Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Krysta Pán«
v
Cesta z Prahy do Benátek od Voldřicha z Vlkanova (Hrdina)
hrob takový spuosob měl zeunitř to- ho času, když tělo
Krysta Pána
do něho bylo položeno, jak nyní má, než že jest
strana: 112
vejde se do jes- kyňky Božího hrobu, u které tělo
Krysta Pána
položeno bylo; ta jeskyňka jest zdúlí málo víc než sáhu
strana: 114
ten jest z skály, tak jak byl tehdáž, když tělo
Krysta Pána
tam leželo. Do té jeskyňky Božího hrobu není žádného okna
strana: 115
té jeskyňce Božího hrobu pak to místo, kde leželo tělo
Krysta Pána,
jest při stěně též jeskyňky puolnoční a jest to místo
strana: 115
ušickni čtyří evangelistové ji hrobem jmenují a u ní tělo
Krysta Pána
leželo, ale však obzuláštně a vlastně to místo u též
strana: 115
moc podmanil a sám osobně do Jeruzaléma byl přijel, hrob
Krysta Pána
ohleduje tento kámen veliký, kterým to místo, na kterém tělo
strana: 115
ohleduje tento kámen veliký, kterým to místo, na kterém tělo
Krysta Pána
leželo, přikryto jest, vyzdvihnauti kázal, domnívdje se, že by tu
strana: 115
kamene samorostlého uytesané, tak jakž jsou toho času byly za
Krysta Pána;
než ta třetí kaplička zadní, kteró jest připojená k jeskyňce
strana: 116
mramorem ozdobiti dala, neb když Jozef z Arymatye uzau tělo
Krysta Pána,
obvinuv je u plátno čisté, uložil do hrobu svého nového,
strana: 116
dala, a vyčistivše je, hluboce tři kříže nalezla, totiž kříž
Krysta Pána
a dvc, na kterých lotři uiseli, kteří s Krystem Pánem
strana: 119
to místo, na kterémž svatá Helena nalezla tři kříže, kříž
Krysta Pána
a dva jiné kříže, na kterých lotři viseli, hře- by
strana: 124
tu prve býti příkop městský města Jeruza- léma, které za
Krysta Pána
bylo. Též u té kaple neb jeskyni jsou skuoro vůkol
strana: 124
Jeruzaléma se jest uypravi- la, toho aumyslu jsauc, aby hrobu
Krysta Pána
a dřeva kříže suatého, jesliček i jiných pozustalých památek Pána
strana: 125
jsau ec. O tom Júdovi píší, že jest potom u
Krysta Pána
uvěřil a po- křtiti se dal. A tak máš krátce
strana: 127
7 loktuou pražských. Mezi tau děrau, kde ustaven byl kříž
Krysta Pána,
a místem, kde kříž lotra stál, který Pánu po le-
strana: 129
dudu loket k polední straně; a ta pod levau ruku
Krysta Pána,
když na kříži viseti ráčil, byla, neb Pán byl obrácený
strana: 129
která nyní na něm stojí, ačkoli toho času, když jsau
Krysta Pána
ukřižovali, jiný spuosob toho místa býti musel nežli nyní jest,
strana: 131
Marga, jsauc bolestí plná, ma- jíci tělo syna svého milého
Krysta Pána
na svém luoně, když je s kříže sňali; a to
strana: 132
onoho suatého Symeona starého, kterýžto vzal na své lokty děťátko
Krysta Pána
u chrámě a pověděl: »Nunc di- mitis, nyní propauštíš služebníka
strana: 138
ní oltář na tom místě stojí, na kterém jsau děťátko
Krysta Pána
obřezovali. Též z druhé strany kůru levé proti puolnoci jest
strana: 145
vejchodní toho austupku a na ní pěkně ma- lováno narození
Krysta Pána,
jak blahoslavená Panna Ma- rye a Jozef klečí nad děťátkem
strana: 147
nám pravili, na kterým blahoslavená Panna Marye seděla majíc děťátko
Krysta Pána
na luoně, když Tří králi přišedše oběto- vali Pánu Krystu
strana: 148
na uršku, jakž i klášter Betlém, ač někdy za času
Krysta Pána
bylo všecko jedno město, kde klášter nyní stojí, též to,
strana: 156
nějaké hlíny ušlapil, protož není nic k víře nepodobného, by
Krysta Pána
neměly býti ec. Tu proti těm šlepějím, od nich asi
strana: 163
příkře nahoru. Tu okazuje nám gardyan pravil, když jsou Židé
Krysta Pána
byli ukřižovali, že by svatý Jakub Menší měl slib učiniti
strana: 164
slib učiniti jiným učedlníkuom, že nechce jísti ani píti, až
Krysta Pána
z mrtuých ustalého uzří; a do té jeskyně ušel po
strana: 164
muože po tomto hrobu Zacharyášovu a Absolonovu, též hro- bu
Krysta Pána
a Panny Marye, kteřížto ušickni jsau tak ve- licí, že
strana: 164
mniší Hory Syon pravili, že na tom místě za času
Krysta Pána
stál onen štěp neb strom, na kterém se byl Jidáš
strana: 165
Pán na nebe vstaupiti jest ráčil, item o dvauch šlapějích
Krysta Pána
a jiných místech svatých hory Olivetské. KAPITOLA 42 d toho
strana: 169
státi měl, na kterém onen pru- nější stál, který za
Krysta Pána
byl, čemuž já místo dávám, neb i někteří hystorykové se
strana: 175
ze 15 u ka. 14. Ten chrám potom po umučení
