IDChval Řepický z IDMachovic (Chval z Machovic), IDZbyněk z IDBuchova, správce IDobcí Táborských (Zbyněk z Buchova zprávce obcí Táborských), IDBohuslav ze IDŠvamberka (Bohuslav z Švamberka), IDHeřman z IDLandštejna jinak z IDBorotína a na IDStřele (Heřman z Lanštajna otjinud z Borotína seděním na Střele), IDPetr Zmrzlík ze IDSvojšína na IDOrlíku (Petr z Svejšína seděním na Orlíku), IDJan Smil z IDKřemže jinak z IDHusi (Jan Smilek z Křemže otjinud z Husi), IDMikuláš Sokol z IDLamberka (Mikuláš Sokol z Lamberka), IDJan Kosoř z IDMalovic (Jan Kosoř z Malovic), IDBeneš z IDDubného (Beneš z Dubného), města IDHradiště hory Tábor (města Hradiště), IDPísek (Piesek) a IDPrachatice (Prachatice) uzavírají pravé křesťanské příměří s IDOldřichem II. z IDRožmberka (Oldřichem z Rosemberka), IDVilémem z IDPotštejna (Vilémem z Potenštajna), IDJanem Švihovským z IDRýzmberka (Janem z Risemburka), IDDrhou z IDDolan (Drhú z Dolan), Milostou, poručnicí sirotků telčské větve pánů z IDHradce (Milostú poručnicí sirotkóv i všeho zbožie Teleckého), IDJanem Hájkem z IDHodětína (Hájkem z Hodětína), purkrabím na IDZvíkově (purkrabí ze Zviekova), IDKunatem Kaplířem ze IDSulevic a na IDVimperku (Kunatem z Sulejovic seděním na Vinterberce), IDBuškem z IDCudic (Buškem z Čudic), hejtmanem na IDHluboké nad Vltavou (hajtmanem z Hluboké), IDZdeslavem z IDHertvíkova (Zdeslavem z Hertvikova), hejtmanem na IDBechyni (hajtmanem na Bechyni), IDBuškem z IDRovného (Buškem z Rovného), purkrabím na IDČeském Krumlově (purkrabí na Krumlově), IDMatějem Višně z IDVětřní (Matějem Višní z Větřně), purkrabím na IDVelešíně (purkrabí z Velešína), IDJanem z IDRožmitálu na IDBlatné (Janem z Rožmitála seděním na Blatné), s oběma hrady v IDRožmberku (s oběma hrady na Rosemberce) a s hradem Vítkovým Kamenem (s hradem Vítkovým Kamenem) i s jinými hrady, tvrzemi, hejtmany a purkrabími, až do svatého Havla (do svatého Havla najprvé příštieho) 16. října. Zavazují se k nápravě porušeného příměří v jednom měsíci (ihned v jednom měsieci pořád počítajíc od toho času) pod ztrátou cti a pokutou 8000 kop grošů (osm tisíc kop grošiev dobrých střiebrných rázu Pražského), kterou mají složit do dvou měsíců (ve dvú měsiecí pořád počítajíc). Pokud tak neučiní, zavazují se osobně nebo v zastoupení panoše (s jedniem pacholkem a se dvěma koňoma) nastoupit ležení v hospodě v IDČeském Krumlově nebo v IDTřeboni (do Třeboně), jak jim druhá strana určí. Pokud by ani do čtrnácti dnů (čtrnádcete dní) ležení částku neuhradili, zplnomocňují věřitele k tomu, aby vymáhali celou částku a navíc doložitelné škody, jako pokutu, kdekoliv v IDČeském království (v České zemi) u křesťanů nebo židů ke škodě jistců a jejich ručitelů. V případě smrti některého z ručitelů má dojít během jednoho měsíce (v jednom měsieci pořád počítajíc) ke jmenování nového a obnovení zlistinění. Kdokoliv bude disponovat tímto listem s vědomím věřitelů, má stejná práva jako oni sami. Kromě toho přijímají do tohoto příměří IDJana Žižku z IDKalicha (Jana Žižku z Kalicha), IDBenedu z IDKřivsoudova (Benedu z Křivsúdova), IDZdeňka z IDLukavce (Zdeňka z Lukavce), IDKamarýta z IDŽirovnice (Kamareta z Žirovnice), IDAnnu z IDFrymburka (Annu z Frimburka), vdovu po IDPetru Zmrzlíkovi ze IDSvojšína, IDLomnici nad Lužnicí (Lomnici), IDPřibíka z IDKlenové (Přibíka z Klenového), IDJana z IDJanovic na IDPajreku (Jana z Pajreka), IDProtivu z IDLomče (Protivu z Lomče), purkmistry, konšely a obce měst IDKlatovy (purkmistry, konšely i obce měst Klatov) a IDSušici (Sušice) i jiné, za něž by se přiznali otevřeným listem v IDPísku IDOldřich II. z IDRožmberka, IDVilém z IDPotštejna a IDJan Švihovský z IDRýzmberka.
