Bratři IDPetr (Petr) a IDJan ze IDSvojšína a na IDOrlíku (Jan bratřie z Svojšína seděním na Orlíku) uzavírají pravé křesťanské příměří (v pravé a křesťanské přímiřie) s IDOldřichem II. z IDRožmberka (Oldřichem z Rozmberga), jeho panoši, služebníky a poddanými až do nejbližšího svátku svatého Jiří (až do svatého Jiřie najprv příštieho) 23. dubna. Výpověď příměří je ustanovena na 4 týdny (čtyři neděle napřed) a výpověď má být doručena na IDHelfenburk u Bavorova (na Hylfmburg). Podobně je stanovena výpověď služebníku na týden (týden napřed). Zavazují se k opravě porušeného příměří do 2 týdnů (ve dvú nedělí) či 4 týdnů (v druhú dvú nedělí) podle výroku rozhodců ve IDStrakonicích (do Strakonic) pod ztrátou cti a pokutou 2000 kop grošů (dva tisíce kop grošov dobrých střiebrných rázu pražského), kterou složí do 4 týdnů (ve čtyřech nedělech) hotovými penězi nebo jiným odpovídajícím způsobem. Obě strany mají umožnit zásobování za stanovených podmínek. Opravci: IDČejchan z IDHeroltic (Cejchana z Heroltic) a IDSmil ze IDŽihobec (Smila z Zihobec), nejvyšší opravce: IDVáclav z IDMichalovic a na IDStrakonicích (Václava z Michalovic seděním na Strakonicích), IDMikuláš z IDLandštejna a IDBorotína na IDStřele (Mikuláš z Střely) nebo IDMenhart z IDHradce na IDVelharticích (Menhart z Vilhartic odjinud z Hradce). Rukojmí: IDHynek z IDKalenic (Hynek z Kalenic), IDZdeněk Sladký z IDTouchovic (Zdeněk Sladký z Thauchovic), IDRacek Chlévec z IDMalšína (Racek Chlevec z Malsina), IDMareš z IDHolešic (Mareš z Holešic), IDPetr z IDČichalova (Petr z Čichalova), IDSmil z IDKřesic a v IDPoříči (Smil z Křešic seděním v Poříči), IDBožetěch z IDTelčovic (Božtěch z Telcovic), IDPřibík z IDPředbořic (Přibík z Předbořic), IDBeneš z IDMyslína na IDKúpí (Beneš z Myslína seděním v Kúpi), IDPetřík z IDChotěřiny (Petřík z Chotěřiny). Pokud ručitelé nezaplatí, zavazují se osobně nebo v zastoupení panoše nastoupit ležení v hospodě v IDČeském Krumlově (do Krumlova), nebo ve městě vzdáleného do 4 mil (ve čtyřech mílech vzdali neb blíže) v jeho okolí, jak jim IDOldřich určí.
- IDPetr ze IDSvojšína: sigillum petri de swoyssin (LOR I, s. 64, č. 90 ); černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDJan ze IDSvojšína: .sigillum.johannis.de.swoissyn; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDHynek z IDKalenic: ////kalenic; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDZdeněk Sladký z IDTouchovic: .s.sdeniek.z touchov; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDRacek Chlévec z IDMalšína: racie///de malsin.; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDMareš z IDHolešic: .marssik.d.holessic.; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDPetr z IDČichalova: .petri.de.czichalow; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDSmil z IDKřesic: s.smilonis.d.krziessic.; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDBožetěch z IDTelčovic: ///iech.d.telczow//; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDPřibík z IDPředbořic: s.przibiconis.przedborz.; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDBeneš z IDMyslína na IDKúpí: beness////lin; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDPetřík z IDChotěřiny: s///de chotirzin; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- Tomek 1879-IV, s. 421.
- Tomek 1899-IV, s. 417.
- Hroch 1921, s. 7.
- Miler 1982, s. 269.
- Šmahel 1987, s. 75.
- Šmahel 1990, s. 447, 474, pozn. 164.
- Maur 1994, s. 39.
- Šmahel 2001, s. 232.
- Kubíková 2004, s. 157, pozn. 70.
