Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Pán Kristus«
v
Dekrety Jednoty bratrské (Gindely)
smýšlení bludné zvláště položeno jest při svátostech, kdežto těmi služebnostmi,
Pán Kristus
s užitky spasitedlnými, v jeho práci a v umučení složenými,
strana: 3
podobenství kterého. Pokryté modlářství jest, pod jmenem Božím, pod jmenem
Pána Krista,
pod slovy jeho, pod- písmy svatými, pod mocí Boží, pod
strana: 4
holé pohanské modlářství pod jmenem sva- tých a světic i
Pána Krista,
Panny Marie, jsou obrazové, ma- lovaní neb rytí, ku poctě
strana: 4
a výmluvnosti jeho, a nepoznání i neostříhání tak, aby na
Pánu Kristu
dosti měli i na jeho plnosti, ale že zásluhy svatých
strana: 4
lidským, a ve jmeno svatých, světic, a ne ve jmeno
Pána Krista
u víře pravé, jedinému Bohu v Trojici svaté, a Trojici
strana: 6
pro rozmnožení mnohých oltářův proti přikázaní Páně i proti příkladu
Pána Krista
i apoštol- skému. Také pro povyky, zvuky i hudby, v
strana: 6
psáno: Ten pů- vod z Boha jest, kterýž ve jmeno
Pána Krista
z hodných pří- čin, čistým a upřímým úmyslem pro spasitedlný
strana: 7
jim svědectví vydávají písma svatá, Bohem vdechnutá, řeči prorocké, i
Pána Krista
i apoštolské, kterážto písma jsou ode všech křesťanů přijatá. Také
strana: 8
o to sme se svolili, abychom se spolu u víře
Pána Krista
ostříhali a v spravedlnosti ustavovali, kte- ráž z Boha jest,
strana: 8
trestání přijímali. K tomu abychom smlouvy ostříhali, kteráž jest skrze
Pána Krista,
s Bohem v Duchu sva- tém. A vespolek naše svolení
strana: 9
té pravdě pomocni byli. A každý, jakž jest, vzal ode
Pána Krista,
aby o druhého pilnost měl, k vzdělání a ku polepšení
strana: 9
stále do konce v podstatě milosti Boží, v za- sloužení
Pána Krista
i v dařích Ducha svatého, t. víry lásky i naděje.
strana: 10
menším nebo větším, k témuž v pravdě smysla i úmysla
Pána Krista
slou- žících i služebnosti požívajících předešlých, přítomných i bu- doucích.
strana: 10
věříme i věřiti chceme o spa- sení našeho způsobci, o
Pánu Kristu,
Pánu Kristu i v Pána Krista. O Pánu Kristu moudrosti
strana: 12
věřiti chceme o spa- sení našeho způsobci, o Pánu Kristu,
Pánu Kristu
i v Pána Krista. O Pánu Kristu moudrosti věčné věříme,
strana: 12
o Pánu Kristu, Pánu Kristu i v Pána Krista. O
Pánu Kristu
moudrosti věčné věříme, že jest pravý je- diný Bůh, rovný
strana: 12
ví. Než pak, kdežkoli jest shromáž- dění lidí u víře
Pána Krista,
místem některým nebo časem obsažené, ti nejsou nikdež sami církev
strana: 13
láska, naděje, kterouž má z milosrdenství Božího, a z zasloužení
Pána Krista
a z svých dobrých skutkův, kteréž činí, pokudž ví a
strana: 14
jest v církvi svaté obecné maje oučastnost se všechněmi údy
Pána Krista,
poněvadž se též hlavy přidrží jako i oni, založen jsa
strana: 14
víry živé, spravedliva i spasena v milosti, v zaslou- čení
Pána Krista
činící, býti počet všech vyvolených od po- čátku světa až
strana: 14
církve již proroctví jsou naplněna, co o ní prorokováno od
Pána Krista
i od apoštolův, co mělo na ni přijíti, a v
strana: 15
v ohyzdě u všech jsouc snášíme: znajíce, že ta cesta
Pánem Kristem
do nebe v pravdě jeho začatá, po níž první církev
strana: 15
A prvotně pro tu podstatu, 16 že jsou všichni účastni
Pána Krista
a pokudž v té účastnosti trvají a zůstávají, dotud jedenkaždý
strana: 16
a můž dělati dílo sobě poručené, pokudž se drží hlavy
Pána Krista
a účasten jest podstaty jeho, jenž jest pomazání od něho,
strana: 16
skrze pokání pravé. Protož dávno přijímání svátosti těla a krve
Pána Krista
latině tím slovem slove communio, jako i toto obcování, a
strana: 16
a vůle Páně v rukou jeho zpravována bude. A že
Pán Kristus