- IDChval z IDMachovic: chval z machovicz; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDZbyněk z IDBuchova: s.zbynconis.de.buchow; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDBohuslav ze IDŠvamberka: s.bohuslai de.swamberch; červená v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDHeřman z IDLandštejna: s.herzman z lnteyna; červená v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDPetr ze IDSvojšína: sigillum petri de swoyssin; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDJan Smil z IDKřemže: .jan.smilek.s krzemze; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDMikuláš Sokol z IDLamberka: s.nicolai.de.lamberk; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDJan z IDMalovic: jan.malovicz; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDBeneš z IDDubného: sigillum.benessii.de.dubna; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDTábor: sigillum.comunitatis.montis.hradie; červená v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDPrachatice: comunitas.in prachatic.; červená v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- Na rubu: Indurien der Thaborist mit dem herr Ulrich von Rosenberg von seinen partailisten de anno 1424.
- Na rubu: List příměří Chvalův z Machovic a Sbyňkův z Buchova 1424 na neděli po narození Panny Marie.
- Na rubu: Vertrag zwischen den Taboritisch oder sub utraque communis mit der sub una der Rosenbergk catholisch factor de anno 1424.
- Palacký 1850, s. 530.
- Zap 1868, s. 222.
- Jungmann 1871, s. 52.
- Jireček 1875, s. 216.
- Tomek 1879-IV, s. 309, pozn. 9.
- Sedláček 1885-IV, s. 115.
- Wagner 1888, s. 174.
- Toman 1898, s. 112.
- Tomek 1899-IV, s. 305, pozn. 9.
- Sedláček 1911, s. 39.
- Bartoš 1924–1925, s. 9.
- Pekař 1924, s. 426, pozn. 3.
- Toman – Bartoš 1924, s. 21 .
- Urbánek 1925, s. 272‒273.
- Prokeš 1926, s. 717‒719.
- Vančura 1927, s. 179.
- Pekař 1930-III, s. 254.
- Vojtíšek 1931, s. 3.
- Dědina – Novotný 1932, s. 193.
- Pekař 1933-IV, s. 158‒160, pozn. 1.
- Dobiáš 1936, s. 46.
- Hrejsa 1947–1948, s. 201.
- Pelikán 1948, s. 58 .
- Vojtíšek 1953c, s. 382.
- Bartoš 1965, s. 195‒198.
- Šmahel 1987, s. 25‒26.
- Šmahel 1990, s. 348, 358, 363, 365, 397, pozn. 76.
- Šmahel 1993-III, s. 151.
- Šmahel 1994a, s. 659.
- Kavka 1998, s. 127.
- Grunt 1999, s. 58.
- Čornej 2000, s. 338.
- Šindelář 2001, s. 18.
- Šmahel 2001, s. 153, 185, 188, 232, 445, 569, pozn. 362.
- Šmahel 2002-II, s. 1320‒1322.
- Kubíková 2004, s. 58‒59.
- Elbel 2016, s. 11.
- Čornej 2019, s. 564‒565.
- Čornej 2019b, s. 158.
- Elbel 2019b, s. 276.
- Šmahel 2021, s. 348.