- Velímský 2013, s. 118.
- Elbel 2019b, s. 278, pozn. 64.
Přestože král IDZikmund napomínal listem z 23. října 1426 IDOldřicha z IDRožmberka, aby neuzavíral příměří s jeho nepřáteli, ale naopak spojil síly s pány, rytíři a panoši jeho strany ( regest), učinil IDOldřich z IDRožmberka opačné rozhodnutí a na základě několika smluv navázal během následujících několika týdnů smír s předáky píseckého kraje. Dne 11. listopadu 1426 vstoupil v příměří s IDTáborem a IDPískem ( regest) a se IDSušicí ( regest). Stejně, či velmi podobně formulovaná příměří poté uzavřel IDOldřich 12. listopadu s IDPrachaticemi, 25. listopadu s IDPetrem a IDJanem ze IDSvojšína a na IDOrlíku ( regest) a 8. prosince s IDPřibíkem z IDKlenového ( regest). Dočasné příměří uzavřel IDOldřich z IDRožmberka také s IDJanem Smilem z IDKřemže ( regest). Časově omezené příměří uzavřel IDOldřich 30. listopadu 1428 s tábority ( regest) a rovněž IDMikulášem z IDLamberka a IDJanem Kamarétem ze IDŽirovnice ( regest).
Petr a Jan bratřie z Svojšína seděním na Orlíku vyznáváme tiemto listem obecně přede všemi, ktož jej uzří nebo čtúce slyšeti budú, že jsme vstúpili a mocí listu tohoto vstupujem v pravé a křesťanské přímiřie s urozeným pánem, panem Oldřichem z Rozmberga i s jeho se všemi panošemi, služebníky i poddanými, od dánie tohoto listu až do svatého Jiřie najprv příštieho s úmluvami vdolepsanými: Najprv, že lidi, kteréž jsme s obú stranú drželi prvé, též držeti máme, jakož i prvé z obú stranú. Také jestliže by sě co příhodně a bezelstně v tom přímiří nadepsaném panu Oldřichovi od nás neb od našich anebo z našich posádek kterakkoli stalo, tehdy když bychme svrchu psaným panem Oldřichem obesláni byli, máme i slibujem ihned sami po tom obesláni opraviti. A jestliže bychme toho neučinili, tehdy po druhém napomenutí neb obeslání věřičlieho našeho svrchu psaného máme mezi sebú opravce vydané slovutné panošie Cejchana z Heroltic s našie strany a Smila z Zihobec s druhé strany. Pakli by které strana opravce svého již jmenovaného nemohla mieti, ale miesto toho bude moci sobě jiného voliti a na miesto určené do Strakonic mocně vydati a postaviti. Pakli by sě ta dva s obú stranú vydaná v čem dělila a ve dvú nedělí opraviti nekázali, tehdy v druhú dvú nedělí mají vznésti na urozeného pana Václava z Michalovic seděním na Strakonicích sami osobně nebo listem společně a jednostajně, jakožto nanajvyššieho a mocně svoleného opravci. Pakli by svrchu psaný pan Václav toho konati nemohl pro které své záštie, buď to pro smrt, jehož Bože ostřež, nebo pro nemoc, nebo pro kterúžkoliv věc, ale buď jiní pan Mikuláš z Střely nebo pan Menhart z Vilhartic odjinud z Hradce volen s obú stranú za najvyššieho a mocného opravci, po kteréhožto opravcích vydaných rozkázání nebo opravce toho nanž bychom se svolili a jej mezi sebú jednostajně vydali nálezu, slibujem a máme to všecko, což by nalezl vypověděl a rozkázal aneb nalezli, vypověděli a rozkázali učiniti beze všieho prodleně dalšieho a opravce i ti, ktož by k tomu roku jeti měli, kolikrátž by třeba bylo řádným geljtem, buďte glejtováni beze lsti s obú stranú. Pakli bychme toho neučinili, tehdy sě známe, že jsme napřed čest a věrú svú křesťanskú ztratili a dva tisíce kop grošov dobrých střiebrných rázu pražského základu propadli věřiteli našemu svrchu psanému, kterýžto základ propadeny ve