všem světě, ješto došli víry
Pána Krista,
rodu no- vého, ne z semene porušitedlného, a skrze slovo
strana: 35
zůstávají v hříchu a v smrti, nemajíce víry v pravdě
Pána Krista,
ani skutkův křesťanských. A to na oko vidíme i ušima
strana: 35
smrti v život, nepřijali daru milosti Boží, nevešli v poslušenství
Pána Krista,
aby jeho zasloužení účastni byli, a krví jeho očištěni, aby
strana: 36
spasení užitečný, jakož o tom píše sv. Pavel: V smrti
Pána Krista
pokřtěnu býti; a jakož vstal jest Pán Kristus v slávě
strana: 36
V smrti Pána Krista pokřtěnu býti; a jakož vstal jest
Pán Kristus
v slávě otce svého, takéž v obnovení života choditi, jsouce
strana: 36
v sobě mají většího, než jest v světě, neb skrze
Pána Krista
nad to roz- množena jest v nich milost. O takových
strana: 36
abychom mohli činiti v pravdě dobře z Božské plnosti skrze
Pána Krista,
věrou jeho utvrzeni jsouce, a v spravedlnosti usta- veni, a
strana: 37
v té řeči dí opět, že skrze to nejdražší zaslíbení
Pána Krista
jsou účastni Božského při- rození. A o takovýchť se píše
strana: 38
nemá v sobě hříchu, neb jest spravedliv od hříchu skrze
Pána Krista,
jakož sv. Jan dí, že každý, kdož z Boha narozen
strana: 39
jakoby přikázaní Boží zrušil, nejsa poddán tomu a neposlouchaje, co
Pán Kristus
skrze posly své řídí. Neb první zbor apoštolský se- braný,
strana: 41
věříme spolu i hříchův odpuštění i vzkříšení blahoslavené, života obnoveného,
Pánu Kristu
po- dobného, v světlosti jako slunce, a tehdá dí Pán
strana: 42
než ti, kteříž učení Pána Krista ostříhají, neb kdož rečí
Pána Krista
zacho- vává, ten učedlník Kristův jest, a pravdu zná, neb
strana: 44
dí, že sou hlasu jeho nikdy neslyšali; neb sou ku
Pánu Kristu
nikdy nepřicházeli podle toho jakož dí: Žádný nemůž přijíti ke
strana: 45
a poznati kde se to vzalo a odkud přišlo, poněvadž
Pán Kristus
i apoštolé v první církvi o tom nic nevěděli, ani
strana: 46
slova Božího, nelíbila se Bohu, a lidem škodlivá byla, protož
Pán Kristus
přikázal mlčeti. Takéž Apoštol, když z duchu nečistého slyšal slova
strana: 47
Není přirovnání, jako tma k světlosti; neb slovo z ducha
Pána Krista
jest moc Boží, ješto v lidech děla život, jakož Apoštol
strana: 47
Kaifášem a ďáblem svého ouřadu, že nejhorší kněz má moc
Pána Krista
k posluhování užitečně lidem k spasení. Také sme toto napsali
strana: 47
práci k prospěchu spasení blížních byli, ješto jim smysl víry
Pána Krista
poznati se dává, a písmům rozum otvírá, tiť skrze Pána
strana: 48
Krista poznati se dává, a písmům rozum otvírá, tiť skrze
Pána Krista
jdou v ouřad jeho, přijímajíce moc skrze víru, ducha jeho
strana: 48
dobrém trvati, ostříhati 49 se v přikázaních Božích, zachovávaje řeči
Pána Krista
v na- učení apoštolském, vůli má a umysl, nežby toho
strana: 49
hříchův se nevaruje, zprávy apoštolské neostříhá, a tak u víře
Pána Krista
nestojí, nechali jeho neb jí mezi světskými lidmi, a v
strana: 49
ani psali, ani mluvili, ale my věříme a vyznáváme, jakož
Pán Kristus
řekl a rozkázal činiti, a apoštolé tak o tom věřili
strana: 49
nimi se srovnává, a rozumí 4 50 tomu, co jest
