IDJan Žižka z IDTrocnova (Žižka), IDChval Řepický z IDMachovic (Chval), IDZbyněk Buchovec z IDBuchova (Buchovec) a další správci táboritů informují souvěrce, že za sebe a za IDTábor (Táborskými), IDDomažlice (Domažlice), IDKlatovy (Klatovy), IDSušice (Sušice), IDPísek (Piesek) a další pány, rytíře, panoše a obce (i jiní páni, rytieři, panošě i jiné obce), IDPrachatice (Prachatice) a IDHoražďovice (Horažděvice) přijali IDlitevského knížete Zikmunda Korybutoviče (kněze milost) za pomocníka a nejvyššího správce (za pomocníka a za zprávci najvyššieho) IDČeského království (této země). Slibují, že knížete budou poslouchat ve všech řádných záležitostech a současně, odkazujíce na křesťanskou povinnost odpouštět: „A odpusť nám naše viny, jako i my jsme odpustili těm, kdo se provinili proti nám“ (Odpusť nám naše viny, jakožť i my odpúštieme) Mt 6, 12, vyzývají členy svého uskupení i další obyvatele země, včetně IDPrahy, k překonání nesvárů a k vzájemnému odpuštění. Upozorňují, že proti tomu, kdo by se vůči knížeti nepřátelsky vymezil, zakročí společnými silami, jako proti rušiteli smíru a stability. Konečně vybízí, aby své spory řešili bez násilí a srocování před představiteli měst.
- AČ III, s. 239‒240, č. 30 .
- Palacký 1850, s. 489‒490.
- Zap 1868, s. 204.
- Zap 1868b, s. 973.
- Čelakovský 1872, s. 99‒100, č. 2.
- Lacina 1894, s. 971‒972.
- Toman 1893, s. 11‒12, č. 11.
- Chalupný 1924, s. 66‒67.
- Obrátil 1924, s. 58, č. 6.
- Toman – Bartoš 1924, s. 69‒70, č. 5 .
- Urbánek 1924a, s. 71‒72.
- Bartoš – Moravec 1935, s. 31‒32.
- Škorpil – Pachta 1946, s. 113, č. 5 .
- Cihlářová-Kolářová ‒ Daňhelka 1949, s. 191.
- Václavek 1949, s. 48‒49, č. 3.
- Macek 1951, s. 147, č. 41 .
- Svejkovský 1952, s. 15, č. 5 .
- Šlajer 1963, s. 114‒115.
- Šmahel 1969, s. 225, č. 6.
- Veselský 2008, s. 46.
- Tomek 1879-IV, s. 250‒251.
- Toman 1893, s. 29, 64, 91.
- Goll 1897, s. 170.
- Toman 1898, s. 92.
- Tomek 1899-IV, s. 247.
- Prokeš 1920, s. 94.
- Urbánek 1924, s. 131.
- Urbánek 1925, s. 240.
- Vančura 1927, s. 175.
- Pekař 1928-II, s. 166‒168.
- Pekař 1930-III, s. 158‒163.
- Krofta 1936, s. 43.
- Hrejsa 1947–1948, s. 190.
- Macek 1955-II, s. 246.
- Bartoš 1957, s. 55.
- Bartoš 1959, s. 188.
- Bartoš 1966, s. 173.
- Spunar 1974, s. 47.
- Šmahel 1987, s. 20.
- Grygiel 1988, s. 65.
- Šmahel a kol. 1988, s. 342.
- Grygiel 1990, s. 12.
- Šmahel 1993-III, s. 124‒125, 360, pozn. 242.
- Čornej 2000, s. 317.
- Šmahel 2001, s. 180.
- Šmahel 2002-II, s. 1262‒1263.
- Jurok 2007, s. 216.
- Čornej 2015, s. 100.
- Čornej 2019, s. 469‒471.
Ve čtvrtek po svaté trojici bratr Žižka, Chval, Buchovec i jiní správce lidu táborského obyčejem dolepsaným kněze milost jsú přijeli.
S boží pomocí, amen! Račtež slyšeti, páni a bratřie, že my s bratřími Táborskými, Domažlice, Klatovy, Sušice, Piesek i jiní páni, rytieři, panošě i jiné obce, Prachatice a Horažděvice, kteréžto dobrovolně k nám hledie, ke mně, k Chvalovi, k Buchovcovi, a nám sebe svěřili, kněze milost sme přijeli za pomocníka a za zprávci najvyššieho této země. I chcme Jeho Milosti rádi poslúchati, ve všech řádných věcech pomocni a radni býti věrně buohdá. I vás také prosíme všech, abyšte jeho milosti poslušni byli, jakož ste slíbili před Pánem Bohem. Dále také prosímeť vás, abyšte všichni vespolek po dnešní den věrně všecky nechuti, hněvy, kyselosti, kteréžto ste mezi sebú, jakž ste živi, od roka nebo nynie měli, konečně odpustili, tak abyšte mohli spravedlivě páteř pěti, a řkúce: „Odpusť nám naše viny, jakožť i my odpúštieme.“ A jestliže toho neučiníte, a budete chtieti které búře neb které lži a sváry, rotiece sě, mezi obcemi vésti po dnešní den, tehdy my s Boží pomocí, s kněze milostí, s pány konšely i jinými pány, rytieři, panošemi i se všemi věrnými obcemi chcme sě k tomu přičiniti a mstíti, buď ktož buď, ižádné osoby nevynímajíc. Slibujete-li nám toho pomocni býti? A ktož by měli s kým co činiti, buďto o zbožie nebo o jiné věci, abyšte bez rocenie, bez zbieranie byli před purkmistry, před konšely, a před rychtáři řádně každý s svú pří. A staršie své, jakožto purgmistry, konšely, obecné a rychtáře, aby v čest měli, a milovali sě za jeden člověk. A tak Pán Buoh bude s námi i jeho svatá milost a prospěch nám dá ke všemu dobrému. Et cetera.