IDBláha řečený Milec z IDMikol (Blaha rzieczeny Milecz z Mikoluow) vyznává, že prodal IDŠimkovi z IDHradiště (Ssymkowi z Hradisstie) a jeho dědicům dvůr v IDMikolech (Mikoluow), který dříve koupil od strýce IDJana Kučery z IDMikol (Jana rzieczeneho Kuczera tudiez z Mikoluow), se vším právem a příslušenstvím za 30 kop grošů pražských; slibuje tento dvůr osvobodit od všech poplatků a platů; jestliže by výše řečené statky nemohl osvobodit, slibuje pod svou vírou a ctí, že IDŠimkovi navrátí peníze i s případnou škodou z prodlení; pokud tak neučíní, zavazuje se k ležení v městě IDKaplice (Kaplicze), kde setrvá do doby, než dojde ke splnění výše sjednaného.
- IDJan Drochovec ze IDStříteže (Jana rzeczeneho Drochowecz z Trzietezie)
- IDJan z IDPořešína (Jana z Porziessyna)
- IDZikmund z IDPořešína (Zygmynda z Porziessyna)
- IDBláha Milec z IDMikol: S. Bla.... d. Mykulowicz [dle Klimesch 1889, s. 79, č. 145 ]; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená
- IDJan Drochovec ze IDStříteže: N/A; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená, poškozena
- IDJan z IDPořešína: S. Johan. d. Porzesin. [dle Klimesch 1889, s. 79, č. 145 ]; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená
- IDZikmund z IDPořešína: N/A; N/A; přivěšená, ztracena
- A: SOA Třeboň; Vs. Rožmberk; sign. 14; aktuální uložení neověřeno
Ja Blaha, rzieczeny Milecz z Mikoluow, wyznawam tiemto listem przede wssemi, ktoz gey czysti budu neb cztucz vslyssie, ze gsem s dobrym rozmyslem y s przatelsku radu prodal dwuor v Mikoluow, kteryzt gsem drziel, y s tiem se wssym, czoz gsem kupil a drziel od strycze sweho Jana, rzieczeneho Kuczera tudiez z Mikoluow, ku prawemv diedicztwi Ssymkowi z Hradisstie y geho buduczym se wssym prawem y s panstwim, s lukami, s diedinami, s mezmi, s czestami, s lesy, s potoky y s tiem se wssym, czoz k tomv dworu przislussie, nicz sobie na tom nezuostawuge nizadnym prawem ani mym buduczym, za trzidczeti kop krossuow razu Prazskeho, kterez gsem od nyeho wzal peniezmi hotowymi bez zmatku. A ten dwor drziewe psany gemv wyswoboditi slibugi przed kazdym zywym czlowiekem, przed syrotky, przed wieny, przed zapisy zydowskymi nebo krziestianskymi y przied tiemi wssemi, ktozby nan sahl kterym prawem duchownim nebo swietczkym, ku prawemv diedicztwi beze wssech platuow, tak iakoz obyczeyg a prawo Czeska zemie gma. A gestly ze bych toho wsseho wyswoboditi nemohl, czoz gest swrchupsano, drziewerzieczenemv Ssymkowi y geho buduczym, tehdy slybugi pode czti a pod wieru, ty penieze hlawne od drziewerzieczeneho Ssymka wzate zase nawratiti a wyplnyti se wssemi sskodami, kterezby wzel pro me nesplnyenie, a dobrymi swiedomymi vkazane. Pakli bych toho wsseho nevkazal a nevczynyl, czoz gest swrchupsano, drzewepsanemv Ssymkowi,gehoz bozie neday, tehdy mam a slibugi pode czti a pod wieru wgiti a wnyknvti w lezenie Czeske zemye obyczeyne na swu sskodu do miesta do Kaplicze k pocztiwemv hospodarzi, tu kdezby my bylo od mych wierziteluow vkazano, a odtud na nyzadne prawo any potrziebu wychazeti nemam, lecz bych to wsse splnyl, czoz swrchupsano stogi. A toho wsseho na potwrzenie a pewnost prosyl sem slowutnych panossy Jana, rzeczeneho Drochowecz z Trzietezie, Jana z Porziessyna a Zygmynda z Porziessyna, ze gsu na swiedomye tiech wssech swrchupsanych wieczy wedle mne swe peczeti prziwiesyli gsu k tomuto listu. Genz gest dan leta od narozenie syna bozieho tisiczieho cztyrsteho trzydczateho prwnyeho, ten patek przed swatym Gyrzi muczedlnyka bozieho (sic).
Original auf Pergament im gräfl. Buquoy’schen Archive zu Gratzen, mit drei an pergamenen Presseln hängenden Siegeln von schwarzem Wachs auf Unterlagen von gewöhnlichem Wachs. Das vierte Siegel fehlt. a) Im Mittelfelde ein Schild mit einem Kamme, dessen fünf Zähne nach oben gerichtet sind. „S. Bla.... d. Mykulowicz“. — b) Schlecht abgedruckt. Zu erkennen ist nur noch ein Vierpass, darin ein Schild und über diesem ein Helm. — c) In einem Vierpass ein schief liegender Schild mit einem von rechts unten nach links oben gerichteten Pfeile; über dem Schilde befindet sich ein Helm mit einem Fluge. „S. Johan. d. Porzesin.“