Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Kristus Ježíš«
v
Jakoubek ze Stříbra, Výklad na Zjevenie sv. Jana II. (Šimek)
nevinnau, a oni aby také trpěli pro krev křesťanskau a
Krista Ježíše.
Mat. XXIII°.: »Ó Jeruzalélme, ješto morduješ proroky etc., aby přišla
strana: 23
horká, aby ty věci v sobě cítila, kteréž i na
Kristu Ježíši.
45 Nebo, jako tělo Kristovo smrtedlné proměněno jest mocí bož-
strana: 59
čele, jméno Babylona a ďá- belské a dědictvie dáblova, ne
Krista Ježíše!
To čelo napisuje se vnitř, totiž zlost babylonská vryta bývá
strana: 80
ť nenávidie lakomstvie velmi řiekajíce: »Dosti ť jest nám mieti
Krista Ježíše«.
Čtvrté najímá a přivodí krále Jit, jenž se vykládá »kterak
strana: 102
biedný, kající, nábožný, a ten plný zámutkuov; kteříž věřie v
Krista Ježíše,
tu ť sstupují an- dělé ku pomoci jich. Zámutek náš
strana: 122
světa opuštěni byli, mají pomoc velikau od anděla a od
Krista Ježíše.
Čisté srdce potřebné Jak sstupují k nám andělé Světí ne
strana: 125
budaucie oznamují nebezpečenstvie, aby člověk nepotratil lásky a viery a
Krista Ježíše.
Jako pokládá sv. Lukáš: Řekl anděl k Jozefovi: »Budaucie věc
strana: 126
a život sau sobě odporni. Nebo věrné duše život jest
Kristus Ježíš,
nebo v poddanosti pravé a v ponížení k Kristu Ježíši
strana: 154
Kristus Ježíš, nebo v poddanosti pravé a v ponížení k
Kristu Ježíši
záleží život duše; ale budaucie život věčný záleží v vidění
strana: 154
Druhé také, že to, což by měli milovati, jako nevěstu
Krista Ježíše,
jeho věrné audy, to pak mají je v nenávisti. Nebo
strana: 201
ale ta cizoložnice praví o sobě, že jest chot pravá
Krista Ježíše,
a ne- návidí jeho nevěsty, jako dvě ženy častokrát vadie
strana: 201
i v prostředku strana Kristova po- 40 třebuje radosti v
Kristu Ježíši
a naděje veliké v Hospodina. V kni- hách Maudrosti: »Boj
strana: 213
zpráva v boji. A který rozdiel mezi bojem Antikristovým a
Krista Ježíše,
kterak strana Kristova bojuje, ukazuje na sobě Kristus; a kterak
strana: 214
vydávají Pánu Kristu; a všickni duchové proročští vydávají svědectvie o
Kristu Ježíši.
Protož Spasitel die: »Když přijde Utěšitel, svědectvie bude vydávati o
strana: 220
kněz a každý Kristuov auředník kuoň má býti bielý a
Krista Ježíše
má na sobě nositi a jíti tam, kdež on, Pán,
strana: 225
sobě, řehciece: »Kto nás oddělí od lásky, kteráž jest v
Kristu Ježíši?
Jist sem, že ani smrt« etc., jako by řekl: »Muožeme
strana: 228
při- voditi; ale ten, kterýž sedí na koni bielém, totiž
Kristus Ježíš,
dává svým poznati stranu Antikristovu, chytrosti jich a lsti. A
strana: 243
večeře Jezukristovy. Ó blahoslavené a svaté hody, v nichžto jest
Kristus Ježíš
s námi jistotně a přítomně! A die tuto: »Viděl sem
strana: 246
věříce právě o jeho božství a člověčenství, 30 že totiž
Kristus Ježíš
vedlé božstvie i člověčenstvie jest v nebi i s námi
strana: 263
hned přátelé 90 odstupují od člověka takového. Jestliže takový pro
Krista Ježíše
Mučedlník pravý na té cestě umře, mučedlník jest. Dnes pak
strana: 264
a stavěti se budau jako na piesku mořském, ne na
Kristu Ježíši.
A protož se připodobňují piesku mořskému, neb se budau stavěti
strana: 272
poznají Goga a Mágoga; kteří sau jednomyslní a svorní v
Kristu Ježíši,
těm jest svázán šatanáš, ti poznávají takové národy. Ale opět
strana: 274
Boha v svatosti a v spravedlnosti«, totiž aby podobný byl
Kristu Ježíši,
téhož ducha s Kristem maje, tauž vuoli, spravedlnost nápodobnau. A
strana: 287
chceme-li spaseni býti. Všecko Písmo napomíná nás ku ponížení a
Kristus Ježíš.
80 Potřebujeme pokory v ustech, v skutku, v radách i
strana: 297
manželstvo svátost, totiž znamenie veliké věci a usnau- benie s
Kristem Ježíšem.
