Kuneš (Cunczo), olomoucký biskup a administrátor pražského arcibiskupství ustanovuje Šimona z Nymburka (Simonem de Nymburga), doktora dekretů a Jana z Dubé (Johannem de Duba), kanovníky pražského kostela, generálními vikáři a oficiály pražského arcibiskupství v záležitosti spirituálií. Učinil tak poté, co se přesvědčil o jejich znalostech, obezřetnosti, poctivosti a píli. Uděluje jim plnou moc rozhodovat všechny církevní, profánní a trestní, světské záležitosti, manželské spory a záležitosti, které na základě práva, nebo zvyklostí patří před biskupský soud. Náleží jim tedy případy, které patří před nej a pražské biskupství a jeho úředníky, ať už jim budou předloženy prostřednictví odvolání (appellacionem), delegace (delegacionem), nebo jiným způsobem. Stížnosti, které náleží pražskému arcibiskupovi, mají vyslechnout, prověřit (examinandi), vyšetřit, rozhodnout a vynést předběžné, nebo konečné rozhodnutí, či jinak rozhodnout. Dává jim pravomoc vyhlašovat exkomunikaci, interdikt, sesazovat z úřadu a ukládat další tresty, rovněž s pomocí světského ramene a biskupovy jurisdikce. Mají vyšetřovat, napravovat a trestat nepravosti, zločiny a též herezy a delikty týkající se sňatků (contractus) a kleriků. Můžou sesazovat kleriky a laiky dle jejich vin napořád, nebo na určitou dobu, z beneficií a úřadů, nebo je překládat na jiné. Mohou zajímat provinilce a zločince, věznit je, karcerovat, podrobovat tortuře a trestat, a rovněž vězněné a karcerované propouštět a osvobozovat. Také smějí v míře, v jaké to přísluší dle práva, zvyku, nebo ze zvláštní milosti pražskému arcibiskupovi dispenzovat, zpovídat a udělovat rozhřešení od hříchů a to i v případech, které jsou zvláště vyhrazené biskupovi. Mohou ustanovovat a odvolávat zpovědníky, ustanovit jednoho nebo více zpovědníků s mocí udělovat rozhřešení v vyhrazených zvláštních případech. Mají očišťovat kostely a hřbitovy znesvěcené proléváním krve, nebo jiným způsobem, případně jejich očišťovaní nařizovat. Mohou svolávat synody a jiné konvokace a shromáždění a jménem a z moci biskupa se jich účastnit a vyhlašovat nařízení. Smějí udělovat absoluci od exkomunikace kvůli násilí na klericích nebo řeholnících a v ostatních případech, které náleží biskupovi. Smějí též přijímat zpět do církve heretiky a další kteří se odchýlili od od katolické víry a udělovat jim absoluci, v případě, že se tito budou chtít navrátit, odpřísáhnou předchozí mylná stanoviska a učiní další v těchto případech potřebné. Mohou udělovat osobám s kurátními beneficii, nebo s beneficii s povinností residence dispenzace od rezidence a osobního vykonávání správy. Rovněž smějí osobám, které chtějí dosáhnout vyšších svěcení, vydávat listiny se svolení, aby je mohli přijmout mimo diecézi. Mají přijímat a potvrzovat rezignace na kanovnická místa, prebendy, dignity a všechna kurátní i nekurátní beneficia podléhající biskupovi, nebo jiným patronum, rovněž tak přijímat prosté prezentace a prezentace z důvodu směny a ustanovovat presentované k zmíněným beneficiím. Mají rovněž přijímat přísahy v souvislosti s rezignacemi a dalšími úkony spojené s obsazováním beneficií. Mají vykonávat testamenty a poslední vůle. Mají přijímat papežské listiny s exspektancemi a jinými milostmi, nebo výnosy v právních záležitostech pro určité osoby a nařídit potřebné v souvislosti s nimi a vyjasnění záležitostí v nich obsažených a vykonat je.
Listinu zapsal do konfirmační knihy 9. dubna 1431 veřejný notář a písař vikářů Václav z Prahy (Wenceslaum de Praga) z nařízení vikářů in spiritualibus pražského arcibiskupství mistra Šimona z Nymburka a Jana z Dubé.
Littera d. Cunczonis, episcopi Olomucensis.
