IDRacek z IDHonezovic (Raczek z Honozowicz), seděním ve IDSlatině (Slatine), vyznává, že byl IDOtíkem řečeným Rakous z IDHradišťan (Otik rzeceny Rakus z Hradysstian) ustanoven správcem jeho movitého i nemovitého majetku a také poručníkem jeho dětí; dále stvrzuje, že všechny IDOtíkovy děti zemřely, až na syna IDJanka (Janka), který ho ve chvíli dosažení plnoletosti požádal o dědictví po otci; IDRacek mocí tohoto listu postupuje IDJankovi všechny tyto majetky ve vsi IDKozolupy (Cozolupech), které mu nechal zesnulý IDOtík zapsat do zemských desek; IDRacek se zavazuje zboží vyvázat, pokud by byly desky otevřeny, a slibuje tam nechat zapsat toto nové majetkové vyrovnání; pokud by desky otevřeny nebyly, zavazuje se řídit se platným zemským řádem a tato zboží plně osvobodit; pokud by IDRacek zemřel dříve, než by zboží vyvázal, slibuje, že jeho potomci nebudou mít k majetkům žádná práva; pokud by on nebo jeho potomci všechno toto nesplnili, má IDJanek právo se o majetky soudit; kdokoliv by disponoval tímto listem s IDJankovou dobrou vůlí, má mít na zboží v IDKozolupech stejná práva jako on sám.
- IDRacek z IDHonezovic: ?; přírodní v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDZikmund z IDVelhartic: ?; přírodní v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDJan z IDVinařic: ?; přírodní v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
Ja Raczek z Honozowicz sedienim w Slatine wyznawam tiemto listem obecznie kazdemu czlowieku, ktzoz gey vzrzy neb czucz slisseti budu, yakoz vrozeny panosse nebozczik Otik rzeceny Rakus z Hradysstian po swye smrti swierzil mi sweho zbozie bil mowiteho y nemowiteho wsseho vplnie, czoz gest geho gmiel mnoho nebo malo a mye nanym prawim porucznikem vzcnili do vssage mi vplnie, ze geho ditem stiem prawie vczinim acz kterzi ponyem ziwy zuostanu a take dokawadz bi k letom neprzissli, tu gsu gme diety nadepsaneho Otika smrti sessly krome gedyneho syna geho Janka, a ten przissed k letom swim rozumnym y pozadal namnye s strapenie zbozie nadepsaneho otcze sweho, tehdy ia Vaczek porucznik nadepsany Janowy synu Rakussowu z hradisstian zbozie otcze geho nadepsaneho s stupil sem a moczi listu tohoto s stupugy tu we wssi w Cozolupech, czoz gsem ot otcze geo nadepsaneho drzel gemu a buduczim geho wiecznie, aby on y buduczi geho zbzie swe obratili k svim pozytkom, yakt nailepe vmiegi neb noczi budu, v plnie wsseho tu sobie nicz nepoostawuge ani buduczim swim, y take to vsseczko czoz gsem gmiel w zemskich dczkach na tom zbozii w Cozolupech ot Otika nadepsaneho zapsano k wieczne rucze, toho wsseho gemu s stupugi a propusstiem dobrowolnie, a gestli ze by rzad w zemy czesske bil a dczky zemske otewrzieny bili, tehdy ge gimam a slibugi podeczti a podwieru swu dobru krzestansku osobnie przed vrzedniky to wsseczko z zemskich dczek propustiti czoz by ninye wnych ot nebozcze Otika z hradysstian zapsano bilo, pakliby prokteri nerzad zemnie teto dczky zemske otevwrzieni nebili aneb kterak zmynuly, tehda sem rzadem a obiczegem, kterehoz pany, ritierzi a panosse y gini dobrzi lide budu poziwaty tymz ia gemu gmam vczniti a to propusstie z zemskich dczek propustiti a oswoboditi y oczistiti prwnye, druhe a konecznie trzetie suche dny, a gestli ze bich w tom czassu vmrzel, gehoz pane boze neday, prwe nezlibich Janowy nadepsanemu to propusstienie, oczistienie a oswobozenie z zemskich dczek dokonal, tehda mogi buduczi pomiee smrti mym napadem ani kto gim wiecznie k tomu nadepsanemu zbozie v Cozolupech ani k nadepsaneho Otika zbozii ginemu czoz by geho kde gmiel Jan syn geho nadepsany prawa y zadneho nema ani bude gmieti wiecznie, paklibich toho wsseho nevzcnili Janowy nadepsanemu czoz wtomto listu swich upsaneho stogi nebo mogi buduczi, tehdy on gest y swimi buduczimi utrwssem proti mnye prawo a ya s swimi buduczimi na wssem proti nyemu krzyw, take ktoz by tento list gmiel s Janowu rakussowu z hradysstian nadepsaneho dobru woly, ten ma gmieti tez prawo y tuz nocz k tomuto listu yakoz on sam, tomu wssemu naswiedomie a kupewnosti ya Raczek nadepsany z Honozowicz sedienim w Slatinie peczet swu wlastny dobrowolnie a wiedomim prziwiessil gsem ktomuto listu, a prossil vrozenich panossi Zigmunda z welharticz a Jana z wynarzicz, aby podle mne naswiedomie peczeti swe bezswich sskod prziwiessili ktemuz listu, genz gest psan a dan ot narozenie Bozieho Tyssicz Cztirzista a Trzidczateho Leta ten patek nahod swatich pabyana a Sebestiana muczedlnikuow Bozich.