Kníže IDZikmund Korybutovič (Zigmund Boží milostí et cetera) vyznává, že za sebe i za pražany (pány Pražany), pány, rytíře, panoše, města i obce své strany (pány, rytíři, panošemi, městy a obcemi k zákonu Božímu a nám příchylnými) ve sporu, který vede s IDJanem Roháčem z IDDubé (Janem Roháčem z Dubé), IDAlešem ze IDŽeberka (Alšem z Žeberga), IDJanem Hvězdou z IDVícemilic (Jankem Hvězdou z Viecemelic) a IDKunešem z IDBělovic (Kunšem z Bělovic), i dalšími tábority a orebity (i jinými pány, rytíři, panošemi, městy i obcemi Táborskými i Orebskými jim příchylnými), zplnomocňuje zvolenou rozhodčí komisi: IDBohuslava ze IDŠvamberka (Bohuslava z Švamberga), IDMikeše Kozí Hlavu z IDPnětluk (Mikše Kozíhlavu z Pnětluk), IDViléma z IDPostupic (Viléma z Postupic), IDZbyňka z IDBuchova (Zbyňka z Buchova), IDJana ze IDSmiřic (Jana z Smiřic), IDŠimona od IDBílého lva (Šimona od bílého lva), IDMatěje Laudu z IDChlumčan (Matyáše z Chlumčan), IDJíru knihaře z IDNového Města pražského (Jíry knihaře z Nového Města), IDJana Rečka (Jana Réčka), IDVáclava Temlíka ze IDŽatce (Václava temlíka z Žatče), IDMikuláše z IDPadařova (Mikuláše z Padařova) a IDKristiána z IDLoun (Křišťana z Loun), a slibuje spolu se svými pod pokutou 50000 kop grošů pražských (pod základem Lte tisíc kop grošů dobrých stříbrných rázu pražského) poslechnout a ve všem zachovat jednohlasný výrok uvedené komise za podmínek, které jsou uvedeny v hlavním listu.1
1:K tomu viz regest.
- Dobiáš 1933, s. 341.
- Dobiáš 1936, s. 53.
- Vermouzek 1962, s. 167‒168.
- Bartoš 1965, s. 210, pozn. 30.
- Boubín 1982, s. 223.
- Šmahel 1987, s. 30.
- Grygiel 1990, s. 19, pozn. 58.
- Šmahel 1990, s. 376‒377.
- Šmahel 1993-III, s. 170, 373‒374, pozn. 325
- Šmahel 2002-II, s. 1362‒1363.
- Čornej 2011, s. 112, pozn. 16.
- Bystřický 2013, s. 184‒185.
- Čornej 2019, s. 224, 697, pozn. 19.
My Zigmund Boží milostí et cetera vyznáváme tímto listem obecně všem, že jsme přišli a mocí tohoto listu přicházíme o všeckny nechuti, záští, kteráž jsou mezi námi a pány Pražany, pány, rytíři, panošemi, městy a obcemi k zákonu Božímu a nám příchylnými s strany jedné a mezi urozenými Janem Roháčem z Dubé, Alšem z Žeberga, Jankem Hvězdou z Viecemelic a Kunšem z Bělovic i jinými pány, rytíři, panošemi, městy i obcemi Táborskými i Orebskými jim příchylnými s strany druhé na ubrmany mocně s obou stranou vydané a mocně volené, na urozené a slovutné pana Bohuslava z Švamberga, pana Mikše Kozíhlavu z Pnětluk, Viléma z Postupic, Zbyňka z Buchova, Jana z Smiřic, Šimona od bílého lva, Matyáše z Chlumučan, Jíry knihaře z Nového Města, Jana Réčka, Václava Temlíka z Žatče, Mikuláše z Padařova a Křišťana z Loun, dávajíce jim plnou moc svou k tomu ubrmanství a slibujíce tímto listem svou dobrou knížetcí víru beze vší zlé lsti a pod základem Lte tisíc kop grošů dobrých stříbrných rázu pražského to zdržěti, splniti i učiniti, což ti svrchu psaní ubrmani za jeden člověk se smluvíce nám rozkazují a svými listy s svými pečetmi visutými nám vydadí a ty rukojmě v hlavním listu položené pražském a k slibu námi i Pražany prošené vypraviti a ctně a šlechetně beze vší jich škody vyvaditi. A tomu na svědomí a potvrzení pečet naše s naším vědomím a dobrou volí k tomuto listu jest přivěšená, jenž jest dán léta od narození Syna Božího MCCCCXXV, v tu středu u vigilií Všech svatých Božích.