Korček z Božce (Korček z Božec), Hereš z Býchor (Hereš z Býchor) a Jindřich z Kladrub (Jindřich z Kladrub) vyznávají, že domluvili majetkové vypořádání Mikeše Divůčka z Kladrub nad Labem (Mikšem řečeným Divuoček z Kladerub) s jeho bratry Vaňkem (Vaňkem), Hynkem (Hynkem) a Lipoltem (Lipoltem).
- Vaněk z Kladrub?: N/A; N/A; ohlášeno přivěšení
- Hynek z Kladrub?: N/A; N/A; ohlášeno přivěšení
- Lipolt z Kladrub?: N/A; N/A; N/A
- Korček z Božce: N/A; N/A; ohlášeno přivěšení
- Hereš z Býchor: N/A; N/A; ohlášeno přivěšení
- Jindřich z Kladrub: N/A; N/A; ohlášeno přivěšení
Mikeš se psal podle Kladrub nad Labem, jak svědčí to, že se dohody účastnili šlechtici píšící se po nedalekých vsí Božce a Býchor na Kolínsku. Roku 1454 se v Kladrubech a Býchorech připomíná jiný ? Mikuláš Divůček (viz RTT II, s. 246 ). Mikeš Divůček se účastnil čáslavského sněmu, a zřejmě jde tedy o osobu odlišnou od Mikuláše Divůčka z Jemniště (srov. AČ III, s. 225-230, č. 25 ).
Přepis regestovaného dokumentu
Já Korček z Božec, Hereš z Býchor, Jindřich z Kladrub vyznáváme tiemto listem obecně všem, ktož jej čísti nebo čtúc slyšeti budú, že sme smluvili a smlúvu plnú učinili o rozdiely mezi Mikšem řečeným Divuoček z Kladerub a s jeho bratří s Vaňkem, Hynkem a s Lipoltem úplně a docela, nic mezi nimi nepozuostavujíc, tak že dříve řečený Mikeš Divuoček odbyl a dosti učinil svým bratřím napřed jmenovaným za jich diely; a oni bratřie jeho napřed psaní tu smlúvu, kterúž sme vypověděli mezi nimi a bratrem jich, dobrovolně a s dobrým rozmyslem přijěli jsú, tak že Mikše Divóčka bratra svého ani jeho dědicuov i budúcích nemají ani budú moci z ničehož kdy upomienati, neb sě jim jest od něho dosti stalo. A toho na svědomie a lepšie jistotu my svrchu jmenovaní Vaněk, Hynek a Lipolt jistci pečeti naše vlastnie s dobrú naší volí k tomuto listu jsme přivěsili. A prosili sme slovutných panoší Kořečka z Božěc, Herše z Býchor, Jindřicha z Kladerub, smlúvcí našich, aby podle nás své pečeti přivěsili k tomuto listu. Jenž jest psán a dán léta po narozenie syna božieho tisícieho čtyřstého čtyřmezdcítmého léta, první neděli u postě 12. března .