IDJan Drochovec z IDTrutmaně (Jan Drochowecz z Trutmanye) a IDVáclav z Gotpruna (Waczlaw z Gotpruna) vyznávají, že prodali IDMichalovi z IDKlení (Michalowi z Klenye) své věnné právo ke zboží IDZahrádky (Zahradky) za 12 kop grošů pražských a danou částku jim má splatit do 4 let od vydání tohoto listu; do doby splacení má IDMichal odvádět plat 70 grošů a kupní částku zaplatit ve dvou splátkách, nejprve 5 a ½ kopy grošů na svatého Jiřího a dalších 5 a ½ kopy na svatého Havla; od chvíle splacení dané částky jim on ani jeho potomci již nemají odvádět žádný plat a mají disponovat stejnými právy k tomuto dvoru, jaká dříve měl IDJan a jeho předchůdci, až do doby plnoletosti sirotků; pokud by se chtěli sirotci v dospělosti na ten dvůr uvázat, mají položit 12 kop grošů; v případě, že by bylo potřeba odepsat škody z dvora, poté mají být zvoleni z obou stran zástupci, kteří náklady rozhodnou; jestliže by sirotci o dvůr nejevili zájem, tehdy ztrácí na dvůr nárok a IDMichal a jeho dědicové jej mohou užívat, i se všemi právy; dále se IDJan a IDVáclav zavazují dvůr vysvobodit a zapsat ho do zemských desek, dle věnného práva a obyčejů českých zemí; pokud by tak neučinil, smí být IDMichalem či jeho poslem napomenuti a oba slibují, že se každý s dvěma koňmi a jedním pacholkem dostaví do ležení na IDKrumlov (Crumlowa) na dříve ujednané místo; zde se zavazují setrvat do doby, než splní výše řečená ujednání; dále na sebe berou případné škody související s jejich ležením; v případě smrti jednoho z nich slibují do měsíce vybrat nového rukojmí ze stejného kraje a obnovit znění tohoto listu; kdokoliv by disponoval tímto listem s IDMichalovou dobrou vůlí, má stejná práva na daná zboží jako on sám.
- IDJan Rús z IDČemin (Jana Rusa z Czemym)
- IDMikuláš Víta ze IDRzavého (Mikulasse wythy ze Rzaweho)
- IDJan Drochovec z IDTrutmaně: ?; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDVáclav z Gotpruna: ?; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDJan Rús z IDČemin: ?; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- IDMikuláš Víta ze IDRzavého: ?; černá v misce z přírodního vosku; přivěšená na pergamenovém proužku
- na rubu nahoře: IDJohaniy von IDtrutman undt IDWenzl von Gottbrun verkhauff ihr recht im dem hoff IDZahradka dem von kleine, anno 1429. Numero 15.
- na rubu dole: IDDrohowecz z IDTrutmanie a IDWaczslaw Gotpruna prodawagi prawo wienny IDMichalowi z IDKleniho 1429 na dworu v IDZahradcze. 18. 4 umb 12 schock böhmischer groschen.
