IDJan z IDKřemže a IDHusi (Jan z Kremže odjinud s Hussi) se zavazuje ve svém sporu s IDKunátem ze IDSulevic na IDVimperku (Cunátem z Sulewicz seděním na Vintrberczie) o lesy, meze, poddané a další sporné věci (o lesy, mezě dědiné neb lesnie, o lidi i o všecky věci nesnadné, kteréž jsú sě mezi námi znietřily nebo kterakkoli vzešly) uposlechnout rozhodčího výroku IDJana Roubíka z IDHabří (Jana Rúbíka z Habrzie) a IDRacka z IDDrahonic (Raczka z Drahonicz) a dalších dvou rozhodčích zvolených druhou stranou. Rukojmí IDJan Stebňák ze IDSkryjí (Jan řečený Stebnyak ze Skryji), IDBožetěch ze IDČkyně na IDŽarovné (Božtyech ze Czkyň seděním v Žárowné), IDPřibík ze IDLhoty (Przibík ze Lhoty) a IDBohuslav z IDProtivce (Bohuslaw z Protiwczie) se zavazují, že IDJan výpověď dodrží pod peněžitou zárukou 500 kop grošů pražských (pěti set kop grošěv dobrých střiebrných rázu pražského), který by propadl IDKunátovi. Pokud to neučiní, zavazují se na vyzvání nastoupit ležení v kterémkoliv místě IDČeského království (v czeské zemi), jak jim věřitel určí. Kdokoliv bude disponovat tímto listem s vědomím věřitele, má stejná práva jako on sám.
- IDJan Stebňák ze IDSkryjí (Jan řečený Stebnyak ze Skryji)
- IDBožetěch ze IDČkyně (Božtyech ze Czkyň seděním v Žárowné)
- IDPřibík ze IDLhoty (Przibík ze Lhoty)
- IDBohuslav z IDProtivce (Bohuslaw z Protiwczie)
- IDJan z IDKřemže: N/A; N/A; přivěšená na pergamenovém proužku (ztracena)
- IDJan Stebňák ze IDSkryjí: N/A; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDBožetěch ze IDČkyně: N/A; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDPřibík ze IDLhoty: N/A; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDBohuslav z IDProtivce: N/A; N/A; přivěšená na pergamenovém proužku (ztracena)
- Na rubu: Compromis brieff anno 1422.
- Na rubu (20. století): Sbírka listin 127 A II.
- A: NA ČR Praha; ČGL; inv. č. 189; sign. L II 127
- B: ANM Praha; Sbírka C ‒ Muzejní diplomatář; sub dato
- C: ANM Praha; Sbírka C ‒ Muzejní diplomatář; sub dato
- A: https://www.monasterium.net/mom/CZ-NA/CGL/189/charter
- B: N/A
- C: N/A
- Teplý 1909, s. 213.
- Šimůnek 1997/1998, s. ?
- Jánský 2001-I, s. 152.
- Kubíková 2010, s. ?
- Polách 2011, s. ?
- Čornej 2019, s. 339.
Datační formule neumožňuje bližší identifikaci sv. Sixta; pokud šlo o sedmého papeže sv. Sixta I, svátek připadá na 6. dubna, v případě mohlo jít o čtyřiadvacátého papeže sv. Sixta II, jehož svátek byl slaven 6. srpna.
Já Jan z Kremže odjinud s Hussi vyznávám tiemto listem všem, ktož jej uzřie nebo čtúc slyšeti budú, že stúpil sem i mocně přicháziem o všecky přě, róznicě i nesnázě, kteréž jsú mezi mnú neb mými z jedné strany a mezi Cunátem z Sulewicz seděním na Vintrberczie neb jeho z druhé strany o lesy, mezě dědiné neb lesnie, o lidi i o všecky věci nesnadné, kteréž jsú sě mezi námi znietřily nebo kterakkoli vzešly, o něžto sama mezi sebú uhoditi nemóževa, na Jana Rúbíka z Habrzie a na Raczka z Drahonicz jakožto na mocné ubrmany z své strany, aby ti slovutní měli moc, přijmúc k sobě druhá dva s jeho strany nás přěslyšeti i rozvážiec našě přě vypovědieti, smluviti i mezi námi konečně vyřéci. A já na jich vyřčení i výpovědi mám a slibuji přěstati a přijieti i skutečně zdržěti pode ctí a pod věrú. A my Jan řečený Stebnyak ze Skryji, Božtyech ze Czkyň seděním v Žárowné, Przibík ze Lhoty a Bohuslaw z Protiwczie, rukojmie svrchu psaného Jana z Krzemžie i zaň, slibujem, že vyrčenie i výpověď všech pří i neznází i smluv těch ubrmanóv tuto psaných svrchu psaný pan Jan z Krzemže i jeho přijieti má i jeho mají, a to pod základem pěti set kop grošěv dobrých střiebrných rázu pražského. Pakli by zdržěti nechtěl neb jeho a ubrmanie napřed psaný jednostajně základ vyznali na nás, tehdy sme propadli pět set kop grošěv základu a ty slibujem plniti pánu Cunathowi pode ctí a pod věrú listovým právem pod ležením, kdežkoli bude nám ukázáno v czeské zemi. A ktož by tento list měl s jeho dobrú vólí, ten má též právo i moc nás upomínati základu vyznaného a po vypovědi a vyřčení ubrmanóv, když by Jan skutečně přijal a držal, tehdy list tento moci žádné nemá, ale vrácen a umořen má býti a na svědomie toho všeho i lepší jistost své sme pečeti přivěsili k tomuto listu s naší dobrú vólí i s přiznaním. Jenž jest dán na Hussi léta od narozenie Syna Božieho tisíc čtyři sta dvamezcietmého léta, den svatého Sixta.