Bratři Zdeněk z Malovar na Chrustenici (Zdislaw z Malowar seděním v Chrustěnicích) a Drslav z Malovar (Drslaw z Malowar) vyznávají, že ve sporu, který mezi nimi vypukl, zplnomocnili rozhodčí komisi: Ctibora ze Zhudovic (Ctibora ze Zhudowic) a Pavla ze Žichova (Pawla z Ziechowa); a pro případ, že by nedokázali ve věci zaujmout jednohlasné stanovisko, ustanovili nejvyšším rozhodčím Václava Cardu z Petrovic (Wáclawa Cardu z Petrowic). Oba slibují pod ztrátou cti, víry a pokutou padesáti kop pražských (padesáti kop grošuov dobrých střiebrných) poslechnout a ve všem zachovat výrok komise, která rozhodla, že předně mají zanechat nepřátelství a chovat se k sobě jako bratři, udržovat křesťanský mír. Dále rozhodli majetkoprávní vyrovnání následovně: Zdeněk a jeho dědici obdrží Chrustenice (v Chrusteniciech) a Žichov (v Žichowě) se vším příslušenstvím, zatímco Drslav a jeho dědici získají Malovary (v Malowařiech) a Zálezlice (v Zálezliciech) se vším příslušenstvím. Drslav za sebe a své dědice přiznává dluh ve výši dvou kop platu (dvě kopy grošuov platu ročnieho holého věčného a dědičného) v Zálezlicích, které má složit Zdeňkovi prostřednictvím purkrabího Pražského hradu (purkrabie hradu Pražského); a zavazuje se na uvedený dluh vydat Zdeňkovi do čtyř týdnů (ve čtyřech nedělech pořad zběhlých) zpečetěnou listinu podle platného práva. Přičemž tato listina má obsahovat klauzuli o tom, že Drslav nebo jeho dědici mohou tento dluh vyrovnat odkoupením dvou kop grošů platu (dvě kopě grošuov platu) na jiných dědinách ve vzdálenosti tří mil (ve třech mílech zdáli) od Prahy (od Prahy), směrem ke Slanému (k Slanému) nebo Berounu (k Berúnu), nebo vyplacením Zdeňkovi a jeho dědicům hotovosti ve výši dvacet kop grošů i s úrokem (dvadceti kop grošuov dal pospolně a hromadně s úrokem penězi hotovými).
- Gerunk z Lomu a Suchdola (Gerunka z Lomu seděním v Suchdole)
- Jan z Litovic (Jana z Litowic)
- Jindřich ze Zvoleněvsi (Henricha ze Zwoleněwsi)
- Štěpán z Petrovic na Chřenovicích (Štěpána z Petrowic seděním v Chřienčiech)
- Hašek z Bysně (Haška z Bysně)
- Zdeněk z Malovar: N/A; N/A; ohlášení přivěšení pečeti
- Drslav z Malovar: N/A; N/A; ohlášení přivěšení pečeti
- Gerunk z Lomu a Suchdola: N/A; N/A; ohlášení přivěšení pečeti
- Jan z Litovic: N/A; N/A; ohlášení přivěšení pečeti
- Jindřich ze Zvoleněvsi: N/A; N/A; ohlášení přivěšení pečeti
- Štěpán z Petrovic na Chřenovicích: N/A; N/A; ohlášení přivěšení pečeti
- Hašek z Bysně: N/A; N/A; ohlášení přivěšení pečeti
Já Zdislaw z Malowar seděním v Chrustěnicích z jedné, a Drslaw z Malowar z druhé strany, vyznáváme tiemto listem zjevně přede všemi, ktož jej uzřie anebo čtúc uslyšie, že o všecka záštie, nechuti, sváry, závady, škody, náklady, kteréž jsú povstaly a vznikly mezi námi z obú stranú o kteréž koli věci, nic po sobě nepozóstavujíc, přišli sme a mocí tohoto listu mocně přicházieme na slovutné panoše, z Zdislawowy strany na Ctibora ze Zhudowic, a z Drslawowy strany na Pawla z Ziechowa; a nemohúce sé ta ubrmany sama smluviti a nás rozděliti, i přijala sta k sobé slovutného pána Wáclawa Cardu z Petrowic jakožto za najvyšieho ubrmana; a což by mezi námi vyřkli a vypověděli, to máme i slibujem pevně a tvrdě zdržeti a jeden druhému splniti a učiniti pod základem cti a viery a pod ztracením padesáti kop grošuov dobrých střiebrných a ztracenie té pře, kteráž by strana z nás nezdržela výpovědi ubrmanské, jedna strana