Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Kristus Ježíš«
v
Češskije brat’ja v svoich konfessijach, Tom 1, Vypusk 2 (Palmov)
církve svaté na základ apo- štolský a prorocský vzdělané v
Kristu Ježíši
a o těch věcech doleji psáno bude. Ale nejprvé o
strana: 1
obléci se v Pána Krista, a ten jest křest v
Kristu Ježíši
v smrti jeho pokřtěnu býti a s ním pohřebenu skrze
strana: 3
přirozenie a on jest všemohúcí a stvořil všecky věci a
Kristus Ježíš
pán náš, jenž jest syn jeho jednorozený duchem svatým počatý
strana: 5
křesťané toho, jehož nevidí milují, v něhož i věří v
Krista Ježíše
pána svého, v němž přebývají a on v nich, a
strana: 7
a nevie, ale potom zvie, že jest z Boha, z
Krista Ježíše.
Jakož sú oni zvěděli, ktož sú se jemu protivili i
strana: 11
církve i těch, kteříž přijímají posluhování pán Buoh naplňuje skrze
Krista Ježíše,
ale nebezpečenství a umenšenie s strany kněze jest. Neb nepomáhá
strana: 14
živ sa, sám sebe zapřev, svuoj kříž vzem a následuje
Krista Ježíše.
Tiť mají moc jísti z toho oltáře, jakož sv. Pavel
strana: 15
dal jim shuory moc ku posílení skrze ducha svého, aby
Kristus Ježíš
přebýval u vnitř- ním člověku skrze vieru v srdcích jejich,
strana: 16
je Buoh slyší a zač prosí učiní a jakož řekl
Kristus Ježíš,
že se tak stane jim. Protož kněz má u víře
strana: 16
zvelebují vidomé zpuosoby za Boha otce všemohúcího majíce i za
Krista Ježíše
i ducha svatého a opět že tu jest člověk celý,
strana: 16
i lidí. Neb poznavše boha ne jako boha ctili a
Krista Ježíše
obět vezdejšie potla- čili. A tak ohavnost opušťenie stojí na
strana: 17
ale k Bohu věčnému otci nebeskému a nedělíme modlitby od
Krista Ježíše
syna jeho, v něhož nevidúce věříme, jehož i přijímáme chléb
strana: 18
že se známe k též pravdě víry a lásky, naděje
Krista Ježíše,
ale daleký rozdiel posledních od prv- ních v dařiech zjevných
strana: 23
máni, přijemše křesťanské jméno, nejsouce v pravdě křesťané skrze účastnost
Krista Ježíše,
on Konstantýn zůstav v životě tělesném, světském, jako prvé se
strana: 27
duchu Božího pošlému, skrze proroky předpověděnému, a apo- štoly ohlášenému,
Kristem Ježíšem
utvrzenému skutkem i slovem. A tak protiví se všem těm
strana: 27
od skutkův mrtvých a víry k Bohu a křtu v
Kristu Ježíši,
jakož sv. Pavel píše: Nejsou přeneseni od smrti v život,
strana: 36
aby se ustavili v spravedlnosti, kteráž jest z víry v
Krista Ježíši,
kteráž z Boha jest u víře v poznání jeho a
strana: 36
moc s hůry ku posyl- nění skrze ducha sv., aby
Kristus Ježíš
přebýval skrze víru v srdcích naších v vnitřním člověku, abychom
strana: 37
Boha živého; neb davají v sobě místo duchu sv. a
Kristus Ježíš
přebývá v nich. Neb k tomu jest řeč tato Pána
strana: 38
nade všemi. A tak tou jednotou církev sv. spojená v
Kristu Ježíši.
Protož každý oud církve sv. má spolu veřiti, a v
strana: 41
první církve sv., na základ apoštolský a prorocký vzdělané v
Kristu Ježíši.