My Jan Drochowecz z Trutmanye a Waczlas z Gotpruna wyznawame tiemto listem obecznie przedewssemi, ktoz gei czisti nebo cztucze slisseti budu, ze s dobru wuoli a sprzatelsku radu prodali gsme swe wienne prawo v Zahradky pocztiwemu Michalowi z Klenye y geho buduczim za dwanadczte kop grossow dobrich strziebrnych razu prazskeho, kterezto penieze ma nam dati a zaplatiti we cztirzech letech od danye listu tohoto vplnie poczitagicz. A kdrziewepsany Michal dotiech ctirz leth s tiech peniez ma nam wydawati sedmdesat grossow do roka platu a to rozdielnie na swateho Girzie piet a puolkopi grossow a na swateho hawla tolikez a to dotud dokudz by nam tiech dwanadczte kop vplnie newyplnil. A kdyz by nam tiech dwanadczte kop grossuow wyplnil prwe nebo poslez, tehdy potom nema nam zadnych platuow dawati on ani jeho buduczy, nez ma na tom dvoru mieti plnu swobodu bezewssie priekazi s tiem se wssim plnym panstwim y s pozitky, jakoz gsme my drzieli y nassi namiestczi przed namy az do sirotcziech leth. A kdyzby sirotczi k letom prissly a chtieli se wten dwuor wazati, tehdy Michalowi naprzedpsanemu maji ihned dvanadczt kop grossuow zase vyplniti naprzed peniezi hotowymi, a popravili by v te mierze Michal nadprezpsany nebo pohorssil na tom dwuoru, toho magi lidee woleny k tomtu s obu stranu moczni byti a ge o to rozdieliti, a yakzbykoli ty lide mezi nymi wypowiedeli, na tom s obu stranu prestati magi. Pakliby ty sirotczi toho dworu odkupiti nechtieli, tehda Michal swrchupsany ma to uplnie bezewssie prziekazy y jeho buduczi po nyem ku prawemu diedicztwi drzeti, s tiem se wssim plnym panstwim, yakoz gsme my y nassi predczy przed nami drzieli, a na tom gemu giz zadny przekazeti nema. A my swrchupsani Jan drochowecz z Trutmanye a Waczlaw z Gotpruna slibili gsme y moczi listu tohoto slibugem ruku spolecznu a nerozdielnu tu nassi dobrou wieru krzestiansku bezewssie zle lsti ten drzewepsany dwuor s tiem se wssim prislussenswtim zprawiti wyswoboditi wyczistiti przed kazdym clowiekem, kterehoz koli stawu byl by a w zemske dzky ku prawemu diedictwi wloziti tak yakoz wienne prawo swe prawo ma podle obyczege zemie czeske. Paklibichom toho neucznili, tehdy z nas swrchupsanich geden kteryzkoli napomenut byl by od Michala swrchupsaneho a neb od geho posla geden na druheho nevkazuge any se druhym geden wymluwaye mame a slibugem geden kazdi sedwiemi konyoma a s gedniem pacholkem wgety w obyczeyne lezenie do miesta do Crumlowa ku pocztiwemu hospodarzi kdezby nam bylo Michalem dreweosanym neb geho poslem vzkazano. A tu mame prawe a obyczeyne lezenie drzeti a odtud nayzadne prawo newychoditi ani wygezdieti, dokud bichom Michalowi swrchupsanemu neb geho buduczim toho wsseho nezprawili yakoz tento list swiedczi. A wzally by ktere sskody proto pro nas gessto by dobrym swiedomym ge mohl pokazati wtiech wewssech sskodach slibugem gei zastupity bezewssie jeho sskody pod lezenym swrchupsanym. A nevchowally by Buoh w te mierze koho z nas swrchupsanych, tehdy ya ziwy zuostali mam a slibugi tak gisteho a mowiteho z tehoz krage na miesto toho vmrleho w gednom miesieczi k sobie pristawiti a list tento obnowiti slowy tymiz pod lezenym swrchupsanym. A ktoz by tento list miel s Michalowu drzewepsaneho dobru wuoli, ten ma tez prawo y tuz mocz mieti yakozto on sam. A protiwilly by se kto znas przedepsanich s nassim dobrym wiedomym, swe wlastnie peczeti prziwiesily gsme k tomuto listu. A prodalssi gistotu prosyly gsme slowutnych panossi Jana Rusa z Czemym tu chwili purkrabie na Crumlowie a Mikulasse wythy ze Rzaweho ze gsu wedle nas na swiedomie toho wsseho cozoz swrchupsano stogi takoe peczeti swe prziwiesily k tomuto listu. Genz gest dan leta od narozenie Bozieho Tisiczieho Ctirsteho dewatymezczitmeho w druhu nedeli v puostie ???.