My Chval z Machovic, Zbyněk z Buchova zprávce obcí Táborských, Bohuslav z Švamberka, Heřman z Lanštajna otjinud z Borotína seděním na Střele, Petr z Svejšína seděním na Orlíku, Jan Smilek z Křemže otjinud z Husi, Mikuláš Sokol z Lamberka, Jan Kosoř z Malovic, Beneš z Dubného, města Hradiště, Piesek a Prachatice, vyznáváme tiemto listem před každým člověkem, ktož jej čísti neb čtúc slyšeti budú, že sme vstúpili i vstupujem v pravé a upřémé přímiřie křesťanské, ot dánie listu tohoto do svatého Havla najprvé příštieho a ten den celý, s urozenými pány, panem panem Oldřichem z Rosemberka, Vilémem z Potenštajna, Janem z Risemburka, Drhú z Dolan a Milostú poručnicí sirotkóv i všeho zbožie Teleckého, a slovútnými Hájkem z Hodětína purkrabí ze Zviekova, Kunatem z Sulejovic seděním na Vinterberce, Buškem z Čudic hajtmanem z Hluboké, Zdeslavem z Hertvikova hajtmanem na Bechyni, Buškem z Rovného purkrabí na Krumlově, Matějem Višní z Větřně purkrabí z Velešína, s urozeným pánem Janem z Rožmitála seděním na Blatné, s oběma hrady na Rosemberce a s hradem Vítkovým Kamenem, i s jinými jich hrady, tvrzemi, hajtmany a purkrabiemi. Za kteréžto příměřie my všichni nadepsaní jednostajně slibujem pode ctí a pod věrú, a pod základem osm tisíc kop grošiev dobrých střiebrných rázu Pražského, za sě i za všecky své vlastnie i poddané, že to přimiřie věřitelóm našim svrchu psaným i jich všem bude zdržáno a zachováno bez přerušenie věrně, ctně a křesťansky, jakož jest svrchu psáno. Pakli, jehož Bože nedaj, že by svrchu psaným věřitelóm našim anebo komu z nich i kterému jich v tom času nadepsaném která sě škoda stala na životech nebo na statciech nebo kterakkoli jinak proti příměří tomuto nadepsanému ot nás ote všech svrchu psaných anebo ot kterého z nás nebo z našich, a to hodně pokázáno bylo: tehdy my svrchu psaní všichni beze všie otpory máme i slibujem sáhnúti na ty i na toho, od kokož anebo od kterýchž by sě proti přímiří tomuto stalo, a k toho i k těch hrdlu a sboží sáhnúti, a je k tomu vždy připraviti, aby sě to věřitelóm našim nadepsaným otestalo, i odčiněno i navráceno i otbyto bylo ihned v jednom měsieci pořád počítajíc od toho času, kterýž by sě věřitelóm našim často psaným škoda neboli příhoda jiná proti příměří tomuto stala. Pakli bychom toho neučinili: tehdy my všichni nadepsaní pro přerušenie toho přímiřie a pro neodčiněnie, jakož jest svrchu psáno, beze všeho na nás seznánie, ztratili sme svú čest a vieru, a k tomu k věřitelóm našim nadepsaným propadli sme osm tisícóv grošiev stříbrných dobrých rázu Pražského základu svrchu psaného. Kteréžto penieze věřitelóm našim často psaným plniti jmáme i slibujem dobrú naší věrú, rukú nedielnú, ihned ve dvú měsiecí pořád počítajíc po přerušení přímiřie svrchu psaného. Pakli bychom toho neučinili a základu prvé psaného věřitelóm našim na čas svrchu psaný nesplnili: tehdy ihned my rukojmě již jmenovaní, když bychom ot věřitelóv našich listem neboli poslem byli upomenuti, jeden na druhého neukazuje ani sě věcí kterú vymlúvaje, ale beze všie otpory, každý z nás s jedniem pacholkem a se dvěma koňoma má vjeti do města Krumlova neb do Třeboně k hospodáři do ctné hospody, tu kdež nám ot věřitelóv našich nadepsaných bude ukázáno; anebo miesto sebe každý z nás v to leženie bude moci vložiti panoši řádu rytieřského, také s jedniem pacholkem a se