dům církve vykoupil, oči- stil, ospravedlnil, protož jej Bůh Otec
strana: 19
Krista sluhám k služebnostem církve zavřína jest v tomto slovu
Pána Krista:
jako člověk, jenž do daleké vlasti odšel, pozůstavil dům svůj
strana: 20
Z tohoto domu opraveného, vší pilností potřeb opatřeného, bral se
Pán Kristus
podle svatého člověčenství do daleké vlasti t. v nebe, aby
strana: 20
hoval i přisluhuje řád podle zřízení a práv vydaných od
Pána Krista
a utvrzených od apoštolův skutkem i řečí. Neb lid, v
strana: 21
ouřadné v trestání podle řádu církve svaté. Moc zřízené kázně
Pánem Kristem
dána jest církvi předně nad služebníky těmito slovy: Horšíli tě
strana: 28
církev vede. Ale i ona všudy toho nemůž provésti. Jináč
Pán Kristus
i hned z počátku učinil-by byl dvě hlavě, Petrovi dav
strana: 28
společně se za slouhy Kristovy a lidské měli a ku
Pánu Kristu
k hlavě všickni své zření obraceli, jakož toho příklad na
strana: 38
sla a úmysla, výš k tomu podle života ctnostného, milování
Pána Krista
i oudův jeho, a nad to výš, kdež se to
strana: 46
přidati: k té práci příleží toto: nejprv posvěcení za slouhy
Pánu Kristu
a Jednotě k práci příslušné v úmluvě učiněné, druhé přijeti
strana: 47
oddávate-liž se tak a posvěcujete-li v této úmluvě za slouhy
Pánu Kristu
a jed- notě? I přidati: slibujete-li v tom Pánu Kristu
strana: 48
Pánu Kristu a jed- notě? I přidati: slibujete-li v tom
Pánu Kristu
i jeho Jednotě věrně se míti v úmluvě i v
strana: 48
vyvinutí pokorně? I optati se: Oddá- váteliž se a posvěcujeteli
Pánu Kristu
a jeho Jednotě v této úmluvě způsobu služebníčího za pravé
strana: 49
A zavazujeteliž se v tomto po- svěcení v úmluvě té
Pánu Kristu
i Jednotě státi s pomocí Boží, a práce vésti do
strana: 49
k hodnosti, k rozsuzování, k zkušení, ku památce podle úmysla
Pána Krista,
jeho zasloužení, mi- losti i pravdy, účastnosti atd. Item. Modlitby
strana: 52
a slušná, nejprv těm kdož po- selství dějí v službě
Pána Krista,
aby při pokrmu skrovném a oděvu rovném zůstávali, a v
strana: 57
lsti dojíti nemohl v té pravdě, v kteréž jsou od
Pána Krista
vydány. O svátostech. Dvě svátosti zjevně všem ku potřebě s
strana: 60
v úsudku jeho. A ta moc původ má z ustavení
Pána Krista,
z úmysla přímého přítomného, z služby, modliteb i z slov
strana: 61
spravedlnosti: a tak, když člověk zvě- stování pravdy neb učení
Pána Krista
přijímá i jemu, věří a chce jeho činitel býti, k
strana: 62
z urozených, z moudrých nebo z učených mohl přijíti učení
Pána Krista
nebo apoštolská na nízkém stupni, o němž apoštol dí: Boha-
strana: 64
Boha, a u nás také aby nebylo. A poněvadž na
Pána Krista
hanění hanějících přišla pro spo- máhaní hříšníkův i hříšnic, zjevných
strana: 64
kdež se nalézá i koukol mezi pšenicí; a hned za
Pána Krista
i za apoštolův byli zlí mezi dobrými, bohatí mezi chudými;
strana: 65
čitedlnou lítostí a snášelivostí. A to máme činiti z přikázání
Pána Krista,
5 Dekrety Jednoty Bratrské. 66 jakož dí: nechtež obého růsti
strana: 65
činil za své i lidské nevědomí; ovšem nám prospěje zasloužení
Pána Krista
a přímluvy jeho, když budem obětovati duch zarmoucený, srdce skroušené
strana: 66
dán zákon v srdce, a že k účastno- 67 sti
Pána Krista
přišli, aneb že přijímají naučení a poslou- chati chtí, a
strana: 67
přeje takovým, a to proto, aby se neučinilo proti zápovědem
Pána Krista:
Kdo pustí ženu svou a jinou pojme, cizoloží. A také
strana: 68
Páně 1494. Přitom mluveno jest o svátosti těla a krve
Pána Krista,
abychom jednomyslně držali a věřili, kdež se tou svátostí přisluhuje
strana: 69
pravíme smysl víry té tento býti, že chléb jest tělo
Pána Krista
posvátně, duchovně, mocně a právě, a též víno krev jeho.