Cunczo, dei gracia episcopus Olomucensis, administrator archiepiscopatus eccl. Prag. in spiritualibus et temporalibus generalis, vniuersis et singulis Christi fidelibus litteras huiusmodi inspecturis salutem in Domino sempiternam. Congruum censemus et consonum racioni, vt incumbencia nobis onera, que personaliter subire nequimus, per viros ydoneos supportari et, quantum comode possumus, salubriter exerceri procuremus. Ex certa igitur nostra sciencia et spontanea voluntate omnibus melioribus modo, via, iure, causa, forma et ordine, quibus melius et efficacius possumus et debemus, citra tamen reuocacionem quorumcunque per nos hactenus ordinatorum vicariorum et officialium nostrorum, venerabiles et circumspectos viros dominos Simonem de Nymburga, decretorum doctorem, et Johannem de Duba, canonicos ecclesie Pragensis, absentes tamquam presentes et quemlibet eorum insolidum, de quorum sciencia, legalitate, circumspeccione, probitate, industria et experta diligencia singularem in Domino fiduciam obtinemus, nominamus, eligimus, facimus, creamus, constituimus ac tenore presencium solempniter ordinamus veros, certos, legittimos et indubitatos nostros et ecclesie Pragensis predicte eiusque curie officiales et in spiritualibus vicarios generales et speciales, ita tamen ut specialitas generalitati non deroget nec econtra, dantes et concedentes eisdem dominis Simoni et Johanni et cuilibet ex ipsis vicariis et officialibus nostris plenam, liberam et omnimodam potestatem ac mandatum speciale omnes et singulas causas, questiones et lites ecclesiasticas, prophanas, criminales, ciuiles et matrimoniales tam de iure quam de consuetudine ad nos et forum nostrum spectantes et quouis modo pertinentes, que ad nos et ecclesiam Pragepsem predictam ac officialatus eius curiam tam per appellacionem seu delegacionem quam alias qualitercunque delate sunt, quasque deferri continget quomodolibet in futurum, ac querelas quorumcunque nostrorum et dicte Pragensis ecclesie subditorum, ecclesiasticorum et secularium, tam ex officio quam eciam ad parcium instanciam audiendi, examinandi, cognoscendi, decidendi ac per sentencie seu sentenciarum interlocutoriarum et diffinitiuarum prolacionem et alias, prout rei qualitas poposcerit, fine debito terminandi, processus quoscunque ac moniciones et mandata, quouis modo necessaria faciendi et decernendi, excommuniacionis quoque, suspensionis a diuinis, interdicti et alias sentencias promulgandi, ferendi, fulminandi, exequendi et execucioni debite demandandi eciam cum inuocacione auxilii brachii secularis, ac iurisdicionem merumque et mixtum imperium in archiepiscopatu predicto et alibi, si opus fuerit, iuxta morem consuetum exercendi ac de quibusuis excessibus, negligenciis et criminibus, eciam heresis, ac delictis eciam racione contractus seu delicti uel quasi clericorum, eciam religiosorum, et laicorum quomodolibet nobis racione dicte Prag. eccl. quomodolibet subditorum inquirendi ipsaque corrigendi, purgandi, supplendi, emendandi, mulctandi et puniendi, ipsosque clericos et laicos iuxta suorum exigenciam demeritorum ab eorum beneficiis et officiis perpetue uel ad tempus, de quo sibi videbitur, suspendendi, amouendi, priuandi, transferendi et deponendi, delinquentes et criminosos capcionis, detencionis, incarceracionis et torture aliisque, de quibus eis visum fuerit, penis congruis compescendi, mulctandi et puniendi, ac captos, detentos et incarceratos relaxandi et liberandi ac cum ipsis in casibus a iure concessis, prout ad nos et predecessores nostros de iure uel consuetudine aut gracia speciali concessa nobis seu concedenda spectant et spectat, dispensandi, confessiones audiendi et confitentes a peccatis sibi confessis eciam in casibus nobis specialiter reseruatis absoluendi ac iniungendi penitencias salutares, confessores et penitenciarios deputandi et reuocandi, personis quibuslibet vnum uel plures eligendi confessores cum potestate absoluendi eciam in casibus prememoratis licenciam concedendi, ecclesias et cimiteria saguinis effusione seu alias quomodolibet polluta purgandi et reconciliandi, purgarique et reconciliari mandandi, sinodos quascunque conuocandi ac illis et aliis congreacionibus, consiliis sic et solempnitatibus vice, auctoritate et nomine nostris interessendi, consenciendi et dissenciendi ac auctoritatem et decretum interponendi, ab excommunicacionis propter violentam manuum inieccionem in clericos uel religiosos