Pán Kristus
mluvil, i napsal o tom šíře, řka, že Pán Ježíš,
strana: 50
kteříž jedí oběti, učastni sou oltáře. Tak sv. Pavel řečem
Pána Krista
rozuměl i s jinými apoštoly jednomyslný byl. Protož tak napsal,
strana: 50
dověření, 1) Не лучше ли: sprostně? 51 že jest posel
Pána Krista,
a k tomu vyvolen od křesťanův věrných, a od biskupa
strana: 51
posluhování, tak jakž jest k chvále Boží a ke cti
Pána Krista,
a jim ku potřebě užitečné; a tak před tím i
strana: 51
živý chléb s hůry zstupující, kterýž otec dává podle zaslíbení
Pána Krista,
kterýž řekl: Mé tělo v pravdě jest pokrm, a krev
strana: 51
z roty Táborské, poznavše ten smysl zlý, hrubý, tělesný, víře
Pána Krista
odporný, vyprazdnili pravdu Pána Krista v ouřadném posluhování těla a
strana: 52
smysl zlý, hrubý, tělesný, víře Pána Krista odporný, vyprazdnili pravdu
Pána Krista
v ouřadném posluhování těla a krve jeho. Neb také sami
strana: 52
slavský, řka: Raduj se matko, že máš kněze syna, máš
Pána Krista
vnuka, neb jest kněz důstojnější nad anděly i nad pannu
strana: 53
svatém místě jakož říkají: Otec nejsvětější místo Boha, a náměstek
Pána Krista,
ouřad drže sv. Petra, a tak dále kardynáli, církev svatá
strana: 53
kardynáli, církev svatá tak pod jmé- nem a pod ouřady
Pána Krista
a apoštolskými taková věc přezlá jest, duchu Pána Krista odporná,
strana: 53
ouřady Pána Krista a apoštolskými taková věc přezlá jest, duchu
Pána Krista
odporná, zvelebivše vidomé svátosti a služebnosti sami se zvýšili, a
strana: 53
nimi v tom účastenství býti nechce, maje známost smysla víry
Pána Krista,
jsa učen duchem pravdy, musí od nich býti potupen a
strana: 53
zavedení v Římské církvi, že to dobré od Boha skrze
Pána Krista
způsobené a rozkázané činiti k životu věčnému. To pak obráceno
strana: 54
že ste to nejlép chválili v sprostnosti srdce věřiti, jakož
Pán Kristus
řekl a apoštolé vypsali, a takto si řekl: Kdo se
strana: 55
nevinnili, bychom víry neměli, aneb o přijímání těla a krve
Pána Krista
nevěřili, ale z toho že má poslušenství zachováváno býti otci
strana: 56
se duchem Božím zpravuje. Protož má jí posloucháno býti, jako
Pána Krista
a apoštolův. Ale o tom, jakož my držíme, tak sou
strana: 56
tvojí praví, mistře, že my víry nemáme, a o těle
Pána Krista
nevěříme, a jinak mnoho zlého, a odsuzují nás víry i
strana: 56
nás víry i všeho dobrého. A tak odsuzujíce nás, odsuzují
Pána Krista
i vešken zbor apoštolský, první církve, i všecky věrné křesťany
strana: 56
kteříž se ku Pánu Bohu obracují, a v pravdě víru
Pána Krista
zachovávají a v učení apoštolském se ostří- hají, jakož sme
strana: 57
hřích k smrti, ani váží, poněvádž se ostříhají v naučení
Pána Krista,
skrze apo- štoly prohlášené. A tak zachovávají časy, nemoci a
strana: 59
milování Pána Boha i všech lidí, a k doufání vésti
Pána Krista,
a v naději věčného života postaviti, aby nepochybovali ani vrtkali,
strana: 60
úplně se dověřili Bohu, že je z milosti své skrze
Pána Krista
hodné učinil, v stránku losu svatých v světlosti, a že
strana: 60
my to za největší zjevení máme, když sme pravdu poznali
Pána Krista.
