IDJan Roháč z IDDubé (Johannes Rohacz de Duba), hejtman IDTáboru (capitaneus civitatis Hradisscztie dicta Tabor), purkmistr, konšelé i starší téhož města (magister civium, consules et seniores illius civitatis) a obec města IDPísku (communitas civitatum Piesk), IDPrachatic (Prachaticz), IDVodňan (Wodnyan), IDHradce nad Labem (Grecz Reginae supra Albeam), IDDvora (Dwor), IDJaroměře (Jaromirzicze), IDČáslavi (Czaslaw), IDNymburka (Nymburg), IDMladé Boleslavi (Boleslaw juveni), IDTřebíče (Trebicze), IDIvančic (Ewanczicz) a někteří podporovatelé (cum communitatibus nobis inclinatis sive adhaerentibus) oznamují všem, že bedlivě zaznamenávali i skutečně shledávali skrze časté výstrahy a mnohé svaté pravdy od přátel i od těch, kdo jsou na straně protivníka, že IDcísař Zikmund (imperator), úhlavní nepřítel božích pravd, se svými pomocníky nejen zjevnými, ale i utajenými lstivě, chytře a velmi úkladně se vynasnažili a na to vydali, jak by pod pěknými a úlisnými řečmi a návody je i všechny věrné od pravdy boží odtrhli, podvedli a konečně vyhubili, proto na svatého Tomáše (anno domini MCCCCXXXVo die sancti Thomae apostoli) 21. prosince 1434 ustanovili sněm v IDHradišti, řečeném IDTábor, aby se mohli vyvarovat s věrnými lsti, úkladů a nevěr a mohli se zachovat v božích pravdách se všemi věrnými. Na tomto sněmu se sjednotili na níže psaných artikulech:
Nejprve mezi sebou obnovili dřívější závazky všech věrných obcí ke čtyřem článkům (IV articulos) přijatým na počátku a řekli si, slíbili a rukou dáním slavně potvrdili, že si budou věrně pomáhat proti tomu IDcísaři i proti každému, kdo by je od toho dobrého svévolně utiskoval anebo utiskovati chtěl, a to až do ztráty zboží, statků i životů.
Potom vidouce, jak Pán Bůh (dominus deus) zvláště nyní každý hřích a neřád na zjevných nepřátelích božích pravd rozličně mstí, též na pokrytcích jakož i na nich samých, a chtíce se další pomsty vyvarovat a jeho hrozný hněv proti sobě odvrátit a ukončit, dohodli se a svolují se, aby na sobě i na jiných, což nejdále budou moci, potlačovali řádně s boží pomocí zjevné i tajné hříchy, a za ty, kterých se jim to nepodaří, se budou v každý čas věrně kát, a což nejvíce budou moci, mají odvrhnout všechnu pýchu a pokořit se před svatou tváří. A zvláště v očekávání toho, že je nyní postihnou těžké zkoušky, rozhodli se, aby se nejméně tento čas až do postu na každý týden jeden den kromě pátku postili a společně modlili.
Dále se svolili, jestliže by se která obec v sobě roztrhla anebo rozštěpila v roty, a sama se zkrotit a sjednotit nemohla, tehdy má ke svému upokojení a sjednocení přivolat k sobě jiné sousední obce, stojící s nimi v této svaté jednotě.
Také když by bylo na nějakém budoucím sněmu všech příchylných k zákonu božímu mluveno, zůstanou svorně, jak mají postupovat: zvláště aby na takových sněmech vystupovali společně a hlasovali svorně jakoby z jedné vůle a rady.
Konečně, když byli společně ještě na tom sněmu, tehdy od urozených statečných, slovutných moudrých a opatrných, a zvláště od IDVoka z IDHolštejna i jiných dobrých lidí z IDČech (de Boemia) i také z IDMoravy (Moravia) hned po poselství IDJakoubka z IDVřesovic (Jakubkone de Wrzesowicz capitaneo districtus Zacensis) a měst IDŽatce (Zacz), IDLoun (Luna), IDLitoměřic (Litomericz) a IDSlaného (Slaneho), skrze své posly i také listy vzkázali, že chtějí, na čem se tu společně ustanoví, věrně stát podle božích pravd při nich i jiných a statky i hrdly svými být jim nápomocni radou i skutky.
- A: N/A
- B: ÖNB Wien; Cod. 4704; fol. 254; aktuální uložení neověřeno.
- Tomek 1879-IV, s. 668‒669.
- Tomek 1899-IV, s. 666‒667.
- Bartoš 1966, s. 183‒185.
- Šmahel 1990, s. 480.
- Čornej 1992, s. 209‒210.
- Šmahel 1993-III, s. 301‒302.
- Čornej 2000, s. 622.
- Jánský 2001-II, s. 143.
- Šmahel 2002-III, s. 1652‒1653.