Krysta Pána
lé- ta 40, když město Jeruzalém dobyto bylo od Týta,
strana: 175
dvéře neb vrata dřevěnná stará od též brány, které za
Krysta Pána
byly, kterýchžto dveří nám hru- bý kus gardyan okazoval, na
strana: 180
veden byl, ještě u Jeruza- lémě byla, ta, která za
Krysta Pána
stála a nikdá že zbořená nebyla, o které dolejí na
strana: 180
starého onoho Jeruzaléma není znáti, neb jest se právě proroctuí
Krysta Pána
o něm vyplnilo, jak svatý Matauš píše v ka. 24,
strana: 180
nyní v Jeruzalémě se ukazuje, jest pravý hrob, u kterým
Krysta Pána
tělo pocho- [ 180 ] váno leželo, a nikdá zbořen
strana: 180
123, po Božím umučení pak léta 90. Potom po narození
Krysta Pána
léta 303, ale podlé některých jiných hystorykuou léta 329, po
strana: 181
do Jeruzaléma přijela, kte- rá dřevo suatého kříže a hrob
Krysta Pána
jest nalezla a na těch místech kostel znamenitý a nákladný
strana: 181
Také jest suatá Helena těch časuou ten kostel, kde za
Krysta Pána
zahrada byla, u které ukřižován byl, k městu připojila a
strana: 184
veden. V té bitvě jest též ostatek dřeva kří- že
Krysta Pána
ztraceno, které u Jeruzalémě bylo, neb Kuído, král jeruzalémský, u
strana: 184
tu toho času v té bitvě ten ostatní kus kříže
Krysta Pána
jest ztracen a zmrhán ec. A od té chuíle Jeruzalém
strana: 184
bylo. Jest ten hrob unitř velmi podob- ný k hrobu
Krysta Pána,
krom že tento má dvoje dvéře, dle hrob Páně nemá
strana: 190
mniší pravili, že jsou se v ní někteří z učedlníkuou
Krysta Pána
byli strachem před [ 195] Židy skryli, když Pána byli
strana: 195
jsau u něm biskupové a starší zlau radu brali o
Krysta Pána.
Za tím zbořeným klášterem na témž vrchu proti poledni stojí
strana: 197
oznámím, že v Jeruzalémě u kostele tom, u kterým hrob
Krysta Pána
jest, [ 198 ] z křestanuou každá ta sekta neb
strana: 198
nejvíce na rytířstvo pasováni bývdli, aby pohanuom a nepřáteluom víry
Krysta Pána
takoví rytíři vědauc, že proto na rytířstvo paso- váni jsau,
strana: 201
váni jsau, udatně a rytířsky odporovdli, je zahlazovali a víru
Krysta Pána
rozmáhali, ale těchto časuou hrubě z toho schází, neb z
strana: 201
před lety, když tažení bylo proti pohanuom Turkuom a nepřáteluom
Krysta Pána,
takoví rytíři sami na suuoj náklad s jiným táhli a
strana: 201
dělají. Po tom po všem sehna se položí na hrob
Krysta Pána
a gardyan vezme meč dobytý a tím ho pasuje, udeře
strana: 201
tom místě měl státi, kde blahoslavená Panna Marye uhlé- davše
Krysta Pána,
syna svého milého, an jsa velmi ztruz- něný, kříž na
strana: 216
a na tom místě že stojí, na kterým za času
Krysta Pána
stál onen, u kte- rým Herodes budlel, do kterého Pilát
strana: 218
by na tom místě měl býti, kde prvé onen za
Krysta Pána
byl, k kterému když Pán přišel, nalezl u něho mnoho
strana: 219
jest uystrčen byl ven z města suatý Štěpán, první mučedlník
Krysta Pána.
Koliks málo krokuo od té brány uně za městem okazoval
strana: 219
pravil, že na tom místě stojí, na kterém za času
Krysta Pána
stála ona, které Porta speciosa říkali, to jest Krásná brána,
strana: 221
toliko lampu k osvícení připra- venau nerozsvícenau postaví na hrob
Krysta Pána
a tak ven vejde. Tu ti dva Turci od vládaře
strana: 232
Arymatye byl onen Jozef, který přišed do Jeruzaléma, vyprosil tělo
Krysta Pána
na Pilátovi, a obui- nuu je u plátno čisté, do
strana: 242
ono městečko neb kaš- tel Emauz, do kterého po umučení
Krysta Pána
byli šli oni dva učedlníci Cleophas a Lucas, k kterým
strana: 243
ní, rozpustilí a bezbožní, jako my jsme), kteří ušickni u
Krysta Pána
věří, jméno jeho vyznávají a slovem jeho se zpravují; neb
strana: 249
kdo je proto odsauditi muož života věčného a z církue
Krysta Pána
vystrčiti, poněvádž věří u jednoroze- ného Syna Božího, u jeho
strana: 249
u něho trápena byla z rozkazu císaře Maxentia pro víru
Krysta Pána;
toho slaupu jsem kausek urazil, kterýž až po- dnes mám.
strana: 283
u žaláři sedí, a Panna Ma- rge před ní děťátko
Krysta Pána
na rukau drží a to děťátko strká suaté panně Kateřině
strana: 283
artykul: Rekové přijímají ušickni pod obojí spuosobau tělo a krev
Krysta Pána
a k tomu užívají chleba kuašeného, ale Rímané užívají nekvašeného
strana: 309
Pán na nebe ustaupiti jest ráčil. Item o dvauch šlapějích
Krysta Pána
a jiných místech suatých hory Olivetské. Kapitola 42. O položení,
strana: 346