IDCtibor z IDCimburka (Stibor z Czimburka, pán a dědic Jiczinsky) potvrzuje IDPetra Schademhausa (Petr Schademhauz), jeho ženu, děti a budoucí potomky na dědičné rychtě v IDŠanově (rychtářstvie schanowské), kterou mu byl daroval IDJan z IDCimburka (pana Janka) se vším příslušenstvím, přidává k tomu pozemek na levé straně potoka poblíž vsi IDKunvaldu (kút níže vsi Kunwalda na levej straně potoka), sousedící s polem IDHanse Golda (Hanns Goldowy), a uděluje mu výsady svobodné pastvy ovcí, lovu zajíců, lišek a vlků (svobodné pastvy ovec bezpříkazí, hony zajiece, lisie a vlci), začež si vymiňuje ročně jednu hřivnu (hřivnu na každý rok), splatnou z poloviny na svatého Jiří (na svatý Jirzie puol hřivny) 23. dubnu a z poloviny na svatého Václava (na svatý Waczlaw puol hřivny) 28. září. Od ostatních dávek, poplatků a robot jej však osvobozuje.
- IDCtibor z IDCimburka: N/A; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na hedvábných nitích
- město IDNový Jičín: N/A; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na hedvábných nitích
- A: MZA Brno; E 04 Augustiniáni v Brně; inv. č. 113; sign. 41:V.14
- B: MZA Brno; G 02 Nová sbírka; sign. 500/1
Ve jméno buožie amen. Křehkost lidská a nepamětlivost lidom paměť odjímá a věci, kteréž pod časem jednaný budú, s časem pomíjejí, i jest potřebie, aby listy a dobrým svědomím utvrzený byly, protož my, Stibor z Czimburka, pán a dědic Jiczinsky, vyznáváme tiemto listem přede všemi nynějšími i budúcími, že jest před nás přišel osobně poctivý muž Petr Schademhauz, náš věrný milý, a prosil nás prosbú velmi snažnú, abychom jemu list, kterýž měl od pana Janka dobrej paměti na rychtářstvie schanowské, níže města Jicžina, obnovili a potvrdili vedle těch úmluv, kteréž jest s námi učinil, a my jsúc prosbě jeho příchylný s dobrým rozmyslem a s radú služebníkuov našich věrných milých, zvolili sme jemu list obnoviti a jeho potvrditi jemu, ženě jeho i dětom jejich a budúcím potomkom, an svobodný tu v Schanowie, kterýž prvé k rychtářstvie příslušel s jeho příslušenstvím, v těch hranicech a mezách, jakož odstarodávna vysazen jest, ten lán a vyklučován jim davajíce, a k tomu ten požár, jakožto rychtařstvie na něm někdy ustaveno bylo, k tomu také jemu, Petrowy Schademhauzowi, ženě jeho i jejich děťom a budúcním potomkom přidáváme k svrchu psanému lánu ten kút níže vsi Kunwalda na levej straně potoka vedle Hanns Goldowy role ku pravému dědictvie, a z naší zvlášcí milosti přidáváme jemu Schademhauzowi, ženě i dětom jeho a budúcím potomkom jejich svobodné pastvy ovec bez příkazy, hony zajiece, lisie a vlci jim přidáváme s svrchu psanými věcmi a kusy ku pravému dědictvie, k jměnie, k drženie, ku požívánie i k užívánie. Také to budú moci prodati, zastaviti i zaměniti, a s tým své lepší učiniti, s týmž svobodami jakož jim od nás zapsány jsú. Také žádnému právu ve vsi v Ssanowie nebudú poddáni, aniž s obcí budú měti cso sic činiti, než měli by s nimi kdo oč činiti, majie před nás aneb před našeho úředníka připraviti, a z tej milosti a dobrej vuole, kterúž jsme jim učinili a vkázali, budú dlužni nám, erbom našim i budúcím potomkom, pánom Jičinským svrchu psaný Petr Schademhauz, žena i děti jeho a budúcí potomci jejich vydávati hřivnu na každý rok a rozdílně, totiž na svatý Jirzie puol hřivny a na svatý Waczlaw puol hřivny, jiných všech podávek, poplatkuov i robot mají prázdni býti a my, erbové naši i budúcé potomci, páni Jiczinssczy slibujem naší dobrú vieru jim na tom nepřekážeti, ani v to, kterým obyčejem sahati. Na pevnost toho svú jsme vlastní pečeť přivěsili k tomuto listu a připosili jsme měščan města našeho Jiczyna, že jsu pečeť svú měsckú podle nás na svědomie přivěsili k tomuto listu. Jenž jest dán a psán Jiczynie den svatého Jirzie léta od narozenie syna buožího tisíc čtyřista třidcátého a pátého léta.