Neb kdož sou jej poznali, tiť sou jej přijali. A
strana: 60
neb sou jeho lživí zázrakové, nejsou v pravdě, jako byli
Pána Krista
a apoštolův, neb o nich Pán Kristus dí, že přijdou
strana: 61
pravdě, jako byli Pána Krista a apoštolův, neb o nich
Pán Kristus
dí, že přijdou ve jméno mé a dějí, já sem
strana: 61
mníti, by tím Bohu sloužili. A tak bylo na počátku
Pána Krista,
narození jeho. Písma čtli o něm, že se má naroditi,
strana: 65
mír za- chovávajíce, Boha víc nehněvajíce, ale poslušni jsouc, víře
Pána Krista
v srdcích místo dávajíc, a jí skutky dobrými dokazujíc, ctnostně
strana: 67
od křesťanův věrných pro spasení jich. Ale v té víře
Pána Krista,
skrze apo- štoly ohlášené, radi bychom ji v srdcích zachovali,
strana: 67
rádi bychom ku po- kání přivedli a ku poznání víry
Pána Krista,
aby v lásce pře- bývali, dobré skutky činili a ctnostný
strana: 67
lostí opraviti, cožbych koli poznal, a srozuměl býti proti víře
Pána Krista,
nebo proti skutkom křesťanským. A ještě i toto do- povím,
strana: 114
leč ten, komuž dá Bůh uši k slyšení. Jakož tak
Pána Krista
potupili, když od něho počtu žádali, aby jim pověděl, než
strana: 114
zná. Než kdež pak koli jest shromáždění lidí u víře
Pána Krista,
podle přítomné nebo nynější spravedlnosti, místem ně- kterým a časem,
strana: 116
vešli v jednotu církve sv., 3 učastni sou nejprvé hlavy
Pána Krista
a zasloužení jeho, a potom všeho těla, v němž sou
strana: 117
lsti dojíti nemohl, v té pravdě, v kteréž sou od
Pána Krista
vydány. O nichž i o všech věcech služebných i připadných
strana: 119
rozsudku přestati, při svátostech i při jiném; neb neposlouchaje jich,
Pána Krista
a ducha sv. v nich přebývajícího bych neposlouchal. Také za
strana: 120
podle Boha radili, a že oni sou ti, o kterýchž
Pán Kristus
dí: Kdo vás slyší, mneť slyší etc. Kdo to do
strana: 120
tomto jest jisté všech lidí spasení, kteříž přišli k víře
Pána Krista,
a dobré vůle jsouce, o se vespolek péči mají, a
strana: 121
přišli k pod- statným věcem spasení, mohou spaseni býti; než
Pán Kristus
řekl: že snáze velbloudu jest vjíti skrze jehelné uši, než
strana: 121
se Bohu u lidí některých jest nápodobné, ale že také
Pán Kristus
řekl: Co jest u lidí nepo- dobné, u Boha jest
strana: 121
byl v rotě kacířské, v stádě Antikristově, Boží jest. Neb
Pán Kristus
dí o svých ovcích, že mi jich žádný z ruky
strana: 122
posvěcuje, poněvádž se pravdou zpra- vujeme, a toho základem dovodíme
Pána Krista,
jakož větev nemůž činiti ovotce, jediné leč zůstane v kmenu,
strana: 124
zajisté jest dobře živu býti, nežli dobrému učiti; a poněvádž
Pán Kristus
nazval apoštoly solí, aby moudře živi byli, pravě je býti
strana: 124
i poslušenství zacho- vávajíc Bohu i církvi sv: podle zřízení
Pána Krista,
jakož toho i figury předešly v starém zákoně, že v
strana: 124
kteříž ste uvěřili. A toho příklad apo- štolé dávali na
Pánu Kristu,
píšíce, že Kristus počal činiti a potom učiti. Neb ten
strana: 124
slovu pravdy i pravému naboženství i požívaní svátostí, podle umysla
Pána Krista,
překážku činící, mysl roztrhující, od pravdy pocty poklony, víry, naděje,
strana: 159
pravdy následují. Také i to velmi mě drží, že příkladem
Pána Krista
i první církve služebnosti slova Božího přede všemi služebnostmi po-
strana: 160