IDProkop Holý předkládá králi IDZikmundovi podmínky, za nichž jsou táborité ochotni jednat s budoucím koncilem:
Předně (Inprimis) požaduje, aby byl koncil v IDBasileji (concilium in Basilia) skutečně všeobecný a byl svobodně přístupný všem, kdo se počítá mezi křesťany.
Dále (Secundo), aby osoba jakéhokoli stavu a důstojnosti, která před svoláním koncilu vystupovala proti některé ze stran či království (regna), neměla na koncilu moc protistranu odsuzovat. Naopak, všichni by měli vyslechnout, kdo co chtěl říci, a pokud by to bylo vhodné, měli to, co by si žádalo reformu, svorně napravit.
Dále (Tercio), v záležitostech víry nepadne žádný konečný výrok, který nelze účinně vyvodit z Písma (ex scriptura sacra) či výroku svatých doktorů, kteří se v něm nevyhnutelně zakládají.
Dále (Quarto), žádá osobní účast IDkrále Zikmunda (rex) na koncilu, ale tak, aby měl spolu s pány moc zakázat neoprávněné urážky, všechny nevhodné drzosti a všechno zlé proti Bohu (deum) a aby nedopustil nespravedlnost.
Dále (Quinto), aby světské i duchovní osoby beze vší lsti učinili úplnou záruku bezpečnosti, přičemž její znění bude ve vhodný čas předloženo českou stranou IDkráli.
Konečně (Sexto), bude-li možné účinně vyvodit výrok z Písma či výroku svatých doktorů, kteří se v něm nevyhnutelně zakládají, pak to mají bez odporu pokorně přijmout.
- Uprostřed nad textem: Articulu tractati cum rege in Posonio per Taboritas anno eiusdem (sic) mense Julii.
- A: N/A
- B: MZK; Sbírka rukopisů; sign. Mk 111; fol. 164v‒165r.
- C: MZA; fond G 12; Cerroniho sbírka II; sign. 265 f 11; fol. 17‒18; aktuální uložení neověřeno.
- D: ANM Praha; Sbírka C ‒ Muzejní diplomatář; sub dato.
- Palacký 1951, s. 89‒91.
- Tomek 1879-IV, s. 423‒426.
- Tomek 1899-IV, s. 419‒422.
- Anděl 1961, s. 69.
- Bartoš 1966, s. 53.
- Macek 1971, s. 189‒207.
- Molnár 1982a, s. 27.
- Kavka 1985, s. 92‒97.
- Šmahel 1993-III, s. 209‒214.
- Kavka 1998, s. 158‒162.
- Čornej 2000, s. 507‒510.
- Šmahel 2002-II, s. 1452‒1460.
- Coufal 2012, s. 237‒240.