dvěma koňoma; a tu máme pravé leženie držeti řádem a obyčejem této České země; a odtud z toho leženie nemóžem na nižádné právo vyjeti ani vyníti, doniž bychom věřitelóm našim peněz svrchu psaných úplně nezaplatili i s škodami. A když by minulo čtrnádcete dní ote dne napomenutie, ležme my neb neležme, tehdy my rukojmie všichni jmenovaní dáváme tiemto listem plnú moc i právo věřitelóm našim již nadepsaným těch peněz svrchupsaných optati, dobyti a vzieti v křesťanech i v židech kdežkoli v České zemi, na naši všech škodu. A kdež jich oni koli optají, dobudú a vezmú, na tom miestě my slibujem je zastúpiti sami sebú anebo-li našimi dobrými základy aneb jistými rukojměmi v těch penězích i ve všech škodách, kteréž by škody věřitelé naši často psaní vzeli pro naše neplněnie, jiezdami, poselstvím, napomínáním, nebo kterakkolivěk jinak, ježto by ty škody věřitelé naši často psaní dobrým svědomím pokázali; ty všechny škody mají naše býti, ale nic věřitelóv našich nadepsaných. A z těch ze všech škod slibujem vypraviti věřitele naše nadepsané beze všie jich škody. A když budem k ležení napomenuti my rukojmie svrchupsaní, tehdy ote všie strany věřitelóv našich nadepsaných máme glejtováni býti, abychme bezpečně v svrchu psaných městech mohli ležeti a plniti. A jestliže by který z nás rukojmí nadepsaných v tom času umřel: tehdy my živí zóstalí slibujem jiného tak dobrého a tak bohatého k sobě v to rukojemstvie přistaviti na miesto toho rukojmie umrlého ihned v jednom měsieci pořád počítajíc od smrti toho umrlého, s obnovením listu tohoto v táž slova, kolikrátž by toho potřebie bylo, pod pokutú leženie svrchu psaného; a ktož by tento list měl s dobrú volí věřitelóv našich nadepsaných, ten má také právo plné ke všemu tomu, což jest psáno v tomto listu, jakožto věřitelé naši nadepsaní. A také my jistci a rukojmě svrchu psaní všichni jednostajně přijímáme k sobě v toto přímiřé křesťanské slovutné Jana Žižku z Kalicha, Benedu z Křivsúdova, Zdeňka z Lukavce, Kamareta z Žirovnice, paní Annu z Frimburka, Lomnici, Přibíka z Klenového, Jana z Pajreka, Protivu z Lomče, a opatrné purkmistry, konšely i obce měst Klatov a Sušice. A slibujem za ně za všecky k věřitelóm našim nadepsaným, pode ctí a pod věrú a pod základem peněz svrchu psaných, že to přímiřie nadepsané věřitelóm našim nadepsaným úplně zdržie a zachovají, věrně, ctně a křesťansky, se všemi svými, jakož jest svrchu psáno. A také jestliže by kto aneb kteří vedle věřitelóv našich nadepsaných chtěl nebo chtěli v tomto přímiří s námi státi se všemi nadepsanými, ten i ti mají v toto příměřie přijati býti, když nám urozený pán Oldřich z Rosemberka, Vilém z Potenštejna a Jan z Risemburka listem otevřeným na Piesek dadúc věděti pod pečetmi svými a pod základem v tomto listu položeným, za ně sě přiznají. A jestliže bychom co mluvili proti věřitelóm našim nadepsaným, když by nám pro přerušenie a nezdrženie příměřie svrchupsaného anebo pro neplněnie, jakož tento list svědčí, láli a přimlúvali: to bychme učinili proti své cti a vieře, a nám žádné právo proti nim a proti listu tomuto nemá spomocno býti. A tomu všemu na svědomie a větší jistotu pečeti své vlastnie s naším vědomím a přiznáním dobrovolně přivěsili sme k tomuto listu. Jenž jest dán léta ot narozenie syna Božieho tisícieho čtyřstého čtyrmezcietmého, tu neděli po narození Matky Božie.