Nebo tato svátost jest znamenie a figuora onéno věci veliké,
strana: 300
mohla. Nebo zde ta cierkev-nevěsta viece a viece oddává se
Kristu Ježíši,
ale tam bude, totiž v nebi, ostatnie 25 a poslednie
strana: 300
zavržena 55 býti viděnie taková všecka o velebné svátosti. Že
Kristus Ježíš
jest tu, hlas svatých jest k tomu. Druhé o posvátném
strana: 303
želejme! Tehdy ť anděl 190 přijde, totiž duch jeho a
Kristus Ježíš
a jeho svatý dobrý anděl aneb některý jeho posel a
strana: 343
blahoslavenstvie v nedostatku tohoto světla. Ale kdež jest to světlo
Krista Ježíše,
kteréž viděl Jan, pře- bývaje v srdcích lidských, nic nenie,
strana: 368
měli. Apoštol: »Kto nás oddělí od lásky, která jest v
Kristu Ježíši?«
Kristus na- pomíná řka: »Choďte, dokud světlo máte!« Modlte se,
strana: 368
kterýž ztroskotal slaup a učiněn jest v horu velikau«, totiž
Kristus Ježíš
tak se jest narodil nad přirozenie lidské, tak ruosti bude
strana: 369
jie najúžitečnějšie a najkraššie a najdražšie a najlepšie, totiž k
Kristu Ježíši,
v jaké jest on slávě a v kráse. Jako by
strana: 374
jest barvy zelené, jenž zraku posilňuje a potěšuje. Nebo v
Kristu Ježíši
a v jeho vidění bude veliká rozkoš. »A bude podobné
strana: 375
blahoslaven- stvie mají dojíti, každého život má vzdělán býti na
Kristu Ježíši,
a ne každý hned bez prostředku na apoštoléch aby se
strana: 401
vlasti 115 dlauhost věčné trvánlivosti, vysokost v spatřování božstvie a
Krista Ježíše,
a širokost, totiž vládařstvie dobrých věcí; a roz- šířeno bude
strana: 420
koruny rač nám dopomoci najprvíčké slavau a ctí koruno- vaný
Kristus Ježíš,
kterýž s Bohem Otcem i s etc. Zlato co znamená
strana: 422
a města Jeruzaléma, a Jeruzalém ten ozdobený kamením. Nebo po
Kristu Ježíši
tito 120 hned sau byli osvíceni, vyvajšeni a darováni a
strana: 429
jako prvním apoštolem vypisuje se, a zakládá se proto na
Kristu Ježíši,
neb o něm jest najprvé viera. Zimnice uzdravuje a krvotok
strana: 430
náš přebývá, kteráž mají vieru čistau, milovánie a lásku k
Kristu Ježíši.
To ť jest jeho stavenie, tu ť bydlí Kristus Ježíš
strana: 485
Kristu Ježíši. To ť jest jeho stavenie, tu ť bydlí
Kristus Ježíš
obecně. Ten chrám nenie z člo- věka, ale z maudrosti
strana: 485
z maudrosti božie. Člověk nemuože postaviti toho diela, ale sám
Kristus Ježíš.
Vstupovánie zlatohlavové učinil. Červené 45 raucho zkrvavené vyznamenává dokonalejšie muže
strana: 485
modlení. Potřebie nám bylo by, aby 120 oheň s oltáře
Krista Ježíše
spuštěn byl na nás, abychom se modlili s svatými. »A
strana: 499
radovati se bude a vese- liti a všickni spolu v
Kristu Ježíši,
jenž jest požehnaný na věky věkuov. Izaiáš die XLVI°.: »Rozpomínajte
strana: 500
A pomněte na skálu, z kteréž vyťati ste, totiž na
Krista Ježíše,
od něhož vykaupeni jste, a odkud ste vypadli. V Zjevení:
strana: 500
oné prvot- 423b2 ní cierkvi, kteráž se jest brala proti
Kristu Ježíši;
a proti těm Kristus jde s prvotní cierkví. Item drahé
strana: 512
i strom, maje dvanáctero ovoce. A ten strom živý jest
Kristus Ježíš.
Tento ť jest strom, kterýž slaul 90 napřed Beránek. On,
strana: 534
Řiedká sau srdce, v nichžto jest Kristus a kteráž vidie
Krista Ježíše;
ale přijímají jiné duchy mnohé, věřiece se přijímati Krista, ani
strana: 554
co sau slíbili. Šelma jest, duch lži tu jest, ne
Kristus Ježíš!
Item šelma, podobná Beránkovi, kteří sau hříchové, nepraví, by hřiechové
strana: 557
v tom bude veliká radost voleným. Ale jak jest tvář
Krista Ježíše
jasná a krásná, duše v temnosti uvalená nemuože žádati těchto
strana: 558
znává, kterak jiní duchové přicházejí k nie, pravíce: »Já sem
Kristus Ježíš«.
Ale když nevidí u takových duchuov Kristovy viery a skut-
strana: 581
a šatanáše a veliké koruny králov- stvie nebeského dosáhnau od
Krista Ježíše,
jemuž jest čest a sláva. A ženich a nevěsta řiekají:
strana: 626
pořad slov. 640 Kapitola XXII. Kteréžto rač nám puojčiti dojíti
Kristus Ježíš,
kterýž jest Amen, totiž pravda, a jenž jest počátek a
strana: 640