Historické prameny
na dosah
Úvod
Edice
Kategorie
Autor
Název
Rok vydání
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Regesty
Datum vydání
Místo vydání
Autor regestu
Rejstřík místní
Rejstřík osobní
Všechny
Hledat
Mapy
O projektu
Autoři
Nápověda
čtenář
Hledání osoby:
»Kristus Pán«
v
Dekrety Jednoty bratrské (Gindely)
ženou, v smyslu, kterýž Duch svatý prvotně mínil. 3. Příklady
Krista Pána,
svatých apoštolů a prvotní církve. 4. Sněmy a svoleními Jednoty
strana: 1
s nimi, zachovával sem je ve jmenu tvém. A tak
Kristus Pán
církev svou rytěřující posůstaviv na zemi, dal sluhám svým moc
strana: 21
i k tomu slouhy a po- mocníky říditi: čemuž však
Kristus Pán
duchem svým a dí- lem podstatným, požehnáním i ochrannou pravicí
strana: 21
Křistus Pán vydal; nebo dítkám zjevně spasení neb království nebeské
Kristus Pán
vysvědčil; protož jim má křest činěn býti ve jmeno Otce
strana: 142
Že křest u Římanů drží se býti Kristů, a od
Krista Pána
pošlý, ustanovený a vydaný jest, a ne od pa- peže,
strana: 150
z apošťolův aneb po apoštolech z těch, kteříž právě po
Kristu Pánu
a jeho apoštolech šli, a tím uče- ním ve čtení
strana: 150
a potom milost. Item. Nemůž žádný ospravedlněn býti jediné skrze
Krista Pána.
Item. Jakéby kněz neb jáhen padlý v hříchy neb v
strana: 153
zákona, ale do- plniti: z toho jisté jest, že je
Kristus Pán
(Mat. 5.) nezapo- věděl, aby neměla v mezech od Boha
strana: 162
s jinými kněžími Páně v zbořích v Jednotě k službě
Kristu Pánu,
v lidu jeho postavenými. Poněvadž ještě vždy zůstávali mnozí hodní
strana: 172
nic nelehči. Oni pak k tomu čtvrtému paragrafu říkali, že
Kristus Pán
v ten čas, když řekl: odpouštějí se tobě hříchové tvoji,
strana: 190
Odpovídáno jemu na to nemálo a to ukazováno, že i
Kristus Pán,
i každý slouha církve vždycky má moc hříchy odpouštěti, buď
strana: 190
moc hříchy odpouštěti, buď v kostele, neb jinde; a tu
Kristus Pán
že vlastně hříchy odpouštěl. Sic tak smysliti, jak oni praví,
strana: 190
také že se nesluší těmi svazovati. Neb i ten, jemuž
Kristus Pán
byl hříchy samému toliko tu odpustil, nebyl od Pána prvé
strana: 190
ale sacramentaliter. circumcisio foedus est. Jako pascha transitus, baptismus regeneratio.
Kristus Pán
pak nazval chléb tělem svým proto, že my skrze přijímání
strana: 194
sumovní krátce učiněna jest z pí- sem svatých. 1. Že
Kristus Pán
jedna osoba Bůh a člověk pravý jest v té své
strana: 215
i nižší před- stavovali) daných a připojených, a v tom
Krista Pána
a řád jeho v starších ctíti, bez falešných domnění, ovšem
strana: 219
Item. Všecky věci dal mu otec v ruce. Kteroužto moc
Kristus Pán
jedinou a rovnou s Bohem Otcem svým měv, došel jí
strana: 226
skonání světa. Druhé. Táž moc ouzké rady dána jest od
Krista Pána
dvanácti osobám nazvaným od něho apoštolé, znovu z Boha zrozeným,
strana: 226
s postem z víry je- dnomyslně i jednosvorně obětovali je
Kristu Pánu,
aby slu- žebníci jeho byli, k nim od něho poselství
strana: 227
všeho zřízení ke všechněm službám. A ačkoli nejvyšší moc, od
Krista Pána
církvi svaté obecné neb její částce v větším neb v
strana: 227
místa zřízeně drželi. Zavírka té předmluvy. Toto obšírné poznamenání moci
Krista Pána
církvi jeho dané a skrze částku té církve (totiž Jednotu
strana: 228
to z těch příčin: 1. Poněvadž modlitby přede křtem k
Kristu Pánu
oběto- vány bývají za to, aby ráčil dítky skrze Ducha
strana: 237
dověrnosti se činí, že to hned přítomně i potom budoucně
Kristus Pán
pro jmeno své svaté naplňuje a naplňovati bude podle slibů
strana: 237
nemá. O věčném rození Kristovu. Jest otázka, proč se v
Kristu Pánu
mluví in formâ tem- poris praesentis, že se rodí? Odpovědíno,
strana: 273