Amen. Ještě nětco krátce položíme o zprávcích a pastýřích církve
strana: 44
a řeč umění, také osvícení umění jasnosti Boží v tvář
Krista Ježíše,
aby otkrytou tváří slávu Páně spatřovali, v týž obraz proměněni
strana: 44
a k prosbě, i jak by kdo způsoben byl skrze
Krista Ježíše,
naplnil by v moci církve, a k víře jich; ale
strana: 48
sou hříchom mrtvi, a spravedlivosti živi. Ten jest křest v
Kristu Ježíši,
protož podle dobrého svědomí do- tázaní a víry, kterouž v
strana: 49
polepšení. Také jest dobré, přitom Pánu Bohu se modliti, aby
Kristus Ježíš
od hříchu přirozeného očistil je skrze zaslou- žení své, a
strana: 49
etc. Pak takové křesťany přijímali k obcování těla a krve
Krista Ježíše,
majíc o nich dověření, že sou oudové církve sv., jakož
strana: 49
pak toho nemají, ti nemají moci jísti t. užitka bráti
Krista Ježíše,
neb sou nevyšli z stánku člověka starého, v hříchu počatého,
strana: 50
moc s hůry ku po- sylnění skrze ducha svého, aby
Kristus Ježíš
skrze víru přebýval v srdcích naších, v vnitřním člověku, abychom
strana: 51
vidomé způsoby, pravíce je býti vidomé způsoby Bohem všemohůcím i
Krista Ježíše,
syna jeho i ducha sv. A tak říkají, že jest
strana: 51
i moudrost i dobrotu, ale ne jako Boha ctili, a
Krista Ježíše
obět vezdajší, potlačili, jakož Danyel prorok píše. A pak ohavnost,
strana: 52
k Bohu večnému, otci nebeskému, a ne- dělíme modlitby od
Krista Ježíše,
syna jeho, v něhož nevidouce věříme, jehož i přijímáme, chléb
strana: 55
kdež sou, že jest s nimi Pán Bůh jich, i
Kristus Ježíš
přebývá v nich a oni v něm, a že se
strana: 56
a kacíří, a tak k smrti odsuzují, jakožto první kněží
Krista Ježíše,
tak i oni nás, kéž tak dějí, jakž jest, že
strana: 56
sv. Pavel dí: Všichni, kdož chtí milostivě živi býti v
Kristu Ježíši,
musí protivenství trpěti. Ale všech těch časův vždy někteří byli,
strana: 66
učiněni sme, všickni vyvolení Boží, a smířeni s Bohem skrze
Krista Ježíše.
Mějmež pokoj, mír za- chovávajíce, Boha víc nehněvajíce, ale poslušni
strana: 67
z bludův vésti, jako z temného žaláře k světlu, k
Kristu Ježíši.
Neb jest on světlo na svět přišlé, aby každý, kdož
strana: 68
těch věcí, kteréž na světě sú. Neb ktož přebývají v
Kristu Ježíši
skrze víru živú a lásku neomylnú, ti z něho moc
strana: 70
a s mistry, ale maličké stádce apoštoluov vydávalo svědectví pravdě
Krista Ježíše,
že jest on spasitel. Protož ktož k těm věcem prohlédá
strana: 71
a vína ku přijímaní i jest na dokázaní jednoty s
Kristem Ježí- šem
i se všemi vyvolenými božiemi, jakož die svatý Pavel že:
strana: 73
když bychme se té pravdy chybili zá- kladné a podstatné
Krista Ježíše
a v některých se jiných věcech ustavili svrchních, lidských bez
strana: 75
lidsky služebnými bez pravdy daru božieho, který se posluhuje v
Kristu Ježíši
du- chem svatým,l sú rota sobě se líbíce a jiné
strana: 75
Neb to jest život věčný, poznati boha samého pravého a
Krista Je- žíše,
syna jeho, a jeho se přidržeti a s ním se
strana: 76
na základ apoštolský a prorocký, na tom nejvyšším uhelném kamenu
Kristu Ježíši,
na němžto všeliké vzdělánie ustavené roste v chrám svatý pánu.
strana: 76
ráž se vzdělává od počátku světa až do skonáníi v
Kristu Ježíši.
Jakož die svatý Pavel že: Ježíš Kristus včera i dnes
strana: 76
služebníci toho diela, kteréž učinil buoh prvotně v nich v
Kristu Ježíši
duchem svatým, a dal dary a náklady k stavení a
strana: 76
z toho kořene nenie uměnie a múdrost. Neb sám pán
Kristus Ježíš
jest podstata, kořen a základ každému k spasení ktož ho
strana: 76
a lásky, a tak pro spravedlnost aby- chom trpěli s
Kristem Ježíšem
nechtíce rušiti úmluvy jeho a pokoje s bohem otcem. Také
strana: 78
napsali i tuto krátce dotknem. A nejprv o kněžiech. Neb
Kristus Ježíš,
kněz veliký a biskup svrchovaný, maje věčné kněžstvie a moc
strana: 79
vrátný otevřel. Protož všickni, kteříž sú posláni od pastýře pastýřuov
Krista Ježíše,
vcházejí do ovčince církve svaté až do skonání světa. A
strana: 80
die apo- štol: Zdaliž nevíte, že kteřížkoli pokrtěni sme v
Kristu Ježíši,
v smrti jeho pokřtěni sme, neb spolu pohřebeni sme s
strana: 81
to v moci církve svaté, kterúž má od boha skrze
Krista Ježíše
v duchu svatém; ale křest vidomý vodú má býti jednú
strana: 82
duochovních věcí a pro odplatu viery, ale chleb živý nebeský,
Kristus Ježíš,
ten jest k posílení a k vzróstu životu vnitřnímu duochovnímu
strana: 82
mohlo státi k víře a k modlitbě skrze kněze nevidomého
Krista Ježíše
v moci církve svaté. Ale toto jest jiné, když to
strana: 85
v pravdě býti kněžie takoví nejsúce křesťané praví skrze účastnost
Krista Ježíše?