čtyřech nedělech od svrchu psaného pana Václava z Michalovic, nebo jiného opravce najvyšieho s obú stranú svoleného vypovědí slibujem a máme plniti věřiteli našemu svrchu psanému hotovými penězi, koňmi, střiebrem, oděním neb jiným základy hodnými tak, aby za svrchu psané penieze dosti bylo. Také když bychme polem táhli přes svrchu psaného věřitele našeho zbožie, neb jeho holdy, tehda což by od jiedla, od pitie, neb koňom obroku vzato bylo, to nemá přímiří nahoře psanému škodno býti. A jestliže by nám sě v tom přimiří dále po svatém Jiřie státi nezdálo, tehdy máme čtyři neděle napřed dáti věděti listem neb po rytieřském člověku svrchu psanému věřiteli našemu na Hylfmburg, kteréžto přímiřie my Petr a Jan bratřie svrchu psaní se všemi panošemi a služebníky svými máme a slibujem pode ctí a pod věrú svú křesťanskú zdržeti a zachovati věrně, ctně a křesťansky beze všie zlé lsti a přerušenie všelikterakého. Pakli bychme toho přímiřie tak, jakž svrchu psáno stojí nezdrželi a na nás to opravce mezi námi vydáni s ubrmanem najvyšším jednostajně vyznali, tehdy jsme napřed svú čest a věrú ztratili i základ nadepsaný věřiteli našemu svrchu psanému propadli, kterýžto základ propadený plniti slibujem a máme obyčejem nahoře psaným věřiteli našemu svrchu psanému. Také jestliže by který služebník náš nechtěl s námi ostati, tehdy věřiteli našemu nadepsanému máme týden napřed dáti věděti a v tomtém dni nemá sě žádná škoda od něho státi věřiteli našemu svrchu psanému, a on také nemá na sě žádné péče mieti. A my Hynek z Kalenic, Zdeněk Sladký z Thauchovic, Racek Chlevec z Malsina, Mareš z Holešic, Petr z Čichalova, Smil z Křešic seděním v Poříči, Božtěch z Telcovic, Přibík z Předbořic, Beneš z Myslína seděním v Kúpi, Petřík z Chotěřiny rukojmie za svrchu psané jistce slibujem vedle nich a za ně pode dvěma tisícema kop grošov dobrých střiebrných rázu pražského, že to přímiří nadepsané mají zdržeti a zachovati věrně, ctně a křesťansky bez přerušenie všelikterakého svrchu psaný pan Petr a pan Jan bratřie z Svojšína i se všemi panošemi a služebníky svými i poddanými. Pakli by nezdrželi tak, jakž svrchu psáno stojí, jehož Bože ostřež, tehdy jistci nadepsaní propadli sú čest a věrú svú. A my dva tisíce kop grošov základu svrchu psaného věřiteli našemu nadepsanému, a ten plniti slibujem listovým právem ve čtyřech nedělech po ubrmanském vypovědění a roznání. Pakli bychme toho neučinili, tehdy kterýchž šest z nás svrchu psaných rukojmí od věřitele našeho svrchu psaného napomenutú budem, ihned na zajtřie máme vlehnuti do města do Krumlova neb do jiného města od Krumlova, ve čtyřech mílech vzdali neb blíže, kdež by nám ukázáno a jmenováno bylo, tu máme vjěti a vléci v dom ctného hospodáře a tu ležeti a tráviti vedle řádu a obyčeje země české aneb každý z nás bude moci miesto sebe panoší řádu rytieřského v témž poctě v to leženie postaviti a vložiti, a tu pravé a obyčejné leženie držeti máme a základ plniti listovým právem obyčejným, jakž nynie v této zemi řád právo a obyčej běží listov obecných, a k tomu ležení máme bezpečně glejtováni býti přijieti i odjieti. A tomu na svědomie a pro lepšie jistotu pečeti své vlastnie s naší dobrú volí vědomím i s přiznáním k tomuto listu jsme přivěsili. Jenž jest dán léta od narozenie syna Božieho tisícieho čtyřského dvutcátého devátého, tu sobotu na Nové léto.