strana: 70
aby ženy pouštěli; ale že tak od počátku nebylo. Protož
Pán Kristus
vydavatel dokonalé spravedlnosti to zasta- vuje a praví, že kdožby
strana: 71
cizoložstva, aneb také kdož by pro ni nemohl zachovati učení
Pána Krista,
jakož jinde dí: Kdož pro mne neopustí všech věcí, otce,
strana: 71
zaň tajně a potom posluhováním posvátně roz- vázati. Forma od
Pána Krista
vydaná. Odpouštějí se tobě hříchové tvojí, jdiž v pokoji a
strana: 79
zachovati se Bohu, jest u lidí ne- podobné. Než také
Pán Kristus
řekl: Což u lidí nepodobné, to u Boha možné. Protož
strana: 80
a z víry Pána Boha všemohoucího i pocty jeho, známost
Pána Krista
i zásluhy jeho, církve svaté i zavedení, i pravdy ve
strana: 84
jest ke škodě někde přidati a k tomu státi, což
Pán Kristus
dí: Kdo se chce s tebou souditi, pusť jemu i
strana: 88
a bratřími i dítkami je nazýval, aby znal, že má
Pána Krista
v pokoře následovati a nepýchati. Item. Urození své ne rouchem
strana: 98
vtírali, vkupovali, ale povolni jsouc upřímě z milosti, kterouž ku
Pánu Kristu
mají, aby mu v oudech jeho sloužili, za slouhy se
strana: 100
než proto pro zlé neopouštěti do- brého, jako oznamovati práci
Pána Krista
a zasloužení jeho, komu neb kterým prospěje. O původu bludův.
strana: 103
k pravdě nahoru ani dolův; než jakž Bůh pověděl skrze
Pána Krista
neb apo- štoly tak sprostně věřiti, by se mělo něco
strana: 103
o nich smyslil. Neb kteříž čtouce 104 písma prorocká o
Pánu Kristu
a vysoce je slyšeli, příští jeho u veliké slávě čekali.
strana: 104
a veli- kého ukázali lidem. Ale my učme se příkladem
Pána Krista
a apoštolským, abychme obcováním nalezeni byli jako lidé, a jedni
strana: 105
Item. Přemýšlování časté o konci života, o chudobě, o životu
Pána Krista,
k němuž se člověk oddal, aby jeho následoval. A sumou
strana: 133
Ducha svatého ku posvěcení a přijetí za oudy církve svaté,
Pánem Kristem
vykoupené a očistěné. Druhé. Zůstáno na tom, aby řád Kristů
strana: 142
zošklivení zprávce a k po- tupení služebnosti jeho, a tudy
Pána Krista
a jeho pravdy, 144 tedy soudcové seznajíce to pilným soudem,
strana: 143
jmeno Otce, i Syna, i Ducha svatého říkati, jakož tak
Pán Kristus
vydal. Item. Křtíti jiným lidem kromě Jednoty, rozšafnosti slu- žebníka
strana: 148
psáno v skutcích apoštolských: Že někteří, pokřtěni byvše ve jmeno
Pána Krista,
nepřijali Ducha svatého; avšak apoštolé nekřtili jich po druhé, a
strana: 151
čtyry: 1. Pro lepší snadnost k dobrému. 2. Pro odměnu
Pánu Kristu.
3. Pro svědectví jiných učedlníkův, zvlášť při kterém by byl
strana: 155
vzat býti, jsa vyučen v dobrých povahách osmera blahoslavenství, jimž
Pán Kristus
zaslíbení činí, a zase pohrůžku hroznou, kterýby jich člověk a
strana: 155
a ohavnosti vedeno. Leta Páně 1556 v pondělí před proměněním
Pána Krista
v Přerově usouzeno: Předně. Poněvadž my starší máme býti všech
strana: 178
tělem Kristo- vým. Ale jakž věřící jedí tělo Kristovo s
Pánem Kristem
se jednotíce, tak že zlí těla Kristova duchovně skrze víru
strana: 194
tak že zlí těla Kristova duchovně skrze víru nejedí, se
Pánem Kristem
se nepojí, poněvadž víry nemají. Tu ještě dotázáni byli, jsou-li
strana: 194