A řeči pána Krista i apoštolské široce oznamují, jakož o
strana: 85
na jeden základ vzděláni, z jednoho kořene moc berúce z
Krista Ježíše
a z jednoho pramene pijíce z ducha svatého, kteřiež sú
strana: 88
jeden buoh jest, jenž jest všecko ve všem, také že
Kristus Ježíš,
pán náš, jeden jest, jenž s otcem jedno jest, s
strana: 88
neb jest stvořen mocí božie v skutcích dobrých skrze víru
Krista Ježíše
a lásku ducha svatého, a tak jest v jednotě ducha
strana: 89
z mrtvých vzkřiešenie i život věčný. — Ten jest užitek
Krista Ježíše
všem těm, kteříž v jednotě přebývají, za kterúž se pán
strana: 89
nimiž i my věříme v církvi svaté se přebývati skrze
Krista Ježíše,
jenž jest tu církev s sebú spojil a v účastnost
strana: 89
známe i ke všem věcem, ješto sú církve svaté skrze
Krista Ježíše,
neb on jest choť její milý a ona jeho Život
strana: 89
k užietku spasitedlného (sic) lidem; neb pána svého násle- dují
Krista Ježíše
a k témuž jiné napomínají, aby tak činili, jakož na
strana: 90
hřiešnému prospěti a ku pokání obrátiti a k známosti pravdy
Krista Ježíše
přivesti a tak uměním klí- čuov jemu otevříti bránu do
strana: 90
tělesné milosti kochánie nečistého a chlipného, ale aby přebývali v
Kristu Ježíši
v dověrnosti srdce a v duo- chovní milosti se všemi
strana: 90
božie, že jsúce v takovém nebezpečném stavu mohú zůstati v
Kristu Ježíši
a v církvi, kdež to jest veliká svátost. Také správce
strana: 90
pravda, toho chrámu, i těch věcí, kteréž v něm byly,
Kristus Ježíš,
na kříži obětoval se Bohu otci, již jest nové svědectví
strana: 96
milost ducha sv. s oudy jinými. A jakož věřím v
Krista Ježíše,
Pánem a Bohem jej vyznávaje, a že přikázaní jeho sou
strana: 117
slušenství zůstávají v církvi sv., jakož sv. Ján dí: Krev
Krista Ježíše
ocišťuje nás od každého hříchu; a sv. Petr dí: Věrou
strana: 117
boha otce, od něhož tato milost stala se jest, a
Krista Ježíše,
skrze něhož učiněna jest, a ducha jeho svatého, v němž
strana: 128
jeho a vzácný činí; v kterémžto lidu bůh přebývá a
Kristus Ježíš
jest hlava i té církve a duch svatý, zů- stávaje
strana: 131
že kteřížkoli pokřtěni jsme etc. — Gal. 3: Kteřížkoli v
Kristu Ježíši
pokřtěni ste, v Krista ste se oblékli. — A svatý
strana: 137
poznání božího chodí a mají tovaryšství s ním, že krev
Krista Ježíše
očišťuje je od každého hřícha, však že se nemohou ovšem
strana: 143
nám to již nebylo k za- tracení, když zůstanem v
Kristu Ježíši,
majíce již úmysl srdce utvrzený nechoditi podlé těla a neřádu
strana: 143
zjevil se v něm rod nový, a spravedlnost z víry
Krista Ježíše,
a ne od tvárností některých, samých zakoničích, jimiž se zákonníci
strana: 158
za přímluvu neb orodování k samému Bohu, skrze jediného prostředníka,
Krista Ježíše,
nemají k nim, aby cti a moci Božské, samému Bohu
strana: 160
tehdy měla, na jediném Bohu a na jediném prostřed- níku,
Kristu Ježíši,
na jediném smýrci (sic) a orodovníku, na jednom přímluvci vždy
strana: 160
před lidmi, ale Bůh zná srdce vaše; a zasse ustavení
Krista Ježíše,
a první církví i věrných vůdcí, v jich smyslu a
strana: 162
měli. Také, že lidí netroštují čistěním svého svědomí, než v
Kristu Ježíši,
v studnici plné milosti a pravdy, a v skale tvrdé,
strana: 162
tom mnohých nedostatkův, při zprávcích nebo poddaných, bez nichž církev
Krista Ježíše
