Purkmistr, konšelé i obec IDNového Města pražského (purgmistr, konšelé i obec nowého města Pražského) oznamují, že se podrobí rozhodnutí smírčích soudců a vyjednávačů: českobrodského hejtmana IDBartoně (Bartoně, hajtmana Brodu Českého), slánského hejtmana IDZikmunda z IDVranova (Sigmunda, hajtmana Slanského), IDVaňka Peškovic z IDPoříčí (Waňka Peškowic), IDKřížka z IDKoňského trhu (Křížka z konského trhu), IDChvala z IDChotče (Chwala z Chotče), IDOtíka z IDVřeskovic (Otíka z Wřeskowic), IDJana Velvara (Jana Welwara) a IDVáclava Hedvika (Wáclawa, řečeného Hedwika) ve sporu o trhy, který vedou s purkmistrem, konšely a obcí IDStarého Města pražského (purgmistrem, konšely a obcí starého města Pražského). Pokud by se nálezu jmenovaných 4 soudců zpěčovali, a bude-li na nich jednohlasně shledáno, ztratí tím čest.
- Palacký 1851, s. 98.
- Tomek 1879-IV, s. 419.
- Tomek 1899-IV, s. 415‒416.
- Šmahel 2001, s. 211.
My purgmistr, konšelé i obec nowého města Pražského, wyznáwáme tiemto listem obecně přede wšemi, ktož jej uzřie nebo čtúce uslyšie: Že o tu při i o to záštie, kteréž jest z dopuštěnie božieho mezi námi s jedné a mezi purgmistrem, konšely a obcí starého města Pražského s strany druhé wzniklo, zwlášť o trhy nynie w nowě zamýšlené, i také o dělánie, kopánie i w nowě zamyšlené bořenie, a uloženie dalšieho příměřie a dobrotiwého stánie, přišli jsme a mocí tohoto listu přicházieme na slowútné a opatrné muže Bartoně, hajtmana Brodu Českého, Sigmunda, hajtmana Slanského, Waňka Peškowic, Křížka z konského trhu, Chwala z Chotče, Otíka z Wřeskowic, Jana Welwara a Wáclawa, řečeného Hedwika, jakožto na mocné ubrmany a přátelské smluwce, kteréž jsme s obú stranú jednostajně mezi sebú wolili a mocně wydali, slibujíce pod základem ztracenie cti a wiery, o ty trhy dělané kopánie a w nowě zamyšleného bořenie i také po oprawenie swrchupsaných wěcí dalšieho příměřie uloženie a dobrotiwého stánie, na jich wýpowědi a wyrčenie přestati, dosti mieti a tomu obwyknúti, a jich wýpowěd úplně a docela zachowati a přijieti. Paklibychom toho ubrmanského nálezu a wýpowědi přijieti nechtěli nebo proti tomu příměří a dobrotiwému stání co učinili, jehož pane bože nedaj, a to na nás nahořepsanými čtyřmi ubrmany z hostí s obú stranú wolenými jednostajně bylo seznáno, tehdy sie známy, že jsme čest a wieru ztratili. A jestližeby strana držície listuow seznáwacích proti straně nezdržící na swrchupsaných čtyrech ubrmanech a seznáwačích s pečetmi jich požádala, tehdy jsú straně držící dlužni i powinni dáti tolikrát, kolikrát toho potřebie bude, bez wšelikterakého odmlúwánie anebo odpieránie. K tomu na swědomie a na lepšie jistotu sekret nebo pečet menšie města našeho swrchupsaného s naším wědomím a s naší wolí přitištěna jest k tomuto listu. Jenž jest dán w úterý den swatého Pawla na wieru obrácenie, léta po narozenie syna božieho tisícieho čtyrstého, XXIXho.