k druhé, na vyznánie ubrmanóv svrchu psaných. Kteřížto ubrmané smluvivše sě za jeden člověk jednostajně, uslyševše naše pře a líčenie a jim dobře srozuměvše, vyřkli sú mezi námi a vypověděli a mocí listu tohoto s naší dobrú vuolí vypoviedají a vyříkají v tato slova: Najprv aby všecky nechuti, kyselosti, sváry, ruoznice, škody, náklady mezi námi z obú stranú vzniklé po dnešní den minuly, mrtvy byly a pohasly, a svoji abychme byli dobří přietelé, a mír křesťanský mezi sebú drželi a nakládali sebú jako bratřie, a věčně abychme nižádným zlým toho nezdvihali obyčejem kterýmžkoli. Dále vypoviedají a vyříkají: Jakož jsme rozděleni o zbožie, kteráž sme spolu měli dřieve též i ještě, že já Zdislaw svrchu psaný za svuoj diel i moji budúcí máme mieti zboží a dědiny v Chrusteniciech a v Žichowě, to vše, což k tomu příslušie, se vším příslušenstvím a plným panstvím. A já Drslaw a moji dědici a budúcí mám mieti za svuoj diel zboží a dědiny v Malowařiech a v Zálezliciech, to vše, což k tomu příslušie, s plným panstvím. Item vypověděli jsú a vypoviedají mocí listu tohoto, že já Drslaw svrchu psaný a moji budúcí z svého dielu, kterýž mi sé jest dostal, a menovitě z toho zbožie v Zálezliciech ze všeho, což tu mám, dvě kopy grošuov platu ročnieho holého věčného a dědičného platiti mám a dlužen jsem Zdislawowi, svrchu psanému bratru mému, a jeho dědicóm budúcím, náklady nosě, posielaje a klada u purkrabie hradu Pražského, k ruce Zdislawa a jeho dědicóv svrchu psaných; a na ten plat mám jemu Zdislawowi učiniti list řádný s dobrými rukojměmi s visutými pečeťmi pod ležením, jakož na penieze a na plat slušie, a ten list dokonati i dáti jemu v jeho moc od dánie listu tohoto ve čtyřech nedělech pořad zběhlých s přiznáním rukojmí ku pečetěm. A v tom listu aby bylo o škody pokázánie dobrým svědomím anebo právem bez zmatku vepsáno s túto výmluvú: Jestliže bych já Drslaw a mojí dědici a budúcí tě dvě kopě grošuov platu odkúpil na jiných dědinách, tak jistých, dobrých a svobodných, ve třech mílech zdáli od Prahy v tu stranu k Slanému nebo k Berúnu se zprávú vedle řádu a práva země této, aneb dvadceti kop grošuov dal pospolně a hromadně s úrokem penězi hotovými, že svrchu psaný Zdislaw, bratr muoj, a jeho dědicové budúcí mají to ode mně přijieti beze všie nesnázě. A také my Zdislaw a Drslaw svrchu psaných našich ubrmanóv a úmluvcí nemáme pro svrchu psanú a níže psanú výpověď pomlúvati tajně ani zevně ižádným obyčejem pod základem svrchu psaným. A jestliže by který z nás stran svrchu psaných anebo naši budúcí této svrchu psané výpovědi našimi ubrmany vypověděné v celosti aneb v kterém kusu nezdrželi aneb nezdržal, že svrchu psaní naši ubrmané za jeden člověk jednostajně vyznali jsú a vyznávají mocí listu tohoto základ ztracenie poslušné na stranu neposlušnú, ježto by bylo stranú na stranu dovedeno a ukázáno svědomím dvěma panošema usedlýma, ježto by jim bylo hodno věřiti. A toho na potvrzení, pevnost i jistotu své sme pečeti vlastnie naším psaným vědomím k tomuto listu přivěsili, a pro dalšie a většie svědomie k našie prosbě pečeti našich ubrmanóv a smlúvcí svrchu psaných a slovutných panoší Gerunka z Lomu seděním v Suchdole, Jana z Litowic, Henricha ze Zwoleněwsi, Štěpána z Petrowic seděním v Chřienčiech a Haška z Bysně k tomuto listu jsou privěšeny. Jenž jest dán a psán v Praze léta tisíc čtyřstého třidcátého druhého, ve čtvrtek před svatým Matějem apoštolem.