nikdy čistá nebyla; a ovšem tato částka v tomto času
strana: 162
lidské, v osobné spojení, aby byl Bůh a člověk, jediný
Kristus Ježíš,
pravý prostředník, svatý, nevinný, odlou- čený od hříšníkův učiněný, vyšší
strana: 163
a skrze něj a jeho dary každý k učastnosti zasloužení
Krista Ježíše,
ku poznání, i k milo- vání, k moci i k
strana: 164
Dvoje pak sebrání nalé- zati se praví: Jedno Boží aneb
Krista Ježíše
neb ducha sv.; druhé dáblovo neb Antikristovo. A to Pán
strana: 165
mohl Bohu milého a sobě spasitedlného, jako milost Boží, zasloužení
Krista Ježíše,
i obdarování ducha sv. dary vzácná činícími, aneb jinými slovy,
strana: 165
jinými slovy, ale táž pravda jest z víry živé v
Krista Ježíše,
v duchu svatém, odpuštění hříchův, a nevažení i nepočítaní, k
strana: 165
samu svatou církev, totiž čistou, oddanou i stálou činí, v
Kristu Ježíši,
a kdož v učastnosti toho nebude, nemůž spasen býti. Protož
strana: 166
na svět ze všelikého národu, jazyku, a pokolení v pravdě
Krista Ježíše,
po jejímžto posledním oudu skonání světa a soud nastane. fol.
strana: 166
obecné strany služebností jsou všechni věrní a hodní služebníci, pravdě
Krista Ježíše
sloužíce, podle pravdy zákona nového; a za časův těch naplní
strana: 168
Machométova zákona následují- cími, aneb židův figur ostříhajících, na potupu
Krista Ježíše
přišlého, aneb saduceův ze všech rot, nejhorších mezi všemi národy
strana: 169
svaté. fol. 236 a. Z víry také drží, že svátosti
Krista Ježíše
a církve svaté, když a kdež sou v smyslu a
strana: 172
věrného; o tom dí sv. Jan: Milost a pravda skrze
Krista Ježíše
stala se jest. Opět: Neb láska Boží rozlita jest v
strana: 173
vylil na nás hojně, a netoliko ta pravda jménovaná t:
Kristus Ježíš,
jeho tělo a krev, se vší milostí a pravdou, jest
strana: 173
i požívaní její v naději; též všichni společní a účastníci
Krista Ježíše
v té milosti a pravdě, a této milosti a pravdy
strana: 173
tak svátosti žádný neustavil, než kněz veliký a biskup svrchovaný
Kristus Ježíš,
a duch pravdy skrze apoštoly a věrné etc.; než což
strana: 174
dobrého dojdou, a mnohé doufání u víře, jenž jest v
Krista Ježíše.
Toto tobě píši, synu Tymotee, naději maje, k tobě brzo
strana: 177
prosto, jenž se zavírají u víře v Boha otce, v
Krista Ježíše
i v ducha sv., jako spravedlnost přikázaná, spravedlnost Kristem dobytá,
strana: 184
překazilo spasení pro upřímnost srdce a nevědomí, a pro zasloužení
Krista Ježíše
a zákon ducha jeho, však mně znajícímu bylby hřích náramně
strana: 185
pilností ostříhají, pokudž nejdal možné se uptati umysla i smysla
Krista Ježíše,
a apoštolského, mistrovství první církve pošlé býti. Zhola pak zlá
strana: 186
a neprávě požívají toho, odtud nevymluvná pýcha proti pokoře chudého
Krista Ježíše,
odtud hodování a obžerství bohatcového proti skrovnosti a střídmosti Krista
strana: 187
Ježíše, odtud hodování a obžerství bohatcového proti skrovnosti a střídmosti
Krista Ježíše,
i učení jeho, odtud prázdnost, sytost a následování vší marnosti
strana: 187
sytost a následování vší marnosti světa proti lačnosti, práci, ustavení
Krista Ježíše,
odtud nečistoty smilství nevymluvného, o němž stydko psáti, proti čistotě
strana: 187
moudrost i dobrotu Boží, aneb na prosto Božství a člověčenství
Krista Ježíše
připsal, poctu, poklonu k nim od lidu obrátil, i službu
strana: 189