et alios in casibus, in quibus nobis a iure uel consuetudine permittitur, ac aliis sentenciis absoluendi et, si opus fuerit, absolucionem huiusmodi personis aliis ydoneis, de quibus eis uel eorum alteri videbitur, committendi, necnon hereticos et alios quoslibet a fide catholica deuios sub dicto archiepiscopatu constitutos, qui a deuio ac errore heretico ad viam salutis eterne et vere fidei agnicionem sancteque matris ecclesie vnitatem cum deuocione redire voluerint, preuiis abiuracione et aliis in talibus seruari necessariis ad graciam recipiendi, iniunctaque inde sibi pro modo culpe salutari penitencia in forma ecclesie debita absoluendi ac cum personis quibuslibet beneficia curata seu alias residenciam personalem requirencia infra dictum archiepiscopatum obtinentibus, condicionibus personarum et beneficiorum huiusmodi primitus diligenter pensatis, ne residere teneantur, dispensandi curamque et regimen beneficiorum huiusmodi presbyteris et personis idoneis aliis committendi et litteras desuper oportunas concedendi, ac personis ad ordines eciam maiores promoueri cupientibus litteras dimissorias concedendi, resignaciones quoque quascunque canonicatuum et prebendarum, dignitatum, administracionum, personatuum, officiorum et beneficiorum quorumlibet et qualiumcunque ecclesiasticorum, secularium et regularium cum cura et sine cura ad nostram seu quorumuis aliorum patronorum eciam laicorum collacionem, prouisionem, presentacionem seu quamuis aliam disposicionem communiter uel diuisim pertinencium simpliciter et ex causa permutacionis vice, nomine et auctoritate predictis cum solempnitatibus circa talia fieri solitis recipiendi et admittendi ac presentatos nobis quoscunque ad quecunque et qualiacunque beneficia predicta instituendi, inducendi et investiendi ac institui, induci et investiri mandandi, iuramenta quoque quecunque et qualiacunque in resignacionibus et aliis premissis uel circa ea quomodolibet necessaria recipiendi et recipi mandandi, testamenta et quascunque vltimas voluntates execucioni debite demandandi ac demandari faciendi, litteras quoque apostolicas quascunque super qualibuscunque graciis expectatiuis et alias graciam uel iusticiam continentes personis quibuslibet concessas et concedendas, nobis directas et dirigendas recipiendi, processusque necessarios decernendi et fulminandi desuper ac execucioni debite demandandi, et generaliter omnia et singula alia faciendi, gerendi, dicendi, exercendi, tractandi, disponendi, mandandi, procurandi et ordinandi, que ad veros vicarios in spiritualibus et officiales ac spiritualis iusticie et iurisdicionis exercicium spectare noscuntur et pertinent seu poterunt quomodolibet pertinere, et que in premissis uel circa ea aut alterum ipsorum necessaria fuerint seu quouis modo oportuna, eciam si casus hic forsan pretermissi et alii preexpressi mandatum exigerent magis speciale, et que nosmet ipsi faceremus et facere possemus, si premissis omnibus et cuilibet ex eis personaliter adessemus. Committentes eisdem dominis Simoni et Johanni, vicariis et officialibus nostris et ipsorum cuilibet quoad premissa totaliter vices nostras et auctoritatem, donec et quousque illas ad nos duxerimus reuocandas, mandantes nichilominus omnibus et singulis nostris subditis affectuose alias in Domino exhortamur, ut in premissis omnibus et singulis dominis Simoni et Johanni, vicariis et officialibus nostris prelibatis, ac cuilibet ex eis tamquam nobis ipsis ipsorumque iussionibus, mandatis et ordinacioni tamquam nostris debite pareant et efficaciter intendere non recusent. In quorum omnium et singulorum fidem, robur et testimonium premissorum presentes nostras litteras, vicariorum et officialium nostrorum ordinacionem huiusmodi in se continentes, inde fieri nostrique sigilli iussimus et fecimus impressione muniri. Datum et actum Nuremberge Banbergensis diocesis sub anno a natiuitate Domini M°CCCCXXXI°, indicione IX, die vero Jouis XXVIIIa mensis Marcii, hora primarum uel quasi, pontificatus sanctissimi in Christo patris et domini nostri, domini Eugenii diuina prouidencia pape IV anno Io. ‒ Johannes Widenrod notarius.
Anno quo supra die IX mensis Aprilis inserta est littera predicta actis presentibus de mandato dominorum magistri Simoni de Nymburga et Johannis de Duba, vicariorum in spiritualibus archiepiscopatus Pragensis, per me Wenceslaum de Praga, notarium publicum et scribam causarum coram dominis vicariis predictis.